לא לשווק לעולם?

תוכנית שיווק אחרת

דמיינו לעצמכם עולם בו מספר הקליניקות המטפלות ברפואה סינית שווה למספר הקליניקות של רופאי השיניים.
דמיינו לעצמכם עולם בו מספר המטפלים העובדים ברפואה סינית שווה למספר הרופאים העובדים ברפואה מערבית.
נשמע כמו חלום מתוק?

על פי ברטון קנט, שחיבר את Never Market Again, המוצג בפורמט eBook, הדבר אפשרי.
השם האטרקטיבי והעובדה שמדובר באדם שעוסק בשיווק גרמו לנו לקרוא את ה- eBook בתשומת לב רבה, ומאחר ואנחנו חושבים שמדובר על מוצר חשוב עבור קהילת הרפואה הסינית בעולם- וגם בארץ, אנחנו מקדישים לו ביקורת מלאה.

מסתבר שבארה"ב, כמו בארץ, העיסוק ברפואה סינית הוא לא פשוט בכלל.
קנט טוען ש- 1 מתוך 5 בוגרים עוסקים בטיפול ברפואה סינית, כאשר כל שנה מסיימים את לימודיהם כ- 5,000 בוגרים. אם לוקחים בחשבון שקיימות כ- 23,000 קליניקות, החשבון שקנט עושה הוא ברור (הנתונים נכונים לארה"ב).
איך זה יתכן? איפה הדברים נופלים?
קנט מצביע על מספר גורמים, ובאופן מפתיע- אולי לא כל כך מפתיע, הם רלבנטים ביותר גם לנו כאן בארץ.
אחת הסיבות- חוסר היכולת של בוגרים לשווק את עצמם. סיבה נוספת- כסף.
טענה רווחת בפסיכולוגיה אומרת שכל הבעיות המביאות אנשים לטיפול פסיכולוגי קשורות לשתי בעיות- מערכות יחסים או כסף.
חוסר היכולת של בוגרים לשווק עצמם בצורה נכונה ונאותה, וחוסר היכולת של בוגרים לגבות מחיר הוגן הם בעייתים מאוד.
אנחנו מכירים את זה מקרוב. כשאני הייתי סטודנטית, היו ביקורות קשות על מטפלים ידועים על כך שהם גובים מחירים גבוהים, ושבכלל העוסקים ברפואה סינית אמורים לקחת מחירים סמליים בלבד- אם בכלל. ביקורות אחרות דיברו על היותם של מטפלים מסוימים אנשים שיווקיים בעיקרם, אבל מטפלים טובים? לא משהו בכלל.

חברים יקרים, הגיעה השעה לשנות את הגישה ולשנות את קו המחשבה.
מן הסתם לא מדובר על להתחיל לקחת מחירים מופקעים, אך בטח שלא מדובר על לגבות מחירים סמליים שבקושי מצליחים לכסות את ההשקעה בחשמל במסגרת הקליניקה שלכם.
גם לא מדובר על נקיטת קו שיווקי שמציף את קהל היעד, אך גם לא מדובר על לשבת באפס מעשה ולחכות שאחרים יעשו בשבילנו את העבודה.
ברטון קנט מציע דרך מאוד מעניינת, שניתן ליישם אותה באופן מיידי. סביר להניח שאתם כבר עושים חלק מהדברים באופן טבעי, וכאן קנט מעניק חיזוקים, רעיונות נוספים ונקודות למחשבה שבעיניי יכולות רק להועיל.

Never Market Again מדבר על שלושה עקרונות חשובים:
Relationships, education and word-to-mouth.
בעצם, טוען קנט, מרבית טקטיקת השיווק נעשית בקרב המטופלים הקיימים, כאשר מדובר על טיפוח מאפיינים הקיימים גם כך בכל מה שקשור לקליניקות וליחסי מטפל-מטופל, רק שיש לתת להם יותר תשומת לב.
כולנו יודעים שככל שאנחנו משקיעים יותר במערכות היחסים שלנו אנחנו מקבלים יותר, זה גם נכון למערכות היחסים שלנו עם המטופלים שלנו. בסופו של דבר, כפי שאנחנו יודעים, אנחנו מטפלים באדם, אבל האם אנחנו מתייחסים לאדם או שרק מתייחסים למטופל? רוצה לומר, האם אנחנו מתייחסים לאותו אדם רק בקונטקסט הקליניקה?
קנט מציע לטפח את מערכת היחסים גם שלא בקליניקה, ולא מדובר על יצירת קשרי חברות ולשבת עם המטופלים שלנו לכוס קפה, אבל מדובר למשל על שליחת ברכה ליום ההולדת. או למשל, אם אותו מטופל הפנה חבר שלו שהפך למטופל שלנו, להעניק תשורה כלשהי, או משהו שמראה על כך שאנחנו מודים לו על ההפנייה.
במהלך ה- eBook, קנט שוזר את שלושת העקרונות הללו יחדיו, תוך מתן רעיונות ליישומם בדרך יעילה ונכונה. כל אחד יכול לבחור לעצמו את הרעיונות הנכונים לו ולהוסיף משל עצמו, כל עוד זה משרת את שלושת העקרונות האלו.

קנט עצמו אינו עוסק ברפואה סינית.
סיפור חייו סובב סביב שיווק, כאשר מתוקף תפקידו הגיע לתחום הרפואה הסינית במקרה, וכיום הוא מייעץ רבות למטפלים בארה"ב, עוזר להם להקים את הקליניקה שלהם ולשווק אותה בדרך המתאימה להם על פי העקרונות שהוא מציג ב- NMA.

NMA עולה $49 ומובא בשפה האנגלית, אך האנגלית היא ברורה, והרעיונות מובאים כולם בשפה קולחת וברורה.
הרעיונות השיווקיים שקנט מעלה על הכתב הם מעניינים, ואם אחד לא מתאים לכם, השני ודאי יוכל לעזור לכם, והשלישי קרוב לודאי יעורר אצלכם רעיונות נוספים שיהיו לכם מתאימים לא פחות ממה שמוצע ב- eBook. בנוסף, אתם יכולים לשלב את הדברים שאתם כבר עושים עם הרעיונות המובאים ב- NMA ובכך העשרתם את היכולות שלכם לשווק את עצמכם כמטפלים. תמיד טוב להגדיל את ארסנל השיווק שלכם.
אם תחליטו להזמין את המוצר, תקבלו בתוכו גם חוברת הנקראת The Faucet, המהווה השלמה לעקרון של word-to-mouth, בה מתאר קנט אפשרויות פרסום בתשלום שלדעתו הן חשובות למטפל ברפואה הסינית.

קנט מייטיב לזהות את הבעיות שיש לקהילת הרפואה הסינית העולמית, וישראל בתוכה, ומציג רעיונות שיווקיים ומציג דרך אפשרית, לגיטימית וטבעית- אם תרצו- עבור מטפלים ברפואה סינית.
המחיר נראה מעט גבוה, כ- 171.5 ש"ח, אך אם הקליניקה שלכם תקועה, אם אין לכם יותר מדי כסף להוציא כעת על פרסומים שונים או כל סיבה אחרת, נראה לנו ששני eBooks אלו, הבאים משולבים, יוכלו לספק לכם מקור מידע ורעיונות גדול שיוכל לעזור לכם בהתקדמות לעבר הקליניקה הפעילה שלכם.

לרכישת NMA לחצו כאן.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts