מעגלי רפואה לניצולי שואה

ממשאלת לב למציאות
מעגלי רפואה לניצולי שואה

כבר בסיום ההכשרה העוצמתית של AWB ישראל הרגשתי צורך לעשות משהו עם הכלי המרגש שקיבלתי- מעגל הרפואה בדיקור. התרוצצו במוחי רעיונות למקומות בהם ניתן לשלב את צורת העבודה הזו. יותר מכל רציתי להתנדב במסגרת שקרובה אלי פיסית ורגשית. לשמחתי הסתבר שבישוב בו אני גרה (רמת-ישי) מתקיימים מפגשים שבועיים של קבוצת תמיכה לניצולי שואה. לאחר פגישה עם הגורמים המתאימים בקהילה, נוצר קשר ביני לבין מנחת הקבוצה, העובדת הסוציאלית סמדר הרוש. סמדר שהכירה את הטיפול בדיקור באופן אישי, שמחה מאוד על היוזמה והזמינה אותי להיפגש עם ניצולי השואה ולספר מה בדיוק אני מציעה. בפגישה המקדימה עם הקבוצה החברים היו סקרנים וקשובים, אך עם זאת, באופן מובן בפרט לצל הטראומה שחוו, היו גם חשדניים. למרות זאת הסכימו שנקיים מעגל ניסיון. חשתי הקלה גדולה, הרגשתי שהדלת נפתחה.

במעגל הרפואה הראשון והניסיוני פגשנו, שותפיי ואני, קבוצה חמה ונעימה עם הרבה שאלות. בזמן הדיקור שמרו רוב החברים על עירנות ושליטה, בחנו את המתרחש סביב. בסיום המעגל היו שסיפרו על תחושת רוגע, אחד ציין שהעורף פחות כואב, אחרת חשה חום נעים בירכיים. בתום המפגש המוצלח הייתה הסכמה כללית שהפרויקט ימשיך ונפגש אחת לשבועיים.

במפגשים הבאים קיבלו אותנו חברי הקבוצה בחום ובשמחה. ממפגש למפגש הם הרגישו נוח יותר לעצום עיניים, להתמסר לדיקור ולסמוך עלינו. הם דיווחו על רוגע וכתוצאה מכך שינה טובה יותר בלילות שלאחר הדיקור. באחד המפגשים צפינו באחד המשתתפים שתמיד שמר על עירנות, מנמנם. חברה אחרת שהניעה את הרגל בחוסר שקט קיבלה כמה רגעים של הילינג צ'י-קונג וחיוך רחב הופיע על פניה. ככל שהתקדמו המפגשים שיתפו אותנו המשתתפים בשיחה קולחת וישירה בתחושותיהם בעקבות הדיקור: אחת סיפרה שהיא מצליחה לישון לילה שלם ברצף, אחרת שיתפה שמרגישה רגועה יותר. חשנו קירבה גדולה, בזמן הדיקור הרגשנו את הנינוחות שלהם וזכינו לכך ששיתפו אותנו לא פעם בסוגיות אישיות. במפגש השביעי שמנו לב שהאיש שנהג להסתכל באדיקות על השעון כל חמש דקות, שכח להסתכל. במפגש התשיעי האמון וההתמסרות היו טוטליים ומרגשים.

המפגש האחרון כלל סיכום של התהליך, החלפנו משובים, ברכות ומזכרות. החברים שיתפו בשמחה בשינויים משמעותיים שחשו בעקבות טיפולי הדיקור – שגרמו להם להיות רגועים יותר, עזר להם לישון טוב יותר ואף הקל על כאבים שונים.

מתוך המשוב של מנחת הקבוצה, העו"ס סמדר הרוש:
"בתחילה היינו חשדניים, אך כבר לאחר המפגש הראשון ניתן היה לראות איך החשדנות מתמוססת והתחלנו להוקיר אתכם ואת הדיקור".

"לראות את החבר'ה מתמלאים בחיוך כשאתן מדליקות את האור, בסיום הדיקור – שווה ה-כ-ל !!!".

"אנו מאוד מודים לכם על תרומתכם הגדולה למצבם הנפשי ולשלווה שחוו, ולו רק בשני לילות".

 לסיכום:
הייתה לי זכות נדירה לטפל בקבוצת ניצולי השואה. כולי תקווה שיתאפשר לנו לחזור ולטפל בקבוצה המופלאה הזאת.
תודה עצומה לשותפיי קרלוס הנקין ואילנה פרצמן המקסימים שהשקיעו מאמץ והגיעו ממרחקים. בלעדיכם כל זה לא היה קורה. תודה למקימי העמותה שהיוו לי השראה והעניקו לי את הכלי המדהים הזה. תודה למטפלות ליאת צדוק וג'סיקה בן-ישי שמילאו מקום בשמחה. תודה לעו"ס המועצה דגנית במברגר, שנתנה בנו אמון, תודה גדולה לעו"ס מנחת הקבוצה סמדר הרוש, שתיווכה ופרגנה לנו בלי סוף. תודה ענקית והכי חשובה לחברי קבוצת ניצולי השואה שפתחו את הלב, שאלו, חוו, שיתפו, אפשרו לנו לטפל בהם והחזירו אהבה.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

בין התאריכים 19-21.5.16 יתקיים ריטריט ההכשרה השלישית של AWB ישראל בקיבוץ ענבר שבצפון, לפרטים נוספים והרשמה שלחו מייל ל- esti.awbisrael@gmail.com

תמונה: freeimages.com/Breno Passos

המחברת:
גלית גליל
מטפלת ברפואה סינית מסורתית
לאתר הבית של גלית גליל

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts