פילוסופיה נשית

127 עמודים על האישה בכתבים הקלאסים
פילוסופיה נשית

שני ספרים של אליזבת רושה דה לה וואלה קיבלתי בדואר.
אחד מהם מתייחס לבריאות והפוריות של האישה בכתבים הסיניים הקלאסים.
כמה שמחתי!! הנה התייחסות ראויה לכתבים הקלאסים בכל הקשור לגינקולוגיה סינית, דבר חשוב מאוד שגם חשוב להקדיש לו זמן ומחשבה- בעיקר כל אלו שבחרו את הגינקולוגיה הסינית כתחום התמחות עיקרי.
פייר? קצת נעלבתי שאליזבת כותבת רק 127 עמודים בנושא. אומנם על העטיפה מתנוססת ציור דמותה של אישה מתקופת שושלת טאנג, שינוי מרענן מהעטיפות האחרות שאנחנו מכירים על ספרי אליזבת (עם ובלי האב קלוד לאר), אבל זה לא חיפה על אכזבתי שמדובר על ספר דק כל כך.
חשבתי שיש יותר מה להגיד….

כמובן שצדקתי.
ואני אומרת כמובן, כי שכחתי לרגע שמדובר באליזבת, אותה אישה בעלת יכולות מופלאות של קריאה בטקסטים עתיקים ואיסוף קפדני של מידע חשוב וראוי בכל הקשור לפילוסופיה סינית ויישומה באופן פרקטי בקליניקה. ולאליזבת תמיד יש מה להגיד בעניינים אלו- והרבה.
בסופו של דבר, הרי מדובר על הטקסט הקלאסי עצמו, שמציג את מה שיש לו להציג, ואליזבת באה, מתרגמת ומפרשת בדרכה הייחודית את הדברים כך שנוכל להבין אותם טוב יותר (בליווי צמוד של מילון אנגלי-עברי במקרה שלנו).
נכון, מדובר על 127 עמודים, אך כמו בכל ספר אחר של אליזבת, מדובר על עמודים הטומנים בחובם ידע עצום, העמקה נדירה המגלה בפנינו מידע שכדאי לנו לדעת אותו.

אליזבת נוגעת בספרה זה בנושאים חשובים וקריטיים בכל הקשור להבנה שלנו בגינקולוגיה סינית ובפסיכולוגיה נשית- סינית- Qi, דם, מרידיאנים מיוחדים, Bao Luo והאיברים.
לאחר מכן עוברת אליזבת לנתח את מעגלי 7 השנים, כאשר כל מעגל זוכה לתשומת לב אישית.
ראוי מאוד לציין שכל נושא עליו מדברת המחברת, כולל התייחסות לרדיקלים של הנושא.
אין צורך לציין את הערך המוסף שזה מעניק לנו, הקוראים, הן מבחינת ההבנה הפילוסופית של רעיון כלשהו, והן מבחינה קלינית. ההבנה הזו מאפשרת לנו יישום קליני נכון יותר ומדויק יותר של רעיון או נקודה מסוימים.
במעגל 7 השנים, אליזבת גם מקדישה זמן להסבר אודות חשיבות המספר 7 (ובדרך היא גם מזכירה את החשיבות של המספר 8, בהקשר למעגלי 8 השנים). כפי שהיא מסבירה בצורה יותר טובה ממני, החשיבות של המספר 7 במהלך ההיסטוריה הסינית הינה גדולה וראויה לאזכור כאשר מדובר על נשים. דוגמא אחת קטנה- 7 הרגשות.
את הספר חותמת אליזבת עם התייחסות למספר מצבים הבאים לידי ביטוי בנשים- חוסר פוריות, גיל המעבר, ו- 3 פתולוגיות בכל הקשור למחזור והווסת.

מי שקרא את הביקורות הקודמות שלי על ספרי אליזבת, יודע שאני חסידה גדולה של הספרים.
בעידן בו חסר לנו מידע נגיש לכתבים הקלאסים, ספרים אלו הם נכס צאן וברזל ללומדים את הרפואה הסינית ואת הפילוסופיה הסינית ולכן יש להעמיק בהם וללמוד אותם.
בספר זה, לראשונה הרגשתי את הצורך לחזור לספרים אחרים של אליזבת והאב לאר- על שמונת המרידיאנים המיוחדים, על שבע הרגשות, על האיברים השונים, בעיקר כי שם יש העמקה לרעיונות המוזכרים בספר זה במשפט או שניים.
נראה כי נכון יהיה להתייחס לספרים כאל כרכים בפרויקט אחד גדול, ושקריאתם והעמקה בהם טומנת בחובה תמורה גדולה לקורא בכל שלב שהוא של לימודיו- כל אחת משנות הלימוד וגם לאחר מכן- במסגרת לימודי ההמשך או במסגרת ההעמקה העצמית והאישית שכל בוגר נוטל על עצמו.

הטיפול בנשים מביא את ההבנה שרבים הם הדברים המשפיעים על המטופלות, בעיקר מתחת לפני השטח.
ספר זה עוזר להבין אותם לפחות בחלקם.

לרכישת הספר לחצו כאן.

woman_book_review

 

 

 

 

 

 

 

המחברת:
יעל ארנסט
עוסקת ברפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts