פרסום יעיל למטפל ברפואה סינית

טיפים לפרסום יעיל, וכמה מילים על אפשרויות פרסום שאנחנו פחות אוהבים
פרסום יעיל

*** עדכון:
הכתבה נכתבה במקור ב- 7.1.2008. מאז זרם הרבה צ׳י במרידיאנים, ונכון ל- 21.3.2017, אנחנו מעדכנות את הכתבה על מנת שתהיה שימושית עבורכם כעת. ***

מישהי שאלה לאחרונה בפורום רפואה משלימה של תפוז מה הן דרכי הפרסום בהן השתמשו כותבים שונים בפורום.
זוהי שאלה לגיטימית לחלוטין שיש שפע רב של אפשרויות פרסום ואנחנו לא תמיד יודעים מה היא הדרך הנכונה עבורנו- משרד יח"צנות? פליירים? מודעה בלוח העיר? ואיפה האינטרנט נכנס לפעולה?
מאחר והתחלנו במתן ייעוץ לבוגרים בתחילת דרכם או בוגרים שנתקלים בסוג של כלשהי להתקדם בדרכם המקצועית, ראינו לנכון לתת מספר טיפים, שלטעמנו הם נכונים.

ואם אנחנו כבר בעניין הייעוץ- כמה מילים, ברשותכם:
אני ממש לא מתיימרת לבעלות על אמת אחת לדרך מקצועית. ממש לא.
אני כן חושבת שלאחר 12 שנים במקצוע, שיחות עם אנשי מקצוע ומתן עזרה למטפלים בדרכם, מהתחום שלנו ומתחומים אחרים, ליקטנו כמה רעיונות ומחשבות שהן נכונות וחשובות. לא משנה מה המקצוע שבחרנו ומה הדרך שאותה בחרנו לעבור בדרכנו למימוש מקצועי, יש דברים מסויימים שכדאי לעשות כבסיס ולאחר שזה קיים, יש צורך למצוא ערוצי שיווק ופעולה נוספים בהמשך הדרך.
אני מכירה את המאבק לקיום כלכלי בתחום הרפואה הסינית מקרוב, ונראה שיש לי כמה רעיונות שיוכלו לעזור לקולגות בהמשך הדרך.

הדבר הראשון שצריך לזכור לאורך כל הדרך- אנחנו, המטפלים המעוניינים להגדיל את מכסת הטיפולים שלנו בשבוע, אנחנו מתייחסים לעצמנו ברצינות.
אנחנו מטפלים רציניים, בתחום רציני, אנחנו לא חאפרים, לא שרלטנים, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים.
הרצינות הזו צריכה להיות משודרת לקהל הפוטנציאלי שלכם בכל דבר שאתם עושים- עיצוב הקליניקה, דרכי השיווק שלכם את עצמכם וזה אומר כרטיסי הביקור שלכם, הניירת שלכם- הכל.
וכמו שיש דרכי פרסום יעילות, יש גם דרכי פרסום לא יעילות.

אז נתחיל עם מה שלדעתי הן דרכי פרסום לא יעילות:

סינית טיפ מספר 1: אני לא מאמינה בפליירים. אני יודעת איך אני נוהגת עימם- אני לא ממש מסתכלת עליהם והם אפילו לא זוכים לעלות איתי הביתה, הם נשארים בסל הקטן שבפינת חדר המדרגות בבניין שלנו, בו אני זורקת את שאר הפליירים שנערמים אצלנו בתיבת הדואר. מבחינתי זה כבר רפלקס. אם אני נוהגת כך, יש עוד כמה שנוהגים כך.

סינית טיפ מספר 2: מודעה בעיתון צריכה להיות מאוד מוצלחת ועם קהל יעד מאוד ספציפי, לדעתי. ולכן יתכן ויש מודעה בעיתון כלשהו, וגודל מודעה, שיכול להיות נכון לקליניקה שלכם. אבל בגדול, כאפשרות ראשונה- אני לא חושבת שזו דרך נכונה ללכת בה.

סינית טיפ מספר 3: הוספת שמכם בפורטל פרסומי גדול– ניחא. אך לפני שאתם מתחילים לשלם על העניין הזה ממיטב כספכם, בדקו מה בדיוק אתם מקבלים בתמורה- כמה מקדמים אתכם? כמה מטפלים מקדמים בדיוק על אותה משבצת שהציעו לכם? כמה מטפלים יש מהתחום שלכם? כמה כניסות יש לאתר בחודש? וכמה חשיפות יש לאתר בחודש? כיצד הוא מקודם במנוע החיפוש של גוגל? מה החשיפה של הפורטל בפייסבוק? אני באופן אישי חושבת שאם כבר אתר אז אתר שהוא 100% שלכם, ואפשר למצוא דרך להפיק אתר שכזה מבלי להיכנס להוצאות כלכליות גבוהות (כמו למשל דרכנו, בסינית מדיה). אבל על כך בהמשך. עוד נוסיף שאם בכל זאת אתם מעוניינים ששמכם יופיע באחד מהפורטלים הגדולים, נסו לחשוב על פייסבוק- שהוא בבחינת האינדקס/פורטל הגדול ביותר כיום באינטרנט.

סינית טיפ מספר 4: מודעות עם מספרים לתלישה. לא רק שזה פאסה, זה גם ממש לא יעיל לתחום שלנו, בו ההמלצה עלינו כמטפלים מאדם אחר היא במקרים רבים קריטית, ובמקרים אחרים חשובה מאוד.

סינית טיפ מספר 5: פרסום בלוחות גדולים באינטרנט.  אני בספק עד כמה אנשים שמחפשים מטפל ברפואה סינית יפנו לאחד מהלוחות הגדולים (דוגמאת yad2 וכו') לשם קבלת עזרה בעניין בריאותי.

אז מה כן יעיל לדעתי?

סינית טיפ מספר 6: הקמת אתר אינטרנט אישי. אתר אינטרנט הוא כרטיס ביקור רב עוצמה עבור כל עסק רציני. הדבר החשוב שממשיך להיות העיקר באינטרנט- אתם צריכים להשקיע בו מבחינת תוכן (לא סתם תבעו את המונח "content is king" בעולם האופטימיזציה בחו"ל), אך חשוב לא פחות הצד הויזואלי. לכן הטלתי ספק בעניין הפורטלים הגדולים. לא כי אני סנובית, אלא בעיקר כי אני חושבת שכל דבר שאנחנו רוצים לעשות טוב צריך להיעשות בצורה מקצועית. האתר שלכם צריך לשקף את המהות שלכם כמטפלים החל מהעיצוב וכלה בתוכן, כמו שזה חשוב בכרטיס ביקור זה גם חשוב באתר אינטרנט. להיות אחד מבין אלף מטפלים זה יותר טוב לבעלי הפורטל ופחות טוב למטפלים עצמם.

סינית טיפ מספר 7: פייסבוק. ראשית- להיות נוכחים בפייסבוק עם עמוד עסקי לקליניקה שלכם (כי היא העסק שלכם, זוכרים?), בעיניי זה חשוב. כמובן, שהעמוד צריך להתעדכן תדיר, ואני מאוד ממליצה לכם לשלב פעילות בקבוצות רלבנטיות לפי קהל היעד שלכם, ופרסום ממומן בפייסבוק. הפרסום הממומן יגדיל את כמות הלייקים לעמוד (חשוב), ויגדיל את הסיכויים שאנשים יצרו איתכם קשר.

סינית טיפ מספר 8: כתיבה הינה כלי המגיע לקהל פוטנציאלי רחב מאוד. בין אם בעיתון ובין אם באינטרנט, תמיד תמצאו מישהו שיקרא. ולכן, אם יש אפשרות להשתלב בעיתון, אתר אינטרנט כלשהו, כתיבה בקבוצות פייסבוק הקשורים לתחום העיסוק שלכם. הרבה פעמים נצטרך לחשוב את מי אנחנו מכירים שמכיר מישהו שמכיר מישהו אחר שיכול לקדם לנו את הקשרים שלנו במערכת עיתון זו או אחרת.

סינית טיפ מספר 9: שיתופי פעולה עם קולגות. כשאנחנו זוכרים שבקהילה שלנו, הרבה מטפלים מתנהלים בפורמט הבועה, ומוסיפים על כך את המחשבה שתחרות זה בעייתי- שיתופי פעולה עם קולגות יכול להיות טיפ קצת מאתגר. אבל בואו נחשוב על זה:
ראשית, אני בעד תחרות. תחרות מוציאה מאיתנו מאמצים וממקדת אותנו בכל הקשור לעשייה שלנו ולייחוד שלנו. נמשיך לעשות את מה שאנחנו יודעים, וזו הדרך הנכונה לפעול.
שנית- מהיום הפסיקו לומר ״מתחרים״ והתחילו לומר ״קולגות״. מטפלים אחרים יכולים להיות מקור לשיתופי פעולה נפלאים שמניבים לשניכם מטופלים, תוך עשיה משותפת.
לשם מציאת הקולגות ויצירת קשר איתם, עלינו לצאת מהבועה הנוחה, להגיע לכנסים, לימודי המשך, ואפילו ליצור קשרים פייסבוק.

סינית טיפ מספר 10: סבלנות. לא פשוט לבנות קליניקה. מסביבנו כולם מזכירים את המספר 5, כאשר אנו שואלות לגבי מספר השנים שלוקח לבסס קליניקה יציבה עם תנועת מטופלים נאותה. ולכן זכרו- אם תעשו את הדברים נכון במהלך השנים הבאות, המטרה שלכם תושג. צריך מטרה, דרך ברורה וסבלנות, ו- כן, גם אופטימיות.

אתם מוזמנים להשאיר בתגובות רעיונות נוספים לפרסום יעיל.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
7 comments
  1. רשומה מאוד מעניינת, למדתי הרבה למרות שלא עם הכל אני מסכים.
    בכל מקרה היה מעניין לקרוא.

  2. שלום אלעד,

    תודה על תגובתך.
    אשמח אם תוכל לציין עם מה אינך מסכים, אולי יש מקום לתיקון?

    תודה,
    מערכת סינית

  3. יופי של רשימה,
    אוהב מאד את עיצוב האתר וגם אתר האם- סינית.

    עוד טיפים שאני מוצא שחשוב

    סמול טוק
    לדבר ולהשמיע טיפולים שהצליחו לחברים ומכרים

    ברטרים
    החלפת טיפולים תמורות טיפולים, ושירותים אחרים

  4. היי אסי,

    תודה על המילים החמות ותודה על התגובה.

    אכן, ציינת את הסמול טוק שהוא חשוב ונכון לקיים כמעט בכל מסגרת אפשרית- זה גם יופי של דרך להעביר לפחות 15 דקות בארוחות משפחתיות קשות…. 🙂

    לגבי בארטרים- אנחנו קצת מסוייגים לא בגלל שזה לא טוב, אלא בגלל שאנחנו אנשי מקצוע וככאלה אנחנו רואים לנכון לקבל כסף עבור שירותנו ממש כמו כל איש מקצוע אחר.
    בארטרים זה מאוד נחמד, אבל כדאי לעשות אותם בזהירות.

    תודה,
    מערכת סינית

  5. שמי נטלי, ולגבי כרטיסי הביקור יש לי הערה קטנה:
    לא בטוח שזה אפקטיבי לחלק כרטיסי ביקור בכל מקום לאנשים שלא סביר שיהפכו ללקוחות. הכרטיסים עלולים למצוא את עמצם מהר מאוד בפח וחבל על הכסף. לעומת זאת, מגנטים ששמים על מקרר נשארים זמן ארוך יותר (מנסיון אישי)

  6. תודה נטלי על תגובתך וההצעה המקורית.
    סליחה שלקח לנו קצת זמן לאשר את תגובתך, ראינו אותה רק כעת.

  7. פינגבאק: ש
כתיבת תגובה
Related Posts