שנת Gui-Mao

שנת Gui-Mao נפתחת ב- 22.1.23, ואיל מצרי-דורון כתב לנו אודות השנה הסינית שמחכה לנו מכיוון הגזע, הענף וסמל הארנב
שנת Gui Mao

השנה הסינית החדשה, שתיפתח בתאריך 22.1.23, היא בסימן של הגזע העשירי GUI, והענף הרביעי MAO.

הגזע (השפעת השמים), הוא האחרון במחזור עשרת הגזעים, ועל כן מביא לסיום תהליך התפתחות שנבנה בתשעת השלבים שקדמו לו, כמו גם מחבר אל התחלת מחזור חיים חדש, שייפתח שנה לאחר מכן בשנת 2024.
כשלב מסיים, הגזע נושא עימו את מהות המים, שמייצגים את הנצח (מה שמעבר לזמן), את המקור אליו החיים שבים לאחר מחזור חיים שלם, ואת האחדות שבין יין ויאנג.

הסימנית של הגזע מתארת מפגש של השמים והארץ (פירוש אחד של ירידת השמים אל הארץ, ופירוש שני של מחצלת עליה מגישים מנחה לשמים/האבות הקדומים). המפגש סוגר מעגל ומדגיש את העובדה, שהקשר שבין שניהם הוא בלתי נפרד, ושהאחדות היא המקור ללידת מחזור חיים חדש. האדם, שהתפתח לאורך תשעת השלבים הקודמים, מגיש לשמיים מהטוב ביותר אותו הפיק וייצר לאורך המחזור, ויש בכך ביטוי לוויתור על האגו והניפרדות לטובת האחדות, לצד הוקרת תודה לשמיים ולאבות הקדומים שהעניקו לו חיים ומלווים אותו לאורך הדרך.

על מנת שהפעולה הזו תתאפשר, השנה הקרובה מונחית על ידי תנועה גדולה בסימן של אש בחוסר.
החסרת האש מאפשרת למים שמבקרים את האש במעגל חמש הפאזות להתגבר, וכך להעצים את מהות המים, שהיא אחדות, על חשבון מהות האש, שמייצגת ניפרדות (מהמקור) והתפתחות אינדיוידואלית.

הפועל הפיסיולוגי שנגזר מהפחתת האש והתגברות המים מתואר בפרק 69 של סו וון באופן הבא:
"אם בשנה הקשורה לאש, צ'י האש אנו מספיק/בחוסר
קור שורר בכל מקום
מדיניות הגדילה (שמזוהה עם אש) אינה פועלת
כאשר הדברים מגיעים לפריחה/ליבלוב, הם נופלים
אם הקור המקפיא חמור,
אזי הצ'י היאנגי נכשל בהתמרה
הקור שובר את מה שמלבלב ופורח.
האנשים סובלים מכאב בחזה
בצדי הגוף מלאות דוחקת והם כואבים
יש כאבים בחזה ובגב, באזור השכמות והסקפולות ובחלקי הפנימי של הזרועות
הצ'י מדוכא (בתוך הגוף), המטופלים חווים סחרחורת ועיניהם מעורפלות
הלב כואב ויש אילמות פתאומית…"

הענף הארצי (השפעת הארץ), שמלווה את השנה הקרובה הוא MAO, שמזוהה עם כיוון המזרח ועם תנועת האביב.
ככלל, תפקיד הענף הוא להקנות צורה להשפעה השמיימית של הגזע.
הצורה ש- MAO מקנה היא אביבית ומתכתבת עם תנועת הפרישה של העץ והמזרח. הענף לוקח את אקט האיחוד שהגזע מדגיש ומפיץ אותו לכל הכיוונים. במקביל, הענף מפיץ את הקור שהגזע יוצר. לכן הפוטנציאל של המפגש בין שני הגורמים יכול להתבטא מצד אחד כשגריר שמפיץ את רעיון האיחוד ופועל למענו, ומצד שני כתנועה שמפזרת ומפיצה קור לכל מקום.

הענף MAO מתאפיין ביכולת תנועה חזקה מאוד, אשר מתוארת על ידי ספר התמורות
בדיון על הקסגרמה מס' 34 שנת Gui-Mao (DA ZHUANG- עוצמה גדולה/עוצמתו של הגדול).
בדיון מודגשת העובדה, ששימוש בעוצמה מחייב דבקות בצדק, על מנת להימנע מפזיזות וגרימת נזק. לשם כך הענף מלווה בצ'י מנהל שמים (SI TIAN), מסוג יאנג מינג-מתכת, לו היכולת לרסן את ההתרחבות החזקה של הענף, להגדיר את פוטנציאל היאנג של MAO, וגם כדי לרסן את הפזיזות האביבית בעזרת צ'י המתכת שמתאפיין בחוש צדק מפותח.
במחצית השניה של השנה, היאנג מינג מפנה את מקומה לטובת צ'י שאו יין-חום, שיכולה לעזור ולרכך את הנוקשות של המתכת מחד, ושל הקור שמגיעה מכיוון מאידך.

שנת Gui-Mao
בחינת מאפייני השנה הקרובה מרמזת על שנה מאתגרת, עם תנועות אנרגטיות חזקות ולא פעם מנוגדות. איחוד אל מול פרישה והפצה, מתכת ועץ, כוח רב אל מול צורך לעצור ולהיות שקולים. בסופו של דבר האיזון נמצא במקום בו הכוחות המנוגדים יודעים להישאר שקולים ולווסת האחד את השני, על מנת שכל אחד יתרום בדרכו המיוחדת לטובת החיים.

ההיבט הפסיכואמוציונלי שיכול לעזור לנו לצלוח את הדרך הזו בהצלחה ולהתפתח הוא סמל הארנב (אחד מ-12 סמלי החיות, שמהווים ביחד את המכלול המנטלי/רגשי של כל אדם), שמתכתב עם הענף הארצי של השנה, ובמובנים רבים מייצג את המצב המאוזן של הענף MAO.

הארנב ניחן ברכות ובגישה דיפלומטית ששואפת להרמוניה ולא שוכחת את טובת הכלל. הוא בעל תחושות אינטואיטיביות חזקות, ובכל זאת יודע להיות מאופק ולבחון את הדרך שלפניו לפני שהוא מזנק אליה ומתמסר.
הארנב נודע ככזה שסומך מאוד על החוש הפנימי שלו, ועל פיו יודע מתי להתקדם ומתי לעצור ולנוח. יש לו שאיפה חזקה מאוד להרמוניה, והוא יהיה מוכן להשקיע ולהתאמץ מאוד על מנת להשיג אותה, כאשר ההעדפה הברורה שלו תהיה דרכי שלום והסכמים שמכבדים את כולם. מבין 12 סמלי החיות, הוא אחד מהמוסריים ביותר, ולכן הוא גם חדור אמונה במה שהוא עושה, וזה מקנה לו את היכולת להתמיד דרך הקושי, ולהתגבר על מכשולים.

שנה טובה!

*תמונה: Gary Bendig

המחבר:
איל מצרי– דורון
מטפל ומרצה לרפואה סינית
eyaldor92@gmail.com

Total
17
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts