הצ'י השיווקי בקונגרס

תשעת המופלאים
הצ׳י השיווקי

סדנת הצ'י השיווקי הייתה הסדנא הכי חשובה בקונגרס.
9 אנשים הבינו את זה ובאו.
השאר- כרגיל, בחרו בפרקטיקה.
כי הרי ברור שמטפל צריך לדעת לטפל, ולהוסיף ולהעמיק. הוא לא צריך ללמוד דבר על שיווק- נכון?
אז זהו, שלא.

טעות מרה היא ללמוד עוד פרקטיקה, עוד שיטת טיפול- ולעשות זאת על חשבון שיווק, בידול, חשיבה על עסק, על קידום עצמי, על כרטיסי ביקור- ואיך לעשות את כל זה הכי נכון שאפשר. 9 אנשים הבינו את החשיבות, וכל האחרים- כנראה שלא. ואחרי זה מתפלאים שיש אחוזי נשירה גבוהים בתחום הרפואה הסינית. שמטפלים לא מצליחים לסגור את החודש.
אבל 9 אנשים זו התחלה טובה, והם למדו על הערך של הבידול שלהם בים המטפלים הקיים ביום בשוק.
הם למדו איך לבנות את עצמם כעסק, קיבלו כלים אמיתיים לקבלת החלטות, כלים לבדיקת היכולות שלהם, להבנה טובה יותר של מה יש ומה אין ואפילו קיבלו פתרונות קונקרטים לבעיות שקיימות אצלם בעסק עכשיו, בזמן אמת.

את הסדנא העבירו בנות "לטפל בעסק"- פולינה שטרן שלמה וטלי שטרנליכט (ג'וי מרוז לא הגיעה), נשים עם ניסיון רב בליווי עסקים ובעיקר- ליווי מטפלים.
עניין זה מבטיח את ההבנה שלהן בבעיות נפוצות בקרב מטפלים, את היכרותן עם עולמם של מטפלים, והסדרת אי הבנות נפוצות בקרב הקהילה.
ובאמת, מאוד מהר השיח התפתח והרבה דברים הובהרו- למשל, שברגע שאדם מטפל בקליניקה ומקבל כסף על שירותיו, ואינו שכיר- הוא עסק עצמאי. לא הגדרה סובייקטיבית- כי אם הגדרה על פי החוק.
דוגמא נוספת היא שההתמקדות משתלמת. למה הכוונה? אה, בשביל זה צריך להגיע לסדנא.
גם על פייסבוק דיברנו, העמוד הזה שהרבה מאוד מטפלים לא יודעים מה לעשות איתו, איך לעבוד איתו ואיך להפיק ממנו את המקסימום.

9 אנשים הכריזו ששיווק הקליניקה שלהם זה משהו שהם יודעים שהם צריכים להשקיע בו- והנה הם עשו צעד ראשון.
9 אנשים הודיעו שהמתקצעות בדיקור או צמחי מרפא היא חשובה, אבל רגע- צריך גם לקחת ברצינות את העסק שלהם, ושצריך לטפח גם צדדים אחרים בקליניקה שלהם.
9 אנשים הודיעו, ששיווק הוא לא פחות חשוב מפרקטיקה.

ומה איתכם? הרשו לי לשאול את זה הכי בבירור:
למה לא הגעתם לסדנא שמלמדת אתכם לשווק את הקליניקה שלכם? את העסק שלכם?
למדתם כל כך הרבה, אתם ממשיכים ללמוד, השקעתם סכומי כסף גבוהים כדי ללמוד. אתם ודאי מעוניינים להתפרנס ממה שלמדתם. איך תעשו את זה אם לא תלמדו גם איך לשווק את מרכולתכם?

אני כבר מתארת לעצמי את התשובות, ושמעתי כבר כמעט את כל התירוצים.
אני גם מתקוממת שלא מלמדים שיווק במסגרת המכללות, לפחות סמסטר אחד שלם, לימודי חובה, בשנה ד'. אבל השורה התחתונה היא שזה באחריות שלכם. מאחר ומדובר על הקליניקה שלכם, אתם צריכים לרצות ללמוד לשווק את עצמכם יותר טוב. אתם אמורים להיות אלו שמחליטים מה ללמוד, כמה ללמוד, איפה להשקיע, ואיך לגרום לעסק שלכם להגיע למצב של תמורה כלכלית נאותה, שתצדיק המשך פעילות.
אל תאשימו מישהו אחר שלא מלמדים אתכם.
האפשרויות קיימות, אתם פשוט לא באים.
למה?

אני מניחה שיש יותר מ- 9 אנשים שמתעניינים בשיווק ומעוניינים להשקיע בה.
אני ממליצה בחום ללמוד מנשות "לטפל בעסק", שמכירות מטפלים, מכירות את המדיה, עוסקות בזה ביום יום ויכולות לעזור למטפלים בצורה פרקטית ויעילה. אתם תלמדו כלים שיעזרו לכם לקחת את הקליניקה שלכם כמה צעדים משמעותיים מאוד קדימה ויעזרו לכם להתפרנס כמטפלים ברפואה סינית.
בהנחה, כמובן, שזה מה שאתם רוצים.

* תמונה: freeimages.com/Bjarne Henning Kvaale

Total
0
Shares
6 comments
  1. מה שמדהים בטלי ופולינה (ואני יכול להניח שגם בג'וי) זה שהן תחת הקטגוריה של "מגשימות חשקים וחלומות". מטפלים צעירים זקוקים להכוונה, ליד מנווטת, לג'י פי אס שילווה אותם למטרה מסוימת, כל שהיא בשדה המקצועי. לצוות הזה יש את הידע והאהבה הנדרשים להקנות ערכים אלו.
    ממליץ בחום למי שצריך להגשים עוד חלום

  2. כל מילה בסלע ! אולי באמת צריך להוסיף קורס שכזה במכללות השונות… אבל היום כשהלימודים כ"כ יקרים, להוסיף עוד ועוד קורסים זה אומר גם לייקר את הלימודים 🙂

  3. אני הולכת להזמין אותן לתת שיעור בקורס הילדים של פיקפיק. זה באמת מאוד חשוב, לפחות למי שרוצה לעבוד 🙂
    ויעלי תודה על הכתבה ועל שמירת הנושא בכותרות.

  4. מעיין, זה בדיוק הפספוס.
    אנחנו משקיעים כל כך הרבה בלימודים אבל לא מבינים מה לעשות עם זה בכלל.
    בשביל שהלימודים יחזירו את ההשקעה שלהם צריך להבין איך להפוך את זה לעסק ולשם זה היתה הסדנא.

    אני שמח שהצלחנו לקיים אותה בקונגרס וכל הכבוד ליעל על ההתעקשות.
    תודה רבה לפולינה וטלי.

    אסף

  5. גאה להיות אחד מ 9 שהגיעו לסדנא! אני מודה שכבר הלכתי להרצאות כאלה ואחרות בנסיון להבין איך להתקדם עם העסק אבל תמיד ההרצאות נשארו בגדר סיכום במחברת.. אצל טלי ופולינה זה פשוט היה אחרת, הן דיברו לעניין, סחפו ומיקדו. ידעו בדיוק היכן לתת את הדגש, פחות מ24 שעות לאחר הסדנא שידרגתי את דף הפייסבוק לפי ההוראות של טלי, שיניתי ועידכנתי את מטרות הקליניקה לפי המיקוד של פולינה והנה ההוכחות מתחילות להגיע בדמות מטופלים!!!! ממליץ בחום להגיע לסדנאות שלהן.

  6. תודה לכולם על התגובות החמות – טל, אסף, איתמר וכמובן יעל. היה יום מאוד משמעותי גם עבורנו ואני מקווה שזו תחילתה של ידידות מופלאה 🙂
    איתמר – איזה כיף לשמוע שזה עובד! נשמח שתשתף בתוצאות גם בדף שלנו בפייסבוק
    רויטל – נדבר 🙂

כתיבת תגובה
Related Posts