דלקת עור אטופית- סקירה

מרבית הספרים בנושאי הרפואה השונים מתחלקים לשניים:
ספרים לקהילה מקצועית וספרים לקהל הרחב.
אלו מאיתנו המתעניינים במידע אודות נושא מסוים, מוצאים עצמנו נוברים בספרים רבים על מנת לקבל מענה לשאלות רבות, שוברים שיניים על מונחים רפואיים שונים הברורים בעיקר לקהילה המקצועית, ולפעמים מתבלבלים יותר ממה שאנחנו לומדים על נושא שחשוב לנו לדעת עליו יותר.

ספרים משולבים
זן אחר של ספרים מאפשר לכולם ללמוד עוד על נושא מסוים, מבלי "לקפח" אף אחד.
הספר דלקת עור אטופית הוא דוגמא מצוינת לספר משולב.
הספר נכתב על ידי ד"ר יצחק קונפינו ודוד פרלה, שניהם כותבים על אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) וכל אחד מכיוונו הוא- ד"ר קונפינו מזווית הראיה של הרפואה המערבית, ודוד פרלה מזווית הראיה של הרפואה הסינית. עוד כולל הספר טיפים הניתנים ליישום באופן מיידי לשם הקלה במצב, הספר נותן מידע על התרופות הקיימות כיום בשוק לטיפול בבעיה, מציין המלצות תזונתיות, כולל שאלות ותשובות נפוצות, ובעיקר- ניכר שהמחברים שמו לעצמם מטרה להציג מידע יעיל עבור הקורא, וללמד אותו על הבעיה ועל הטיפול בה.
הספר כתוב בשפה בהירה, ומביא הסברים פשוטים העוזרים לקורא להבין את המצב בצורה ברורה, וכך הקורא זוכה להבין שתי גישות, שכאשר הן משולבות יחד הטיפול עוצמתי ויעיל יותר.

יעילות הספר
כל הדברים המצויינים לעיל הופכים את הספר יעיל עבור שתי קבוצות עיקריות:
קהילת הרפואה הסינית– אטופיק דרמטיטיס היא אחד מהנושאים הפופולרים ביותר לכתיבת עבודת סוף שנה כבר משנה ב' בקרב סטודנטים. אין ספק, שסטודנטים המתעניינים בנושא יפיקו תועלת רבה מהספר, המציג את מרבית החומר שיש להתייחס אליו.
אך גם מטפלים יוכלו ללמוד מהספר, המציג את הדברים מנקודת מבטה של ה- TCM. מטפלים ימצאו בספר רענון של החומר בעיניים סיניות, ובעיקר מידע מועיל בנושא בראי הרפואה המערבית, ועל יעילות הטיפול המשולב. אין ספק, זהו אחד הספרים הנכונים שישבו בקליניקה, גם המטופלים ישמחו לעיין בו!

אלו הסובלים מהבעיה, כמו גם הורים לילדים עם הבעיה הזו. באופן אישי, אני בעד שכל אדם יטול את האחריות לבריאותו לידיו. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר כאשר אנחנו הורים לילדים, ואנחנו אלה שמחליטים ומשפיעים על בריאות ילדינו, בריאות שתלווה אותם כל חייהם!
מהמקום הזה, הספר הזה הוא אידיאלי ללימוד עצמי על הבעיה שמטרידה אותנו או את ילדינו.
הספר מציג שתי גישות, במשולב, מבלי להוריד מערכה של אף אחת מהן. לנקודה זו ערך גדול, שכן יש מחשבה מוטעית בציבור שיש לבחור בגישה אחת או בשניה. הרבה פעמים אפשר להיתקל במטפל ברפואה סינית או רופא שמהלל את גישתו על ידי שלילת האחר. הספר הזה הוא שינוי מרענן ונכון- לא עוד שלילת האחר לשם האדרה עצמית- יש שתי גישות, לשתיהן היתרונות שלהם ושימו לב- השילוב ביניהן יכול להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי להחלים, כך שאינכם צריכים לבחור!

סיכום
בתור אמא, אני מכירה את הרצון להבין מהו הטיפול שהבן שלי מקבל לבעיות שונות ואיך בדיוק הדברים עובדים.
בתור מטפלת בדימוס, עודדתי את מטופליי לשאול שאלות וללמוד על הדברים המציקים להם, כי אני חושבת שידע זה כוח, הנותן מוטיבציה להחלמה. הקפדתי לתת מידע רב ככל שיכולתי על הדברים שנשאלתי ולהפנות למקורות יעילים וטובים שיעזרו למטופלים בדרכם להחלמה.
הספר דלקת עור אטופית נותן מענה לשני צרכים אלו בכל הנוגע לאטופיק דרמטיטיס, ואני מקווה שנראה עוד ספרים המציגים את הרפואה הסינית בשורה אחת עם הרפואה המערבית, הבאים ללמד את הקהל הרחב על בעיות שונות ועל הרעיון שלא צריך לבחור- אפשר גם וגם, ולצאת נשכרים.

לקריאה נוספת אודות הספר, כולל הורדת 13 עמודים ראשונים של הספר לחצו כאן.

דלקת עור אטופית
"אסטמת העור" בראי הרפואה המערבית והרפואה הסינית
מחברים: ד"ר יצחק קונפינו, דוד פרלה
הוצאת פוקוס 2009

המחברת:
יעל ארנסט
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts