מקבלים את הדרך ללכת בה

חודש סיון

החודש השלישי מופיע במזל תאומים, המרמז לנו שהשלמות של השניים היא כאשר הם מאוחדים, בתום ופשטות כמו תאומים, כמו זוג אוהבים.
בחודש הזה אנו יכולים לקבל על עצמנו את הקו האמצעי,הירוק, הממזג בין קו שמאל לימין ויוצר את המספר שלוש המאפשר תנועה התפתחות וגדילה.
אחרי היציאה לחרות בניסן והירידה לעבוד את האדמה שבתוכנו באייר, עכשיו אנחנו כאן לחבר את הקצוות, לאחד את החלקים הנידחים שבנו ולהתקבץ מול ההר לקבל את התורה.
הטחול שעבד קשה בחודש שעבר עזר לנו לברר את הזך מהעכור שבגופנו ונפשנו. הטחול עוזר לזכך את הדם מהאדמה ולהעבירו נקי אל הלב.
הלב הוא האיבר של החודש על פי הזרימה האנרגטית הסינית והוא המנהיג הקשור לשמים ומוריד סמכותו לארץ. הלב הוא האיבר היכול לכנס ולחבר וכך ליצור כלי של אחדות שיאפשר כניסה של תבונת השמים והשראה קבועה בכל תא בגוף.
עבודת הבירור של ספירת העומר מסתיימת ואנו לפני חג שבועות, חג הקציר, בו אנו קוצרים את פירות עמלנו.

היום החמישים לספירה והיום השישי בחודש הוא כמו חג היובל בו הכ?ל שב אל מקורו והשפע נוזל מהשמים כמו "מים נוזלים מן לבנון". חג השבועות מגיע גם 80 יום אחרי פורים בו אנו משחררים את כל העכבות, מגלים את המסכות שלנו ומתעלים לשמחה של ביטחון גדול בהנהגה השמימית ובפלאי הבריאה המתגלים בכל פרט במציאות. 80 יום אחרי השמחה הגדולה הזאת והרבה בזכותה אנו מגיעים לחג מתן תורה שהוא כמו היום השמיני,או עצרת, בו מתעלים מעל המספר 7 הגשמי וחווים את האינסופיות הרוחנית, את השמחה הפשוטה, בקבלת הוראות לדרך ממלכות השמים ומוכנות ללכת בדרך ישרה המרוממת אותנו ואת הסובבים אותנו לדרגת משפיעים הדואגים איש איש לצרכי זולתו.

עכשיו בסיון אנו מגיעים לתכלית היציאה מהמיצרים וההגבלות, יציאה אל מעבר למסכים המסתירים וקבלה של דרך סלולה ומבטיחה, בה יש לכל אחד את מקומו ואת הנתיבים האישיים שלו להגשמה.

בחודש השלישי (מניסן) אנו משלימים משולש של חסד בניסן, גבורה באייר ותפארת בסיון.
אלו שלוש ספירות המייצגות את הידיים ימין ושמאל בהתאמה והתפארת המתגלה בחודש הזה היא ביניהם, בלב, במרכז החזה, מקום הצ'קרה הרביעית, היא הצ'קרה של הלב שצבעה ירוק ונמצאת במרכז המבנה בן שבע הצ'קרות, כמו הקו האמצעי המשיב למרכז ומאפשר פשרה ומיזוג בין הקטבים של קבלה ונתינה, בין חסדים וגבורות ההופכים ע"י התפארת שבלב לרחמים.
אחרי שקיבלנו בחודש ניסן את הכוח של רגל ימין והיכולת לדלג אל מעבר למיצרים שבנפש, היינו כמו תינוק היוצא למציאות לא מוכרת וחדשה וצריך ללמוד בהדרגה ללכת. עכשיו בסיון אנו מקבלים את ההשלמה של רגל שמאל, היא האיבר של החודש לפי ספר יצירה, ובעזרתה אנו יכולים לעמוד על שתי הרגלים ולהרגיש גדולים, ואנו יכולים להתחיל ללכת, הילוך זו התכונה של החודש הזה בו נוכל לחזור ללכת כהלכה, בהקשבה לעשר הדיברות הניתנות שוב בכל שנה בשבועות…

עכשיו וכן בכל יום ויום אנו מוזמנים להקשיב, לפתוח את הלב ואת האוזניים להדרכה הפנימית, העליונה ולתזכורות של מי אנחנו ומה תפקידנו עלי אדמות.
תורת החסד דומה לחלב שהוא ביטוי טבעי להשפעת האם לתינוק והפיכת הדין האדום שבדם לחסד הלבן שבחלב.
לפי התנועה של האיברים בשעון הביולוגי הסיני אנו משלימים את החיבור של הקיבה והטחול בחודשי ניסן ואייר עם הלב בחודש סיון וכך האדמה מתחברת למקור האור שלה הוא הלב, המשול גם לשמש המשפיעה ומפרה את האדמה, כך שהמלכות יוצרת חיבור עם תפארת השמים ונוצר זיווג שמימי המאפשר מתן וקבלה של תורת חסד ואמת אשר:

"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

ואנו מבקשים: "לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי", למען אמצא מקום בליבי להכיל ולאהוב לקבל ולתת לכל אדם הקשור אלי והזקוק לעזרתי.
שאוכל להיות עדין ורגיש לעצמי ולמבקשי טובתי ואקיים את דברי רבי עקיבא על מהות התורה "ואהבת לרעך כמוך" או בפשטות כדברי הלל הזקן:
"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך".
שנלך באמת ובתמים אחד אל השני וכל אחד לתוך עצמו ומשם לחברו ונמצא בתוכנו לב אחד מוחל וחומל ורודף שלום.

חודש מבורך וחג שמח.
כולנו בלב אחד כגוף אחד של רצון טוב.

המחבר:
אלון הירשברג
מטפל ברפואה סינית שיאצו ודמיון מודרך
מורה לרפואה סינית ושיאצו
allonh@netvision.net.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts