סיכום קונגרס ויומולדת 6 לסינית

אחחחחחח……. מה אני אגיד לכם, אנשי הקונגרס עשו זאת שוב- היה נהדר!
הקונגרס זה הדבר הכי טוב שקורה לקהילה הישראלית ברפואה סינית. אין לי בכלל ספק בזה.
כבר כתבתי את זה בשנים קודמות, וכל האנשים שדיברתי איתם בקונגרס הסכימו. מדובר על אחד האירועים הטובים, אם לא ה-.

4 ימי חגיגה בתאטרון גבעתיים
תאטרון גבעתיים הפך להיות מוקד בהייה, עת כל בוקר, במשך 4 ימים, התחילו שם את היום עם צ'י קונג וטאי צ'י ברחבת התאטרון, ככה, מול החלונות של בניין פלאפון.
אורחים מחו"ל, מתחם תזונה עם ארוחות בריאות סביב השעון, הרצאות, סדנאות, מתחם קליגרפיה, מתחמי טיפולים שהתחלפו כמעט מדי יום, מציגים רבים….
והרבה אנשים. אנשים מהתחום, אורחים מחו"ל- כאלו שהרצו וכאלו שבאו להביע תמיכה בקונגרס, ואנשים שמתעניינים, ולכולם דבר אחד משותף- אהבה לרפואה סינית.
אני באופן אישי פחות אהבתי את המיקום, אבל זה מתגמד לעומת התוכן, כמו תמיד.

העושר
בכל שנה בקונגרס יש עושר, אבל השנה הייתי בתחושה שהעושר היה גדול אף יותר:
גינקולוגיה, ילדים, צמחים, Shan Han Lun, Sun SiMiao, מחלות אוטואימוניות, קליגרפיה, מופע אומנויות לחימה, נגינה בנבל סיני, דיקור בלייזר, דיקור קוסמטי, תרגולי צ'י קונג וטאי צ'י, סדנאות תזונה מגוונות, סדנאות בונזאי, מושבים שונים בנושאים כגון Shen, גזעים וענפים ועוד, רפואה סינית קהילתית- המפגש הראשון של המודל הזה בארץ, סרט באורך מלא- הסרט הראשון שנעשה למיטב ידיעתנו במערב שבו הרפואה הסינית מוצגת באור כל כך חיובי ויעיל, מתחמים רבים ואפילו דוכן תכשיטים משגעים של שרון בנרף, ודוכן של הספר החדש של יעל ססלוב, קרן סלע, תגר בנימין ונדב שרייבום בנושא גינקולוגיה סינית…  והסליחה עם כל מי שפספסתי. פשוט באמת היה עושר עצום!

האושר
אנשים שמחים, אנשים מחייכים, אנשים מתבשמים בהלם עת יצאו מאיזו סדנא מוצלחת במיוחד, אנשים מעכלים מידע חדש שהם ספגו זה עתה…
כמה אושר רפואה סינית יכולה להעניק לאנשים שלומדים אותה, שנושמים אותה, שאוהבים אותה.
האושר הזה נכח בכל פינה בתאטרון גבעתיים, גם כשהעייפות פקדה את הנוכחים, גם כאשר הקריזה לאחר מסע מפרך למציאת חנייה פשטה על הנוכחים- הכל נרגע לאחר שהות קצרה במתחם.
כי השנה היה מדובר לא רק על העמקת הלימודים והידע. מבחינתי נכחתי במקום שהעניק לי את האפשרות לספוג תרבות.
נכון, אני לא בסין, אני לא נוסעת לכל מקום על אופניים ואני לא מאופקת. אבל משהו מהתרבות של הרפואה הסינית במערב נכח השנה בצורה יותר חזקה משנים קודמות.
היה גם סרט, גם רפואה סינית קהילתית (רס"ק), גם קליגרפיה….  מבחינתי אירועים אלו נתנו איזה שהוא ערך מוסף של תרבות ייחודית לנו.

הסרט ורס"ק
סינית פרשה חסות על שני אירועים- מפגש רס"ק ומתחם טיפולים של רס"ק, והקרנה של הסרט "9,000 מחטים".
על המפגש, אליו הגיעו כ- 20 מטפלים שמשתמשים במודל בדרכים שונות, יספר לכם רואי גרין פ"ח בטור שלו בקרוב.
אבל אני כן אספר לכם שרואי השקיע זמן רב בתכנון המפגש והמתחם כולו, והמתחם והמפגש הוא בהחלט 100% רואי!

ההקרנה של "9,000 מחטים" נחלה הצלחה נהדרת מבחינתי, עם למעלה מ- 80 איש שהגיעו לצפות בסרט דוקומנטרי על איש אמיץ ומשפחתו שמוכנים לעשות הכל למען ההחלמה.
הסרט הוקרן ביום שלישי, 1.3.11, ומאוחר מדי שמתי לב, שזה נופל בדיוק על יומולדת 6 של סינית.
יומולדת זה אירוע משמח, גם עבור סינית, ולחגוג עם סרט שההכנסות כולן תרומה- זו חגיגה נחמדת באמת.
אני שמחה לספר לכם שבמסגרת ההקרנה אספנו כ- 1,300 ש"ח, שזה בערך $350. המפיק והבמאי של הסרט, דאג דארת' (שהם גם האח של דווין דארת', עליו צולם הסרט) שמח מאוד והתרגש מהסכום היפה, ושלח לכל המשתתפים תודה חמה מקרב לב.
גם אנחנו מודים לכל אלו שהגיעו, בסוף יום, להקרנה של סרט מיוחד במינו.

סיכום
הקונגרס הוא אירוע משמח, נפלא ומרגש.
המפגש עם אנשים מהארץ ומחו"ל, שאוהבים רפואה סינית, הוא מעשיר ופותח אפשרויות של למידה ועבודה.
הידע הרב והיחודי שניתן לרכוש במסגרת הקונגרס הוא נפלא, וגם כאשר המחיר נראה יקר, הוא עדיין יותר זול מכל נסיעה לחו"ל לשם השתתפות באירוע דומה.
מי שהגיע הרוויח בענק.
מי שלא הגיע, מוזמן להגיע שנה הבאה, שמעתי שיש כבר עכשיו תכנונים מעניינים ומרגשים למכביר…

עוד כמה מילים על יומולדת 6
לפני 6 שנים, סינית קמה עם חזון מאוד ברור.
אני חושבת שאת מרבית המטרות ששמנו בדרך מימשנו, ואין ספק שכל כמה זמן נוצרות מטרות חדשות. אבל נדמה לי, שהשנה נחזור לרענן את המטרות המקוריות.
אל תשכחו להמשיך לעקוב אחרינו, שתוכלו להתעדכן לגבי העדכונים והאירועים הקרובים בסינית…
מזל טוב לנו, שנגדל ונפרח גם בשנה הקרובה!

Total
0
Shares
10 comments
  1. מזל טוב לסינית, שלפחות מבחינתי זה הדבר הטוב שמתרחש ברפואה סינית בארץ. לא הייתי בקונגרס, כרגיל חשתי שלהיות עם המטופלים והתלמידים שלי, הרבה יותר משמעותי. צר לי להיות משבית שמחות, אל אוליי טיפת ביקורת לא תזיק, גם ממי שתומך ומארגן. הקונגרס רחוק מלייצג את מה שקורה ברפואה סינית בארץ. מרחוק זה נראה כמו סופרמרקט גדול של נושאים על קצה המזלג ואותי אישית קונספט כזה לא מעניין. אין שום הסדרה חוקית של המקצוע, אין אגוד אפקטיבי, אנשים משלמים במיטב כספם 4 שנים ויוצאים בלי כלום לכלום. נו אז היה קונגרס…

  2. היי גיל,

    תודה על מילותיך החמות על סינית, זה לא ברור מאליו ומאוד מרגש אותי לקרוא דברים שכאלו.

    אבל אני גם חייבת לציין שאני ממש ממש לא מסכימה איתך לגבי הקונגרס.
    זה לא היה בגדר סופרמרקט כלל- היה היצע רב של אפשרויות גם לסדנאות ארוכות- לדוגמא רן כליף שהרצה מהבוקר עד הערב על מוקסה, אליסה רוסי שהרצתה מהבוקר עד הערב על טווינא לילדים, גם בסדנא בת 3.5 שעות אפשר למצוא הרבה חומר חדש, ויעידו על כך כל המשתתפים בהרצאתו של יובל אורן שיצאו מעולפים מהחוויה ומשכרון חושים- והכל בגלל ה- Shan Han Lun!

    קונגרס לא אמור לייצג את מה שמתקיים בארץ בתחום.
    קונגרס אמור להציע אפשרויות למידה, אפשרויות העמקה, דברים חדשים, כיוונים חדשים מהארץ ומחו"ל והוא עושה זאת בצורה מצוינת.

    ההסדרה והאגודה קשורים לקונגרס בצורת חסות, אבל שני אלו לא קשורים לקונגרס.
    הקונגרס מתקיים כגוף עצמאי וניטרלי, שכולם שותפים לו ולכולם יש בו מקום.

    אני הייתי ממליצה לעבור שוב על התוכנית ולראות שבעוד יש מושבים שבאמת נותנים קצת מכל מיני דברים, יש ויש גם את ההעמקה, את הלמידה וכן, גם את המפגש בין מגוון הבועות שקיימות בארץ, שהם בעצם מטפלים מכל הארץ ברפואה סינית.

  3. הייתי בקונגרס ונהניתי מאוד , בעיקר מההרצאה של שון גודמן.
    האווירה היתה נהדרת , ואני חושב שזה אירוע חובה למטפלים שמכבדים את עצמם.
    אני מברך גם את "סינית" במזל טוב. 🙂

  4. יעל, אני מניח שזה קשור לאופן שכל אחד תופס את משמעות הלמידה בתחום המדהים והרחב של רפואה סינית. מהנסיון הלא קצר שלי בתחום, אני יכול להעיד שבמבחן הזמן והקליניקה אני הפקתי את המקסימום מלמידה והעמקה בתחום מסויים. ו "טעימות״ אפילו של יום אותי אישית לא קידמו. אני מניח שיש אחרים שמרגישים אחרת וזה בסדר. אני חושב שהמצב של הרפואה הסינית בארץ הוא רחוק מאוד מלהשביע רצון. המצב החוקתי רק מדרדר. אפילו גוף כמו המל״ג לא מכיר בלימודי רפואה סינית, מטפלים ברפואה סינית בשירותי בריאות כללית, למרות השביתה זוכים לתנאים מעליבים, בוגרים ברפואה סינית משלמים סכומי עתק על לימודים ללא כל הכרה, ורובם מתקשים מאוד לשרוד במקצוע וכו… אולי עם האנשים הכריזמטיים בעלי ״האש״ היו משקיעים ממרצם לקידום התחום ולא רק לקונגרסים היו הדברים נראים אחרת. מה שכן אני בטוח שסינית כן תמשיך ותציף את הדברים החשובים ותמשיך להיות מרכז מידע מעניין וכמובן הדבר שאני אישית הכי אוהב …(לא בטוח שזה טוב שאני מגלה…סוג של התמכרות)… תיאורי מקרים.

  5. גיל בוקר טוב,

    אני לא מבינה למה אתה מערב בין המצב של הרפואה הסינית בארץ- המעמד האקדמי שלה, השקעת הכסף של סטודנטים, קופת חולים וכו', למה אתה מערב את כל זה בדיון על הקונגרס.
    אלו שני דברים שאינם קשורים זה לזה, ואני לא מבינה למה אתה מתעקש לשייך אותם יחד.

    אנשי הקונגרס והקונגרס עצמו אינו קשור לעניינים האלו- זה תפקידה של האגודה.
    הקונגרס לא מתיימר לעשות שום דבר אלא לעשות קונגרס- ואת זה הוא עושה ב- 120%.

    ואתה יודע, אתה תמיד יכול להצטרף לאגודה ולתרום מזמנך לכל הדברים האלו שאתה רוצה שישתנו.
    נבחר עכשיו וועד חדש, אני בטוחה שהם ישמחו לכל עזרה שתוכל לתת להם- לא רק ברעיונות אלא גם בעשייה תכלס.

    מה אתה אומר?

  6. היי גיל , מה שלומך ?
    דעתי על האגודה והתנהלותה ברורה וידועה וחזרתי על זאת גם באתר מכובד זה פעמים רבות – כולל נימוקים מפורטים.
    אבל אין לזה קשר שום עם הקונגרס. אני חושב שעצם המפגש של מטפלים ביחד הוא נהדר וחשוב שיש דבר כזה. אני גם שמח שהאגודה היא לא זו שמנהלת אותו , שיש שם מקום גם למטפלים שאינם חברי אגודה.
    כמו כן אני אישית מפיק הרבה תועלת מהרצאות קצרות.
    לפעמים אתה שומע בהרצאה , רעיון אחד קטן שכאשר אתה מפתח אותו נותן לך עוד כלי. השיטה בה אני מטפל די דומה לשיטה של שון גודמן שהייתי בהרצאה הנהדרת שלו , אבל הוא בהחלט נתן לי בהרצאה רעיון או שניים שישמתי בקליניקה עם תוצאות נהדרות.
    דווקא בקורסים ארוכים אינני היום טעם , בדרך כלל ב3 הפגישות הראשונות כבר למדת את כל מה שהיית צריך והשאר זה רק תרגול – שממילא מי שמטפל ויש לו קליניקה יכול לתרגל את זה בלי מסגרת של קורס.
    בהצלחה בהכל וברוח טובה !
    יוסף

  7. יעל, אני קושר, כי גם בפתיח של דברייך טענת ״הקונגרס זה הדבר הכי טוב שקורה לקהילה הישראלית ברפואה סינית״ אז בתור אחד ששיך לקהילה, אני רואה את זה כאירוע לא משמעותי כלל. וציינתי מה יכולים להיות אירועים משמעותיים. דרך אגב מטפלים ותיקים שכן נכחו באירוע גם הם הדגישו את האספקט החברתי ולא הלימודי שבכנס. מדוע אני לא פעיל, למרות שאני חושב שהדברים חשובים. משום שאני מאוד מאמין במיקוד ומאוד מאמין שכל אחד צריך למקסם את היכולות שלו על מנת למקסם את העשייה שלו. כרגע לדעתי, הפעילות שלי בבית הספר לטאי צי צן והעבודה הקלינית תורמת יותר מאשר פעילות שלי במישור הציבורי של הרפואה הסינית. אם אחליט ביום מן הימים לעסוק בפעילות ציבורית, אני חושב שאבחר בתחום בעל היבט ציבורי רחב יותר. עוד סיבה שאני אוהב את סינית, כי למרות כל המגבלות של העיסוקים שלי זה כן לפחות נותן לי את היכולת לפחות להתבטא בתקווה שאחרים מוכשרים יותר ממני לתפקיד זה ירימו את הכפפה.  

כתיבת תגובה
Related Posts