שוברות שתיקה- סיכום שנת 2017 באתר סינית

סיכום שנת 2017 באתר סינית- מדברות על הכל
סיכום שנת 2017

מזה כמה שבועות אני חושבת שהגיעה השעה לכתוב את סיכום שנת 2017 בסינית.
כמו תמיד, אני מנסה לעשות כל סיכום שנתי טיפה אחר. סיכום שנת 2017 תפס אותי עם 2 רעיונות שלאו דווקא מתחברים זה לזה. לאחר התלבטויות אני אומרת- שלא יתחברו. וכך יש סיכום של הכתבות הפופולאריות בפייסבוק עם האשטג מהמם (#סיכוםשנהבסינית2017), ופה, אני רוצה לכתוב על הדבר הכי חשוב שקרה השנה בתחום הרפואה הסינית, לדעתי הצנועה.

שוברות שתיקה

פחות עניינים צבאיים, והרבה מאוד עניינים נשיים.
השמועות על מטפלים מסוימים שסרחו עולות שוב ושוב לאורך השנים, הדיונים בפייסבוק נשארים שם- בפייסבוק, יש עשייה משמעותית של נשים, שהחליטו לקחת את הנושא ולפרוץ ולהוביל דרך חדשה- והעשייה היא רבה, ממש כמו המגבלות והקשיים שבדרך.
בהתאמה מוחלטת לדיון הציבורי וקמפיין metoo#, עלתה בסינית הכתבה החשובה של תמי ברקאי שמדברת על השיח שמתנהל באופן פוגעני, ויש לומר מגעיל ודוחה, סביב מטופלות וסטודנטיות, וזה קורה באחת מהמכללות המובילות בארץ. גם אני עמדתי מול הערות שכאלה, ולא תמיד אנחנו יודעות מה לעשות ואיך להגיב. אבל אתם יודעים מה? אנחנו לא צריכות (וצריכים) להשלים עם זה יותר, או לדחוק הצידה, או לסנן.
אותם גברים, שמדברים כך, שמתנהגים כך- צריכים לקחת את עצמם בידיים. גם אלו שמאפשרים את ההתנהגות הזו של המטפלים הבעייתים האלו, ומגנים עליהם בחירוף נפש בגלל שיקולים שאינם רלבנטים ואינם מוצדקים בשום דרך. אגב, במסגרת אלו שמאפשרים התנהגות זו ישנן גם נשים שמעלימות עין- גם אתן צריכות להפסיק להעלים עין!
ובעיקר מי שצריך לפעול היא הקהילה לרפואה סינית בישראל.

קהילת הרפואה הסינית בישראל

המאבק הזה אינו של מטפלות או סטודנטיות ברפואה סינית. המאבק הזה חייב להיות בדמה של הקהילה המקצועית כולה.
השיח הפוגעני והמטריד הוא חלק מתרבות פוגענית ומטרידה וזה צריך להיפסק, נקודה.
המחשבה שבתחום טיפולי מעמיק ונפלא כמו הרפואה הסינית, קיימת התנהלות שמשפילה נשים, חרדים (כפי שנכתב בכתבה של תמי ברקאי), וסביר להניח שיש עוד כמה אוכלוסיות ש"זכו" ליחס שכזה רק אנחנו לא יודעות על זה עדיין, היא מזעזעת!
בתחום טיפולי?? במסגרת מטפל מטופלת?? במסגרת הלימודים?! חמלה וכבוד, שמעתם על המושגים האלו פעם?
גברים יקרים, אתם מבינים שאותם אלו שמתנהלים בצורה נוראית שכזו פוגעים בכם, נכון? נשים לא ירצו להגיע אליכם לטיפול, בגלל היחס של אותם אלו שחושבים שיכולים להגיד ולעשות הכל- ואף אחת לא תתלונן ואף אחת לא תגיד כלום.

חמלה וכבוד הם מונחים שיש להנכיח ביום יום, ולא רק בקליניקה. אלו 2 מעלות חשובות בסיסיות המראות על רמות מוסר והגינות גבוהות, והן חלק בלתי נפרד מהיותנו מטפלים. מהיותנו בני אדם.
ועל כן- פוליטקלי קורקט והליכה על קליפות ביצים אינן מועילות לאף אחד. יש לנקוט עמדה חד משמעית ובלתי מתפשרת בנושא, ולא להתבייש לומר אותה, כאשר המעלות המובילות הן אלו שהוזכרו, והעמדה היא אחת- אנחנו נגד התרבות והשיח הפוגעני שמקטין נשים ונעשה מה שצריך כדי למגר אותה. וזה צריך לבוא לידי ביטוי בכל מקום- בקליניקה הפרטית שלכם, בכנסים, במפגשים מקצועיים, בקבוצות בפייסבוק, במכללות ובאגודה.

אני יודעת שהאגודה אכן פועלת לעניין זה, וגלי שטופמן עושה עבודה חשובה מאין כמותה בתחום זה. אני מקווה שבקרוב נשמע על הדבר הזה, כולל קבלת מידע על הדרכים בהן האגודה מתכננת לאכוף את לימוד תחום ההתנהלות סביב הטרדות מיניות ולימוד מעמיק של הנושא במסגרת 4 שנות לימוד. מכללות יקרות- הגיע הזמן לשינוי!

עוד אציין כתבה ששברה שתיקה סביב טיפול בטראומה מינית, הכתבה של קרין קידר, שמעניקה מידע קונקרטי למטפלים כיצד לעזור לנשים שעברו טראומה מינית ומגיעות אלינו לקליניקה.  רק חיזוק נוסף לצורך בלימוד התחום בצורה מעמיקה כבר בשנים הראשונות ללימודים.

ושבירת שתיקה נוספת היא הכתבה של אורית זילברמן על כל שקשור לוולוודינה, בעיה סופר נפוצה עם מענה מאוד חלקי של הרפואה המערבית, ואפשרות למתן עזרה נרחבת באמצעות הרפואה הסינית.

שנת 2018

אין לי ספק שהשינוי שהחל בשנה החולפת יתעצם ב- 2018. אני עוקבת באופן אישי, ומבטיחה לדווח על כל שינוי שקיים.
בנתיים, אתם נקראים לדגל- קחו קורס שיסביר לכם מה נכון ומה לא נכון לעשות במקרי טראומה מינית (כמובן גם בגברים, לא רק בנשים). צאו בקול גדול נגד אלו שממשיכים להתנהג בצורה לא מכובדת ופוגענית כלפי אחרים. הפנימו והטמיעו את השינויים ביום יום.
מספיק לשתוק. כפי שאתם רואים- יש הרבה על מה לדבר.

שתהיה לכולנו שנה אזרחית מצוינת.

נ.ב- סוף 2017, מדברות ומדברים- ועדיין אין ייצוג הולם של נשים בכנסים מקצועים ברפואה סינית. שימו לב, לטיפולכם ולטיפול כולנו.

*תמונה: Ian Dooley

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts