רשמים מיום סדנאות מגע בקונגרס ה – ICCM

ואף מילה על דיקור
סדנאות מגע

גם לעוסקים בטיפולי מגע ללא דיקור, ניתנו אתמול מספר סדנאות שאפשרו למידה והתנסות מעשית בנושאים שהם, בעיניי, בלב המקצוע שלנו.

אני פתחתי את הקונגרס בסדנה של מוטק'ה אילון – אבחנת גוף בדגש גניקולוגיה – אורולוגיה.
אבחנת הגוף היא כלי הכרחי עבורנו המטפלים. לראות, לשאול, לבדוק ולחוש את הקשר בין נקודות, איברים ומרידאנים וביניהם לבין הסימפטומים איתם הגיע המטופל/ת.
מוטק'ה פתח בהתייחסות למרידיאנים המיוחדים הקשורים לבעיות ותפקוד גניקולוגי ומיני אצל נשים וגברים – CV, GV, DAI MAI  ו- CHONG, הסביר על האופנים השונים בהם מתבטא חוסר איזון בהם וכיצד לאבחן איזה מהם רלוונטי למטופל.
כיצד לבחור את נקודות הטיפול והדיקור הכי יעילות על פי המגע בגוף, וכיצד לדקור בהתייחסות לאופי של רגישות הנקודה – למשל, חשיבות הזוית שבה נדקור.

לאחר ההדגמה התנסינו בבדיקה בקבוצות קטנות, גם כאן מוטק'ה ליווה וענה לשאלות, תוך שילוב דוגמאות מהניסיון הקליני שלו, ועקרונות לטיפול עצמו – בין אם הוא משולב בדיקור ובין אם לא.
לתחושתי מדובר במיומנות שחובה עלינו המטפלים לטפח ולתרגל. כמי שעוסקים במגע ובעבודה עם הגוף אסור לנו להסתפק בתשאולים, ובקאטות של טיפול כפי שלמדנו. הגוף הוא זה שמכיל בתוכו בכל רגע את המידע החשוב ביותר שצריך להגיע אלינו, ועלינו לדעת להקשיב לו.

לאחר הפסקת צהריים המשכתי לסדנה של אביב טטרסקי – שיאצו כתרגול אי שניות

הסדנא נפתחה בשיחה על אי שניות ועל זן שיאצו כפי שנלמד במסורת של מסונגה.
בתרגילי זוגות התנסינו בתנועה משותפת מתוך חיבור עדין ובדיקה מתי אנחנו מובלים, מובילים, וניסיון לאפשר לעצמנו תנועה שאין בה כפייה או כוח.

לאחר מכן הדגים אביב שיאצו שנעשה בשינויים קלים מהאופן בו רובנו רגילים לעבוד: שינויים טכניים לכאורה שיש להם השפעה עמוקה על חווית הטיפול למטפל ולמטופל.
בבסיסם ישנו הרצון להקטין את תנועת המטפל ככזו ש"באה" אל המטופל והולכת ממנו, ומפעילה לחץ שיש בו התכוונות בעיקר למקום אחד, על מנת ליצור מצב שבו המטפל נשאר "עם" המטופל ונשען עליו, למעשה נתמך בו כל העת.
התרגול המעשי אפשר לנו לחוות את מה שדובר עליו קודם: מהי הישענות לעומת דחיפה, מה פירוש להיות נוכח לעומת עשייה, ושוב –  מהי אותה עשייה ללא עשייה, מושג שכולנו מכירים משלבים ראשוניים בלימודים ובכל זאת נראה שכל תרגול שלו מביא איתו שאלות וחוויה חדשים.

צילום: ישי גרשון

לראיון עם אביב טטרסקי על שיאצו ואי שניות לחצו כאן.

המחברת:
תמי ברקאי
מטפלת ברפואה סינית
לאתר של תמי

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts