סיור בראש מטפל

סקירה ומחשבות אודות התוכנה+ הזוכה בתחרות

הפגישה הראשונה שלי עם תוכנת הטאומדיק היו בימיי כעובדת ספרייה.
שוטטתי בה קצרות, ופסקתי מיידית שמקומה של תוכנה זו אינו בספרייה, בה סטודנטים מגיעים לנבור בספרים, בחיפושים אחר מידע אודות נושאים איזוטרים כמו גם נושאים רגילים ויום-יומיים כגון ST36.
למה שישבו וסביבם הרי ספרים שונים ומשונים, אם הסטודנטים יכולים בכמה קליקים למצוא את הנקודה בתוכנת הטאומדיק?
השנים עברו, והנה אני יושבת בביתי, לאחר שיטוט מעמיק בתוכנה טאומדיק פרו 2009, חושבת לעצמי, שבתוכנה הזו יש הרבה מעבר ל"לנבור בספרים", ובשימוש נכון היא יכולה להיות כלי יעיל ודינאמי בשלבים שונים של הדרך המקצועית של מטפלים.

פרו 2009 הינו תוצר של עבודה בת 3 שנים, המתבסס על הממשק של התוכנה הקודמת אך עם היצע הגדול פי כמה וכמה:
כ- 7 מסכים מכילים מידע רב מאוד אודות נקודות, צמחים בודדים, פורמולות, פורמולות פטנט, תוספי מזון וסימפטומים.
למשתמש קיימת האפשרות לשוטט ממסך למסך ולהיחשף לשפע המידע הקיים בתוכנה.
סימפטום אחד מוביל לסימפטום שני ואם לא נזהרים, תוך דקות שוכחים את הסיבה בגינה נכנסנו לתוכנה.

לאחר השיטוט הראשון, בו כדאי ורצוי ללכת לאיבוד, אפשר להתחיל להסתכל על הטאומדיק ומה שיש לה להציע כסיור בראש של מטפל- אומרים סימפטום אחד, מיד אנחנו חושבים על מספר אפשרויות שיכולות לבוא בחשבון במסגרת האבחנה שלנו. וכך נפתח לנו אזור במסך בו נוכל לראות את המצבים היכולים להיות קשורים לסימפטום האחד שהתחלנו איתו.
כאשר אנחנו עוברים לחשוב על נקודות, עולות על המסך אפשרויות רבות בהקשר לסימפטום איתו התחלנו. וכך קורה עם הצמחים, עם פורמולות… וכך זה ממשיך, לכל מסך האפשרויות שלו.
בנוסף, תוכלו למצוא אטלס אנטומי של נקודות הדיקור- מיקום הנקודות על תמונות של גוף האדם כמו גם איורים, תמונות של צמחי מרפא, והתוספת החביבה עליי ביותר- חלוקת הצמחים לזוגות- Dui Yao, חזרה יעילה על צמחים עיקריים המופיעים בזוגות.
בקיצור, בתוכנה הזו אפשר למצוא כמעט הכל.

אני חסידת אינטרנט ושימוש נכון במחשב למען ייעול חיי.
במקביל, ובאותה מידה בדיוק, אני חושבת שאין תחליף לספרים, פתקאות למכביר ולניירת אינסופית שהיא תוצר ישיר של לימוד נרחב ומעמיק.
לכן, כאשר אני נתקלת במוצר כגון טאומדיק פרו 2009, קיימים בי שני קולות:
הקול הראשון- מפרגן מאוד לתוכנה, ככלי עזר שיכול להועיל לרבים וטובים, וככלי רפרנס טוב לקליניקה. מאחר ואפשר להוסיף תכנים משלנו לתוכנה, כשצריך ריענון או להיזכר באיזו שהיא הערה משיעור בשנה ב', אפשר להוסיף אותה לתוכנה ולקבל עוד ועוד מידע בזמן אמת. כל מי שיודע לעבוד נכון עם תוכנות, יוכל להסתדר עם הטאומדיק פרו 2009.
כמובן, כל מי שזקוק למסגרת שתעשה לו סדר בעבודה ובפתקאות- התוכנה היא בדיוק הדבר לה הוא זקוק.

הקול השני- מפרגן גם הוא, אך נוקט במשנה זהירות רבה.
החסרון היחידי שראיתי בתוכנה, הוא כאשר סטודנטים נתקלים במוצר. או אז מתחילות הבעיות, שכן לפניהם בעצם סוג של "אוצר"- מישהו בא ועשה את העבודה בשבילם, ריכז את החומר בתוכנה, כולל מיקומי נקודות, סינדרומים, סימפטומים, עשה cross reference לרפואה מערבית…. בשביל מה צריך לפתוח את פיטר דדמן? או את ג'ובאני מצ'וצ'ה? הכל מוכן בתוכנה, לשם מה לחפש מעבר?

הטאומדיק פרו 2009 הוא מוצר שלם, עם אפשרויות רבות ומידע רב ונרחב.
הייתי מציעה לבדוק את אפשרות הוספת צבע למסכים, ונדמה לי, שכדאי לכלול בתוכנה עצמה "סיבוב היכרות" עם כל האפשרויות שיש לטאומדיק להציע. יש את האפשרות הזו באתר החברה: http://www.taomedic.co.il, אך נראה שכדאי לכלול את האפשרות הזו גם בתוכנה עצמה.
אין לי ספק שהיא מתאימה בראש ובראשונה למטפלים, וסטודנטים שיבחרו לרכוש אותה ילמדו רבות, אך אל להם להסתפק רק בה.

לרכישת הטאומדיק פרו 2009 לחצו כאן.

המחברת:
יעל ארנסט
רפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
1 comment
  1. הכל טוב ויפה עד שנעלם לך אביזר האבטחה הקטן מאוד של התוכנה או גרוע מכך גונבים לך את המחשב יחד איתו.
    במקרה כזה איבדת את הזכות להשתמש בתוכנה.. עוגמת נפש כפולה.. לי הם הסכימו למכור אחד משומש כתחליף "רק" בחצי מחיר. לא תודה. אני חוזרת לספרים בענק!

כתיבת תגובה
Related Posts