רועי

סיפור מקרה- טיפול ב- R.S.D על פי שיטת האיזון של ד"ר טאן

טיפול ב R.S.D על פי שיטת האיזון-
תסמונת הכאב הכרוני הקשה – R.S.D- Reflex Sympathetic Dystrophy, נקראת גם – Complex Regional Pain Syndrome C.R.P.S.
התסמונת מתבטאת על ידי כאב כרוני קשה, בחלקו עצמוני ובחלקו מגורה ע"י גירויים שבדרך כלל אינם כואבים. התסמונת מאופיינת על ידי בצקת, שינוי צבע, שינויי טמפרטורה מקומיים, הזעה וכן בתופעות מוטוריות של חולשה, רעד, דיסטוניה וקושי בתנועה. בנוסף יתכנו שינויים בעור, בציפורניים, בעצמות ובשיער.
כמו כן בולטת אי יציבות- הסימנים יכולים להשתנות מעת לעת ותחת השפעה של גורמים סביבתיים שונים (חום, לחות וכו'), דבר המקשה לעיתים קרובות על אבחון התסמונת.
אין בנמצא בדיקת מעבדה אובייקטיבית המאפשרת אבחון חד משמעי. בהעדר מידע ברור על המנגנון הפתופיזיולוגי, חולים רבים מקבלים טיפולים לא ספציפיים, ארוכים וממושכים, ללא הטבה משמעותית. הם מפתחים הפרעה תפקודית, לעיתים קשה, המלווה בהתפתחות סימני דיכאון, כמצופה אצל חולים הסובלים מתסמונת כאב כרוני קשה.
רועי (שם בדוי), בן 21, הגיע כשהוא מאובחן ב-R.S.D .

רגלו השמאלית נפוחה מאוד וכואבת מאזור מעט דיסטאלי לקרסול ועד לאצבעות, כשיש סימנים סגולים אדומים פזורים על גב כף הרגל. הרגישות מאוד גבוהה וגורמת לצליעה.
טווח התנועה פלקציה- אקסטנציה הוא כסנטימטר וחצי. בשל הבצקת הקשה נוצרה ציפורן חודרנית בבוהן הראשונה שמוסיפה לכאב הכללי. רועי סובל מבעיה זו במשך שנתיים , בינתיים הספיק לבקר במספר מרפאות כאב ללא תוצאות ממשיות ואף עבר 4 טיפולים בדיקור סיני ללא שינוי. בשנתיים האלה רועי עלה במשקל. הכאב והגבלת התנועה הממושכים גרמו לו להזנחה עצמית שנראו גם במראה החיצוני, בלבוש ובהתנהגות.

טיפול:
על פי שיטת האיזון, יש קודם כל לאתר את המרידיאן הפגוע. במקרה זה, כל המרידיאנים שעוברים ברגל היו פגועים ולא ניתן היה להבדיל היכן בדיוק ממוקמת הפגיעה.
טיפול ראשון: הטיפול שנבחר הוא דיקור שלוש הנקודות הראשונות מקצה האצבעות בכל מרידיאן (לשמחתי רועי עמד בכאב הדיקור), ודיקור נקודות הקצה ברגל השמאלית. לאחר הטיפול ההגבלה בתנועה ברגל השתפרה ב- 1-2 סנטימטר.

טיפול שני: למחרת היום, שיפור משמעותי, אותו טיפול, הוספתי גם נקודות מעיין ברגל שמאל.

טיפול שלישי: הגיע רק אחרי שבוע וחצי, לא לפי הוראותי…
עדיין במגמת שיפור אזור הכאב ברגל הצטמצם, הצליעה פחתה בהרבה.

יד ימין נקודות 2,3 מקצה האצבע. רגל שמאל: liv3, ki3,gb41,bl62.

טיפול רביעי: אחרי שבועיים, קשה לו להתמיד להגיע לטיפול. השיפור ממשיך.
אותו טיפול כמו הטיפול הקודם, יש הטבה בציפורן החודרנית בגלל הירידה בבצקת.

טיפול חמישי: לאחר שבוע, כמעט ולא מרגיש כאב, רק בהתכופפות לכריעה שיוצרת אקסטנציה של כף הרגל. יש שיפור גם בהופעה החיצונית, בגדיים נקיים, נעלים (במקום כפכפים מרוטות), התחיל לבצע הליכה לפי המלצתי ומתחיל להוריד במשקל. התבצע אותו טיפול עם שיפור מיידי בכאב.

טיפול שישי ואחרון: לאחר שבוע, כמעט ואין כאב דקרתי נקודות ביד ביקשתי שיעשה כל מיני תנועות שיבדקו את הכאב. טווח התנועה שלם (בהתחשב במצבו הפיזי, קצת מתיחות ישפרו את טווח התנועה), אין כתמים סגולים ואדומים על העור, הציפורן החודרנית לא כואבת ומצב הרגל טוב.

בטיפול זה אפשר לראות גישה קצת שונה מהדיקור הרגיל בשיטת האיזון, שבו חשובה האבחנה המדויקת לגבי מיקום המחלה. כיוון שכל המרידאנים היו פגועים, הטיפול היה יותר אזורי ופחות ממוקד מרידיאנית.
בנוסף ניתן לראות את היופי העוצמה ובעיקר הפשטות שיש בדיקור.
כף היד תטפל בכף הרגל. פשוט ויעיל.

הגהה: מערכת סינית.

המחבר:
אלעד שלו
מטפל ברפואה סינית
http://www.shalevclinic.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts