על שפת הבריכה עם פיטר דדמן

הקונגרס- לא רק רפואה סינית

פנים קורנות חמימות, חיוך כמעט קבוע וחיוניות שניבטת מעיניי תכלת, היו לאיש הזה, שעמד מולי בסוף הערב הראשון של הקונגרס, שנינו עם כוס יין ביד, מנהלים שיחת חולין נעימה.
בחוץ כבר החשיך אך, בפניו של פיטר דדמן, לא נראו כל סימני עייפות, אותות היום הארוך והאינטנסיבי, שהחל אצלו גדוש בפעילות, משעת בוקר מוקדמת. כשהלכתי אמר, נתראה מחר, והזכיר שהסדנא תתחיל מוקדם.
והינה הגיע מחר, היום השני לקונגרס. אני ורבים אחרים, שבחרו להעביר במחיצתו של פיטר דדמן, כשמונה שעות של למידה, מתכנסים באולם לא רחב ידיים, שתרם לאווירת ה'ביחד' של הקבוצה, מאזינים בקשב, לדבריו של המרצה. הנושא הוא – פריון הגבר.
בקלות ורבלית ודיבור קולח של מקצוען, הוא מרצה בפנינו בצורה עניינית ובהירה, משובצת בניואנסים, דוגמאות וסיפורים, עם נגיעות של הומור בריטי אופייני.
כל משתתף בסדנא, קיבל חומר מודפס, שהכיל הסברים מפורטים על כל הפתולוגיות שינותחו במהלך הסדנא, הסברים מנקודת מבטה של הרפואה המערבית ובראי הרפואה הסינית, מחקרים, סינדרומים, המלצות לטיפול, שכללו גם פרוטוקולים, שילובי נקודות ועוד.
משעות הבוקר ועד אחר הצהרים, למדנו באותו אולם, במועדון הספורט של אוניברסיטת ת"א, כאשר מידי שעה, ניתנה הפסקה בת כ- 15 דקות, בה תוך ישיבה בקפיטריה הסמוכה, או על כסאות הנוח, בדשא לשפת הבריכה, היה זמן, להיכרות, להחלפת דעות בין המשתתפים, ולשיחה "אחד על אחד" עם פיטר.
האיש החביב, התפנה בשמחה, להשיב על כל שאלה שהופנתה אליו, לחתום על ספריו שהגישו לו חלק מהאנשים ולנהל שיחה קלילה עם חלקינו.
כך יצא לי לשמוע מפיו, מעט על מוריו בעבר, על תחומי עניין אחרים מרפואה סינית הקרובים לליבו, על תחביביו, בניהם נטייתו וכישרונו המוזיקאלי. הייתם מאמינים שחיידק המוזיקה, זורם בדמו של האיש מאחורי הספרים הידועים.
הסדנא נחתמה, בשאלות אחרונות שהעלו המשתתפים, בהחלפת כרטיסי ביקור, האחד עם השני ועם פיטר ובהגעתו של פיטר מול, שבערב זה, נתן את הרצאתו על הרגשות, מהפן של חמשת האלמנטים.

לסיכום: היה נעים מאוד להכיר ומעניין לגלות – פיטר דדמן, האיש שמבחינתי היה עד עתה, רק ספר טוב על רפואה סינית, במפגש זה, ניתן ביטוי מוחשי לאחד מהרעיונות הבסיסיים בפילוסופיה הסינית.

– כל אדם הוא עולם שלם, כל מפגש הוא חלון להתבונן דרכו אל עולם שבאחר –

המחברת:
שירי לפיד
מטפלת ברפואה סינית ויפנית
slapid@012.net.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts