4 שדרות הצ'י והמרידיאנים המיוחדים- סקירה

פילוסופיה=השראה=פילוסופיה
4 שדרות הצ'י והמרידיאנים המיוחדים- סקירה

סינית לא לקחה חלק בקונגרס ה- ICCM השנה.
אני זוכרת שבשנה שעברה, לאחר כמה שנים של נטילת חלק פעיל במערך הצוות שמוציא אותו לפועל, יצאתי מהקונגרס עם החלטה שבפעם הבאה- אני לא עושה כלום. אני באה ללמוד ותו לא.
וכך קרה באמת- מהועדה המארגנת פרשתי, חסות לא פרשתי, ואף דוכן לא נרשם תחת שמי. וזה היה המרענן הרשמי של האביב. לבוא ללמוד בלי מחויבויות נוספות?? תענוג.
עיינתי בתוכנית, ומה שהכי עניין אותי היה לשמוע את יאיר מימון מדבר על ה- Chong, ואת מיכאל ליטבק מדבר על Ling Shu 52- ארבע שדרות הצ'י. לנוחיות מירבית, הם שובצו לאותו יום, וכך היה לי יום לימודים אחד של פילוסופיה סינית. כן, מדברים גם על קליניקה, אבל הלב הפועם העומד במרכז הרצאות אלו הוא הפילוסופיה.

יאיר מימון- שמונת המרידיאנים המיוחדים
ההרצאות של יאיר מימון בארץ הפכו לנדירות, שזה מצחיק כשחושבים על זה, אבל זו המציאות.
מתחילת דרכי ברפואה הסינית ב- 1999, השתדלתי להגיע לכל הרצאה ו/או סדנא ו/או קורס עם יאיר. כי יאיר שווה ערך, קודם כל, להשראה.
ההרצאה המדוברת, אודות הצ'ונג, הועברה באנגלית. התחלנו מההתחלה- סקירה של שמונת המיוחדים כולם, והכל שזור בניסיון של יאיר, טבול בהשראה וביכולת שלו להעביר את הדברים בצורה מאוד פשוטה ומובנת. אך לאחר ההפסקה הובהר, שנושא ההרצאה השתנה- הנושא יהיה שמונת המיוחדים, ולאו דווקא הצ'ונג עצמו. חבל שכך וחבל שלא הודיעו, הייתי כולי ערוכה ומוכנה להעמיק ידיעותיי במרידיאן היחיד והמיוחד הזה.

תמיד ניתן לצאת נשכרים מההרצאות של יאיר מימון. תמיד יהיה המשפט הזה, הפשוט, הבסיסי, שמאיר את הדברים באופן שלא חשבת עליו קודם, או שאולי בעצם ידעת אבל שכחת כבר מזמן. כך למשל, כשיאיר מציין ש- "understanding them (8 extraordinary meridians) is understanding life"- רובד נוסף של הבנה עמוקה מגיע להכרה. כל נגיעה בהם, העדינה ביותר שתהיה, מהדהדת במקום העמוק ביותר של הגוף.

מיכאל ליטבק- 4 שדרות הצ'י
אני חושבת שהפעם הראשונה שכתבתי על מיכאל ליטבק הייתה ב- 2009.
אחד מהאנשים היותר מעניינים שפגשתי בדרכי ברפואה הסינית, מטפל עם יכולת הכלה מאוד מרשימה ויכולת לימוד אוטודידאקטית, שבעיניי זהו נכס נדיר. מיכאל מיישם את המתנה הזו על בסיס יומי.
התחושה הייתה משולה לגשם של השראה- המון מילים בעברית, המון מילים בסינית, לא מעט מילים באנגלית, המון אהבה לרפואה סינית והכל עטוף באיזו מעטפת "ליטבקית", משהו שהוא מאוד ייחודי למיכאל- בעבודתו, בהבנתו את הרפואה הסינית ואת ההקשרים והחיבורים המרשימים שהוא עושה בהבנתו את הפילוסופיה הנפלאה הזו.

מיכאל דיבר על 4 שדרות הצ'י, כפי שהן מופיעות ב- Ling Shu 52. על הדרך, המליץ לקרוא את Su Wen 6, Ling Shu 5,18,21,33 וכמובן את 52. אפשר גם את Ling Shu 68. למקרה ואין לכם ספר טוב…
בין לבין, דיבר על הקשר של ה- PC לזכרון רגשי, על ה- San Jiao והאחריות המוטלת עליו בכל הקשור למכניזם של הצ'י, נקודות שורש וצמרת (נעים מאוד! מי אתן בדיוק?) ומתי נכון להשתמש בהן…
על כל זה דיברנו, כ- 3.5 שעות.
מי שלא היה- הפסיד.

עוד כשהייתי מעורבת בצוות הקונגרס, חזרתי ואמרתי תמיד שאין מספיק ייצוג לפילוסופיה הסינית. גם פה בסינית דיברתי על זה רבות. עם כל הכבוד לעוד טכניקות, ועוד כלי ליישום בקליניקה, אם לא מבינים את הפילוסופיה מאחורי הדברים אז לא באמת מבינים רפואה סינית, בטח שלא לעומק היכולות שלה- ואז גם היכולת למצות את הרפואה הסינית בקליניקה היא מוגבלת.
לכן חזרתי וציינתי את שמו של מיכאל כל שנה. אני מכירה את מיכאל באופן אישי, ויודעת שמה שיש לו להגיד צריך להישמע. חדר קטן, אולם קצת יותר גדול- זה לא משנה המיקום. למיכאל יש גישה לידע המעניין ביותר ברפואה סינית, והידע הזה צריך להגיע אל כולם.

פילוסופיה=השראה
הפילוסופיה הסינית מולידה השראה. המעמיקים בה, החיים אותה, היודעים להעבירה עם תשוקה ואהבה למה שהם עושים, מצליחים להעביר את הידע שלהם באופן כזה, שמעורר השראה אצל המאזין.
ממש כמו באומנות.
והמאזינים לוקחים את ההשראה שניצתה בם, ומיישמים אותה לשם צמיחה, פריחה ועשייה בתחומי החיים שלהם.
אשרי אלו שניחנו ביכולת להעניק מתנות כאלו לאחרים.
אשרי אלו שמשכילים לפעול מתוך המתנות האלו, שאולי הן נראות קטנות, אבל כל אחת מהן היא עולם ומלואו.

תמונה: freeimages.com/George Bosela

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts