לאחר 21 ימים- שיטות האיזון של ד"ר טאן

רשמים מסדנא עם ד"ר טאן
שיטות האיזון של ד"ר טאן

"…מטופל חדש עכשיו בקליניקה, בן 25, כדורגלן מגיל צעיר, סובל מדורבן בשתי הרגליים וכאבי גב תחתון. אני מחליטה לדקר דר' טאן וynsa-, וכל מחט מורידה כאב באופן מיידי ב 100%. נשאר כאב ב- gb30  והדיקור מזיז אותו ממקום למקום. כשהכאב חוזר אני נוגעת במחט שדיקרתי ב- liv4 , והוא חולף לחלוטין. המטופל מתאר זרמים, מתאר איך המחט מושכת את הכאב מגופו החוצה, אני מסבירה לו 'חשמל' והוא מבין מיד. צעיר, בלי תרופות, קסם הדיקור…"

את הדברים האלה מצאתי את עצמי כותבת בהתלהבות לחברי בפורום 'קבוצת דיון מקרים ברפואה סינית' באמצע טיפול (לאחר שביקשתי את רשות המטופל). את הרגשתי תיארתי במילים feeling blessed, והאמת היא שהרגשתי התרוממות רוח. כשהמטופל יצא מהקליניקה הוא אמר ששנים לא הרגיש כך את גבו.

מספר שבועות קודם לכן השתתפתי בסדנה בת ארבעה ימים עם מאסטר דר' טאן, מורה ומטפל שמביא איתו ידע רב ומציג אותו כמו קוסם ולהטוטן, עם 'קבלות' להצלחה. כשנרשמתי, לא תיארתי לעצמי את גודל ההשראה וההשפעה שתהיה למפגש הזה עליh. לאחר ימים של התנסות דחיתי את כתיבת המאמר הזה, אותו בישלתי עוד בהיותי בסדנא, לרגע בו אדע שאני באמת מיישמת.

דר' טאן מגיע לישראל כבר שנים, ולאחרונה פתח בארץ בשיתוף עם עדי פרום וגיא פולק את 'מרכז טאן'. הוא מלמד בימי לימוד מרוכזים, מובנים ומסודרים את התורה אותה למד עוד בילדותו ושיכלל במהלך שלושים שנה של עבודה בקליפורניה, ארה"ב. בסיס השיטה הוא ידע אותו כל מטפל ברפואה סינית לומד ויודע- יין ויאנג, שש השכבות, השעון הביולוגי.

ביום הראשון ניצלתי את האפשרות להתנדב לטיפול הדגמה כדי להיווכח בעוצמתו. דר' טאן התכופף אל כף רגלי השמאלית, לדקור אותה כדי להקל על כאבים כרוניים בכתף הימנית מהם סבלתי. מכיר מנסיון כל גבשושית, לוחץ על נקודות ASHI באזור מרידיאן הכליות והכבד כדי למצוא את 'חור המפתח'  (key hole), שיפעיל באמצעות הדיקור את מסלול הזרימה המדוייק. הכאב בכתף חלף מיד ואני נשארתי עם המחטים ברגלי במהלך ההרצאה. במהלך הסדנה ואחריה דיקרתי את עצמי בהתלהבות, מנסה גם את 'ארבעת הנקודות הקסומות של דר' טאן', ואת שילוב 'שמונה המופלאות פלוס אחת של דר' טאן' ועוד.
רציתי לשמר את הפלא.

בדרכי הביתה עם סיום הסדנה הצטיידתי במחטים עבות וגסות קצת יותר מהרגיל, ובודאי ארוכות יותר ועדינות פחות מאלו שמטופלי רגילים אליהן. הגעתי לקליניקה מלאת התלהבות. רציתי לתרגל הכל ומיד! אבל די מהר נעצרתי: הבנתי שהדברים יקרו – אבל לאט, כשאיישמם בדרכי שלי. את מלאי המחטים מילאתי מחדש במחטים העדינות אליהן אני ומטופלי מורגלים, שילבתי את השיטה בתוך הטיפולים וראיתי הצלחה יחסית והדרגתית.

דר' טאן ביקש שנטפל בשיטה, נתנסה ולא נוותר. בדבריו הוא הזכיר מספר המוכר לי גם מהיותי מורה לרייקי – עשרים ואחת (לאחרונה שמעתי שישנם מחקרים המראים שעשרים ואחד יום הם הזמן הנדרש למוח כדי לעשות שינוי בהרגלים):

"התנסו בעשרים ואחד טיפולים, טפלו עשרים ואחד ימים, טפלו בעשרים ואחד מטופלים"… כך אמר, והוסיף – "אל תחשבו יותר מדי, הסינים חשבו בשבילכם 3000 שנה, אני חשבתי בשבילכם 30 שנה, בהתחלה רק תיישמו". הרגשנו את האכפתיות שלו והרצון הכן בהצלחתנו.

במהלך השיעורים ובהפסקות ביניהם, סיפר ד"ר טאן קצת על חייו כילד בטייואן, ושיתף בתובנות מתוך נסיון חייו העשיר. הוא עושה זאת כדרכו בכישרון של סטאנד-אפיסט. אביו היה מטפל שלמד אקופונקטורה ממורים שונים והכריח את טאן הילד ללכת למורה וללמוד גם הוא את המקצוע. דר' טאן מספר שכילד לא אהב את הלימודים ואף לא את המורה שלו; הוא לא היה שותף לחזון של אביו. אך בהנחייתו למד בנעוריו ממורים ומאסטרים שונים עד גיל 18, אז התגייס לצבא והוצב כחייל במלחמה בחזית מול סין, שהונהגה אז בידי מאו צטונג. במלחמה נפגעה שמיעתו, פגיעה ממנה הוא סובל עד היום. (למרבה האירוניה, הדבר היחיד ששיטת דר' טאן אינה מועילה לו הוא שמיעה, אך נקודות בברך יכולות לעזור).

לאחר שירותו הצבאי למד הנדסה והגיע לארה"ב בשנת 1977 כדי להשלים תואר דוקטורט Ph.D  בהנדסה. אחרי סיום לימודיו התקבל לעבודה כמהנדס אך היות והקים משפחה חשב להשלים עבודה נוספת כאקופנקטוריסט. בקליפורניה כבר התחילה הרפואה הסינית להיות מוכרת וכדי לעבוד  ולקבל רשיון נאלץ ללמוד ארבע שנים למרות שאת המיומנות הוא כבר ידע עוד מילדות.

כך מצא עצמו בלימודי רפואה סינית, T.C.M, ולדבריו התמקם בשורה האחרונה בכיתה עם משקפי שמש כהים, נשען לאחור ונמנם במהלך השיעורים. ב- 1989 קיבל את רישיון העבודה ובהתחלה חלק קליניקה עם חמישה מדקרים נוספים שלמדו איתו. בכל יום היה מגיע לקליניקה לאחר שסיים את עבודתו כמהנדס. בשלב זה של היום, כל הקולגות שלו הלכו הביתה וכך מצא את עצמו עם חמישה חדרי טיפול לרשותו. המוניטין הגיע מהר ואיתו המטופלים, את הנסיון והידע הוא אירגן למתודה פרקטית, ישומית ומועילה, ובימים אלו הוא יוצא מדי פעם למסעות בעולם כדי לחלוק את הידע והניסיון שצבר.

מכיוון שלא ניתן להקליט בהרצאות רשמתי את דבריו בכתב החרטומים שלי, מנסה לעקוב אחרי דבריו שהיו מלווים בתרגום מעולה של בן אלן, שבלעדיו, אין לי ספק שלא הייתי מצליחה להבין את החומר ביעילות. לצורך כתיבת המאמר חזרתי אל המחברת שלי כדי לצטט:

"אני לא בן אדם גדול, אני אדם ענו שעוקב אחר חוקי היקום. אנחנו צריכים ללמוד את החוכמה להבדיל בין חוקי האדם אשר תמיד משתנים לבין חוקי היקום שאינם משתנים"

ועוד, על הטיפול: "צריך להיות מדויקים, צריך לקלוע לחור המפתח. אם הכאב עובר למקום אחר צריך להמשיך ולעקוב אחריו, הכאב של המטופל הוא ה –GPS  וה- Guide Line של המטפל.
לעקוב אחרי ה- ASHI Point, להיעזר באינטואיציה ובשכל הישר. כשאתה מרגיש שזה  ה- Key Hole שים מחט".

וגם טיפים לבריאות טובה:
1. שינה טובה, התעוררות שבה מרגישים רעננים, קושי בהתעוררות יהיה סימן לבעיות בריאות.
2. יציאות תקינות. הרבה אמריקאים סובלים מעצירות בגלל סטרס ומהירות החיים כך כשמורגש הצורך מתאפקים. זו סיבה לשיבוש של המערכת. האמריקאים, בניגוד לישראלים, אינם אוכלים ירקות. כאן, בישראל, אוכלים מלפפונים ועגבניות, מלאי סיבים, גזר, כרובית, ולא ישנים מספיק, הראש עסוק וטרוד במחשבות כל הזמן. זאת הוא אומר לאחר התבוננות בארוחת הצהריים של הסועדים עימו וממליץ בעיקר על קטניות וירקות.
ולסיום, טיפ נפלא וחשוב על איך למצוא אהבה: "אל תבקש שהאחר ישתנה בשבילך, תשתנה אתה בשביל האחר וכל הסביבה תשתנה איתך. כשאתה מוצא את האדם שבשבילו אתה מוכן להשתנות אז אתה יודע שזו האהבה שלך, שזה הבן אדם בשבילך".

לכלים שלי בקליניקה נוספה גם שיטת דר' טאן. נראה שהשיטה תתפוס מקום עיקרי בטיפולים שלי, ואני שמחה שהשתתפתי ב'הצגה הטובה בעיר'.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

תמונה: freeimages.com/Fernando Mengoni

המחברת:
רויטל כרם
מחברת הספר סודות הרפואה הסינית
מטפלת ברפואה סינית
revitalkerem@walla.com

 

Total
0
Shares
1 comment
כתיבת תגובה
Related Posts