תוכנית שיווקית לקליניקה: העסק על נייר

כתבה פרסומית מעוררת מחשבה
תוכנית שיווקית לקליניקה

המשפט ״אני רוצה לטפל בקליניקה משלי״ הוא משפט מאוד גדול, מאוד רחב, ונתון לפרשנות אישית.
כדי להבין איך אנחנו מקיימים קליניקה משלנו, ואם יש לנו קליניקה פועלת, איך אנחנו יכולים להגיע לקהלים, מטרות ויעדים חדשים, יש לפרוט את המשפט ״אני רוצה לטפל בקליניקה משלי״ ולהבין לפרטי פרטים מה זה אומר מבחינתינו.
איך פורטים משפט שכזה? וממה המשפט הגדול והכללי הזה מורכב?

לא הבנתי, תני דוגמה

קחו למשל את ההבטחה ״לאכול בריא יותר״.
זה משפט מאוד כללי, ואינדיבידואלי, נכון? איך עושים את זה, איך זה נראה בשטח?

בזמנו, כשאני החלטתי על שינוי תזונתי, נפגשתי עם נטורופתית שנתנה את הדגשים שלה, קראתי הצעות תזונה באינטרנט, התייעצתי עם עוד כמה חברים, הבנתי עם עצמי שאני מתחייבת לתהליך, והמטבח עבר מהפיכה: הפסטות הרגילות נעלמו ובמקומן הגיעו פסטות מקמחי אורז וכוסמין, כמויות הסוכר בבית ירדו פלאים, האורז הפרסי פינה מקומו לבסמטי, לאחר סקר שוק שכלל בדיקת עלויות ואיכות המוצרים הגענו לעבודה קבועה עם משלוח הפירות והירקות שהכי מתאים לצרכים שלנו, לחם בשבילנו רק מקמח כוסמין או שיפון בבקשה, ועל המקרר נתלה תפריט יומי של מה מותר וכדאי לאכול, ואיזה שילובים כדאי ונכון ליישם. ואז עבודה יומיומית על יישום התפריט, תוך בדיקה חוזרת ונשנית של התפריט ואולי בדיקה חוזרת של מקורות המזון החדשים שלי.

כלומר, היה צורך לפרק את ההבטחה ״לאכול בריא יותר״ לפרטי פרטים, להבין מה זה אומר לעומק ואז לתרגם את ההבנה למשימות יומיות, וגם קצת היערכות מראש כדי להקל על היום-יום ולמנוע כמה שיותר מעידות בדרך.
אותו הדבר בעבודה שלנו בעסק ובעבודה עם תוכנית שיווקית.

תוכנית שיווקית לקליניקה: העסק על נייר

שלל יעדים עולים בשיחות עם מטפלות.ים: להיות מומחה בתחום טיפול בילדים, ללמד במכללה, להעביר קורסים באופן פרטי, ללמוד וגם ללמד בחו״ל, שיבואו מלא מטופלות.ים, עבודה משותפת עם רופאים מתחומים שונים…
כל יעד כזה מצריך פירוק לגורמים, זמן למחשבה ממוקדת כדי שנבין מה עלינו לעשות ביום-יום כדי להגיע ליעד הזה. ״להעביר קורס״, למשל, זה לא רק בניית הקורס, איסוף ועיבוד החומרים, ויכולת עמידה מול קהל, אלא גם חשיבה אמיתית על מי קהל היעד שלנו, איך נפיץ את בשורת הקורס שלנו בקרב קהל היעד, באיזה פורמט נכון לקיים את הקורס הזה ושיגיעו נרשמים ואיפה נכון לפרסם, וכמובן, מה התקציב שיש לנו לדבר הזה.

בדיוק בשביל זה יש תוכנית שיווקית, שהיא, כאמור, העסק על הנייר:
נרשום חזון, מטרות, יעדים, ערכים, חוזקות וחולשות וקהל יעד.
ואז נפנה למפות אפיקי שיווק. רק תחת הכותרת ״מדיה חברתית״ יש לנו פוטנציאל להתפזר ולהתבלבל: טיקטוק, אינסטגרם, טלגרם, וואטסאפ, טוויטר, ופייסבוק, ורק בפייסבוק יש לנו חמש אפשרויות עבודה. האם כל אלו מתאימים לנו?

ואיך נגיע לעוד אנשים? איפה נכון לנו לפרסם מאמר, ב- Ynet? בוואלה? או אולי באתר סינית? ואולי בכולם, שיהיה?
ומה קורה בגיזרת האוף-ליין? איך מגיעים להופיע בפאולה וליאון, והאם קהל היעד שלהם מתאים לי בכלל, ואולי נכון יהיה לסגור סדנת שיאצו לאמהות ובנות מצווה במתנ״ס הקרוב לקליניקה שלנו? או שגם וגם?
והכי חשוב: איך כל אחד מאלו ישרתו ויקדמו את העסק שלנו?
ועוד שאלה חשובה: מה מכל הדברים האלו נמצאים בשליטתנו ומה דורש ניסוי וטעייה, ולא מעט תהייה?

תוכנית שיווקית יעילה תהיה מפורטת, ובעיקר, תהיה מותאמת אלייך. התוכנית השיווקית יכולה מדי פעם להשתנות, כי העסק שלנו הוא דינאמי, שיכול להיות מושפע משינויים חיצוניים ופנימיים (כן, כולל זוגיות, הורות, מעברי דירה, מילואים וכיו״ב).
תוכנית שיווקית תעזור לנו לזהות מראש אפשרויות לשיתופי פעולה עם קולגות, ותעזור לנו להכין עצמנו לימים קשים ומאתגרים מראש.

איך נבנה תוכנית שיווקית יפה שכזאת?

אפשר לבנות תוכנית שיווקית לבד. זה לגמרי אפשרי. מדובר על השקעת זמן ומחשבה, וזה בר ביצוע לגמרי, וכמו עם הרבה מאוד דברים אחרים בחיים, זה עניין של החלטה.

ואפשר לבחור לעבור את התהליך ביחד איתי. אני חושבת, שלבנות תוכנית שיווקית עם ליווי וחשיבה משותפת שוברות את מעגלי הצ׳י הנצחיים של עצמנו, ומאפשרת נקודת מבט חדשה על העסק והיכולות שלך. עבודה משותפת מאפשרת פינג פונג של רעיונות ודיוק, שלפעמים יכולים להתפספס קצת בעבודה לבד. העבודה איתי תהיה מוגדרת בזמן ריאלי שיתאים לך, אך גם יהיה ריאלי אל מול המטרה שלך, ולכן גם תעניק גבולות בריאים לבניית תוכנית שיווקית, שעלולה לפעמים להימרח לאורך זמן רב מדי.
אם עולות שאלות, מחשבות, תהיות או תרצו לקבוע זמן לבניית תוכנית שיווקית ביחד, צרו איתי קשר במייל,
ואשמח לחזור ולעזור.

*תמונה: Merakist

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר וקהילת סינית
yael.ernst@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts