גינקולוגיה בכתביו של Sun Si Miao

סקירת סדנא עם סבין ווילמס
Sun Si Miao

סבין ווילמס היא מרצה בכירה באוניברסיטה לרפואה סינית בארה"ב, ואחת הסינולוגיות המוכרות ביותר בעולם כיום.
עיקר עבודתה הוא תרגום ספרו של Sun Si Miao "מרשמים תכופים השווים אלף פיסות זהב"- "Bei Ji Qian Jing Yao Fang"  עליו היא שוקדת כבר כמה שנים ברציפות. הספר המורכב משלושים כרכים, עוסק ברפואת נשים סינית- בדיקור ובעיקר בטיפול בצמחים. בנוסף, עובדת סבין וילמס במשותף עם נייג'ל וייסמן על תרגום אחד מחמשת הספרים החשובים ביותר ברפואה הסינית –  Jin Gui Yao Lue "מרשמים חיוניים מארון הזהב". הספר, שנכתב על ידי ג'אנג ג'ונג ג'ינג, מחובר אל ה- Shang Han Lun ועוסק בטיפול במחלות פנימיות מגוונות, וכן בטיפול בנשים.

כבר בשעה הראשונה בהרצאה של סבין ב- ICCM ניתן היה לחוש עד כמה עבודתה חשובה לה, את הלהט בו היא מסבירה מדוע בחרה לתרגם סימניה מסוימת דווקא באופן אחד ולא אחר, את החשיבות הגדולה עבורה שישנה לכתבים הקלאסיים ולגישה הרפואית הקלאסית המתבססת עליהם, וכמה חשוב לה להנחיל זאת הלאה לתלמידיה. ההרצאה נפתחה בהקדמה מרתקת על השוני בין גברים לנשים בהתייחסות רפואית, אנטומית ורגשית. תמונות סיניות עתיקות שהציגה הדגימו את ההסתכלות הסינית על האנטומיה של גברים ונשים.

לפני הלימוד והשיח על כתבי Sun Si Miao, אשר נכתבו בזמן שושלת טאנג, הובא טקסט העוסק בטיפול בנשים בזמן קדום יותר, מתוך ה Jin Gui Yao Lue אותו תרגמה סבין. טקסט זה כולל התיחסות קלינית לנשים בהריון, בעיות מחזור, דפקים, סימנים, פתולוגיות וטיפול במרשמי צמחים בזמן שושלת חאן הקדומה.
כמו כן, הוא דן בטיפול בנשים לאחר לידה "Chan Hou" ומחלות מעורבות Za Bing"".
זהו הבסיס של הגניקולוגיה הסינית ולכן בחרה סבין להתמקד בו כפתיחה.

בחלק המרכזי של ההרצאה, סבין התמקדה בגישתו הייחודית של Sun Si Miao לגבי רפואת הנשים ומהות האישה – פיזיולוגית ונפשית. איסור על דיקור ערוצים מסוימים על פי חודשי ההריון ותחת הקשר לחמש הפאזות ועשרת הגזעים, ולימוד של מרשמי צמחים חשובים של Sun Si Miao לטיפול באישה ועל פי פתולוגיה מסוימת, אותם ניתחנו יחד, ענת מנדלר שפר, קרן סלע ואני.
חשוב לי להזכיר את החופש שסבין יוצרת באופן הלימוד שלה, ואת רצונה ללמוד מהאנשים שהיא מרצה בפניהם. לאורך כל ההרצאה היתה השתתפות ושיח משותף מצד כל המשתתפים, דבר שהעשיר את כולנו.

זו זכות ללמוד עם סבין, הודות לאופיה החם והמאפשר והמסירות שיש בה לרפואה הסינית, לחקר ולימוד הכתבים הקלאסיים והרפואיים שלה.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחבר:
רותם רקובסקי
מטפל ומרצה ברפואה סינית ו
חוקר את הכתבים הקלאסיים בשפת המקור
rochemlikes@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts