רפואה סינית קוסמטית- סקירה

הספר הראשון בעברית אודות רפואה סינית קוסמטית
רפואה סינית קוסמטית

לאורך ההיסטוריה, אנחנו עדים לניסיונות האנושות לנצח את ההזדקנות והמוות, להנציח נעורים, ולהגיע לדרגת היופי הגבוהה ביותר.
אם בעבר הרחוק סמלי היופי היו אלות כגון אפרודיטה וונוס, וחיפושים נרחבים אחר מעיין הנעורים הדירו שינה מאנשים שחיפשו אחריו לאורך ימי הביניים,  בעבר הקרוב יותר מדובר על שחקניות שמהוות מוזות ואייקוני תרבות נצחיות כגון אודרי הפבורן ומרלין מונרו. בהווה ישנן שלל שחקניות, זמרות ודוגמניות שמנציחות את היופי, הנעורים- והכל ללא קמטים. מעניין לציין שנשים מהוות את ההשראה הגדולה עבור מעצבים ומתפקדות כאייקוני תרבות חזקות יותר מגברים, אם כי גם נוכחות גברית קיימת בהווה- דיוויד בקהאם, ג'ורג' קלוני ובראד פיט הם דוגמאות לסטייל ומופת בתרבות המערבית במהלך 15 השנים האחרונות.

בתרבות מערבית זו, אין פלא שקם תחום בביולוגיה וברפואה שנקרא "אנטי אייג'ינג", או בעברית "עיכוב תהליכי הזדקנות". התחום מציע שלל אפשרויות לעיכוב תהליכי ההזדקנות- החל מעיצות פשוטות כגון התעמלות קבועה ומניעת השמנה, ועד טיפולים הורמונלים, שלל ויטמינים, בוטוקס, ניתוחים ועוד.
הרפואה הסינית גם היא מתייחסת ל"אנטי אייג'ינג", אם כי עושה את זה מכיוון אחר.

רפואה סינית קוסמטית
הקיסר הצהוב דיבר על זה לפני אלפי שנים, רופאים משושלות שונות- כולל Li Shi Zhen, התייחסו לרפואה סינית קוסמטית ושיכללו אותה, ובשנים האחרונות אנחנו רואים פריחה של התחום.
התחום התחיל בארה"ב, ומהר מאוד עשה עליה לישראל. ועכשיו- יש גם ספר בעברית, ראשון בתחומו בארץ, מאת אהרון זיזוב.

סודות היופי של הרפואה הסינית
זיזוב סוקר את ההיסטוריה של הרפואה הסינית הקוסמטית, ומתחיל ממש מההתחלה- מהקיסר הצהוב.
הוא ממשיך עם סקירה של עקרונות הרפואה הסינית הרלבנטים, ולקראת סוף חלק א' מתמקד במרידיאנים והאיברים הקשורים לעור הפנים.
חלק ב' מוקדש לאנטומיה ופיזיולוגיה של הפנים והראש, ובחלק ג' אנחנו כבר מגיעים לטכניקות הטיפול ברפואה סינית קוסמטית- טכניקות דיקור שונות, צמחי מרפא, תזונה, ושיטות טיפול נוספות- מוקסה, כוסות רוח, גוואשה, שיאצו ופעילות גופנית. בחלק ד', זיזוב סוקר טיפול משולב לבעיות קוסמטיות נפוצות.

הספר כתוב בשפה ברורה וקולחת.
החלקים נוגעים בנושאים רחבים למדי, למשל בדיון על צמחי מרפא, הצמחים נבחנים על פי טעם, לפי מרידיאנים, תפקוד, שימוש חיצוני או פנימי, משנה זהירות, קונטרה אינדיקציות בין הצמחים לתרופות, סקירה לפי צמחים בודדים, לפי פורמולות והטיפול החיצוני בצמחי מרפא.  פורמולות צמחי המרפא מוצגות כמרשם עם הוראות הכנה- כל שנותר הוא להכין ולטפל.

אין לי ספק שכל העוסקים ברפואה סינית, המתעניינים בתחום הרפואה הסינית הקוסמטית ימצאו את הספר מועיל ומעשיר, ומעניק מסגרת רחבה יותר למושג "רפואה סינית קוסמטית", עם זיקה למציאות כללית בעולם כולו, וזיקה להיסטוריה עשירה- מערבית וסינית, שמעניקים לתחום שורשים בתחום הנפלא של הרפואה הסינית.

 

 

 

 

 

 

סודות היופי של הרואה הסינית
המדריך השלם לרפואה סינית קוסמטית
אהרון זיזוב

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
4 comments
כתיבת תגובה
Related Posts