סדנא ראשונה לניהול קליניקה קהילתית

החודש מלאו 4 שנים לעבודתי כמדקר קהילתי. 4 שנים שלהן קדמו מספר שנים של קליניקה פרטית ותהיה מתמשכת מה יהיה עתידה. ללא חזון וללא כיוון, אך בנחישות רבה התיישבתי והצהרתי על גבי הדף שאני הולך לטפל באנשים ויהי מה! כנראה שההצהרה הייתה חזקה כי לא מעט אחריה, שיטוט מקרי באינטרנט הביא אותי למאמר שהיכה בי כברק, והחל להצמיח בי חלומות רבים, התרגשות עצומה ולמידה אובססיבית של נושא הרפואה הסינית הקהילתית שהחלה אז את צעדיה הראשונים כתנועה עממית בארצות הברית.

באותו שבוע של תחילת ספטמבר 2008 פתחתי לראשונה את הכיסאות המתקפלים ונתתי טיפולים בחינם לבאי המרכז הקהילתי שבקריית יובל בירושלים. מחרתיים לאחר מכן הגיעו 2-3 מטופלים שהחלו לקבל טיפולים מסודרים בתשלום.

היה ברשותי מספיק ידע כדי לתת טיפול טוב, אבל גם הרבה "ידע" מיותר – מחשבות, רעיונות וחששות שאני לא מספיק טוב, לא מספיק מנוסה, שזו צורת טיפול מוזרה, שזה לא ילך. משבר רדף משבר אבל בראייה לאחור, הפילוס העצמי של הדרך חיזק אותי. התרופה למשברים הייתה ידיעה פנימית עמוקה ועקשנות של פרד. ועם הזמן זה נהיה קל יותר, הביטחון גדל, מספר המטופלים גדל וכך גם מספר המטפלים, והקליניקה גדלה.

המון אסימונים נפלו וממשיכים ליפול עד היום, כשאחד החשובים שבהם הוא שהשראה טובה מחזקת אותך בדרך. אז פרסמתי כתבות כשהמטרה שליוותה אותי כל הזמן הייתה לעורר השראה. לשמחתי, רבים הגיבו בחיוב והחלו להתנסות במודל הקליניקה הקהילתית, כאשר חלק התחילו בהתלהבות רבה אבל גם התייאשו והפסיקו.

כי השראה זה חשוב, אבל למידה של הכלים הנחוצים להצליח חשובה לא פחות. וכשיש אנשים שכבר פסעו בדרך ולמדו על בשרם כמה דברים, כדאי לעצור וללמוד מהם הכלים שעבדו בשבילם. בשנים האחרונות תנועת הדיקור הקהילתי בארה"ב צומחת בצעדי ענק, ומקיימת מנגנון מצוין של הכשרת מטפלים בדרך הקהילתית – אם בתעסוקה של ממש בקליניקות, אם בסדנאות ואם בהעלאת חומרים יקרים מפז לאינטרנט ופרישתם לעיני כל מטפל.

כאן בארץ אנו לוקחים צעדים קטנים יותר, אפילו הייתי אומר: "בייבי-סטפס", אבל המוטיבציה להגדיל את מספר המטפלים הקהילתיים בישראל ולהניע את הגלגלים לעבר התארגנות מסודרת קיימת ובגדול. כוונה זו קיבלה באחרונה רוח גבית חזקה מאילן מגדלי, תלמידו ומפיץ תורתו של ד"ר טאן בארץ, שפנה אלי והביע את רצונו לתרום לצמיחת התנועה כאן. וכך, בשיחה טראנס-אטלנטית בשעת לילה מאוחרת, כשבחוץ סערת ברקים מחשמלת (סתם… זה היה ביוני… 🙂 ) נולדה הסדנא שבכוונתנו לקיים בנובמבר הקרוב.

בסדנא נציג כמה מהכלים הנחוצים להצליח בקליניקה קהילתית. ננסה להבין את הכלים המנטליים והפרקטיים, נלטש את החזון ונבחן כמה מהקליניקות המצליחות ביותר בארה"ב ומה מאפיין אותן. נדבר על שיווק והמנטליות הנכונה לכך, ונקנח באחת הטכניקות המוצלחות ביותר בקליניקות קהילתיות – שיטת האיזון של ד"ר טאן, עליה ידבר ואותה ידגים בפורמט של קליניקה קהילתית אילן מגדלי, שלאחר למעלה מ- 20 שנה וקליניקה פרטית מצליחה בקליפורניה, פתח אף הוא קליניקה לדיקור קהילתי באחת העיירות שם. "סינית בקהילה" מחיפה תהיה שם גם ותציג את המודל הייחודי שלה, ובסך הכל אני מאמין – הרבה כוונות טובות ורוח של שיתופיות.

רפואה סינית קהילתית אינה מתקיימת אלא על-ידי שיתוף, חיבוק והכללה של אנשים רבים ככל האפשר. ברוח זו נקיים את הסדנא ונשמח לראותכם בה. עלות ההשתתפות היא סמלית וכל ההכנסות יוקדשו לקידום הרפואה הסינית הקהילתית בישראל.

ללו"ז הסדנא ניתן להקליק כאן. (פרטים לגבי המיקום המדויק בירושלים ובצפון יינתנו בהמשך).

לפרטים על הסמינרים שיתן אילן מגדלי בנובמבר הקליקו כאן .

לפרטים והרשמה: סיגלית מאמו – sigalitm18@gmail.com 072-2411710

 

 

Total
0
Shares
2 comments
  1. איזה כיף לשמוע רואי!!!

    המון המון בהצלחה יקירי 🙂 אני קרוב לוודאי אהיה שם.

  2. רואי כל הכבוד.איזה מאמר יפה.איחולי הצלחה בהמשך הדרך,אין ספק כי הרפואה הקהילתית תורמת רבות לאדם הן מבחינה פרקטית והן מבחינה רוחנית.נתינה היא מעלה חשובה מאוד ואין ספק שרוח הנתינה תבועה בך.
    המסטר שלי שנשאל פעם על ידי תלמיד : "איך אני יודע אם מה שאני עושה זה הדבר הנכון?
    ענה:" תמיד תשאל את עצמך אם אתה עושה משהו שתורם גם לאנושות ולא רק לעצמך,ואז תדע שאתה עושה את הדבר הנכון".
    בהצלחה לכולנו.

כתיבת תגובה
Related Posts