מכתב פתוח לוועד האגודה החדש- 2011

ברכות לוועד האגודה החדש, אני מאחלת לכם הצלחה בדרככם!
לקחתם על עצמכם תפקיד חשוב אך לא פשוט כלל, שדורש הרבה מרץ, סבלנות ועבודה מול גופים רבים.
אחד מהם, שהוא בעיניי החשוב ביותר- ציבור העוסקים ברפואה סינית בארץ.

אני מודאגת. מאוד מודאגת.
ממעט הדיונים שיזמתי בעצמי בנושא האגודה בקרב הקהילה שלנו, עולים קולות ממורמרים, מתוסכלים, אנשים מדברים בשפה קשה ולא נעימה שמבטאת את חוסר האמון שיש להם באגודה, והדברים מופיעים בפורום של אתר סינית ופורומים אחרים, בתגובות שונות על כל מיני ידיעות שקשורות לאגודה ובמסדרונות המכללות השונות לאורך השנים. אנשים מתבססים על מידע שגוי או מידע שכבר אינו מדויק, ועל בסיסו מסיקים מסקנות.
איכשהו, לאורך השנים, הקול היחיד שנשמע הוא הקול שהוא "נגד אגודה". הקול של האגודה עצמה תמיד נאלם, בין אם הוועד יודע על קיומם של דיונים אלו ובין אם לא. עניין זה קיים לאורך שנותיה של האגודה. איכשהו, אין וועד אחד שהשכיל להושיט יד בצורה רצינית, עניינית וברורה לקהילה שלו, אף וועד לא הצליח לקיים דו-שיח שוטף עם הקהילה ולא הצליח להבהיר את ההחלטות שנעשו והפעולות שננקטו בפני הקהילה.

נתק
הנתק שקיים בין הוועד לקהילה שהוא אמור לייצג הוא עצום.
וועדים לאורך השנים כשלו מליידע את הקהילה בעשייה של האגודה,  לא היו זמינים לכלל הקהילה בצורה מלאה ומיידית, וחוסר השקיפות גרם לדאגה מיותרת, דאגה שהיה אפשר לפתור לו רק היו מיידעים את הקהילה בנעשה באגודה.
בשנים האחרונות הנתק והריחוק הוחרפו והוחמרו, בין היתר גם על ידי התנייה של מעבר מבחני הסמכה על מנת להיות חבר אגודה. בעוד חברי וועדים קודמים לא רואים את הבעיה כחמורה ואינם חושבים שיש בעיה גדולה בנושא, לדעתי כאן טמונה אחת מהבעיות הקשות והגדולות שקיימות היום לאגודה.
במשך 15 שנות קיומה, הצליחה האגודה להגיע למספר שיא של כ- 550 חברים, נכון לתחילת 2011. המספר הזה, בעוד הוא אכן מספר שיא, אינו מרשים לאור מספר הסטודנטים הקיימים במכללות השונות, מספר המטפלים המסיימים כל שנה את שנתם הרביעית ומספר המטפלים הותיקים יותר ופחות שקיימים בארץ- בכל אחת מ- 15 השנים האחרונות, וכשמסכמים את המספרים לאורך 15 שנים.
רובם אינם חברי אגודה!
אציין, שלדעתי הבעיה אינה רק בפעילות הוועדים לאורך השנים, גם הקהילה עצמה רגילה לדרך מסוימת של התנהלות מקצועית, ולרוב מדובר על בועות.
אבל אחד התפקידים הראשונים של האגודה, חייב להיות איגוד הבועות האלו תחת קורת גג אחת. ואת היעד הזה, אני חוששת, האגודה אינה מצליחה למלא.

עוד על מבחני ההסמכה
נגעתי כבר במבחני ההסמכה ולכן אמשיך:
בעוד אני מבינה ומסכימה שמבחני הסמכה הם נכונים ולגיטימים, אני לחלוטין מתנגדת להתנייה הקיימת בזמן זה, שרק מעבר של מבחנים אלו מאפשר חברות באגודה. מדוע? כיוון והמבחנים למעשה אינם מעניקים את מה שהם מעניקים במדינות אחרות בהן מתקיים מבחן דומה- כמו בארה"ב. אין לנו תואר או רישיון שמוענקים לנו עם מעבר מבחנים אלו. ההתנייה נכונה ולגיטימית כאשר מדובר באגודה חזקה שאכן מייצגת את רוב קהילת העוסקים ברפואה סינית, וכאשר יש בסוף מבחני ההסמכה קבלה של רישיון או של תואר אקדמי המוכרים על ידי מדינת ישראל.
כרגע זה לא המצב, ולכן ממשיכה לעלות השאלה- למה לעשות את המבחנים? בנוסף, המבחנים עולים לנבחנים סכום לא מבוטל של כסף (סכום לא מבוטל עבור סטודנטים שמסיימים 4 שנות לימוד שכל שנה היא לפחות 20,000 ש"ח, וזה לפני הוצאות המחייה בשנים אלו, שכירות ותחילת הדרך המקצועית שרק תוסיף עלויות), מרבית האנשים אינם מודעים כלל שהסכום כולל שנתיים חברות באגודה. ועולה שאלה נוספת- מה קורה אם לא עברתי את המבחנים? האם הכסף לחברות באגודה מוחזר לי?

ואני עדיין לא מבינה את ההתנייה, וכל הסבר שניתן לי לא סגר את השאלה הזו אחת ולתמיד.
נאמר לי, בין התשובות, שיש רצון ליצור רשימת מטפלים, שאליה מטפלים יפנו מטופלים כדי להגיע למטפלים אחרים. מרבית האנשים אינם מגיעים למטפל כי הוא רשום ברשימות האגודה! אנשים מגיעים למטפלים מפה לאוזן, כי הם עשו חיפוש באינטרנט וקראו כתבות של המטפל, המלצות עליו. מעולם לא עלה בדעתי לחפש פסיכולוג על פי רישום הרישיון שלו. כמטפלת, מעולם לא עלה על דעתי להפנות מטופל לרשימות שיבחר לבד- תמיד הפנתי רק למטפלים שאני מכירה או מטפלים שקיבלתי עליהם המלצות ממטפלים אחרים שאני סומכת עליהם בעיניים עצומות. אנשים לא עובדים כך, גם לא בעידן של אינטרנט!
בכל דרך שאני מנסה לחשוב על התשובות שניתנו, אף לא אחת הניחה את דעתי.

מעבר לכל זה, אציין שההתנייה המדוברת בזמן נתון זה הינה בבחינת יריה ברגל של האגודה.
מזה שנים רבות שהאגודה מסמנת 2 מטרות עיקריות- גיוס חברים והגדלת ההכנסות. האגודה משקיעה סכום כסף לא מבוטל במבחני ההסמכה כל שנה, ומעמידה תנאים לקבלת חברים גם היום, כאשר הוכרז על סוג של "שעת חרום" באגודה. איך ההחלטה על ההתנייה של המבחנים עולה בקנה אחד עם 2 מטרות אלו?
וזה מעמיק את הדאגה שלי אף יותר, כיוון וזה ממשיך להדגיש לי את הנתק, את חוסר התקשורת שבין האגודה לקהילת היעד שלה. בנוסף, אני רואה התעקשות על דרך שלא הוכיחה עצמה בצורה משמעותית וגורפת במשך 15 שנים. מדוע ממשיכים להתעקש על הדרך הזו?
בשעת חרום אין מקום לתנאים. אם רוצים לגייס חברים- פותחים את הדלת ומזמינים אנשים להגיע.
האנשים שיגיעו ישלמו כסף, וזה יגדיל את קופת האגודה. והקפאת המבחנים תוכל לחסוך לאגודה כמה עשרות אלפי שקלים בשנה. ההצעה להעלות דמי חבר באגודה היא עניין אחר- אבל קודם בואו נביא עוד אנשים, שיביאו איתם עוד כסף.

אך לצערי, לאור הקולות ששמעתי בפגישת צוות חשיבה אחת בודדת שנכחתי בה, יש סוג של קידוש של מבחני ההסמכה.
הסבירו לי, שהר"י מסתכלים עלינו ביתר רצינות ממה שמסתכלים על כל ענף אחר בזכות המבחנים האלו, שכאשר יעבור חוק הדיקור, המבחן הקיים הוא שיאומץ על ידי הממסד.
זה באמת לא רע בכלל, אבל עם כל הכבוד, האגודה הזו היא בשביל שהקהילה תסתכל ביתר רצינות על האגודה, לא בשביל הר"י. ויכול להיות שאני אעשה היום מבחנים, שיגבו ממני עוד זמן ועוד כסף, וכאשר יעבור החוק- אגלה שכלל לא הייתי צריכה לעשות אותו. אני מרגישה, שהאגודה בחרה בדרך שמשמרת יחסים טובים עם רופאים, על חשבון יחסים טובים עם הקהילה שהיא אמורה לייצג.
היתכן?!
והאם אנחנו יודעים מתי בכלל יגיע היום שבו יעבור חוק הדיקור? האם אנחנו יכולים לשער מתי היום הזה יגיע? על בסיס מה בדיוק משמרים את המבחנים?
בפגישת צוות החשיבה שהשתתפתי, לאחר שניסיתי להבהיר פעם אחר פעם שאני נגד ההתנייה ולא נגד המבחנים, לא קיבלתי תשובה אחת ברורה שגרמה לי להבין מדוע מתאמצים כל כך לשמר את ההתנייה של המבחנים הללו בזמן הנתון.

הזדמנות ורעיונות לשינויים מבורכים
חברי וועד יקרים, אני פונה אליכם ומבקשת מכם לחשוב שוב ושוב על המשך הדרך.
רישיון או תואר זה חשוב מאוד, אבל זה לא הדבר היחיד על הפרק- יש לנו כקהילה עוד הרבה מאוד צרכים שדורשים מענה והאגודה אינה מטפלת בהם כבר שנים מסיבות שונות:
המשך תהליך ההכרה במכללות השונות הינו דבר חשוב ביותר- שיכול להקל בכלל על סיפור מבחני ההסמכה, שבסופו של יום אמור להרחיק את השרלטנים, וזו מטרה מצוינת, אך ההתנייה של מבחני ההסמכה אינה הדרך בשלב זה.

הבהרה למכללות שהאגודה היא זו שמכתיבה את הכללים, וזה אומר שאם מכללה נמצאת בתהליך הכרה של האגודה, היא חייבת להכיר בה, ולא כמו שהיה עד לפני כמה חודשים, שמספר מכללות גדולות היו בתהליך הכרה אך התכחשו לאגודה.

עקרון השקיפות חייב להיות נר לרגליכם בכל אשר אתם עושים ומחליטים. האגודה מוזמנת להצטרף למאה ה-21 ולהשתמש באינטרנט בכל דרך אפשרית, בין אם בהשקעה כספית ובין אם ללא, וברוך השם- יש דרכים להשתמש במדיה הנפלאה הזו לקידום האגודה, לשיקום היחסים עם הקהילה.
אחת הדרכים הפשוטות- שתפו את הקהילה במה שנעשה! דווחו על פגישות, הזמינו אנשים להשתתף ולהביע דעתם, לשאול שאלות בפגישות שלו, פתחו ערוצי תקשורת קלים אתכם- טלפון, אי מייל, עמוד הפייסבוק של האגודה (עם מענה זמין), פקס, מכתב עם בול- מה שהכי זמין לכם. אנשים צריכים לדעת שיש להם אל מי לפנות! חברות גדולות וותיקות יותר מהאגודה עושות את זה, חברות שמגלגלות מיליונים בחודש- אז למה שהאגודה לא תעשה את זה?
זו דרך נפלאה לשמור על קשר עם הקהילה אותה אתם מעוניינים לייצג.

נסו להתחיל לענות על השאלה הנצחית "מה זה נותן לי להיות חבר אגודה".
השאלה הזו אינה רק קטנונית, אלא היא מבקשת לדעת לאן הולך הכסף של דמי החבר. היא מביעה התעניינות בדברים שהאגודה מקדמת, מה היא עושה ומה הן ההטבות שניתנות לחבריה- אגב, ממש כפי שנעשה בכל אגודה מקצועית אחרת, בכל העולם!
אין הטבות? אפשר ליצור אותן מאוד מהר ובקלות מפתיעה.
אל תתנו לשאלה הזו להישאר ללא מענה, אין סיבה. הפנו משאבים ומרץ גם לעניין זה, שהוא חשוב. אם הוא לא היה חשוב הוא היה נעלם מהקהילה, ולא נשאר איתן ורלבנטי במשך 15 שנים.

לפני סיום אציין- אני בוחרת לכתוב מכתב פתוח בטור שלי, כי אני חושבת שחשוב להגיד את הדברים בצורה גלויה, מבחינתי זה ביטוי נוסף לעקרון השקיפות.
עם קצת מזל, אנשים אחרים יוסיפו פה את השאלות שלהם, את הדברים שחשובים להם, ואולי תוכלו לקבל עוד מידע על האוירה שקיימת בקרב ציבור העוסקים ברפואה סינית מול האגודה.

אציין, שסינית תמכה באגודה מהיום הראשון בו עלתה לאויר, לפני 6 שנים.
לפני שסינית עלתה, אני בעצמי התנדבתי לאגודה כדי לעזור לוועד שהיה דאז. במסגרת סינית, ראיתי לנכון להעניק במה לדיווחים על הנעשה באגודה, ולנסות להיות מקום שמקשר בין האגודה לקהל היעד שלה. פה לצערי הצלחתי קצת פחות, אבל אני כאן כדי להצהיר על המשך תמיכתי באגודה (גם אם לא הייתי חברת אגודה בשנים האחרונות), וגם במסגרת סינית- אנחנו כאן כדי להמשיך לעזור ולהמשיך לנסות לחבר חזרה בין האגודה לקהילה שלה.

וועדים קודמים לא ראו בעין יפה את הביקורת שאני מותחת על פעילות הוועד, אבל הביקורת מגיעה ממקום של תמיכה באגודה, גם אם איני מסכימה לפועלה.
כל פעם שכתבתי, חתמתי ביקורת (או תמיכה אגב) בהזמנה לדו-שיח, דבר שמעולם לא התקבל בקרב חברי הוועדים הקודמים, ב- 6 שנות פעילותה של סינית.
אני מקווה שאם יהיו עוד דברי ביקורת, חברי הוועד הנוכחי ידעו שהדברים מגיעים תמיד מאכפתיות ורצון לאגד ולקדם את הקהילה במסגרת האגודה, ולקיים דו-שיח שוטף בין הקהילה לנציגיה.

Total
0
Shares
25 comments
  1. היי יעל, אני איתך בכל מילה. אשמח אם כיוון הפעולה של הוועד יהיה פנימה, תוך ראיה של צרכי הקהילה של המטפלים. ברור לי שכאשר הקהילה תתחזק יהיה יותר קל להשפיע גם כלפי חוץ.

  2. שאלה שעלתה לי : למה בעצם מבחן ההסמכה של האגודה הוא לא המבחן המסכם של בתי הספר. למה יש צורך בשני מבחנים שונים?

  3. גם אני מצטרף ליעל ולמגיבים . כל הכבוד .
    חייב להגיד שבאופן אישי לא הצטרפתי מעולם לאף איגוד,אגודה,עמותה או איך שקוראים לזה (כבר התבלבלתי מכל האיגודים לסוגם-רפואה סינית מסורתית / עתיקה וכו' …)
    הסיבה שלא הצטרפתי כל השנים האלה…היא עלות ללא תועלת !
    אה…בעצם מקבלים הנחה להרצאות וכאלה לא ? 🙂
    מי צריך את זה ?#@#@~~~~~
    מה שבאמת צריך זה ייצוג מול אלו שבאמת מחליטים.
    יש אלפי מטפלים ברפואה סינית מסורתית ועתיקה גם יחד .אולי שיתאחדו כל האיגודים וכך יהיה יותר כוח לא ?
    יש לי ככ הרבה מה להגיד אבל אני חייב לשמור על אנרגיית האביב שלי באיזון כדי שלא יעלה היאנג …
    אולי המכתב המושקע שכתבת יעשה שינוי נוכח הועד החדש…
    בהצלחה בכל אופן 🙂
    אבי פלד

  4. מצטרף לקודמי , מילים כדורבנות.

    רק התיחסות לכמה נקודות :
    1. אם מישהו חושב שהר"י (ההסתדרות הרפואית) , "מסתכלת" עלינו שונה בגלל מבחני אגודה , הוא טועה טעות מרה.
    אנחנו לא בדיוק מענינים את ההסתדרות הרפואית. במיוחד שהכרה בנו פירושה הוא כסף "מבוזבז" מבחינתם (אם יהיו תארים וכו' סביר שישלמו לנו יותר).
    כמו כן אם מישהו חושב שהכנסת תחוקק חוק נפרד למדקרים וחוק נפרד למעסים וחוק נפרד להרבליסטים ולרפלקסולוגים ולשיטת פאולה ואלכסנדר . .. אז הוא הוזה.
    אם הכנסת הכנסת תחוקק חוק , אז הוא יהיה אחד לכל מקצועות הרפואה המשלימה. זה ממש לא משנה שמישהו בהסתדרות הרפואית אומר "פשששש. . ." כששומע שיש מבחנים. מי שיקבע מה יהיו הקריטריונים על פיהם מטפל יהיה מוסמך זה כנראה האגודות המקצועיות.
    הדבר היחיד שלדעתי יהיה בסופו של דבר זה מבחן אחיד ברפואה מערבית לכל סוגי המטפלים ברפואה משלימה.
    אגב , לכן אין שום ביטחון שמישהו יכיר במבחנים שכבר נעשו על ידי האגודה לרפואה סינית.
    (כמו כן , אם האגודה הנוכחית תמשיך ללכת בדרך קודמותיה , אני מניח שאני וחברי נשקול להקים אגודה חדשה).

    2.אני מניח שחלק מהקושי לוותר על המבחנים הוא שמטפלים שעשו אותם יצאו "פראיירים". לכן הצעתי בעבר , לבטל את חובת המבחנים עד שאין הכרה בנו מצד הממסד , אך מי שעשה מבחנים יקבל "נקודות זכות" : כיום אין שום קריטריון למורים ברפואה סינית.
    אני מציע שמי שעשה מבחנים וצבר וותק מסוים , יקבל תואר "מתקדם" יותר ממי שלא. ויוכשר גם להוראה.

  5. היי
    כתבתי בעבר דברים בקשר לאגודה ולא אחזור עליהם שוב.
    בקצרה אני שמח שיש את סינית וכל הכבוד על המכתב, לצערי האדישות באגודה עוברת גבול אין תקשוררת אם אף אחד לא ממש טורחים לענות על שאלות וגם אם כן אין ממש תשובות ברורות כמו שנאמר, לדעתי הגענו למצב של חוסר אונים מוחלט האגודה לא באמת מייצגת את ציבור המטפלים בישראל ואפילו לא קרובים לזה ;מה שגם מטפלת אמרה כאן היא משלמת כסף שנה אחרי שנה ולא יודעת מה בדיוק האגודה עושה למענה,והיא מפסיקה להירשם מה יהיה? מתי תיפסק האדישות והאשמה לא רק באגודה אלא גם בציבור המטפלים שברובם סוליסטים ולא בטוח שגם כך היו נרשמים צריך לעשות מהפכה בתחום שלנו דרך כל המטפלים, האגודה כרגע היא לא יותר מאשר כמו מוסד הנשיאות גוף ייצוגי ללא השפעה אמיתית, זה מאוד מפריעלי באופן אישי ובכלל לעוד מטפלים שאני מכיר, אז אוקי כתבנו מכתב שאני ממש מזדהה איתו אמרנו חפרנו ודיברנו מה עכשיו? האם צריך לעשות מעשה?
    האם אפשר להרים קול ולהוציא אותם מהאדישות גם את המטפלים וגם את האגודה? למה הניכור הזה כאילו נתק מוחלט. מקווה שיש הצעות אני אשמח לפעולה בנושא כי ככל שניהיה מאוחדים יותר ויהיה ציבור רחב יותר ביחד נשיג יותר הטבות והקלות לציבור המטפלים שלנו והקלה למציאת עבודות.

  6. רק הערה אחרונה ואחזור על דברים שאמרתי בעבר :
    זה שיש באגודה היום 550 מטפלים (גם זה אני בספק , לא ראיתי נתון) , זה בזכות מסע שכולל איומים והפחדות כמו : "אם לא תהיה חבר אגודה לא תוכל לעבוד בבית חולים" או "נחייב אותך להיבחן רטרואקטיבית על כל החומר הנלמד" או "תהיה מחויב לעשות שוב סטאז'".
    כך שאינני רואה כאן שום הישג , ההיפך.
    האגודה פועלת נגד כל מי שלא מעוניין לעשות את המבחן (כי הוא לא נותן כלום. . .) בדרכים הכי שפלות :
    1. פונה למקומות כמו בתי חולים בדרישה שלא יקבלו מטפלים שאינם חברי אגודה.
    2. בחוק שהיא מקדמת היא מנסה לחייב רטרואקטיבית את כל מי שלא עושה את המבחן בבחינה ובסטאז'.
    3. מפלה בין מטפלים מלפני 2008 למטפלים אחרי 2008 ללא שום סיבה. מטפלים לפני 2008 שלא עשו שום מבחן הם "מטפלים ראויים" לעבוד בבתי חולים , ולא צריכים בחינה רטרואקטיבית או סטאז' רטרואקטיבי , ומטפלים אחרי 2008 הם אינם מטפלים מבחינתם עד שיוכח אחרת.
    זה נקרא "חזקים על חלשים".
    לכן אם איימו על בוגרי בתי הספר באיומים מהסוג הזה , אני מבין שמספר חברי האגודה עלה , אבל זו תעודת עניות לאגודה (או ראוי לומר "גילדה") שעובדת בשיטות מלוכלכות מהסוג הזה.

  7. יוסף,

    1. על בסיס מה אתה אומר את הדברים? על בסיס היכרות של אנשים מהר"י? אתה שולל את הדברים בצורה כה גורפת שגורמת לי לחשוב שאולי את מכיר מישהו, או מדבר עם מישהו מבפנים (הר"י) שמספר לך דברים אחרים ממה שמספרים לאנשי האגודה עצמה- שנמצאים בקשר שוטף עם הר"י.

    וברור לך שהקמה של אגודה חדשה רק תחריף את המצב הקיים, נכון? יותר פילוג, יותר בעיות, יותר קשיים ותתרמו להתרחקות ממטרות שהקהילה הזו זקוקה להם.

    2. אפשר לתת באמת נקודות זכות רבות יותר, ואפשר להשאיר את המבחנים כאפשרות למי שרוצה לעבור אותם ולקבל "מועדון פרימיום" של עוד אפשרויות. אבל לגרום לאנשים לעבור מבחנים שכיום לא מעניקים דבר קונקרטי, רק כדי להיות חברים באגודה- זו טעות מרה.

  8. אורי,

    שאלות טובות.
    אני לא יודעת מה אפשר באמת לעשות כדי להוציא אנשים מהקהילה מהאדישות. זו אחת הבעיות שקיימות בתחום שלנו.
    אנחנו קהילה של בועות, לא לגמרי מתקשרים, ומי שכן מתקשר מרוויח- אבל יש כאלו שממש לא מעוניינים לתקשר, ומעדיפים שיעזבו אותם בשקט ומעדיפים גם את המצב הקיים מבחינת החוק.

    תודה,
    יעל

  9. יוסף,

    כבר כתבתי לך על זה בפורום- אני חושבת שאתה משתמש במילים מוגזמות, ויותר מזה- אתה רואה את הדברים בצורה מאוד מסוימת.
    מתערבת איתך שאלו שעברו את המבחנים והצטרפו לאגודה שמחים מאוד שהם הצטרפו למקום שדווקא נותן להם את הזכויות האלה בגלל שהם חברי אגודה.

    בארה"ב זה אפילו בלי שום קשר לאגודות:
    מנהל חברה גדולה שסיים את לימודיו בהארוורד יתן זכויות יתר לאנשים שמבקשים אצלו עבודה שהם בוגרי הארוורד. למה, מה רע בייל? שום דבר לא רע בייל, אוניברסיטה לא רעה בכלל הוא יגיד לך, אבל אני נותן עדיפות לאלו שבאים מהארוורד.
    זו לא שיטה מלוכלכת, זה לא איומים והפחדות ולא דרך שפלה- להפך, דרך לגיטימית ונכונה שקיימת בכל העולם בכל מיני דרכים.

    תודה,
    יעל

  10. יריב,

    לא יודעת, שאלה מצוינת.
    אני מתארת לעצמי שזה קשור לעניין שהמכללות עדיין אינן מוכרות על ידי האגודה, אלא עדיין נמצאות בתהליך הכרה.
    אין ספק, שברגע שתהליך ההכרה יסתיים, יהיה אפשר לאחד את המבחנים, ולקבוע, שסטודנט שסיים את לימודיו במכללה מוכרת באמת, יכול להיות חבר אגודה- ובכך לחסוך עלויות לשני הצדדים, ולהגדיל את ההכנסות לאגודה.

    אבל זו רק ההשערה שלי, אני מקווה *מאוד* שאחד מחברי הוועד החדשים יעצור כאן ויוכל לתת מענה רשמי יותר ממני, אני ממש לא גורם רשמי מטעם האגודה לענות לשאלות בנושא האגודה.

    תודה,
    יעל

  11. היי יעל , בוקר טוב.
    אין לי שום בעיה עם זה שמורה רואה תלמיד שהוא סומך עליו או שהגיע מהמקום שהוא למד בו ו"מושך" אותו אליו. כפי שכתבת זה מקובל ולגיטימי בכל תחום.
    אבל כן יש לי בעיה גדולה עם זה שהאגודה פנתה לבתי חולים ושכנעה אותם לא לקבל מטפלים שאינם חברי אגודה , כאשר ההבדל היחיד בינהם הוא שזה סיים את לימודיו ב2007 וזה סיים ב2008.
    ההוא שסיים את לימודיו ב2007 נחשב "מטפל" וההוא מ2008 לא נחשב מטפל , ואין לזה שום הצדקה.
    זה אותם בתי ספר , אותם מורים , שניהם לא עברו מבחנים , ולשניהם 4 שנות לימוד ואותו הכל !
    אין לי בעיה שהאגודה תיתן הטבות והנחות לחברים בה. מקובל ראוי וטוב.
    הבעיה שלי היא עם המלחמה שהם עושים נגד כל מי שאינו חבר אצלם.
    הבעיה שלי עם זה שבחוק שהם עושים הם כותבים בפירוש לחייב מבחנים וסטאז' רטרואקטיבית כל מי שלא עשה אותם.
    אני רק מקווה שלא ישלחו לי שוטרים לקליניקה כשלא אשמע להם.
    זו שיטה מלוכלכת ואלימה , ואינני יודע איך מי שעושים דברים כאלו לא מתביישים.
    במקום להגן על המטפלים (מה שעושה איגוד מקצועי נורמלי) הם יוצאים למלחמת חורמה נגד כל מי שאינו בראש שלהם.

    בחיים לא חשבתי ברצינות להקים אגודה שהיא פשוט כדי להגן עלי ועל אנשים כמוני מהאגודה האחרת.

  12. היי יוסף,

    כרגיל בדיונים מסוג זה, אנחנו נוטים לחזור שוב ושוב על הטיעונים שלנו… אז בוא שוב נסכים שלא להסכים?

    לא הבנתי בסוף, אם כן התכוונת או לא התכוונת להקים אגודה.
    אני מקווה שלא, כדי להימנע מהעמקת הפילוג.

    יום טוב,
    יעל

  13. אם יגיעו מיים עד נפש , אז נקים אגודה.
    אני גם מקווה שלא יהיה צורך בכך ומקווה שהוועד החדש יקרא וישים אל ליבו את מה שכתבת כאן.

  14. היי אבי,

    אני חוששת שאתה קצת מבולבל. 🙂
    העמותות השונות לא מחליפות את האגודה, והן עובדות בשיתוף עם האגודה, לא בניגוד אליה.

    תודה,
    יעל

  15. ההכרה במכללות היא בעייתית, כמרצה באחת המכללות לרפואה סינית בארץ (מהוותיקות שבהן) כשניסנו לקבל הכרה של האגודה לא הצלחנו לעמוד בדרישות מיכוון שהן, לדעתי, בניות לפי מסלול מאד ספציפי של מכללה אחת מרכזית בארץ והדרישות של האגודה לקבלת הכרה אינם מתאימות לכל המכללות למרות שהן מלמדות את חומר הבסיס ברמה גבוהה ולעיתים גבוהה יותר ממה שנלמדה לפני 5, 6 שנים אך דרישות האגודה יורדות לפרטים שמעבר לחומר הנלמד ולעיתים הדבר מתנגש עם תוכניות או מבנה הלימודים של חלק מהמכללות למרות שהרמה עצמה והחומר הנלמד הוא ברמה גבוהה מאוד.

  16. האגודה לא מגיבה ולא תגיב כי אין להם כרגע מה להוסיף.
    בהחלט צריך לעשות משהו לעשות איזה כנס ארצי אולי לאגד את כל המטפלים ליצור הדברות למצוא פתרונות לעוררות הרפואה הסינית בישראל בכלל ובקהילה שלנו בפרט.
    אין מה לעשות אפשר לדבר ולהתלונן על המבחן או על כל דבר אחר האמת המבחן לא נכון ועל זה כבר דיברנו אין צדק והאגודה איבדה שליטה וזה חבל רק אם המטפלים יעשו מעשה דברים ישתנו,בתי ספר ומורים יכולים לתת להם תמיכה וזה בסדר אבל שוב כמו שאמרתי זה גוף ייצוגי ואין לו כוח לנו לכולנו יש כוח לדחוף ולשנות את המצב שלנו בארץ אם יש הצעות יתקבלו בברכה 🙂

  17. האגודה לא מגיבה בשלב זה, כיוון וכפי שכתוב באתר שלהם, הם מקדישים את החודש הראשון (עד ה- 1.4.11) לחפיפה והעברת תפקידים.

    עדי פרום, יו"ר האגודה החדש, הבטיח התייחסות רצינית לנקודות שעלו.

    לידיעתכם.

    יעל

  18. אני מקווה שעדי שאני מכיר אותו אישית יעשה משהו בנידון כי בהחלט נמאס מהמצב הסטטי שנוצר.
    אני יודע שעדי הצטרף רק בעקבות הבחירות לאגודה כי גם הוא בחר שלא לקחת צד עד עכשיו מקווה לשינוי

  19. הכל כבר נאמר כל כך הרבה פעמים… כל הכבוד לך יעל על ההתעקשות, על ההתמדה ועל הרצון האמיתי לתקן ולשנות. זה לא מובן מאליו!!!

    אני אוסיף לדברים שכתבת ואציע למנות את אחד החברים שנבחרו לאחראי קשרי קהילה. סוג של דובר שייצג את האגודה מולנו המטפלים. שתהיה לנו כתובת לפנות אליה.

    רן

  20. היי רן,

    תודה, וחבל שזה לא מובן מאליו, שאם אנשים רוצים לדעת ורוצים שיהיה שינוי, הם צריכים להתעקש עליו ולא להשאיר את העבודה לאנשים אחרים שישנו, ואז הם יצטרפו….

    ההצעה שכתבת היא נכונה.
    גם אני הצעתי אותה באסיפה הכללית שנערכה מיד לאחר שהודיעו על פיזור הוועד.
    להגיד לך שאנשים נורא התלהבו? לא.
    מאידך, לא היו שם הרבה אנשים שהיום יושבים בוועד, רק חלק, ולכן אולי זה דווקא יהיה בסדר.

    אין ספק שהוועד החדש חייב להקצות לזה משאבים, זמן והרבה מאוד תשומת לב.

    תודה,
    יעל

כתיבת תגובה
Related Posts