להעיר את המרפא שבתוכנו- סקירה

סקירת סדנא
להעיר את המרפא שבתוכנו

מאסטר מינגטונג גו הגיע לישראל כדי להנחות מסע של ריפוי ללא תרופות – ריפוי באמצעות הילינג צ'י-קונג.
החוויה שעברתי בסדנה שנמשכה יום שלם, הפתיעה אותי בעוצמתה ומורגשת בי גם כעת, כשאני כותבת. בתהליך מתוכנן מוליך מאסטר מינגטונג גו, את משתתפי הסדנה למסע סוחף שבסופו מתנה, היא מתנת הבריאות, ושיפור מיידי בהרגשה הפיזית.

הסדנה התקיימה במרכז 'צ'י סנטר' ברשפון. בחרתי לי מקום בסוף האולם, מאחורי הכסאות שהיו מסודרים באופן שיאפשר תנועה למשתתפים. הסדנה עוד לא החלה ואני יצאתי למרפסת, מול נוף השרון, עם כוס תה וכיבוד מהמעדנים הטבעוניים שהוגשו. אל האולם החלו להתקבץ מורים ומתרגלים. כשחזרתי למקומי גיליתי שהמנחה בחר לשבת בכיסא הסמוך אלי לפני עלותו לבמה. הוא פנה אלי והתפתחה בינינו שיחה נעימה, אחריה נפרד ממני ופנה לבמה. כך זכיתי שחווית הקסם החלה בהכרות אישית עם המאסטר המקסים עוד לפני שהכל התחיל.

'צ'י סנטר' הוא מרכז יחודי ללימוד ותרגול מעמיק של צ'י-קונג חכמת הריפוי. במרכז מתקיימות סדנאות בוקר וערב, סדנאות מיוחדות בשבתות ופעילויות נוספות, בנוסף קיימות ברחבי הארץ קבוצות ללימוד ותרגול השיטה. המרכז מביא את מאסטר מינגטונג גו, מבכירי המטפלים והמורים לצ'י-קונג בימינו, לארץ מדי שנה. המורה מעביר סדנאות יומיות בדגש על ריפוי בצלילים, וסדנאות ריפוי אינטנסיביות, בהן ניתן להכיר ולחוות את ההשפעה המופלאה של שיטת צ'י-קונג חכמת הריפוי.

מינגטונג גו
מינגטונג גו, מאסטר ברמה בינלאומית, מורה ומרפא מוערך ששמו הולך לפניו, קיבל את הכשרתו הן ממגוון רחב של רבי אמנים והן בבית החולים 'ללא תרופות' (Zhineng) הגדול בסין.

כילד בסין בתקופת המהפכה התרבותית, מאסטר גו למד לא מעט סבלנות וסיבולת. הצעיר מבין שבעה ילדים, אומץ למשפחה חדשה ובגיל 7 שב למשפחת המוצא שלו. לעתים קרובות שרדה משפחתו ללא אוכל במשך ימים. למרות קשיים אלו ואחרים, אמו הייתה נחושה לתמוך בחלום לחינוך גבוה וכך היה מינגטונג לנער הראשון בכפר ובמחוז בו הוא גר שעזב את סין ונסע ללמוד בקולג'. מינגטונג סיים תואר ראשון במתמטיקה מאוניברסיטת Hangzhou ותואר שני במתמטיקה מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. הוא המשיך ללמוד באוניברסיטת ברנדייס ובהרווארד עד שהחליט לשנות כיוון ולמד לתואר שני באומנות באוניברסיטת אוהיו, ואף לימד במכללה לאמנות ועיצוב.

כסטודנט לתואר שני באמנות, מאסטר גו גילה את אוצרות התרבות שלו עצמו באמצעות איקונוגרפיה רוחנית של הינדואיזם, בודהיזם, טאואיזם ומסורות מיסטיות מערביות. הוא תירגל יוגה, בודהיזם טנטרי וצ'י-קונג. בשנת 1997 חזר מינגטונג לסין ותירגל צ'י קונג אצל ד"ר פאנג מינג, רב אומן בעל הכשרה ברפואה מערבית וברפואה הסינית מסורתית.

בית החולים ״ללא תרופות״
בשנת 1980, ייסד ד"ר פאנג בסין את בית החולים 'ללא תרופות' הגדול בעולם Huaxia Zhineng. באמצעות מחקר מדעי עצום (3000 מחקרים פורסמו בשנות ה-90), ויותר מ-20 שנה של ניסויים בריפוי באמצעות Wisdom Healing Qigong התפתח כשיטת עבודה עם אנרגיה לצורך שיפור איכות החיים, כולל ריפוי.

מאסטר גו הגיע לסין כדי להרפא וללמוד והיה עד לאלפי מקרים של ריפוי מחלות כרוניות "חשוכות מרפא" שרופאו ב'בית החולים ללא תרופות'. בהשראת מסירותו להוראה ולתרגול שלWisdom Healing Qigong התאושש אף הוא ממצב של אסטמה כרונית, עקמת, כאבי-גב וחולשה בכליות. בעבודה עם תלמידיו מצא מאסטר גו את תשוקת החיים.

עם שובו מסין לארה"ב, החל מאסטר גו להכשיר תלמידים בשיטת Wisdom Healing Qigong. בשנת 2008 הוא ומשפחתו עברו לגור באזור מפרץ סן פרנסיסקו. אישיותו ודרכו של מאסטר גו משכו מאות אנשים לשיעורים שבועיים, לסדנאות סוף שבוע ולסדנאות ריפוי אינטנסיביות ממושכות (10 ימים – חודש). מאסטר גו ואשתו לינלינג, שהיא גם מורה ומרפאה מוכשרת, חיים ומלמדים בקליפורניה, יחד עם בנם לו הם קוראים 'אמן'.

ההנחיה של מאסטר גו מלמדת איך "להעיר את המרפא שבתוכנו". זהו כח ריפוי עצמי פנימי המאפשר שחרור מהמחלה הכרונית ושיפור הבריאות. שיטת Wisdom Healing Qigong משלבת צורות רבות של צ'י-קונג מסורתי עם רפואה מזרחית ומערבית. זוהי מערכת רבת עוצמה העוסקת בריפוי פיזי, נפשי, ורגשי. דרך יציבה, תנועה, נשימה וריכוז, צ'י-קונג מציע דרך לגלות מחדש את הרפואה, את הצ'י –ומאפשר לנו להתמזג עם הכח היצירתי האינסופי של היקום שבסופו של דבר הוא המקור לאהבה, חמלה, והמקור של כל ריפוי.

מדבריו של מינגטונג

"Love is the Medicine"

"All is good, and getting better"

"סוד השמחה הוא סוד אריכות הימים, אין צורך לחכות עד שהכל יהיה מושלם כדי להנות, כי אז זה לא יקרה אף פעם. אנחנו לומדים ליהנות, אנחנו פה כדי ליהנות מהגוף שלנו. הגוף מאפשר- אנחנו זזים, מדברים, מחבקים, וואו, הוא זה העושה הכל אפשרי."

בתוך דבריו משתלבים התרגולים. מתרגיל לתרגיל הוא הוביל אותנו כשותפים מלאים לתהליך מעצים של ריפוי ובריאות. תהליך מעשיר של צ'י-קונג מרפא.
אין מילה מיותרת. אין רגע משעמם או דל. תהליך קצוב בו לפעמים הוא חוזר על עצמו במנטרות או אמירות חיוביות עד להשגת המטרה.

מינגטונג גו אומר:

"אין צורך לחכות שהכל יהיה מושלם כדי להנות. כי אז זה לא יקרה אף פעם. הטבע האמיתי של חווית הגוף הוא הרבה מעבר למכונה. הרבה מעבר למה שהתרופה יכולה להועיל לנו. צ'- קונג הוא אמנות הריפוי העצמי. ואנחנו – קודם כל אנחנו רוצים לתקן אנשים  אחרים. אבל צ'י-קונג פירושו לממש מערכת יחסים טובה יותר קודם כל עם עצמך. הגוף הוא המאפשר זאת."

והוא ממשיך ואומר: "התפקיד שלי פה הוא לתמוך בכם ולעודד להמשיך לתרגל. צ'י-קונג הוא מאוד עתיק. ומצד שני הוא מאוד חדש לכולנו. אפילו לי. אני מתרגל רק 20 שנה. זנחתי את כל לימודי ולמדתי צ'- קונג. וזה עדיין מרגיש לי חדש. עדיין מעט מהאוכלוסיה מספיק פתוחים לכך. אפילו שגדלתי בסין ואפילו שהייתי חולה לא הכרתי צ'י-קונג בכלל. לא חשבתי שזה אפשרי לשנות מצב בריאותי. הסיבה שבגללה הגעתי לצ'י-קונג היתה ספיריטואלית ריגשית. חיפשתי שמחה. ויש בונוס. אני חווה יותר שמחה. ויש היעלמות של המחלה. יש ידיעה אמיתית של מה זו בריאות. בריאות היא בתוכנו.
הסוד של הצ'י-קונג הוא – לך עם הצ'י. הכרה בכך שהכל צ'י. הכל אנרגיה. חוסר הצורה הוא שווה ערך במדויק לצורה. אפשר להיכנס לתוך האנרגיה הזו. אנחנו יצור מיסתורי. מגלים את הטאו בתוכנו. כל האיכויות והמתנות שאנחנו מצפים מהחיים נמצאות בתוכנו. כשאנחנו לומדים להתחבר עם האנרגיה בתוכנו. הגוף הוא הצורה אך החלק החשוב הוא אמוציונלי והוא גדול הרבה יותר מהגוף החיצוני. הכל אנרגיה, אנרגיה היא הכל.
אנחנו תמיד מפנים תשומת לב לאחרים. כולל לאייפון, ולא לעצמנו.
כשאנחנו נעים את התנועה ומעירים את הכל. אוספים את האנרגיה. אנחנו נותנים תשומת לב לעצמנו. זו נתינת התרופה. אינך רק נותן אהבה אלא נותן את התרופה. יש לך את התרופה. היא קבורה מתחת לסטרס. האנרגיה שם מחכה להתגלות. אם אתה שואל את עצמך מה אני יכול לעשות כדי להפתר מהמחלה? מהכאב? זו השאלה העמוקה –
לצערנו לרוב לרוב אנחנו רק רוצים להפתר מהסימפטום. מה שאנחנו באמת רוצים זה אהבה ושמחה. מה שאנחנו רוצים באמת, כולו שם מחכה לנו. תן לעצמך אהבה וחום".

ובין הדברים, הנאמרים בקול חודר, כשברקע מסך גדול עם צבעים בתנועה, המשתתפים מתרגלים.
צלילי חמשת האלמנטים, התמקדות בצ'אקרות, הנחייה של מינג טונג, המוביל אותנו באיטיות, תשומת ליבו נתונה לקהל, ולבסוף חלוקה למעגלים, והתירגול האהוב עלי: נתינה וקבלה של הילינג במעגלים, מגע יד, לב, וקולו מנחה ריפוי לכאן ועכשיו ואף לעבר ולעתיד.

מינגטונג: "הלב, האנרגיה שסובבת אותו הרבה יותר גדולה מגודלו הפיזי. היא גדולה מהחדר. היא נמדדת במיילים. הדרך הארוכה לאנושיות היא גם הקצרה ביותר. כמה סנטימטר מהמוח ללב. והחיים טובים".

סיכום
השתתפות בקבוצת לימוד ותרגול של שיטת חכמת הריפוי, יכולה לאפשר ללומד לחוות את כוח הריפוי של הצ'י קונג במסגרת שבועית רציפה. הלימוד והתרגול בקבוצה מעצים את כוח שדה הצ'י המרפא, ומאפשר חוויה חזקה ועמוקה יותר בתרגול, והתייחסות אישית של המורה, ובכך יכול לתמוך בצורה משמעותית בתהליך הריפוי וההתחדשות בעזרת צ'י-קונג. ההצטרפות לקבוצות התרגול אפשרית בשילוב עם קורס האונליין של מאסטר מינגטונג גו, או כקבוצת לימוד ותרגול עצמאית.

Haula

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

*תמונה: Jez Timms

מחברת:
רויטל כרם
מטפלת ברפואה סינית
לאתר של רויטל

Total
14
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts