מה אפשר לעשות עם 5,000 ש"ח?- קליניקה עובדת

תום ואריאל מספרים מה עשו מאז הסיבוב הראשון של קליניקה עובדת
הכרזת שמות
פרויקט המלגות "קליניקה עובדת" של סינית ממשיך במלוא המרץ!
עם כל העשייה סביב הפרויקט, חשבתי שיהיה נכון להאיר קצת את נושא המלגות- מה הן בדיוק, מטעם מי הן… נתחיל?

4 מלגות
על 4 מלגות דיברה "קליניקה עובדת":
1. מילגת לימודים- ההכשרה של AWB בישראל. מילגה בשווי 2,070 ש"ח.
כל מי שההתנדבות והחמלה הן בדמו, ימצא במילגה זו בדיוק את מה שחיפש. לאחר ההכשרה, עמותה נהדרת זו קוראת לכם לבוא ולהתנדב באזורים שבהם מתעורר צורך בטיפולים בטראומה. בנוסף, תוכלו להיות חלק מהארגון העולמי של AWB, ולהגיע גם למקומות נוספים  בעולם שזקוקים לעזרתכם.

 

2. מילגת לימודים- קורס YNSA- דיקור קרקפת עם דיוויד בומזון, מטעם מרכז פנימה. שווי המילגה- 2,300 ש"ח. שיטת הדיקור הזו תופסת תאוצה פה בארץ, ומטפלים רבים כבר עברו תחת הנחייתו המנצחת של דיוויד בומזון. השיטה מומלצת למגוון בעיות, ביניהן בעיות תנועה, מפרקים, כאבים, הפרעות קשב וריכוז, וכמובן שבץ מוחי.

 

3. מילגת שיווק- קורס "לטפל בשיווק" של בנות "לטפל בעסק". שווי המילגה- 2,900 ש"ח.
כל מי שיש לו קליניקה יוכל להרוויח ממילגה זו, שמלמדת אותנו איך לשווק נכון, ולהרגיש עם זה טוב. לא עוד המחשבה "שיווק ורפואה סינית לא הולכים ביחד". הולכים ביחד ועוד איך- ובקורס הזה תלמדו בדיוק איך הם הולכים ביחד.

 

4. מילגה כספית בסך 5,000 ש"ח.
כן, 5,000 ש"ח.
באמת!
אולי אתם שואלים את עצמכם מה עושים עם 5,000 ש"ח. אתם מוזמנים לקרוא את ההתכתבות הקצרה שהייתה לי עם צוות "רפואה סינית בקהילה", תום רוטנברג ואריאל חודורקובסקי, שזכו ב- 5,000 ש"ח לפני שנתיים במסגרת "קליניקה עובדת", בה הם מספרים מה הם עשו מאז קבלת הסכום:

 

יעל ארנסט (י.א): זכיתם ב- 5,000 ש"ח לפני שנתיים. מה עשיתם איתם?
תום רוטנברג ואריאל חודורקובסקי (תום ואריאל): באותה התקופה חשבנו רבות איך להמשיך לקדם את הקליניקה ואת מודל העבודה שלנו. כבר אז התנסינו בהכנת מוצרים בקליניקה אשר ליוו את הטיפול בכאב ובנוסף בהחזקת בית מרקחת קטן שישמש אותנו לרקיחה אישית של RAW ו- RAW טחון.
ניסינו לחשוב מה חסר לנו בצורת העבודה הנוכחית דאז וכיצד ניתן לשנות את המודל על מנת להזניק את הקליניקה מהפן הקליני.
לאחר ביקור במרפאת מואב בערד, אליה קפצנו על מנת להתרשם מהפרויקט הייחודי הזה עליו שמענו רבות, וסיור מודרך מרגש במקום על ידי גידי גור, התרשמנו רבות מן השילוב של קליניקה פעילה ומצליחה יחד עם בית מרקחת צמוד המכין מוצרים לשימוש נרחב. בנסיעה חזרה החלטנו שאת הכסף בו זכינו נשקיע בבניית אגף מוצרים/חנות אשר תשמש אותנו בטיפולים השונים ותשפר את היכולת הקלינית שלנו באמצעות שילוב פורמולות מוכנות ואפשרות מתן צמחים למוצרים למטופל אד-הוק. בנוסף, תשמש החנות את מטפלי הסביבה בבואם להשיג פורמולות פטנט של החברות המוכרות, מוצרים לטיפול בכאב שאנו מכינים ומוצרים נילווים אחרים. לאחר השקעת הסכום בשיפוץ פנימי ועיצוב יצרנו קשר עם חברות מוכרות בארץ והצלחנו למלא את החנות במוצרים אשר קידמו את היכולת הקלינית שלנו ובמקביל, משכו קהל לקוחות חדש המעוניין לרכוש את המוצרים ומופנה על ידי מטפלים אחרים או חברות המוצרים השונות. בכך למעשה נתנה החנות מענה מקצועי, שיווקי וכלכלי.

י.א: עבר זמן מאז שהשקעתם את סכום הזכיה. האם ההשקעה הוכיחה את עצמה, ואם כן, איך זה בא לידי ביטוי?
תום ואריאל: ההשקעה הוכיחה את עצמה בהחלט. לאחר השינוי שביצענו הצליחה הקליניקה להתקדם ברמה המקצועית (בזכות מוצרים זמינים ונגישות), ברמה השיווקית (בזכות משיכת קהל לקוחות חדש שהתעניין ברכישת המוצרים ויצירת קשר עם גופים גדולים ששמו את המוצרים פה), ברמה הכלכלית (פתיחת אגף המוצרים היוותה בעצם גורם הכנסות נוסף בעסק), וברמת חווית הלקוח (השיפוץ פתח את הקליניקה לאגף מוצרים גדול, נוח ונעים בו היה ניתן לקבל מידע על מוצרים, לשבת בנוחות ולצפות בסירטוני הסברה ופרסומות שיצרנו למוצרים אלו בטלוויזיה הפנימית ולהנות מתחושת המרחב והצבעים השונים.
עם זאת, קשה לנהל חנות. קשה לעשות זאת במקביל לניהול עסקי – כלכלי, שיווקי ובעיקר מקצועי של הקליניקה בה אנו נדרשים גם לטפל בעשרות מטופלים בשבוע ולכן, לאחר תקופה ארוכה, ביצענו שוב שינוי והתייעלות, שוב שיפוץ פנימי וריכזנו את המוצרים כולם בחדר האבחנות שלנו. שם ניתן להציג למטופל את המוצר המומלץ לו כבר בזמן התשאול והאבחנה.
את החלל הפנוי ניצלנו לבניית אולם אימונים וסטודיו לתנועה בו אנו מקיימים כיום שיעורי צ'י גונג, יוגה, הרצאות וסדנאות, קונג פו ועוד.

י.א: אם הייתם זוכים היום בסכום הזה, הייתם עושים משהו אחר? יש לכם רעיונות אחרים?
תום ואריאל: אם היינו זוכים בסכום זה לפני 5 חודשים היינו משתמשים בו בוודאי לצורך השיפוץ הפנימי אותו ביצענו ליצירת אולם התנועה. כיום, לאחר שעשינו כבר את השיפוץ היינו משתמשים בסכום זה לצורך הכשרה והעסקה של מטפלים נוספים.
בשנה וחצי האחרונות אנו עוסקים בצורה עניפה בהכשרת צוות מטפלים העובד איתנו בקליניקה בשיתוף פעולה. הכשרת הצוות מחייבת מערך ייחודי בו לומד המטפל על מהות הקליניקה, אופי העבודה, עקרונות הטיפול שלנו ופילוסופיית הטיפול שבקליניקה ובמקביל, למידה תיאורטית ומעשית על כל כלי הטיפול בהם אנו משתמשים (כוסות רוח, טווינא, חבישות חיצוניות, קומפרסים וטכניקות חימום, שמנים ומסכות וכו') תוך שילובו בצורה הדרגתית במשמרות הטיפול והכנסתו "לקלחת" של ימי הטיפול המלאים.
מטרת המהלך הינה לבנות צוות מטפלים חזק העובד סביב המטופל ומאפשר את גישת "המטופל במרכז" אותה אנו מפעילים. בנוסף, שילוב המטפלים מאפשר לעוד מטפלים לקחת חלק בפעילות במרכז. זכייה בסכום שכזה היום הייתה מאפשרת לנו לקלוט מטפלים נוספים, להכשיר אותם ולשלם להם על הזמן היקר אותו הם משקיעים בלמידת סביבת העבודה במרכז.

י.א: מה אתם עושים כיום בקליניקה שלכם?
תום ואריאל: כיוון שאנו מגיעים מתחום אומנויות הלחימה הסיניות וכיוון שנחשפנו לתחום רפואת הטראומה הסינית המהווה חוליה מקשרת בין אומנויות הלחימה לבין הרפואה, אנו עוסקים רבות בפיתוח המרכז ומודל העבודה שלנו לכיוון הטיפול בכאב. המגוון הרחב של כלי הטיפול שבשימוש בקליניקה, צוות המטפלים העובד בשיתוף פעולה, שילוב רפואת הטראומה ופתיחת אולם האימונים החדש במרכז ביססו לראשונה בעצם מודל פעולה הקיים בסין ובהונג קונג של קליניקת כאב בשילוב עם בית ספר לאומנויות לחימה. שילוב של תנועה ורפואה לצורך העצמת המטופל, בנייה שלו, חיזוק שלו והאצת שינוי אמיתי בחייו.

י.א: לסיום, יש שחושבים שהרעיון של פרויקט מלגות "קליניקה עובדת" הוא לא חשוב, ולא יעיל לקהילה. מה דעתכם בנושא?
תום ואריאל: באופן כללי, כל פרויקט או יוזמה שנוצרים מרצון לקדם את התחום והמטפלים העוסקים בו הינם רעיונות נהדרים ומבורכים בעינינו.
פרויקט המלגות הינו יוזמה יפה כיוון שהוא מעודד יצירה ופיתוח בתחומנו. הוא אינו עוסק בהגרלה או מבצע כלשהו אלא מבקש מהמשתתפים בו להשתפר, להתעלות, ללמוד עוד ולהגיע גבוה יותר ומתגמל אותם על כך.
עשייה שמולידה עשייה והכל באווירה חיובית ובונה המעודדת מטפלים לקחת חלק במשהו גדול יותר.
מעבר למלגה הכספית, השילוב של הגורמים הנוספים כמו נשות "לטפל בעסק"  הנהדרות המלוות את התהליך ומציעות התוויית דרך חדשה, עסקית-שיווקית, נכונה יותר, הקורסים וההכשרות המקצועיות של דוויד בומזון וצוות מדקרים ללא גבולות ובכלל, כל העוסקים במלאכה, יוצרים פרוייקט מבוסס עם הגיון רב מאחוריו המהווה עוד שלב בונה ויציב בצמיחה הענפה של התחום שלנו בשנים האחרונות.

להגשת מועמדות לפרויקט המלגות "קליניקה עובדת" לחצו כאן.
Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts