אקופונקטורה דיסטלית אינטגרטיבית

סיפור מקרה- בעיית פריון עם כאבי גב תחתון+ הזמנה לקורס
אקופונקטורה דיסטלית אינטגרטיבית

'לטפל באדם, לא (רק) במחלה'. בעיניי, זהו אחד ממשפטי המפתח שמשפיעים עמוקות על עבודתו של המטפל בקליניקה. לעתים הסימנים והסימפטומים נראים חסרי מכנה משותף, אך אם נזכור תמיד להתבונן, להקשיב, להריח ולגעת נוכל לחבר את חלקי הפאזל לתמונה אחת שלמה.

איריס, בת 34, נשואה + שניים (בת 5 ובן 8) הגיעה לקליניקה לפני כשנה, וספרה שהיא ובן-זוגה מנסים להרות כשנה וחצי ללא הצלחה. כל הבדיקות ה'קונבנציונליות' היו תקינות. איריס ביקשה להתרכז בעניין הפריון והוסיפה בחיוך שלא תתנגד גם להקלה על כאבי גב תחתון חזקים ועל כאבי שכמות, מהם היא סובלת קרוב לארבע שנים, מאז נפטר אביה.

תשאול ואבחון
כללי: איריס עובדת בחברת הייטק ויושבת שעות ארוכות מול המחשב.
בדרך כלל אנרגטית. מרגישה שחם לה בפנים ובבית-החזה, אבל הרגליים קרות רוב הזמן. באיזור כף-הרגל, סביב המלאולוס המדיאלי, הצטברות נוזלים היוצרת נפיחות מעט בצקתית.

מערכת גינקולוגית: בעבר, המחזורים היו סדירים. לאחרונה, הגיעה הווסת כל 32-33 ימים והיו גם מקרים בהם חודשיים לא היה דימום. כמות הדם סבירה, לעתים יש כאבים בבטן התחתונה המוקלים בעזרת כרית חימום. איריס לא סובלת מתופעות PMS, ואין הפרשות.

אבחנת בטן: הבטן קרה מתחת לטבור. איזור cv17 רגיש מאד. איריס קפצה ברגע שנגעתי באזור החוליות T5 – T7, וכן אזור ה Dai Mai מכווץ מאוד וכואב במגע (בילטרלי).

נפש ו-shen : לפני ארבע שנים נפטר אביה של איריס ממחלה בגיל צעיר, ובאופן די פתאומי, כארבעה חודשים חלפו מהגילוי שחלה עד פטירתו.
איריס מדווחת על עצבות רבה ונוטה לבכות כשנזכרת במה שאירע. מאז, לדבריה, גם חשה חרדה המתבטאת במועקה באיזור החזה ופלפיטציות המופיעות בשעות הערב – לילה.

ישנה היטב 6 עד 8 שעות רצופות.

כאבי הגב התחתון: הגב התחתון קר למגע. הכאב נובע מחוליה L5 ומתפשט לצידי הגב התחתון. לעתים הכאב מקרין לרגל השמאלית האחורית על מרידיאן ה- BL.

לשון: טיפ אדום עם מעט פפילות באיזור המחמם העליון. איזור ה- LIV בצידי הלשון מעט אדמדם. חיפוי לבן דק במחמם התחתון.

דופק: באופן כללי עמוק ודק. הולם בעמדה הדיסטלית ביד שמאל (HT), הדופק הפרוקסימלי (KID) בשתי הידיים חלש ועמוק.

האבחנה:
1. חוסר איזון בין הלב והכליות המהווים את שכבת ה- Shao Yin, עם עודף בשכבת ה- Tai Yang המורכבת מאיברי ה SI וה- BL.
2. חוסר האיזון בין הלב והכליות יוצר הפרעה במרידיאן ה- Bao Mai.

הסבר האבחנה:
בהקשר לשכבת ה- Shao Yin, הסימנים והסימפטומים של טיפ לשון אדום, פלפיטציות וחרדה העידו על חום בלב. תופעה זו ידועה גם כמצב 'קור למטה, חום למעלה', המבטא את הדיסהרמוניה בין אנרגיית המים (KID) לבין אנרגיית האש (HT). הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בדופק ההולם בעמדה הדיסטלית (HT) עם דופק חלש ועמוק בעמדה הפרוקסימלית (KID).

המים של הכליות לא מצליחים לעלות למעלה ולצנן את אש הלב, ומצד שני אש הלב אינה מצליחה לרדת מטה לחמם את המחמם התחתון, מה שמתבטא בסירקולציית נוזלים חלשה, בטן תחתונה קרה למגע, מחזורים לא סדירים ורגליים קרות.

כמובן שהטראומה בעקבות מות אביה העמיקה את הפגיעה באיברי השכבה.

העודף בשכבה החיצונית, ה- Tai Yang, בא לידי ביטוי בכאבי הגב התחתון ובשכמות. שני אזורים אלה נשלטים בעיקר על ידי מרידיאני ה- SI וה- BL. בנוסף, כל איזור ה- Dai Mai כואב למגע. מקורו של ה Dai Mai ב- KID וחוסר איזון בו, במיוחד רגישות בנקודות Gb25-26 עשויה להעיד על חוסר איזון של הכליות.

חוסר האיזון בין השכבות גורם בעקיפין לפגיעה בהפרעה בתפקוד ה Bao Mai, המתבטאת במחזורים לא סדירים ובקושי להיכנס להריון, רגישות רבה בחוליות T5-T7 ובאיזור Cv17.

אופן הטיפול באקופונקטורה דיסטלית אינטגרטיבית
כמטפל באקופונקטורה דיסטלית אינטגרטיבית חשוב לי תמיד לגרום לתנועה בגוף ולטפל בחוסר איזון בין שכבות אנרגטיות. לשם כך אני נעזר פעמים רבות באיזון גלובלי, שמטרתו ליצור הרמוניה בגוף על ידי איזון בין שכבות אלה.

במקרה הזה ראיתי קשר מובהק בין חוסר האיזון של השכבה הפנימית Shao Yin (איברים (Ht ,Kid לבין כאבי הגב התחתון וכאבי השכמות. לכן, האיזון הגלובלי שבחרתי כמסגרת טיפולית היה Shao Yin – Tai Yang בצירוף עם שילוב נקודות לאיזון המחזור והגברת פוטנציאל הפריון.

הערה חשובה (כדוגמא, וגם כעיקרון לשימוש בדיקור דיסטלי):
במקרה של איריס, למשל, ניתן היה לדקור מקומית את הבטן התחתונה ולחמם את האזור במנורת מוקסה. בטיפול דיסטלי נעדיף ליצור את השינוי בבטן על ידי איזון המרידיאנים העוברים בבטן ועבודה על מערכות ואיברים הקשורים לסימפטום – במקרה זה, הלב והכליות, ובעזרת הנקודות הדיסטליות נוכל לקבל גם דיאגנוזה מדויקת יותר.

נקודות
הנקודות השתנו מטיפול לטיפול על פי האבחנה. הנקודות המפורטות משקפות את מסגרת האיזון הכללית שנבחרה על מרידיאני ה Shao Yin – Tai Yang.
* הגפיים דוקרו בסדר של Yin, Yang, Yin, Yang על מנת ליצור תנועה צנטרפוגלית בגוף. זהו עיקרון חשוב באיזון הגלובלי.

רגל ימין Kid2, Kid3, Kid4, Kid7
יד ימין Xin Men 33.12, Fu Ke 11.24,Ling Gu 22.05
רגל שמאל Bl62
יד שמאל Ht7, Xin Chang 11.19
קו אמצע Gv22 -> Gv20 Ashi points, Yin Tang

 

הצירוף Kid2,4,7 הוא קומבינציה מפורסמת של ד"ר טאן לחיזוק הכליות, שגם מדמה באופן נפלא את הגב התחתון. Kid3 היא נקודת אדמה על מים ועוזרת על פי הגישה של טונג לבצקות ולחיזוק הטחול והכליות. ביחד עם kid2,4,7 היא עוזרת לדמות גם את איזור הגב התחתון.

Xin Men 33.12 היא נקודה של מסטר טונג המטפלת בברכיים, בסקרום ועצם הזנב, אך מאחר ואיזור התגובה שלה הוא הלב, היא מטפלת גם בפלפיטציות.

הנקודה Fu Ke 11.24 היא אחת מהנקודות המפורסמות של מסט טונג לפריון ואיזון הורמונלי. אזור התגובה שלה הוא הרחם ומיקומה על האגודל מדמה את איזור הגניטליה.

חוזקה של הנקודה נובע גם מכך שהיא נמצאת בין מרידאני ה- Lu וה- CO שמתאזנים עם כל המרידיאנים העוברים בגניטליה (Liv, Kid, St).

Ling Gu 22.05 מדמה את הגב התחתון, מחזקת את הכליות באופן משמעותי (בגלל מיקומה ליד עצם) ויוצרת סירקולציה חזקה במחמם התחתון. הנקודה יעילה במיוחד לכאבים בחולייה L5-S1 אך נבחרה גם בגלל היכולת ליצור תנועה במחמם התחתון ולהשפיע על מצב הפריון.

Bl62 פותחת את מרידיאן ה Yang Qiao ותשפיע על הנוקשות לאורך מרידיאני ה- Si וה- Bl. בנוסף, היא מדמה את איזור הגב התחתון.

Ht7 תטפל בחום בלב, ובנוסף מדמה את איזור החזה והשכמות (במיוחד אם נדקור רצף של נקודות רגישות בקו Ht4 – Ht7).

(Xin Chang 11.19 (Heart Normal היא נקודה מיוחדת של טונג לוויסות דופק הלב, ומתאימה מבחינת ההדמייה לאזור החזה העליון.

דיקור של נקודות רגישות בקו שבין Gv22 לבין Gv20 מדמה את אזור החזה, חלק מקו ה- Bao Mai ואת אזור T5-T6-T7. העיקרון כאן הוא שמרידיאן ה- GV מאזן גם את ה- CV וגם את עצמו באיזור הגב הטורקלי. איזון אזורים אלו יקל ויווסת את תנועת ה- Bao Mai ובנוסף יפחית כאבי שכמות.

לאחר שמונה טיפולים:
כאבי הגב פחתו בצורה ניכרת
טמפרטורת הבטן השתנתה ולא היתה קרירה
המחזור התאזן והופיע מדי 26-28 יום.
החרדה לא נעלמה אך פחתה באופן משמעותי.
תחושת הקור ברגליים הלכה ופחתה

לאחר שלושה חודשים נקלטה איריס בהצלחה.

לפרטים אודות קורס אקופונקטורה דיסטלית אינטגרטיבית לחצו כאן.

הגהה: תמי ברקאי

תמונה: www.freeimages.com/G Schouten de Jel

המחבר:
אופיר שגב פרימן
מטפל ברפואה סינית ורפואה יפנית
http://www.dikur.clinic

Total
1
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts