צעד קטן לעסק צעד גדול להצלחה

אודות קורס ניהול והקמת עסק של מט"י
צעד קטן לעסק צעד גדול להצלחה

לא פשוט, לא פשוט שם בחוץ.
מיתון, כלכלה לוחצת , הבורסה נופלת, ובתוך כל זה אנחנו רוצים להקים קליניקה עצמאית משלנו לתפארת חשבון הבנק.
סיימנו לפחות 4 שנות לימוד, אנחנו יודעים בצורה עיוורת למצוא את כל הנקודות על כל המרידיאנים, אנחנו מומחים כמעט בכל מניפולציה אפשרית בשיאצו או בטווינה וחלקנו אפילו נסעו עד לסין להתמחות. ויחד עם זאת, עדיין קיימים דברים חשובים לא פחות שיש להתמחות בהם, על מנת שנוכל להצליח ולשגשג באופן עצמאי.
בדיוק לשם זה קיים מט"י- מרכז לטיפוח יזמות.

מרכזי מט"י פזורים ברחבי הארץ ומעניקים שרותים שונים לכל מי שרוצה לצאת לדרך עצמאית בכל תחום שהוא.

אחד מהשרותים הללו הינו קורס מקיף וחשוב שעליו רציתי לספר, הנקרא "יזמות ניהול והקמת עסק".

הקורס כולל 10 מפגשים בני כמעט 5 שעות כל אחד, המקיף ונוגע בכל אותם תחומים שהינם קריטיים כאשר אנחנו פותחים עסק משל עצמנו.
כמטפלת, אני מעוניינת- כמו כולם, לחוות הצלחה כלכלית לצד הצלחה מקצועית. הרגשתי שקורס מסוג זה ישלים אצלי את אותם פערים ואולי אף יצליח להפיג את כל החששות שאני משוכנעת שמקננים בכולנו.

אחד הדברים הראשונים והידועים לכל, כאשר אנחנו פותחים עסק עצמאי הוא קודם כל לפתוח תיק במס הכנסה. בדיוק לשם זה קיים שעור עם רואה חשבון המסביר בפרוטרוט איך בדיוק פותחים תיק, ואם זה לא היה מספיק, לקוחות מט"י גם זכאים למפגש יחיד עמו של אחד על אחד.
מה ההבדל בין מס הכנסה למע"מ? אילו מיסים יש לשלם כבעל עסק? אילו הטבות מקבלים? האם התה שאגיש למטופליי יכול להיות מוכר במס (יש סיכוי….). מה הם אותם "פטנטים" שניתן לעשות במסגרת החוק כדי לקבל הטבות במס ומה הם אותם דברים חשובים שיש לדעת כשאר העומדים מול רשויות המס והחוק?

לאחר שפתחנו תיק ואנחנו מוכרים וחוקיים בפני המדינה, כדאי שנדע איך מכניסים כסף.
לשם זה ישנם שעורים עם אנשי שיווק, פרסום ויחסי ציבור שיודעים להסביר בעצם מהו שיווק נכון לעסק קטן, איך אפשר לפרסם ולהתפרסם ושזה לא יעלה לכם כסף (כן, יש דבר כזה) ואיך נצליח לעלות לתודעה ולבלוט מעל לכל היתר.

תחום נוסף ולא פחות חשוב ,ואולי אף בין החושבים ביותר הוא הנושא של תזרים מזומנים. רבים העסקים שנופלים בדיוק על הנקודה הזו.
איך מנהלים דו"ח רווח והפסד? איך נדע בסופו של החודש כמה כסף הקליניקה הכניסה? האם תמחרנו נכון? ואיך מתמחרים בכלל? (לא תמיד ללכת על מחירי ספא זה הדבר הנכון לכולם)

היום ידוע, כי אחת מצורות השיווק הנכון והמתקדמות של העת החדשה הוא נט-ווריקנג (רישות חברתי).
הקורס הזה הוא פלטפורמה מצויינת שלכם גם לראות ולהראות: להכיר, להתמנגל, לשלוף כרטיסי ביקור במקום חדש שעוד לא שמעו עליכם. אותם אנשים יכולים להביא אתכם למטופלים פוטנציאליים או להיות כאלה בעצמם. כמו כן תוכלו להכיר אנשים מתחומים שונים שיוכלו להיות לכם לעזר.

הקורס עצמו, לדעתי האישית, הוא נכון במידה ואתם לוקחים את עצמכם ברצינות ומבינים, שכדי להצליח לא מספיק לדקלם את הטאו דה צ'ינג. קחו לכם את הקורס הזה כנקודת זינוק.
כמישהי אשר מאמינה באמונה שלמה ביכולות המקצוע שבחרתי לעסוק בו, וביכולותיי שלי, הרגשתי שהקורס חיזק אצלי דברים שהיו חלשים, ולא פחות חשוב מזה-הרגיע אצלי חששות שאני בטוחה שקיימים אצל כולנו.

תמונה: freeimages.com/Svilen Milev

המחברת:
הילה אפלבאום
מטפלת ברפואה סינית ושיאצו
hila.merkado@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts