The Fertile Fizz – סקירת ספר

סקירת הספר הסקסי של ג'ני ווייט
the fertile fizz

השכיחות של בעיות פוריות עולה עם חלוף השנים.
נשים בגילאים שונים חוות קשיים כשהן מעוניינות להיכנס להריון. גם בקרב הגברים מדובר על תופעה במגמת צמיחה. מדובר כמובן על בעיות חובקות עולם, זו אינה נחלתנו הבלעדית בארץ.
בארץ אנחנו מכירים ויודעים את בעיות הפריון, ולצערנו אנחנו גם מכירים את הלחצים התרבותי והחברתי שמלווים את התא המשפחתי, מרגע הניסיונות להקמתו ועד גידול הילדים. אלו כמובן נושאים המוסיפים הרבה מאוד סטרס למצב טעון גם כך, וסביר להניח שהמצב הוא דומה גם מעבר לים.

ספרות מקצועית בנושא נוטה להיות כמובן מקצועית, אך גם יבשה, לרוב עם נגיעה קלילה בכל הקשור לרגשות, ועם המון פרטים בכל הקשור לאבחון ואיך לטפל בכל מצב, ואף מילה אחת על סקס.
ברור לכולם הערך של ספרות שכזו, על אף חסרונותיה.
אבל לפעמים נדמה, שיש מצבים מסוימים שחייב להגיע איזה שהוא ספר שטורף את הקלפים. חייב להיות הספר האחד הזה, שמדבר על דברים ממבט- על, ומזכיר לכולנו את הדברים הבסיסים ביותר, ועושה זאת עם שמחת חיים גדולה.
בכל הקשור לפוריות, הספר של ג'ני ווייט עונה על הקריטריונים האלה בדיוק.

The Fertile Fizz
הספר הזה הוא תזכורת לכולנו, שהרבה לפני פוריות, תינוקות וילדים, יש לנו משיכה מינית, אהבה, חושניות ומיניות. כל הדברים האלו הם הבסיס ליחסי מין, והבסיס להריון ולילדים שמחים. כפי שג'ני ווייט כותבת מספר פעמים בספרה "Happy lovemaking makes happy babies".
לפעמים, כך טוענת המחברת, עם הבערה והתשוקה לתינוק, נשכחות הבערה והתשוקה זה לזו, ובעיקר ניתן לשכוח, ובמיוחד במסגרת טיפולי פוריות, שסקס לא אמור להיות בגדר עוד מטלה לא נעימה.
וזו הרי אחת הבעיות הגדולות במסגרת הטיפולים, יחסי המין הופכים מכנים, לפעילות אותה עושים על פי לו"ז מוקפד, והלחץ בכל פעם, בכל סבב, רק גדל. התשוקה והיצר מפנים מקומם לסטרס.

הספר אינו עוסק בדיקור או רפואה סינית בלבד. יש שימוש במונחים ברפואה סינית, אבל זה לא העיקר. הספר הזה מדבר על התמונה הרחבה יותר, על התמונה הגדולה, כפי שג'ני ווייט רואה בקליניקה שלה בלונדון, אנגליה.
כמטפלת בנשים וגברים מכל הגילאים באמצעות הרפואה הסינית, ג'ני ווייט התחילה את דרכה כדולה, ובתחילת ספרה, היא משתפת את הקוראים בסיפורה האישי כילדה, בו היא מספרת לנו על אימה שעברה לידה שקטה, ועל ההשפעה העצומה שהייתה למקרה הזה על משפחתה בשנות ה- 60. היא מספרת שמקרה זה היה בעל משמעות מכרעת על המשפחה הגרעינית, שגם הובילה את ווייט לעבוד בתחום בו היא עובדת, ליווי נשים בלידה (כדולה), וליווי נשים וגברים במהלך טיפולי פוריות באמצעות הרפואה הסינית. הספר הינו תוצר של הניסיון הרב שצברה במהלך 17 שנות עבודתה.

שיעור ביולוגיה סקסי
זהו אחד הספרים המרעננים ביותר שהגיעו לידיי לאחרונה.
ג'ני ווייט יצקה אל תוך ספרה את כל הידע שצברה, אבל בעיקר את שמחת החיים שלה ואת הראיה הבריאה שלה של מיניות ויחסי מין. הספר מעוטר באיורים ושירים אירוטים, השפה ישירה ועשירה בהומור, ודרכם היא מעודדת אותנו לאורך כל הספר להחזיר את שמחת המיניות שלנו אל חדר המיטות, אל הזוגיות שלנו.
ווייט לא מתביישת להשתמש בכל הז'רגון הבריטי בכל הקשור לקיום יחסי מין, ובסופו של הספר יש גם ביאור של כל המונחים מאנגלית- בריטית לאנגלית- אמריקאית, כדי לחסוך אי הבנות.

זה נפלא. תוך כדי קריאה מתחילים הצחקוקים, החיוכים, ולאחר אי הנוחות הראשונית עם האיורים האירוטים, מתחילים להסתכל על האיור מכמה כיוונים כדי לנסות להבין מה בדיוק קורה שם.
ובאמת, מתי בפעם האחרונה פגשתם מטפל- סיני או מערבי, שמדבר איתכם בספר שלו בנושא פוריות על סקס? ואיך להחזיר את התשוקה והעניין בסקס חזרה לחיים שלכם?

לאחר כל ההקדמות, ג'ני ווייט כותבת "This book is essentially a very sexy biology lesson", והיא צודקת. השיעור הסקסי הזה נועד להרגיע את הסטרס שקיים סביב בעיות פוריות, וללמד את הזוגות להחזיר את התשוקה והכיף שביחסי מין, שבמיניות, כדי לעזור לשפר את היכולת להיכנס להיריון. בין לבין כל אלו, ג'ני ווייט גם מדברת על המחזוריות של האישה ועל המרכיבים של המחזור, על המערכות סימפטטית ופרה- סימפטטית, מה זה סטרס, הורמונים, IVF, הפלות, אשמה, והכל מתייחס לאישה וגם לגבר.

סיכום
הספר הנפלא ניחן בנקודת מבט ייחודית על התמונה השלמה.
בעוד הגישה המערבית ממשיכה לפרק ולהפריד תהליכים זה מזה, ג'ני ווייט מזכירה לנו שעדיף לא להפריד, כי מדובר על תהליכים שהינם אחד.
המיניות והתשוקה הן הבסיס ליצירת תינוקות. לעמוד עם שעון ולמדוד זמנים, לקבוע לו"ז מוקפד שעל פיו יש לקיים יחסי מין, חוסר ההנאה של אחד הצדדים, כל אלו לעתים קרובות מדי הופכים לקבועים בניסיונות של אנשים להיכנס להריון, וג'ני ווייט אומרת לנו בספר: חברים, זה יוצר לחץ, והלחץ הזה הוא בדיוק הסטרס שמפריד ביניכם לבין ההריון. בואו תנסו לעשות את זה אחרת.
הוסיפו לכך שמדובר על ספר נועז מהרגיל, מצחיק מהרגיל שעוזר לשחרר קצת מהסטרס והרצינות שנוצרים סביב הנושא, ואולי תוכלו לתת למטופלות ולמטופלים שלכם ראיה שלמה ובריאה יותר על המצב הקיים, ועל הדרך לחזק אותם ולקרב ביניהם סביב הכמיהה המשותפת לתינוק, ולהעניק להם ערך מוסף של זוגיות חזקה וחזרה לימים שבהם יחסי מין לא היו עוד משימה ברשימה האינסופית של מטלות.

The Fertile Fizz
Jani White
The Kickstarted Special Edition
April 2016

תמונה: www.freeimages.com/jeffhire

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
2
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts