לחיי המהפכה!

בשורת הרפואה הסינית הקהילתית בארץ מתפשטת, וחשוב מכך – קורמת עור וגידים בדמות קלינקות חדשות שנפתחות. היום מתקיימת הפתיחה החגיגית של הקליניקה בדיזינגוף סנטר, שתציע טיפולי דיקור וצמחים בקליניקה קהילתית פעמיים בשבוע.

אני שמח מאד שקליניקה כזו נפתחת במקום מרכזי והומה אדם כמו דיזינגוף סנטר, וגם שאחת המטפלות שם היא בת כיתתי (ענבל ליכטבראון) שהיא גם האדם הראשון בחיי שדקרתי! (לא כולל קטטות…) אני זוכר את שנה ג' כל-כך בבירור. הנקודה היתה li-11, נדמה לי שהיא צרחה, יתכן שגם אני. מאז דקרתי את הנקודה הזו המון פעמים, במיוחד אתמול בקליניקה, בערב שבו שברתי שיא וראיתי 11 מטופלים שבאו כל רבע שעה, בין השעות  16:00 ל- 18:45.

בזמן הטיפולים הייתי צריך להזכיר לעצמי לנשום, כי האמת היא שלא היה הרבה זמן לכך. הקושי העיקרי היה מנטלי, אבל הייתי מאד מודע לזה ומודעות עוזרת תמיד. המחשבה שבזמן שאני מתחיל לדקור מטופל, עוד 2 מחכים לתורם מחוץ לדלת קצת העיקה עלי. לא שזה לא קרה בעבר, אבל הידיעה שעוד 10 צפויים להגיע לא הקלה.

אבל ככה זה ברפואה סינית קהילתית. אני זוכר איך בשנה שעברה, עצם המחשבה על לטפל במישהו ב- 15 דקות הלחיצה אותי, כמו גם המחשבה לראות עוד שניים אחריו. אבל צלחתי את האתגר, כמו רבים אחרים בטיפוס במעלה ההר הזה. ייחלתי ליום שבו אטפל במספר דו-ספרתי של מטופלים במשמרת, ועתה כשאני עושה את זה, נעים לפתוח את היומן משנה שעברה ולראות איך ב-11 בנובמבר 2008 היו לי 2 מטופלים. שוב אני בנקודה שבה אני אומר לעצמי – כמו שאמרתי לעצמי אינספור פעמים במהלך השנה האחרונה: practice, practice, practice!!!

אין ספק שבמצב כזה היה עוזר מאד לו היה לי פקיד קבלה. וגם עניין הרישום של הנקודות והדופק דורש עוד ייעול ותירגול. וגם לא לשכוח להניח את הלחץ בצד ולהתרכז במטופל שלפניי ברגע זה… בקיצור, יש מה לעבוד!

אבל כשאני חושב על 11 מטופלים שבאו למצוא מזור לסבלם, שטרחו להגיע ובעיקר – יכלו להגיע – אין לי אלא לזקוף את קומתי היום, ולחייך חיוך קטן ומשמעותי…

הרבה הצלחה לבנות מדיזינגוף סנטר! מצטער שלא אוכל להגיע היום לפתיחה…

Total
0
Shares
14 comments
  1. אתה תותח.

    כל הכבוד על הפצת בשורת המהפכה, כל הכבוד על ההצלחה המקצועית ובהצלחה במטרות וביעדים הבאים.

    יעל

  2. ישר כח.
    ושאלה אחת:
    האם שיטת האיזון מסייעת לך בטיפול הקהילתי?
    אשמח לתשובה,
    אורי

  3. לעצם הענין:
    נראה לי כי הפיכת הרםואה הסינית המסורתית לנגישה ועממית היא כיוון נכון וחיובי.
    אני בכד.
    אורי

  4. איזה כייף לשמוע, נותן מוטיבציה ואישור שעבודה קשה והתעקשות עוזרת, דרך אגב אני עדין מתעקשת…..

  5. תודה רבה 🙂

    אורי – כן, אני לא יודע איך הייתי מסתדר בלי שיטת האיזון..

    ורד – המשיכי להתעקש..! איך מתקדם אצלך?

  6. רואי היקר,

    המון תודה רבה על התמיכה והפירגון….. איזה כיף::)))

    שרון כהן ענבל ליכטבראון ושחר דודימן
    קהילתית בסנטר

  7. רואי –
    לחיים ענק על קפיצת המדרגה אל מספר המטופלים הדו-ספרתי במשמרת!
    אני בטוחה שיש מלא מבוגרות/ים בקריית יובל, שעוד כוחם במותנם, (מן Lupine כאלה) וישמחו להתנדב כפקידי קבלה בקליניקה שלך. זה אפשרי ואני מחזקת את ידיך להוציא את העניין מהכוח אל הפועל.

    הנה משפט ששמעתי היום בבוקר מאדם חכם ובא לי למסור לך אותו. (זה משפט להבנת הלב, לא לפענוח בשכל):
    "השפה היא תכנית התקשרות מהרצון ל-האור המפעיל אותו".

    לילה טוב!

  8. אילן – תודה רבה! יש לך חלק לא קטן בכל זה, בתור מי שלימד אותי את שיטות האיזון של ד"ר טאן ושלך, שמאד עוזרות לי בקליניקה…!

    אסתי – תודה רבה! ואגב – Lupine מ- wca היא הצעירה, את התכוונת לגברת בשם Isle… 🙂 יש תמונה שלה בפייסבוק של ליסה רולדר….

  9. אני שמעתי על עוד מרפאה לדיקור קהילתי שנפתחה בחודש האחרון ביפו ע"י מיה קימל! אולי אבקש ממנה עוד פרטים לפרסם פה. זה נראה לי חשוב. לפעמים אני רוצה להפנות חברים לרפואה סינית קהילתית (כאלה שגרים רחוק ממני) ואני לא יודעת לאן אז חשוב שנכיר. אולי אפשר לעשות איפשהו רשימת מרפאות כאלה?
    רואי,
    כל הכבוד!
    אתה מעודד את כולם לנסות בזה שאתה מתעקש להמשיך ואתה מלא התלהבות גם כשקשה! שיהיה המון בהצלחה. אני מאחלת לך שתצליח למצוא את הרוגע והשקט גם בתוך הסערה של המרפאה הקהילתית.

  10. גם אני שמעתי… אשמח אם תקחי ממנה עוד פרטים. אני גם חושב שצריך לעשות רשימה מסודרת ולפרסם אותה בהקדם!

    ותודה על הברכות..

  11. הי לכולם, נעים להכיר! כן, השמועה שפתחתי קליניקה קהילתית ביפו נכונה…לפני כחצי שנה חזרתי מהרבה שנים בקנדה וארה"ב… איזה כיף לשמוע קולות דומים לשלי! אשמח לקשר מפרה בין כולנו בצורה זו או אחרת.
    רואי – מברוק על הקפיצה! איזה כיף! ותודה על האימייל..
    הייתי גם בפתיחה של שרון, ענבל ושחר – איזה מקסימות.
    המון בהצלחה לכולנו. אין ספק שאנחנו במקום ובזמן הנכון…
    אני מטפלת כרגע בימי ראשון ורביעי אחה"צ-ערב אצלי בדב ממזריץ' 16 – שיכון שקט ומקסים בלב יפו (מעין בועה שכזו) ואפילו עם המון חניה. הנייד שלי היא 054-4538804… בואו לבקר!
    שלכם, מיה

  12. יש לי רעיון ,
    אולי נעלה איזה רישום היכן יש קליניקות קהילתיות בכל הארץ כדי שנוכל לדעת לאן אפשר להפנות אנשים .
    אצלי -יש בישוב בשרון -שער אפריים בכוונה להוסיף בכפר יונה – אלו ישובים קטנים שאין להם בכלל נגישות לטיפולים מוזלים כמו בקופת חולים .
    שיהיה בהצלחה לבנות בסנטר!!!!

  13. פינגבאק: רפואה סי
כתיבת תגובה
Related Posts