המדריך למטפל בקנדה ובישראל

סקירת הספר Missing The Point של לורן בראון
המדריך למטפל

אנחנו יוצאים לשוק העבודה, לאחר 4 שנות לימוד, ללא חוברת הפעלה.
כמטפלים, אנחנו רואים עם הזמן, שאנחנו נזרקים לשוק נרחב עם הרבה מטפלים המציעים תפעול ותחזוק לאדם מסוגים שונים- ממש כמונו. לרוב, אנחנו לא ערוכים לשוּק ונכנסים למצב של שוֹק.
השוק אצל מטפלים ברפואה סינית היא תופעה טבעית, כולנו חווינו אותה בזמן כזה או אחר. לתופעה גם פנים שונות- יש את אלו שמחליטים שהם חייבים להמשיך ללמוד עוד ועוד שיטות טיפול, ולאחר שנתיים כבר עברו כל סדנא/סמינר/השתלמות שניתן להגיע אליה. המחשבה המובילה פה- יותר ידע=יותר ביטחון לטפל; יש את המטפלים שפשוט "הולכים על זה", מה שיהיה יהיה.
ויש את אלו, שמבינים שחסר להם ידע בהקמת וניהול עסק, והם יוצאים ומחפשים את המידע הזה.

קליניקה ברפואה סינית= עסק
לאחר סיום שנה ד", כל מי שקם בבוקר ומתחיל לטפל  בקליניקה הוא בבחינת עסק עצמאי לכל דבר ועניין, ועסק עצמאי זה משהו שצריך לדעת להקים נכון ולנהל נכון.
כמה חפרתי לכם על העניין הזה במהלך שנות סינית?!

אז איך נדע בעצם לנהל את הקליניקה שלנו כעסק?
האימרה "לא לימדו אותנו במכללה איך לנהל עסק" היא עובדתית נכונה. המחשבה שהאגודה צריכה לספק כלים למטפל המתחיל נתונה לויכוח. אבל שני אלו הם בבחינת תירוצים מבחינתי.
כולנו משוטטים באינטרנט כשאנחנו רוצים מתכונים, מחפשים מידע ברפואה סינית- אז למה לא לחפש מידע בנוגע לניהול עסק? למה לא לעשות קורס אחד שמדבר על הקמת עסק, ניהולו ושיווקו בצורה טובה ויעילה? כל מי שחושב שעדיף ללמוד עוד קורס פרקטי מאשר ללמוד קורס אחד על שיווק וניהול העסק- שירים יד. בעיניי רוחי אני רואה הרבה ידיים באויר, וזה חבל- בעיקר לאלו שהרימו יד.

באינטרנט תוכלו למצוא שפע, ובתוך ים השפע הזה אתם צריכים למצוא את הדרך שלכם לנהל ולשווק את הקליניקה שלכם בדרך שמתאימה לכם.
אחת הדרכים היא לקנות ספרים שיעזרו לכם להבין איך לעשות את זה נכון- יש ספרים בעברית ויש גם ספרים באנגלית.
ספר אחד כזה, באנגלית, הוא של לורן בראון.

Missing The Point
הספר הזה הוא מעולה, ולדעתי כל מי שיקרא אותו, בכל תחנה שהיא בעסק שלו, ירוויח ביותר מהקריאה, ויחזיק בידיו כלים חדשים, או יקבל תזכורת לכלים, שיכולים להוביל אותו בדיוק למקומות שאליהם הוא רוצה להגיע.
לורן בראון חי ועובד בקנדה. את דרכו המקצועית התחיל בכלל כרואה חשבון, ועשה הסבה לרפואה סינית. מדובר על אותו אדם שהקים את Pro-D Seminars, מנהל קליניקה עם התמקדות בפריון, וגם הקים ימי כנס שנתיים בנושא פריון האישה בקנדה. כלומר, מדובר באדם שכותב ספר על ניהול קליניקה מתוך ידע וניסיון אישי.

יש כמה סיבות שבגינן אני אוהבת את הספר הזה:
לורן בראון אומנם מדבר על קנדה, אבל כמעט כל דבר המצוין בספר תופס גם אצלנו. חשבתי שהמצב בקנדה לבטח שונה מהמצב בישראל, בכל הקשור להלך הרוח של מטפלים ברפואה סינית ורפואה משלימה בכלל.
טעות.
הלך הרוח, לפי מה שכתוב בספר זה, כמעט זהה! נכון הכלכלה שונה, אבל אני מדברת על הלך רוח:
המחשבה ש"מגיע לנו" שמניעה אותנו לחשוב שמישהו צריך לבוא וללמד אותנו ואנחנו בעצם לא באמת אמורים לעשות את הצעד הראשון- אנחנו מחכים שיעשו בשבילנו;
המחשבה שכסף הוא השורש לכל הרעות בעולם ושעלינו לבחור- אנחנו מטפלים רוחניים עניים ומרודים אבל מלאים בהשראה, או שאנחנו אנשי שיווק ממולחים, קרים ורובוטיים שעושים מלא כסף על חשבונם של אנשים;
המחשבה שאנחנו לא צריכים לשווק את עצמנו, אנחנו רק צריכים להיות מטפלים מצוינים ואז המטופלים יבואו.
כל אלו, ויש עוד, נכונים לשתי המדינות. על אף השוני ביניהן, מסתבר שכאשר מדובר על רפואה סינית (ואני מניחה שרפואה משלימה בכלל)- מדובר על קהילה עולמית אחת שיתרונותיה וחסרונותיה זהים.

החזר השקעה
אחת הבעיות הקיימות אצלנו בתחום היא היענות דלילה לאירועי המשך (לימודים, כנסים וכו').
תמיד יש סיבה, ואני חושבת ששמעתי את כולן- אי אפשר לבטל ימי קליניקה, אין סידור לילדים, האירוע בדיוק נופל על חג ולמה לא חשבו על זה קודם, אין חניה, אין רכבת ישירה וכו' וכו' וכו'.
אבל הסיבה שמופיעה תמיד במקום הראשון- זה עולה הרבה כסף.

לורן בראון מציע בספרו דרך חדשה לבחון את עלות הקורס שבו התעניינתם:
המונח "החזר השקעה" הוא מדד כלכלי שמתאר את הרווח שמתקבל מהשקעת כסף בדבר מסוים.
הנה דוגמא שלורן בראון מדבר עליה בספר:
קורס און-ליין מצוין נערך בעלות של $499.  כשמסתכלים על המחיר בלבד, יש שיאמרו- זה מאוד יקר.
אבל כשחושבים על החזר השקעה, המחשבה תוהה- טוב, כמה ארוויח אם אעשה את הקורס הזה? באלו מטופלים אוכל לטפל לאחר שאלמד בקורס הזה?
החישוב של לורן בראון ממשיך לפרטי פרטים, והוא מגיע לרווח לא רע בכלל לאחר השקעה של $499.

אנחנו יכולים לעשות אותו הדבר. השאלה- "האם ללמוד קורס שעלותו $499" צריכה להישאל אחרת: האם הרווח שלי מההשקעה בקורס הזה יהיה גדול יותר ממה שקורה היום בקליניקה שלי. האם נפח הטיפולים יגדל? האם יגיעו מטופלים חדשים שעד היום לא היה להם מה לחפש אצלי?
הרעיון הוא כמובן לא לזרוק כסף לנצח, כי אם להשקיע נכון. והפירות יגיעו.
זוהי דרך חשיבה אחרת עבורנו. אבל זו גם דרך שמשחררת כבלי מחשבה שמשמרים את הידע שלנו ואת ההצלחה שלנו במקום מאוד בסיסי. זה נכון לקורסים, וגם נכון לספרות מקצועית, קורסי און-ליין וכו'.
השחרור העצמי שלנו מדרך המחשבה הזו יעשה לנו הרבה טוב בקליניקה שלנו.

מבנה הספר
הספר בנוי מ- 17 פרקים קצרים, כל פרק נפתח עם משפט השראה כלשהו שנאמר על ידי אנשים ידועים מכל התחומים (אחד החביבים עליי- Everyone is not your customer שאמר סת' גודין), וכל פרק נחתם עם הזמנה לפעולה- מעין משימה ליישום המידע החדש שנקרא בכל פרק.
הספר מלא ברעיונות שאנחנו מכירים, בנקודות חשיבה רעננות וחדשות שיכולות לעזור לנו לקחת את הקליניקה כמה צעדים קדימה.
וכל אלו, הופכים את הספר הזה לספר מוצלח.

סיכום
תכל'ס- יש הרבה מאוד אפשרויות ללמידת שיווק באינטרנט. יש אותם גם בארץ- יותר ויותר אפשרויות ללימודים פרונטלים, ואני בטוחה שבפייסבוק אתם מדי פעם רואים איזה מישהו שמציע קורס מעניין לשיווק.
אתם צריכים לבחור בקפידה את מה שמתאים לכם.
אבל אתם חייבים להתייחס לשיווק של הקליניקה שלכם. זה העסק שלכם, הפרנסה שלכם. הרצון להתפרנס בכבוד אינו מתנגש עם הרצון לטפל באנשים- זו טעות שנכנסה לנו לראש במהלך הלימודים, לא ברור בדיוק מתי ואיך. לא צריך לבחור בין להיות מטפל מלא חמלה ללהיות איש שיווק מוצלח.
אפשר להיות שניהם, זה לא מתנגש!
תבדקו מה יש, תקדישו לזה זמן, תתייחסו לזה ברצינות ותצליחו לבנות קליניקה לתפארת.

אתם מוזמנים לרשום כאן מחשבות, תהיות, מה העלתם בחכתכם לאחר חיפוש אחר רעיונות שיווק, נשמח לעזור, לכוון ולתת רעיונות נוספים לשיווק יעיל.

לרכישת הספר Missing The Point און-ליין, עיון בפרקים נבחרים וקריאת המלצות מקולגות מרחבי העולם לחצו על הקישור המצורף: הספר של לורן בראון.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts