5 נושאים שכדאי ליו"ר החדש לתת עליהם את הדעת

דברים שאפשר לעשות למען שיפור יחסי קהילה-אגודה

אני זוכרת היטב את הידיעה שפרסמתי, אודות פרישתו של עדי פרום מתפקיד יו"ר, שגם הודיעה על היו"ר החדש- גיא פולק.
אם אני מבינה נכון, מדובר ביו"ר הצעיר ביותר בתולדות האגודה והוועד, מה שאולי מסמן את המשך הרוחות החדשות, תהליך שהתחיל עדי פרום במהלך מילוי תפקידו.
הרשומה פה היא לא ראשונה מסוגה בסינית. ב- 2011 כתבתי מכתב פתוח לחברי הוועד הנבחר (דאז).
אני חושבת שבשנתיים שעברו, כאמור בניצוחו של עדי פרום, נעשו שינויים, ויש לתת להם את הכבוד הראוי. אך ישנם עדיין דברים שדורשים התייחסות ושינוי מבחינת אופן עבודת הוועד.
ולכן, אני יושבת וכותבת פה, מהבמה שלי, מקווה שהרשומה הזו תגיע לאוזניים הקשובות של גיא פולק, ובכלל לוועד החדש (שאגב, מונה רק אישה אחת!!! דנה- יישר כוח!) :

1. שקיפות
משום מה, האגודה לאורך השנים מתנהגת כאילו "שקיפות" היא מילה לא ראויה. או לא נכונה לפעילות של אגודה.
אני לא יודעת למה זה קורה. אני לא יודעת מדוע אי אפשר לבקש מאחד מחברי הוועד להיות אמון על קשרי קהילה, ושאחד התפקידים שלו הוא הוצאת דו"ח אחת לתקופת זמן הגיונית (פעם בחודש? פעם בחודשיים?) לכלל חברי האגודה, ולספר מה בדיוק עושים. שקיפות יכולה להיות החברה הכי טובה של הוועד- כך תינתן תשובה קבועה על השאלה "מה אתם בעצם עושים", חברי האגודה ידעו על הפעילויות השונות ועל המהלכים שנעשים, גם אם הם לוקחים זמן. למשל, איפה עומד חוק הדיקור? אם זה סטטי- למה? אם זה מתקדם- יופי, לאן?
השקיפות גם תאפשר לכם בניית אמון ושמירה על האמון לאורך זמן. זה מאוד מאוד מאוד חשוב!

2. מבחני ההסמכה
כן, זה שוב. אתם בטח כבר ממש רוויים מדיונים בנושא הזה.
גם אני. בעיקר כי אני לא מוצאת את האדם האחד, מטעם הוועד, שיתן לי תשובה שתניח את דעתי. קיבלתי הרבה מאוד תשובות מכמה וכמה אנשים מטעם הוועד.
אף אחת מהן לא הניחה את דעתי. ולא כי אני הולכת עם הראש בקיר, ממש לא, אלא כי אני באמת לא מבינה מדוע זו התנייה להצטרפות לאגודה.
באחד הדיונים בפייסבוק, ציינתם שמספר החברים עלה מתחילת מבחני ההסמכה. אך זהו פועל יוצא, כאשר אתם מגלמים חברות לשנתיים (או שנה?) בתשלום לקיום מבחני ההסמכה.
כמה מהם מחדשים חברות לאחר תום ההטבה הזו?

אני לא לבד בעניין הזה. יש עוד הרבה אנשים שלא מבינים את הצורך והערך של מבחני הסמכה, שבעצם אינם מסמיכים את כלל המטפלים.
אני יודעת להגיד לכם שמבחינתי, עדיין מדובר על שאלה שממש מעוניינת במענה ברור.
לטעמי, מה שאני רואה, הוא שבעוד שהפעולה מראה על יוזמה ראויה לשבח, כי סוף סוף אנחנו לא יושבים ומחכים שמישהו אחר יעשה בשבילנו משהו- עדיין מדובר על הצגת הדברים בצורה שגויה,
שגורמת להרבה מאוד התמרמרות בקרב הקהילה.
איך אפשר לתקן את זה?

3. דיונים בפייסבוק ועמדות האגודה בנושאים הבוערים
טוב אתם עושים כאשר אתם מתעקשים לשמור את הדיונים של האגודה במסגרת עמוד הפייסבוק או הצנורות המקובלים של האגודה.
בהחלט, מי שרוצה לדבר איתכם, צריך לפנות אליכם. מאידך, שווה לשקול אירוח בקבוצת דיון פופלארית במיוחד, לשם מענה על שאלות. זה נעשה בעבר בסינית, ואני חושבת שנכון יהיה לכם לעשות זאת גם בקבוצת דיון נבחרת בפייסבוק, על מנת לשפר את מערכת היחסים של הוועד עם הקהילה.
אייעץ לכם, למרות שנראה לי שאתם עושים את זה, לתת מענה לאלו שמקפידים לכתוב בצורה מכבדת ומכובדת, ללא השתלחויות פראיות. להודעות מסוג זה ממש לא צריך להיות מקום בקבוצות דיון או בכל דיון שהוא.
הדיון האחרון בקבוצת דיון פופלארית, בו לקחו הודעה לגיטימית אודות התנדבות, והפכו את הדיון לקריאות מרד- חלקן לגיטימיות וחלקן מיותרות ולא נכונות בתכלית, היא דוגמא לצורך שקיים בשטח.
ניצול האסיסטנטים, בעיניי, בעיקר במכללות, הוא מנוגד לחוק וחמור מאוד- והאגודה בהחלט צריכה לנקוט עמדה ברורה כנגדה אל מול המכללות.
בכל הנוגע לאסיסטנטים בקליניקות פרטיות- זה כבר יותר מורכב, ויש שם כמה דברים שיש לתת עליהם את הדעת.
אין ספק, לא צריך לרוץ ולעשות מעשה לא שקול על מנת לזכות בנקודות פופולאריות כאלו ואחרות. אבל בהחלט יש להתייחס לכך בכל הדרכים העומדות בפניכם (כולל ניוזלטר מטעמכם), ולספר בדיוק מה אתם עומדים לעשות בעניין- אם בכלל.

בעבר היה את המצב הבלתי נסבל של עובדי כללית משלימה אל מול קופת חולים כללית. הנושא בער בפייסבוק, כולם תמכו בעובדים שרצו שינוי. חוץ מהאגודה.
התנאים המחפירים, השכר המזלזל… הוועד הקודם לא ראה לנכון להגיב על הרעש שהיה, רעש מוצדק עליי לומר.
האם גם הוועד הנוכחי היה נוקט כך?

4. קידום תחום הרפואה הסינית בישראל
בואו נחשוב רגע החוצה- לא רק פנימה על תוך הקהילה.
האם האגודה רואה כחלק מהאג'נדה שלה, חשיבות להסברה מטעמה לקהל הרחב? כמובן שכבר אין צורך בהסברה של מהי רפואה סינית וכו', אני חושבת שכבר עברנו את המשוכה הזו לפני כמה שנים.
אך כאשר ישנן אפשרויות לדיונים בטלויזיה (ושוב, לא התנצחויות אל מול רופאים אם הרפואה הסינית היא אמיתית או לא, די, זה כבר ממש לא לרמתנו), דיונים בנושאי מחקר למשל, האם יש אפשרות לראות נציג מטעם הוועד שיושב בפאנל? תוכניות בוקר, חדשות, עיתונות און ליין ומה שעוד קיים בדפוס…
מה בדבר אירוע מטעם האגודה שמזמין את הקהל הרחב לשמוע אודות הרפואה הסינית מאותם אנשים שמכירים ויודעים רפואה סינית?

5. יחסי סינית-אגודה
חברי וועד ויו"ר יקרים- מניסיון העבר, אציין שוב. סינית אינה מנסה לחתור תחת האגודה, מעולם לא ניסתה וגם לעולם לא תנסה.
אני מכירה באגודה וחושבת שהיא חשובה. לא חידשתי את חברותי באגודה עקב חוסר יכולת שלי ליישר קו עם מימון מבחני ההסמכה אותם אני לא מבינה.
הבמה של ידיעון סינית תהיה פתוחה לכם תמיד, ללא תשלום כתמיד, ואתם מוזמנים להשתמש בה.
הביקורת שאני משמיעה (לצד התמיכה) חשובה בעיניי לשם חידוד דברים, העלאת שאלות- ותמיד, תמיד- לשם דיון.

שיהיה לכם, ולנו, הרבה בהצלחה!

Total
0
Shares
12 comments
  1. יעל מסכים איתך ב 100%.
    האגודה מתנה את ההכרה שלה במכללות לרפואה סינית בכך שכל הסטודנטים שמסיימים את הלימודים יבחנו במבחן ה"ההסמכה" (שהדבר היחיד שהוא מסמיך הוא האפשרות להיות חבר באגודה)… אז בטח שיש עליה בחברים באגודה.

  2. יעלי יעלי,
    יש לי כל כך הרבה מה להגיד בנושא, כמו שאת בטח מתארת לעצמך, אבל אני בוחר שלא להגיב. בעיקר בגלל שעייפתי. אני מרגיש שבכל מה שקשור לנושא האגודה וההתנהלות שלה, באמת שנאמר כבר הכל. בשיחות מסדרון מזדמנות בין מטפלים, בכנסים מקצועיים, במכתבים פתוחים, בחדרים סגורים, בכל ערוץ אפשרי… ערימות של מילים נכתבו ובלטחון מים כולנו כבר עשינו דוקטורט.

    התחושה הכללית היא שאף אחד לא באמת מקשיב. זה כואב להגיד את זה, אבל אני מצטער, זאת התחושה שעולה. אף אחד לא באמת מנסה לתת פתרונות אמיתיים לבעיות שכולנו נתקלים בהן על בסיס יומי.

    אולי אני טועה, בעצם הלוואי ואני טועה, אבל זה לא נראה שמישהו שם קצוץ. אחת לכמה זמן צצים דיווחים מעורפלים על פעילות מאחורי הקלעים, על השקעה מאומצת, על התקדמות בנושא הרגולציה. מתי בפעם האחרונה יצאה הודעה מסודרת עם התייחסות קונקרטית למשהו? אפילו משהו קטן…

    ויותר מזה, בכל פעם שעולה ביקורת או תלונה כלפי התנהלות האגודה, מיד יקום החוכמולוג התורן וידאג לציין שחברי הועד עובדים בהתנדבות. אז נכון, כולם פה עובדים בהתנדבות וזה לא קל וזה דורש זמן וזה דורש משאבים. אני באמת לא מזלזל בחברי הועד שכנראה משקיעים לא מעט מזמנם הפנוי, אבל איפה הפירות? האם העובדה שהכל נעשה בהתנדבות מסירה אחריות באיזשהו אופן? אם כמטפלים אנחנו בוחרים לטפל בהתנדבות ובמקרה ספציפי אנחנו לא מצליחים לעזור למטופל מסויים, האם נחלום להשתמש בהתנדבות כתירוץ? "כן מר מטופל, אני מבין שאין הטבה במצבך אבל אל תשכח שהטיפולים מתבצעים בהתנדבות…"

    אני אעצור פה. אני קורא את הדברים שכתבתי, רגע לפני שיגור, ועכשיו הם נשמעים לי לוחמניים. אז לא זאת הכוונה. באמת שלא. כנראה שהנושא הזה עדיין מצליח להוציא ממני מירמור. אני כותב את הדברים מתוך אכפתיות אמיתית. אני יודע שאני מדבר בשמם של המון המון המון מטפלים שמרגישים בדיוק כמוני. מטפלים צעירים שכבר הספיקו להתעייף וכבר לא מאמינים שאפשר לשנות. צריכה הוכחה? כמות התגובות פה! אין הוכחה יותר חותכת מזאת. אנשים פיתחו אדישות לכל מה שקשור לאגודה. וזה בעיקר עצוב.

    רן לואל.

  3. אם כבר רן כתב . . . אז גם אני עייפתי כבר מלטחון מיים.
    רק דבר אחד :
    בעבר חשבתי שרגולציה תשרת את ציבור המטפלים , אך חשבתי כי הרגולציה צריכה להיעשות "נכון" , ולכן היתה לי ביקורת על האגודה.
    אך היום אני מבין כי רגולציה גם לא תשרת את ציבור
    המטפלים במאומה !
    רגולציה תיצור מצב בו אנשים יצטרכו לחפש סטאז' ולחכות זמן רב עד שמישהו יואיל בטובו לקבל אותם וללא זה הם לא יהיו מורשים לטפל !
    כמובן שבסטאז' הם יעבדו בחינם או אולי אפילו ישלמו על הזכות להיות בסטאז' . . . , רגולציה תיצור הגבלה על מספר הבוגרים שיוכלו לסיים כל שנה רפואה סינית (מה שיגרום לסגירתם של בתי ספר) ועוד.
    וכפי שהבאתי בעבר – מספיק לפזול ולראות מה קורה אצל הדיאטניות , למשל :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3516038,00.html

    או לפזול לעבר הפיזיותרפיסטים :
    http://www.themarker.com/career/1.2036419

    שני אלו מקצועות "מוסדרים" . . .
    ולמה רגולציה לא תיתן כלום :
    כי כיום כבר מטפלים נמצאים בבתי חולים ובקופות חולים ללא קשר לאגודה , למבחנים או לרגולציה – זה היה גם בלי זה. !!! אם מישהו חושב שמילת הקסם "רגולציה" תוסיף ולו תקן אחד נוסף , אז הוא טועה.
    מה שמוסיף לנו "תקנים" ועבודה זה דבר אחד ויחיד – הציבור שמצביע ברגליים.
    רגולציה נחוצה אם אנו מעונינים להיכנס לתוך המערכת הרפואית ה"מוסדרת" , אך לשמחתינו אנחנו כבר שם ! אז מה תיתן רגולציה חוץ מאשר מגבלות ?
    כל חברת ביטוח , כל קופת חולים , יודעת להבחין בין מטפלים שלמדו 4 שנים במוסד מוכר לבין מי שעשה "קורס מזורז".
    זה נכון שקיימת מצוקה בציבור המטפלים , אך המצוקה קיימת מכיוון שהשוק ה"ציבורי" די רווי , ורגולציה לא תשנה זאת. בדיוק כפי שאצל הפיזיותרפיסטים והדיאטניות השוק הציבורי רווי.
    למרות שאלו מקצועות שעברו רגולציה , ומקצועות "אקדמאים", הדיאטניות והפיזיותרפיסטים שיוצאים היום לשוק הם במצוקה לא פחות מאיתנו.
    כך שלמרבה הצער , רגולציה לא תוסיף לנו היום כמטפלים כלום ובעיקר תגרע.

  4. יוסף היקר, הדברים שכתבת מזעזעים בעיני! לא פחות! קראתי את תגובתך 3 פעמים ברצף. עצרתי, קמתי לשטוף פנים ואז קראתי עוד פעם. אני עדיין לא מאמין למה שאני רואה! בחרת לעסוק במקצוע שלדעתך לא שווה רגולציה? איפה הכבוד שלך לעצמך? אין לי מילים לתאר כמה זה חמור בעיני! מדובר בחוסר הבנה טוטאלי של המציאות!

    האם מטרת הרגולציה היא להוסיף תקנים? האם מטרת הרגולציה היא לייצר מקומות עבודה? להכנס לתוך המערכת הרפואית? ממש לא! אם מישהו חושב שבבוקר שאחרי החתימה יחכה לו שטיח אדום בכניסה לקליניקה, הוא טועה בענק!

    לחשוב שהסדרת חוק הדיקור תפתור אפילו חלק קטן מהבעיות שלנו, זו התייחסות לא רצינית, שלא לומר בדיחה! בבוקר שאחרי רק תתחיל העבודה הקשה. כן סטאז', לא סטאז', גבולות, תקנים…. אלו רזולוציות שעדיין מוקדם להכנס אליהן. יש עוד כל כך הרבה לעבור בדרך שאני לא יודע בכלל איך להתחיל להתייחס לדברים שכתבת.יש לפנינו עוד שנים ארוכות של קשיים ובעיות וויכוחים ותסכולים ועוד מיליון דברים שקשורים לחבלי הלידה של המקצוע המטורף הזה. הרגולציה היא יריית פתיחה, זה הכל. בדיוק כמו אצל הדיאטנים והפיזיותרפיסטים.

    מטרת הרגולציה היא אחת ויחידה בעיני: בעוד 20 או 30 שנה, ידע כל אדם שנזקק לטיפול רפואי, שאם הוא מקבל טיפול מערבי ללא תמיכה של הרפואה הסינית, הוא לא עשה את המקסימום מבחינתו. הוא לא קיבל את הטיפול המלא והטוב ביותר. זה הכל. שם אנחנו צריכים להיות ולשם אנחנו צריכים לכוון.

    אתה רוצה לשנות דעת קהל, לא ליצור עוד 50 מקומות עבודה למטפלים ברפואה סינית. זה הבדל משמעותי!

  5. היי שחר,

    אין ספק שלקרוא לזה "מבחני הסמכה" זו בחירה שמרמזת על משהו שלא קיים. יש מצב שאם היו נותנים לזה שם אחר, היה לי יותר קל לחיות עם זה. הסמכה? אין הסמכה בארץ. אז מה זה?

    זו בעיה לדעתי, שטרם שמעתי תשובה שמניחה את הדעת.

    וזה מאוד דומה לשימוש שעשו עד לפני כמה שנים בתואר המפוקפק Lic. Ac.
    כולם השתמשו בו, וכל אחד יכול היה לקרוא לעצמו דוקטור.
    אבל תכלס, אין חיה כזו בארץ- אלא אם כן התואר מגיע ממכללה מעבר לים (וגם- אף אחת מהן אינה מוכרת על ידי המל"ג, אז התואר הזה בכל מקרה לא תקף בארץ).

    בתואר הזה עשו שימוש גם חברי וועד לשעבר, שבקדנציה השניה של רני אייל, הבינו פתאום שזה לא נכון.
    וכמה התנשאות שאני ספגתי בפגישה אחת, כשהתעקשתי עם רני אייל ודן ליבון שהשימוש בתואר שכזה הוא כנגד הקוד שהוועד עצמו כתב.
    עד שפתאום החליטו להפסיק עם זה.

    אז לא משנה מה הסיבה, הפסיקו באמת להשתמש בתואר שמוליך שולל אנשים. אז עכשיו המציאו משהו חדש.

    חבל בעיניי.

    תודה,
    יעל

  6. היי רן,

    אני טרם עייפתי. ואני חושבת שזה חשוב להמשיך להביע את הדיעות, לא משנה אם הן ביקורת או הסכמה, כי הדיון חשוב, וגם השמעת הצדדים.
    אני מאוד מקווה שהוועד החדש, בהיותו צעיר וקצת יותר רענן, ינהג אחרת.
    אתה יכול לקרוא לזה אופטימיות או נאיביות.
    עם שני המושגים אני חיה בנוח. 🙂

    לגבי עניין ההתנדבות- אני חושבת שהטיעון הזה עולה, ובצדק, כאשר מתחילים להשתלח בחברי וועד ברמה אישית. או כשאומרים להם משפטי סרק כמו "אתם לא עושים שום דבר", או "כן, נוח לכם עם השכר שאתם מקבלים על תפקידכם". כל מיני נשמות טובות שבעיקר מחדירות ארס, ודואגות לפזר כל מיני שקרים ומידע כוזב ולא מעודכן.

    חברי הוועד באמת משקיעים מזמנם ומרצם, וחשוב להזכיר את זה, כי הרבה אחרים נמנעים מהתפקידים הספציפים שיש בוועד האגודה- ביניהם אתה ואני. ולכן, חשוב להזכיר חזור והזכר.
    אבל זה בהחלט לא טיעון. זו מציאות.
    וחלק מהתפקיד שאנשים לקחו על עצמם.

    אני חושבת שנעשים הרבה מאוד מאמצים לעשות דברים אחרת, ובכלל- לעשות עוד דברים. אם תעלעל באתר האגודה, תוכל לראות שיש דברים שנעשים.
    רק שהאגודה סובלת שנים רבות מחוסר פעילות יחצנית משוועת. ולכן, אף אחד לא באמת יודע מה הם עושים, גם כאשר עושים.
    וזה ממש חבל ולא בסדר.
    אני חושבת ששקיפות תוכל לעזור לעניין הזה להיפתר, ואפילו בקלות יחסית- בעידן פייסבוק, טוויטר ואפילו אינסטוש- הכל הרבה יותר קל.

    שבת שלום,
    יעל

  7. היי יוסף,

    גם אני, כמו רן, תמיד לא מבינה איך אתה יכול להגיד את הדברים האלו.
    אבל אולי זה מגיע מהעובדה שאתה יצרת לעצמך נישה טיפולית שלא יכולה להתקיים עם הגבולות שאתה מדבר עליהם.

    אני בעד גבולות. אני בעד סדר. אני בעד רגולציה.
    להגיד לך שאני חושבת שזה הדבר הכי חשוב? באופן מוזר שכזה- זה אחד הדברים הכי חשובים, כי ברגע שתהיה רגולציה, יהיה הרבה יותר קל לאכוף דברים אחרים ולשים לדברים נוספים סוף- כמו הקורסים השנתיים, שתוך 8 חודשים אדם יוצא עם "תעודת מטפל". סליחה, אבל אם מישהו בא לגעת באדם על מנת לעזור לו, אולי כדאי ללמוד גם קצת על מה לא לעשות.
    ואני בספק אם בקורסים האלו מלמדים משהו מעבר לבייסיק.

    לאגודה יהיה יותר יכולת לבוא למכללות ולהגיד להן- תפסיקו לנצל אסיסטנטים. תתחילו לשלם (שלא לדבר על החוק המתוקן במדינת ישראל).
    הם יוכלו לבוא לקופות החולים ולהתעקש על תנאים מכובדים יותר.
    אף אחד כבר לא יוכל לבוא למטפלים ולהגיד להם שהם עושים להם טובה אז שיגידו תודה, יורידו את הראש וישתקו.

    כמו שרן כתב- צריך גם חשוב קדימה, לא רק על הסמכה, אלא על איך העולם ייראה, ואיך העולם יסתכל על הרפואה הסינית, ואיך אנשים יתייחסו לרפואה סינית (כבר פחות כהוקוס פוקוס אני מתארת לעצמי, כי יש גושפנקא של משרד הבריאות).

    היום כל אחד שקוראים לו ג'ורג' (וזה כולל את הנסיך החדש) יכול להחליט שהוא עוסק ברפואה סינית.
    אין שום גוף ושום אדם שיכול לעצור אותו מלשים מחטים באנשים.
    ואת כל העוול שהוא יעשה בחדרי חדרים, אנשים ידביקו על תחום שלם.
    אני ממש מעדיפה לחיות בעולם שבו כל הג'ורג'ים לא יחליטו לעצמם מה הם עושים. שמישהו יבוא ויגיד להם "אם אתם לא עושים X אתם לא יכולים לעשות רפואה סינית".

    בהחלט עדיף על המצב של היום. אין בכך ספק.

    שבת שלום,
    יעל

  8. אז הנה רעיון פשוט, ישים וזול (בתקווה שחברי הוועד קוראים את התגובות פה): ניוזלטר אחת לחודש. כמה פשוט ככה יעיל. חברי האגודה יקבלו למייל עדכון שוטף על הנעשה מאחורי הקלעים. עכשיו ראיתי שאיציק שמולי מהעבודה מוציא ניוזלטר כזה בו הוא מפרט את פועלו מידי חודש. ככה בונים דעת קהל. בניוזלטר כזה אפשר להציע הטבות מתחלפות לחברי האגודה ובעצם להפוך אותה לסוג של "מועדון לקוחות אקסקלוסיבי" 🙂 אולי ככה אנשים שאינם חברים (כמוני לדוגמא) ירגישו שהם מפספסים משהו. רק אם האגודה תצליח לייצר לעצמה תדמית של "אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להיות חלק ממה שקורה פה", דברים יתחילו באמת להשתנות.

    ובקשר לדיוני הפייסבוק….המציאות פה עולה על כל דמיון! לפעמים כשיוצא לי לקרוא דיונים מהסוג שהזכרת, אני באמת לא יודע אם לצחוק או לבכות. התגובות בפייסבוק כבר מזמן הפכו לסוג של טוקבקים. אף אחד לא רואה בעיניים. אף אחד לא לוקח אחריות על הדברים שלו. אנשים עוצרים לרגע להוציא קיטור וממשיכים הלאה.

    אל מי בדיוק אתם באים בטענות? ברגע שאין חוק שעושה סדר במקצוע הזה, השוק קובע את החוקים בעצמו. אם אפשר לא לשלם לאסיסטנטים, אז למה לשלם? כשאין חוקים ברורים אז כל אחד עושה מה שנוח לו וכל אחד יכול לבחור – מתאים לי או לא מתאים לי. גם אני התנדבתי שנה בשיקום בתל השומר וגם אני שילמתי לא מעט כסף על צפייה קלינית אצל מטפל בכיר ועל נסיעת לימודים לסין. האם מישהו תמך בי או כיוון אותי או עזר לי לקבל החלטות? ממש לא. בסוף היום כל אחד חוצב לעצמו את הדרך המקצועית שלו לבד. צריך לקחת בחשבון שנכון לעכשיו לאגודה אין כוח להלחם לא בתופעת האסיסטנטים ולא בכל תופעה מתסכלת אחרת. אולי לפני שמדברים על מערכת היחסים שבין הקהילה לאגודה, כדאי קודם כל לעשות איזשהו תיאום ציפיות ראשוני. לא ככה? 🙂

  9. בהמשך לדבריה של יעל ,גם אני לא מבין מדוע מטפל בדיקור סיני שעובד בקופת חולים בדיקור מזה מספר שניים צריך לעבור מבחנים כדי להתקבל לאגודה ?
    לא הבנתי גם מה נותן החברות באגודה הזאת ?
    אשמח לקבל תשובה רצינית ועניינית למייל
    asafsin15@gmail.com

  10. היי אסף,

    השאלה שאתה מעלה לא מופיעה אצלי, ואני לא חושבת שזה קשור.
    כל אגודה שמכבדת את עצמה מקיימת מבחני הסמכה, הבעיה היא שהאגודה שלנו אינה מעניקה הסמכה כי אין רשיון ואין לימודים מוכרים על ידי מל"ג ואין כלום מעבר לתעודה של האגודה. ואז השאלה היא- הסמכה בשביל מה?

    אם אתה באמת מעוניין לדעת מה חברות באגודה תיתן לך, אתה מוזמן ליצור קשר ישיר עם אנשי הוועד, לשאול את שאלותייך ולקבל תשובות.
    אתה יכול לעשות את זה בעמוד הפייסבוק שלהם או באתר שלהם.

    תודה,
    יעל

כתיבת תגובה
Related Posts