השראת הקונגרס

קונגרס 2014. איך היה?
השראת הקונגרס

ושוב בא וחלף לו עוד קונגרס.
אנחנו לוקחים את המושג הזה, "קונגרס", די כמובן מאליו. כאילו תמיד היה ותמיד יהיה.
זה בסך הכל הקונגרס החמישי. בעידן שבו בתי ספר נסגרים, קליניקות נסגרות, הביטחון הכלכלי מעורער, מטפלים מוצאים את עצמם אובדי עצות- התחום של רפואה סינית בישראל מעולם לא היה כל כך לא מובן מאליו.

הקונגרס הוא נקודת אחיזה כל כך חשובה בתקופה זו, שאסור לקחת אותו כמובן מאליו.
ובתקופה רגישה זו, קונגרס 2014, היה משב של רוח אביבית מרעננת ומזינה.
ההתכנסות מכל רחבי תבל, המרצים שבאו מהארץ ומחו"ל, הפעילויות והרעיונות שעפו באויר ללא הרף, הכל נתן לי תחושה שהעולם הגדול התכנס לבניין אחד קטן, בשבילי. כדי להיחשף וללמוד ממנו.

אני מודה, אני חובבת קונגרסים וכנסים גדולה. אני אוהבת את האוירה, לפגוש חברים ותלמידים. אני אוהבת לסגור את הקליניקה שלי ל- 3 ימים בשנה, לעזוב את המשפחה ולהתמסר ל"היי" הזה שקורה שם.
אני הגעתי לקונגרס ללמד וללמוד, וקבלתי הרבה יותר מזה. עברתי 3 ימים של קרנבל לחושים. בתור אדם אקטיבי, עסוק ובעלת בעית ריכוז קלה, האפשרות לעשות סדנאות קצרות או ארוכות, מאפשרות ללמוד, לא דרך השכל, כמו מספרים או אינטרנט, אלא דרך הלב. הלב נפתח והמידע נכנס, וזו חוויה משכרת חושים.

האמת, שמבחינתי, רוב ההרצאות שאני צפיתי היו מעניינות, אך לא היה מידע משמעותי שאוכל לומר שהחכמתי בו.
זה לא כמו שלמדתי רפואה סינית בפעם הראשונה, שהמידע החדש חילחל לתוכי ושינה את כל השקפת עולמי.
אבל אין אני מצפה מכמה שעות של הרצאה לטלטל את הידע שלי ולהכניס מידע משמעותי. אני מצפה מקונגרס לעורר, לחשוף אותי לאנשים, מידע, ולנושאים שונים שאוכל להעמיק בהם אם אבחר במסגרות אחרות. אני מצפה מקונגרס להוציא אותי מהפינה החמה והנוחה שיצרתי לעצמי ולהראות לי קצת עולם.
מה שבאמת אני מרגישה שהקונגרס נתן לי בהרבה מאד רבדים, זו השראה.

ולכן אני מאמינה שהקונגרס עמד בציפיותי ויותר מזה. וזו מטרת הקונגרס בעיניי, לעורר השראה בפני המטפלים ולפתוח את עיניהם למה שיש שם עוד בעולם הקטן שלנו, ובכך לגרום לשינוי, ולו הקטן ביותר. לטובה.
אני רוצה כאן לנצל את האפשרות להודות לאסף וצוות המארגנים שעבדו ועמלו, ולכל המטפלים והסטודנטים שהגיעו ולקחו את הזמן ופירגנו לעצמם, ולקהילה של הרפואה הסינית בישראל.

מי יתן ויהיו עוד קונגרסים רבים וטובים, זה רק יוכיח שהקהילה שלנו יודעת לתת ולקבל ולתמוך אחד בשני ובכך לקדם את המקצועיות שלנו.

~~~~~~~~~~~~

תוספת של מערכת סינית:
במסגרת הקונגרס השנה התקיימו שני דברים שחשובים, בעיניי, ברמה קהילתית:
1. אירוע הכרזת המנצחים בתחרות "קליניקה עובדת"- דיברנו על זה כבר, אך זה המקום להזכיר זאת שוב. אין מקום יותר מתאים לאירוע ההכרזה מאשר במסגרת קונגרס.
קונגרס שהוא כולו כחול לבן, שמגיעים אליו מפולין, אנגליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, הולנד וכן, גם מישראל. בפעם הבאה השעה תהיה יותר ידידותית והאירוע יהיה גדול יותר.
למה המקום המתאים ביותר הוא הקונגרס? כיוון והקונגרס מהווה התכנסות קהילתית גדולה. והקהילה המקצועית שלנו צריכה לפרגן לחבריה. והתחרות הזו היא בדיוק זה- פרגון. ועזרה קוליגיאלית.
אין לנו אף אחד אחר מלבדינו חברים. רק אנחנו יכולים לעזור אחד לשני.

2. דוכן הספרים, בו מכרו חברי הקהילה את הספרים שכתבו. היו שם מטפלים ותיקים לצד ותיקים פחות, רפואת ילדים לצד זן, נפש וסוכרת…
אתם יודעים שיש הרבה ספרים בעברית על רפואה סינית?
אני ידעתי שיש כמות נאה, אבל מסתבר שיש הרבה יותר מזה. וזה מאוד שימח אותי!
הקונגרס פירגן לכל האנשים שרצו לקדם את הספרים שלהם במסגרת הקונגרס ולא דרש כסף על הדוכן מאף אחד מאותם אנשים שכתבו ספרים. הקונגרס העניק דוכן מרכזי לאותם כותבים, לא איזו עמדה נידחת בקצה אולם התצוגה.
וזו תמיכה יוצאת מגדר הרגיל בקהילה.

אז מסתבר שהקונגרס עוסק בכמה רבדים: השראה. למידה. העשרה. חשיבה. ומעכשיו, אם זה עוד לא היה ברור- תמיכה בקהילה המקצועית.

עריכה: מערכת סינית.

תמונה: freeimages.com/pryscilla12

המחברת:
יעל ססלוב שני Dip. Acu & Herb
מטפלת בגינקולוגיה סינית
yaelsaslove@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts