ענת מנדלר שפר פורשת מוועד האגודה- תגובה

ענת מנדלר שפר הודיעה על פרישתה מוועד האגודה.
תוכלו לקרוא את מכתב הפרידה שלה בלחיצה כאן.
במכתבה, היא פונה גם לבלוגרים:
"אני קוראת לכל הבלוגרים שיודעים לשבת מול מחשב ולקטר לשנס מותניים ולנצל את ההזדמנות על מנת לשנות לקדם ולנווט את ה"ספינה", שכן הזמן דוחק והמלאכה מרובה!"
ומאחר ואני בלוגרית בתחום הרפואה הסינית, אחת ממעטים בארץ, ובתקופה האחרונה העברתי ביקורת רבה על אופן ההתנהלות של וועד האגודה, אני יוצאת מנקודת הנחה שהיא מדברת גם אליי.
ולכן נראה לי נכון להגיב. בכל זאת, פנו אליי, אז מה, לא אענה?

ההיכרות שלי עם ענת התחילה בשנה ג' ללימודיי, שם עזרה לי להבין את הקשר של TW4 ל- CV ול- Chong.
שנים אחר כך, היא לימדה אותי בקורס גינקולוגיה סינית והתרשמתי מאישה עם עיניים כחולות וסקרניות שהיא בעלת ידע רב ונרחב ברפואה סינית. ניכר בה שהיא אוהבת את תחומה.
במשך 3 שנים האחרונות עבדה במרץ, ותרמה מזמנה הפנוי לקידום מטרות משותפות לכולנו.
אין לי מילה אחת רעה לומר על ענת.

הביקורת שאני כתבתי על התנהלות הוועד האגודה היא ביקורת שאני עומדת מאחוריה.
אני רואה בה ביקורת נכונה, רלבנטית שמציגה שאלות לגיטימיות שראויות לתשובות. בעוד אני תומכת גדולה של האגודה  ומטרותיה, אני חושבת שנכון להעביר ביקורת, בעיקר כאשר אתה חבר אגודה שנוכח בכנסים ותורם לקהילה עצמה.
לא חדש לי שחברי הוועד מרגישים אי נוחות מסוימת עם הדברים שאני כותבת. בסופו של יום, וועד האגודה אינו יכול להניח שהדברים ייעשו ושלא תישמע ביקורת כלשהי, שאגב נשמעת כמעט בכל פרוזדור בכל מכללה שהיא בארץ. הביקורת שנאמרת אינה חדשה, הביקורת שנכתבת חוזרת על עצמה זה שנים- אין חדש תחת השמש.

אתם יודעים, לא כעסתי על המשפט הזה, הוא בעיקר גרם לי לחשוב:
חבל לי לדעת, שוועד האגודה, שמקבל במה כה רחבה באתר סינית, לא משכיל לנצל אותה כדי לבוא במגע עם הקהילה שהוא כה מעוניין לייצג.
הוועד ממשיך לקרוא לחברים להירשם, אך נמנע מלהגיע במגע עם הקהילה, ואינו מעוניין להגיב גם כאשר במה כמו שלנו, סינית, מזמינה אותו להגיב פעם אחר פעם אחר פעם.
לפי המכתב של ענת, הרי ברור שהיא נכנסה לבלוג, נכנסה לרשומה רלבנטית על פעילות האגודה, קראה את הדברים- ומסתבר שגם היה לה מה להגיד.
אך, כרגיל, תגובת הוועד- או של ענת במקרה זה- לא נשמעה, לא נכתבה ולא נאמרה.

תפסיקו לשתוק- תתחילו לדבר
במידה וענת קוראת רשומה זו- הייתי מאוד שמחה אם תוכלי להסביר למה.
למה הוועד רואה לנכון לסנן במות, כאשר לפי הבנתי את המצב, הוועד צריך לקפוץ על כל במה אפשרית וליצור קשר עם הקהילה של האגודה ועם האנשים בארץ בכלל, ובטח שבטח במות בחינם.
כל אפשרות של יצירת קשר רציף בין הוועד לקהילה שהעלתי במהלך הזמן בפניי הוועד נשללה, כל הזמנה לדיון מעל סינית בלוג נדחתה- למה?
ענת- את הרי היית בבלוג, קראת את הדברים, והיה לך מה להגיד. למה לא כתבת? את כבר היית שם! למה את מעדיפה "לסגור חשבון" במכתב פרידה, במקום להתייחס לביקורת הנוקבת כאל שאלות לגיטימיות שזכותו של כל חבר אגודה לשאול- ולקבל עליהן מענה? למה בחרת שלא להתייחס לרשומות כאל קול שמייצג הרבה מאוד אנשים בתחום שאת כל כך אוהבת? קול שמייצג כל כך הרבה אנשים בקהילה שאת עוזרת לקדם?

הרי הדברים שכתבתי אינם רק מהגיגיי לבי. אין פה שום דבר חדש, ואני בטוחה שאת יודעת את זה. זה בא לידי ביטוי בכמות האנשים שנרשמים כל שנה לאגודה, זה בא לידי ביטוי בכמות האנשים שהגישו מועמדות לבחירות הוועד האחרונות- את לא צריכה אותי כדי לדעת שיש בעיות. אני רק הצפתי את הדברים על פני הרשת.
את באמת חושבת שמדובר על בלוגר אחד או שניים? לאור היכרותי איתך, אני מאמינה שאת יודעת שזה לא מתחיל ונגמר בבלוג, מדובר על קולות שנשמעים כבר שנים, הרבה לפני הצטרפותך לוועד.

דבר נוסף שעלה על דעתי הוא, שענת מנדלר שפר שכחה כנראה את התרומה של סינית להפצת ענייני האגודה:
סינית העלתה כל ידיעה שנתבקשנו להעלות ישירות מטעם האגודה- ובחינם, מתוך אמונה שאת דברי האגודה יש להעביר ולהפיץ כי מדובר על העתיד של כולנו; קיימנו ראיון עם רני אייל, יו"ר האגודה, לפני כ- 3 שנים, שם העלנו לדיון נקודות רבות שהציקו לקהילה; אני נכחתי במפגש שהוועד קיים לקראת המבחנים הראשונים של האגודה, סקרנו, נזפנו בקהילה וחיזקנו את ידיי הוועד– הכל כתוב, הכל מתועד, הכל ברור.
מה מסתבר? שביקורת שמעלה שאלות לגיטימיות מוחקת את כל התמיכה שמובעת בהזדמנויות רבות אחרות.
מה זה גורם לי לחשוב?
שהוועד לא יכול לסבול ביקורת שנאמרת בגלוי. שהוועד לא מסוגל לקבל ביקורת, גם אם היא נאמרת על ידי מקור שתומך וחושב שהאגודה חשובה מאוד ושכל מי שרואה עצמו כעוסק ברפואה סינית צריך להצטרף אליה.
שהוועד לוקח באופן אישי דברים שנאמרים בצורה לא אישית אלא קונקרטית.
סגירת החשבון של ענת עם דברים שאני כתבתי גורמת לי לחשוב שוב ושוב למה הוועד ממשיך במדיניות השתיקה שלו.
למה אין ערוץ תקשורת שוטף ובלתי אמצעי בין הוועד לקהילה? למה הפורום שהיה לאגודה באתר נסגר? למה אין לכם עמוד בפייסבוק שיוכל להוות במה נוחה יותר לתקשורת רשתית? למה הוועד שותק בעוד שרק הקולות האחרים נשמעים?
חברי וועד יקרים- מדוע אינכם מבינים ששתיקתכם בעוכריכם?

אני קוראת לכם לתקשר עם הקהילה שאתם כל כך רוצים לייצג. אתם רוצים עוד חברים? צאו לשטח, צרו קשר אישי ובלתי אמצעי, תסבירו לאנשים מה אתם עושים, מה אתם רוצים ואל תתעלמו יותר מביקורת- לא משנה מה היא הבמה שמשמיעה אותה. הנתק שלכם גורם לריחוק, לא לקירוב. השתיקה מחריפה את הבעיה ואינה גורמת לה להיעלם. ההתעלמות שלכם מצרכי הקהילה- שכעת נאמרים בקול רם על גבי בלוג או שניים ועל גבי פורומים שונים- לא יעזרו לכם להגיע למטרה שלכם!
ולמען הסר ספק- אני אומרת את זה ממקום שמאמין בחשיבות האגודה, בפעילות שלה, אך בעניין זה של היחס שלכם כלפי הקהילה- אני חושבת שאתם עושים שגיאה אחר שגיאה.

ולענת- מספר מילים באופן אישי:
צר לי שלא ראית לנכון להגיב לכל השאלות שהעלתי. צר לי שבחרת לזכור את הביקורת שהעברתי על פעילות האגודה, ולא ראית לנכון לזכור את פרסום החינם שקיבלתם ואת הפרגון הרב שקיבלתם ממני. חבל לי שראית בזה סתם קיטור ולא ביקורת ושאלות לגיטימיות לחלוטין שיש לתת עליהן מענה- לא רק בשבילי, אלא עבור הקהילה שאת ייצגת במשך 3 שנים במסגרת פעילותך בוועד.
חבל שלא חשבת לרגע, שאולי כדאי ליצור איתי קשר באופן אישי ולהגיב על הדברים (אם לא בתגובות), וחבל מאוד שלא בדקת את האפשרות של כתיבת רשומת אורח, שמעניקה תשובות לכל השאלות שהועלו ברשומות השונות.
עוד "חבל לי" אחד אחרון- חבל לי מאוד שאת לא רואה בעשייה של סינית ניסיון "לשנות ולקדם ולנווט את הספינה", כפי שהגדרת, שהרי לא רק בחוק עסקינן כי אם בנושאים נוספים חשובים לא פחות לכל מטפל, בוגר וסטודנט בקהילת הרפואה הסינית בארץ.
אני מודה לך באופן אישי על הפעילות ועל התרומה שלך למקצוע, אני מקווה שהבא אחרייך יוכל לתרום לא פחות ממך.

Total
0
Shares
13 comments
  1. מאחר וגם אני בלוגר שהעביר ביקורת על הפעילות של האגודה אני גם רוצה להשיב :

    קודם כל , אני מטפל אך לצערי אינני באגודה. זאת בגלל הדרישה למבחנים של כל בוגרי שנת 2008 . אף אחד לא התיעץ איתנו ולא שאל אותנו , הנחיתו עלינו את זה כרעם ביום בהיר. אני גם חושב שכל בוגרי בתי הספר עם המסלול של ה4 שנים הם חבר'ה שלא זקוקים למבחנים מעבר לכך (האם כל המטפלים עד 2008 שונים מאיתנו ?)

    אני חושב שהאתגר העיקרי של האגודה כגוף שמייצג את ציבור המטפלים הוא לדאוג ליצירת מקומות עבודה. להשתדל להכניס מדקרים לכל מקום בו אנו יכולים להועיל. האגודה לדעתי עוסקת בדברים שלא ממש משפרים את מצבו של המטפל הקטן. רוב המטפלים היום הם מטפלים קטנים שהשקיעו את מיטב כספם בלימודים ומנסים לגרד עבודה בשיניים , לפעמים בתנאים לא תנאים. חלק גדול גם זונחים את המקצוע. בלי גב כלכלי ובלי עבודה מהצד קשה להיות מטפל במשרה מלאה על ההתחלה.

    אם כתבתי כאן דברים קשים ואולי אפילו ביקורת חריפה , זה הכל על הבסיס הזה. אני חושב שהאגודה עוסקת בטפל ולא בעיקר. דווקא מתוך יצירת מקומות עבודה וההכנסה שלנו כשירות "חיוני" למערכות הקיימות (ולא כמשהו פרטי שמשלמים עליו בנפרד) , דווקא אז יהיה אינטרס אמיתי לציבור להסדיר את התחום ולתת תארים וכו'.

    אם הייתי באגודה סביר להניח שהיה לי לאן להצטרף ולפעול. אבל אני לא באגודה. לכן את ה"הצעות יעול" שלי אני שם בפורומים כמו הפורום המכובד הזה (שהוא בעיני חשוב מאין כמותו). ברור לי שגם אנשים באגודה קוראים כאן , ואם יהיו כמה רעיונות שלי שימצאו חן בעינהם והם יקחו אותם , אשמח מאוד.

    אני חושב שיעל יצרה כאן במה מאוד מכובדת בה יכול כל מטפל לבוא ולהגיד מה על ליבו. אני חושב שכפי שיעל כותבת כאן, הבמה הזו היא נכס קודם כל עבור אגודה שאמורה לייצג את ציבור המטפלים.
    אני מאחל לענת שתצליח בדרכה לטובתה ולטובת מטופליה.

  2. שלום רב
    יעל רציתי להגיד לך כל הכבוד ותמיכה מלאה על כל מה שאמרת וכל מה שאת עושה ותורמת באמת אין הרבה אנשים כאלה וחבל. לגבי מה שיוסף אמר לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר ממה שהוא אמר לגבי המבחנים הניכור הזה מציבור המטפלים פשוט לא יאמן שהחליטו על המבחן שכרגע הוא פיסת נייר ואף אחד לא מבטיח לנו שזה מה שנזדקק לו, ובלי קשר בהחלט אתה מרגיש לבד שאין לך למי לפנות ואם מי לדבר שם ונכון אנשים מקדישים מזמנם באגודה אבל לא נשכח שלהם גם יש אינטרס לקדם את התחום וגם אג'נדות אישיות כל אחד והאג'נדה שלו כך שכרגע אני ועוד הרבה כמוני מרגישים שאין ייצוג אמיתי לתחום אלא רק כותרת שנקראת "האגודה" וזה די עצוב, במקום לקדם את התחום בקמפייניפ הסברתיים לגייס מטפלים לעשות פרוייקטים שונים ולפנות אלינו ציבור המט]לים וכל מה שיעל אמרה הוא נכון ולא רק בתחום העבודה אלא בכלל לעשות באז ציבורי ולגייס אלינו תומכים כדי להעביר הצעות חוק,
    אני מקווה שמישהו שם יתעורר ויחזיר את אמון המטפלים אבל אולי אנחנו אלו שצרכים להתעורר ולעשות משהו בנידון כמו עימות מילולי או הקמת גוף תומך נוסף או כל דבר אחר.

  3. אגב אם רוצים שנשנס מותניים ולא נתלונן בבלוגים לא צריך להגביל את פעילות האגודה רק למי שעושה את המבחן שכרגע לא נותן כלום וכמו שאני מכיר את מדינת ישראל ייעשו בו עוד שינויים רבים על ידי רופאים והמדינה בכלל

  4. היי יעל,
    קראתי את הפוסט שלך בעיון ואחר כך נכנסתי למכתב של ענת ואני לא מבין על מה הדרמה (:
    היא הזכירה במשפט קטן בתוך המכתב את עניין הבלוגרים, וכתבת על זה מאמר שלם.. הרי זה לא היה עיקר מכתבה – היא בסה"כ קוראת לפעולה, ויש הבדל גדול בין מנהלת בלוג, לבין הבלוגרים שרק כותבים ומאשימים וחלקם אפילו לא חברים בעמותה מסיבות כאלה ואחרות.. אני נתקלתי פה בכמה תגובות לאורך החודשים האחרונים של אנשים שרק עושים נזק עם התגובות שלהם, אין בהם ביקורת בונה ולא מידע מהימן, הם לא חלק מכלום מעבר לרצון שלהם לקבל לעצמם, ואם כבר צריך להניח משהו על כוונתה במכתבה, אני מניח שלאנשים אלה היא התכוונה, ולא לאנשים כמוך שבאמת עושים למען קהילת המטפלים (:
    ביקורת היא דבר חשוב כשנעשה ממקום של לקיחת אחריות, אבל לא צריך להיסחף.. לפעמים אפשר רק לפרגן, להגיד תודה על הדרך שהיתה ולסגור תקופה בנימה חיובית (:
    אני בכלל לא מעורב ויצאתי עם תחושה לא טובה מהפוסט שלך.

    בכל אופן, בהצלחה ליוצאים ולנכנסים לתפקידים, וכל הכבוד לכל מי שפועל למען קידום הרפואה המשלימה בישראל – בכל דרך שנראית לו נכונה.

    ברכות,
    אופיר

  5. היי יוסף,

    כן, חשבתי גם עליך כשכתבתי את הרשומה הזו. 🙂

    אני לא מסכימה שהאגודה מתעסקת בטפל. אני מסכימה שהאגודה צריכה לדאוג לעוד כמה דברים, ביניהם ניסיון ליצירת מקומות עבודה. מאידך, כששוחחתי על כך עם רני אייל בזמנו, כמו גם על התנאים הלא הוגנים שנותנים לאסיסטנטים במכללות, הוא אמר לי שכיוון ואין לאגודה מאסה גדולה של אנשים, הם אינם יכולים לבוא ולייצג אותם.
    ויש בזה משהו- אם אין הרבה חברים באגודה, שהם גם אסיסטנטים/ עובדי קופת חולים, הם לא יכולים לבוא ולייצג אותם.

    אבל, שוב, אני חושבת שהבעיה העיקרית של הוועד היא יחסי ציבור רעים ביותר.
    זה היה מנת חלקה לאורך השנים, כבר 11 שנים בקירוב, ואיך שהוא, הדבר הזה לא משתפר.

    שוב, אני מעריכה מאוד את העבודה של האגודה, אני חושבת שהמבחנים זה דווקא רעיון לא רע בכלל.
    במקום לשבת ולכות למישהו אחר, הם הרימו את הכפפה והשקיעו במבחנים ובימי הכנה למבחנים- אני בעד.
    מצד שני- למה עכשיו? האם משהו קרה פתאום שזה קרה ממש לפני שנה וחצי?

    אני חושבת שהאגודה עושה הרבה דברים, אני רק חושבת שהשתיקה של חברי הוועד ממשיכה לפעול נגדם, וכך אנחנו לא ממש יודעים מה הם עושים, על מה הם חושבים וכיו"ב.

    תודה,
    מערכת סינית- יעל

  6. היי אור,

    תודה על תגובותיך וגם על המילים החמות.

    היעדר אפשרות לתקשורת שוטפת עם אנשים שמייצגים קהילה הוא בעייתי ביותר, ובדיוק על זה אני כותבת פה ברשומה. אני מסכימה איתך שהם צריכים להיות יותר זמינים ויותר נגישים.

    קשה לי להאמין שיש פה אג'נדות אישיות, באמת.

    אני לא חושבת שצריך להקים גוף מתחרה באגודה. גם כבר ניסו את זה וזה לא הצליח- ובצדק.
    יש אגודה אחת. היא קיימת כבר למעלה מ- 10 שנים. שרדה. בואו נעבוד עם מה שיש, במקום ליצור עוד גוף שלדעתי יצור עוד פילוג ויותר בלאגן.

    תודה,
    מערכת סינית- יעל

  7. היי אופיר,

    כפי שציינת, אתה לא מעורב, ואינך יודע את כל ההתרחשויות.
    כן, לכאורה משפט אחד קטן, אבל הוא מכיל בחובו הרבה מעבר- trust me.

    אין פה דרמה, יש פה קריאה בפעם המיליון ושתיים לחברי וועד האגודה לשבור שתיקה ולהתחיל לתקשר עם הקהילה שלהם. המכתב של ענת רק הוכיח שהשתיקה נעשתה במודע- קוראים את התכנים, מתרעמים בישיבות וועד, אבל לא יוצא מזה שום דבר ממשי ששווה לדבר עליו או לכתוב עליו.

    כולנו קוראים לפעולה אופיר, גם אתה, גם אני, גם ענת וגם שאר חברי הוועד.
    אבל אי אפשר לקרוא לקהילה שלמה לפעולה כאשר לא מתקשרים עם אותה קהילה. וזו הבעיה של הוועד.
    וברגע שיבינו את זה, אני מקווה שהם ישכילו לתקן את הנתק והפערים ושזה לא יהיה מאוחר מדי.

    תודה,
    מערכת סינית- יעל

  8. אני מקבל את זה שיש אגודה ויש שם אנשים מאוד מוערכים בעיניי אבל אם הם רוצים מאסה של מטפלים כדי לייצג אותם הם צרכים כמו שאמרת לצאת החוצה ולהחתים אנשים שיגיעו ולקבל את כל המטפלים שסיימו 4 שנים במכללה מוכרת ומכובדת ולא רק מי שעבר מבחנים שבהחלט התזמון שלהם לא מובן וגם הדרך רק כך יהיה אפשר להגדיל את האגודה ולתת לה דחיפה כי יש הרבה אנשים רעבים להצליח וזו הדרך לתקשר ולצרף ולא לקבוע תנאים כמי שמתיימרים לייצג את כלל ציבור המטפלים.
    ועוד דבר לגבי תנאי אסיסטנטים בבתי הספר אני בהחלט חושב שהם יכולים לעשות יותר לא יכול להיות שהבתי ספר מנצלים את העובדה שמטפלים רוצים לעשות ולעבוד ולקבוע להם תנאים כאילו למכללות ין כסף לשלם אפילו את המינימום זה ממש לירוק להם בפנים בטח ובטח שאותו אסיסטנט שפך קרוב למאה אלף שקל על אותו בית ספר.

  9. היי יעל, קראתי את מכתבה של ענת ונדמה לי שהמילה היחידה שהקפיצה היא "לקטר" אם תשמיטי אותה אני מאמין שכל הכתוב במכתב לא יפריע לך או ייתן את התחושה שהרגשת – וייתכן שהדברים נכתבו כפי שהיו מדוברים (כלומר זו צורת התבטאות שאם לא הייתה נכתבת היית רואה את החיוך בה היא נאמרה)…. מהיכרות עם ענת מסופקני שמטרתה הייתה לפגוע או להעליב דווקא אותך. ולגבי השתיקה – לדעתי פשוט חסר באגודה דובר.. מישהו שזה תפקידו.. לדברר את האגודה – במסר אחיד ולעסוק בקשר עם המטפלים בצורה ישירה ובלעדית – ללא משימות אחרות .

    ולגבי הוועד (לא ממוען ליעל בלבד) – לאורך השנים האחרונות הוועד פעל והשיג התקדמות רבה במישורים פוליטיים פנים-סיניים ומיקם עצמו כגשר בין המכללות למדינה – ולמרות שהדבר עדיין לא השיג תוצאות ניכרות לעין (מבחינת הכרה) – זה לא היה תהליך פשוט.. גם אם הדברים לא התפרסמו בחדשות.. העבודה נעשתה ( ייתכן שבצורה איטית מידי אך נעשתה) ולראיה המבחן המקצועי, האתר החדש, העיתון שחזר לחיים. לפני מספר שבועות ביקשתי והוזמנתי לישיבת ועד שם הצגתי רעיונות שונים שעלו בדעתי וקיבלתי את התחושה שמקשיבים לי, שמחים מאוד על הרצון שלי לפעול והיו שמחים יותר עם עוד אנשים היו פועלים .. ממש פועלים.. למי שלא יודע לאחרונה יצרתי עצומה שאני מקווה שכבר חתמתם עליה, לאחר קריאת התגובות בה הדבר עודד אותי לפנות למשרד מבקר המדינה ולבקש לבדוק את הנהלות משרד הבריאות אל מול הרפואה הסינית ויש עוד רעיונות בקנה.. אני מציג זאת כאן כדוגמה אישית לאיך כל אחד יכול לעזור ולתמוך.. זו לא חוכמה לקרוא להחלפת הוועד בלי להכיר את כל הדברים מבפנים ובטח אם הקורא הוא לא מתחום הרפואה הסינית..(ובעל אינטרסים שאינם בהכרח נוגעים לרפואה הסינית) אני אישית קורא לכל מי שהרפואה הסינית חשובה לו לפעול ולשתף פעולה עם הוועד ולא להיות נגדו – תכתבו מייל אישי לוועד – תגיעו לישיבת וועד ואם זה באמת חשוב ואתם מוכנים להשקיע – תרוצו לוועד .. ותשנו מבפנים ! אם הדבר יתאפשר תקנונית אנסה להיבחר ולהיות חבר וועד ולדחוף קדימה – ואם יש מי שקורא את הדברים ומזדהה אז קדימה.. אם הבנתי נכון את המסר בישיבה בה נכחתי – הוועד ישמח לאנשי עשיה שיפעלו בוועדות השונות..

    ולמי שלא חתם על העצומה להלן כתובתה – http://www.atzuma.co.il/recognizetcm/

    שבוע טוב
    חיים חן

  10. היי
    אני חתמתי על העצומה בהחלט יוזמה מבורכת ביותר וכל הכבוד על הפעילות והרעיונות שלך בהחלט מעורר השראה!
    מה שכן יש לי לומר שכרגע המבחן של האגודה טוב ככל שיהיה לא רלוונטי וכמו שאני יודע ומבין ממה ששאלתי את האנשים באגודה עצמה הם לא יודעים אם המבחן הזה יהיה הקובע בסופו של דבר וסביר שהוא לא כי כאן אין מה לעשות רופאים ומשרד הבריאות קובעים והם יכתבו מבחן משלהם. למרות כל זאת יפה שהאגודה מנסה לקדם עינינים וכל זה שאתה אומר שצריך להזיז דברי מבפנים ליזום ליצור אז אחלה רק תגיד לאגודה שהם כרגע מגבילים כניסת מטפלים חדשים למי שלא עשה את המבחן ואם כל הכבוד אין בזה שום הגיון אם הם אמורים לייצג את כלל ציבור המטפלים אז בבקשה סיימתי 4 שנים בקמפוס ברושים שהיא מכללה מובילה בתחום לכל הדעות עברתי מבחני גמר ועמדתי בכל הדרישות אין שום סיבה שלא אוכל להתקבל לאגודה, אם המבחן שהם כתבו היה המבחן שאותו צריך לעשות הייתי משקיע את הכסף שאין לי כרגע להוציא על מבחן שאולי יהיה ואולי לא והייתי עושה אותו ועוד רבים כמוני עם אותה תחושה שאין מי שמייצג אותם באמת הם צרכים לצאת החוצה לגייס כמה שיותר חברים שעומדים בתנאים של המכללות ולא להוסיף כרגע כמו שיעל אמרה עיתוי המבחן לא ברור בכלל ולא מתקשר אם מה שקורה במציאות.
    הייתי מאוד רוצה שיהיה גוף שייצג אותי אבל כרגע מצב העינינים הוא כזה לי ולעוד הרבה מטפלים ששנה לני היו יכולים להיכנס לאגודה לא הגיוני בעליל אבל נחכה ונראה מה יהיה אני כרגע פועל מבחוץ לקידום הרפואה הסינית עושה הרצאות ופונה לציבור הרחב לחינוך על רפואה אחרת וזה מה שכולנו צרכים לעשות לפנות לציבור לעשות רעש לבקש מכתבים של מטופלים יש המון כמו שאתה יודע ולכן היוזמה שלך מבורכת ואשמח לעשות עוד אם אוכל.

  11. אור, תודה שחתמת ואשמח אם תפיץ את העצומה גם במייל..
    בהקשר של המבחן – לדעתי האישית יש ערך רב למבחן ובמיוחד לאור העובדה שהמדינה לא מכירה בנו, משרד הבריאות לא מכיר בנו, המל"ג לא מכיר וכו.. הכיוון הנכון עבור האגודה הוא למתג עצמה בעיני הציבור כגוף המקצועי להכרה במטפלים – זה גם הגוף שהמכללות מכירות בו.. (וזה לא היה פשוט להגיע למצב הזה..זו הייתה עבודה קשה מצד האגודה).
    לכן למבחן יש חשיבות בפני עצמו.. ללא קשר למדינה.. ובמיוחד בעיתויי הזה – גם אם המדינה לא תכיר בו.. האגודה מכירה בו והמכללות מכירים בה.. ולאורך זמן עם ניהול נכון גם הציבור יכיר בה.. (זו נקודה חשובה)
    לגבי המחיר של המבחן- צריך לפנות לאגודה ולשאול ממה מורכב וכיצד נקבע המחיר – לפי מה שהבנתי בישיבה אין להם שום בעיה עם שקיפות בפן הכלכלי.. רק צריך לבקש ולשאול בצורה של פניה מסודרת..
    לדעתי חשוב שהמטפלים שמסיימים בימים אילו שנה ד' ייגשו וייבחנו כל עוד החומר טרי.. אני סיימתי ב 2006 ולכן איני מחויב לגשת ומבחן ואני בחלט מבין את המירמור של מי שסיים ב 2008 ומחויב לגשת למבחן, אך חשוב לראות את הדברים מנקודת מבט חיצונית ועניינית – כרגע אנו בתקופת מעבר – בעוד 5 שנים אני מאמין ומקווה שלגשת למבחן יהיה ברור ומובן כמו לגשת למבחן סיום במכללה..
    ומצד שני ייתכן שכדאי לשקול לאפשר למטפלים צעירים להירשם לאגודה כחברים\תומכים (שכן הם חלק מהקהילה) אך הם יהפכו להיות מוכרים כמטפלים על ידי האגודה רק לאחר שיעברו את המבחן..
    אם נתייחס למקצוע שלנו ברצינות המתבקשת זה יקרין גם לציבור.. ושוב, תסתכלו 5 שנים קדימה..
    לטעמי, הגיע הזמן לפנות לכיוונים שונים מאילו שהאגודה עסקה בהם עד כה – חלקם הצליחו בגדול (איחוד המכללות והמבחן) חלקם עדיין לא ויש להמשיך לעבוד עליהם (הכרה על ידי המדינה , המל"ג) – והכיוון המרכזי הנכון הוא לפנות אל דעת הציבור בצורה ישירה – זה אחד הדברים שאמרתי בישיבת הוועד. ואי אפשר לעשות את זה בלי תמיכה של המטפלים..
    ותמיכה זה לא מספיק – צריך להירתם ולעבוד.. וכן, צריך וועד שמרכז ומחלק משימות לתתי-וועדות – גם את זה אמרתי בישיבה. ואם אני מריח נכון אני חושב שיעל כבר פועלת בעניין 🙂 אבל האתר סינית והאגודה אינם אחד ולכן אם אחד מתפקד נהדר הוא לא מהווה תחליף לשני 🙂 צריך לשאוף ששניהם יתפקדו נהדר 🙂

  12. היי חיים,

    כפי שכתבתי לאופיר, יש יותר מזה, והמשפט ממצה מבחינתי דבירם שגם נעשו מתחת לפני השטח.
    איני נוטה להיתפס למשפט אחד ולהפוך אותו לרשומה שלמה אם אין בכך צורך.

    גם אני מכירה את ענת וברור לי שלא מדובר פה על שום דבר אישי. הכתוב גם לא מתייחס לדברים באופן אישי.
    השאלה ממשיכה לעמוד בעינה- למה הוועד שותק?
    אם חסר דובר- שיקצו כספים.
    אם חסרה עבודת יח"צנות- שיקצו כספים.
    השתיקה וחוסר התקשורת הזו עם הקהילה, והלך המחשבה שהאגודה היום נמצאת במקום שהיא יכולה לברור במות היא טעות וקצת גם מהולה בגאווה כל שהיא, אם תשאל אותי באופן אישי (אבל זה באמת רק איך שאני רואה את זה), לא ברור לי מה הוועד חושב שהוא יכול להשיג בהתנהלות זו, ובנתיים, לדעתי, הוא משיג בעיקר עוינות וניתוק.

    אין סיכוי שהוועד ימשיך כך, וכאשר יקרא לקהילה להצטרף לשורותיו מישהו יקח את זה ברצינות.

    המהלכים האחרונים של האגודה יוצרים נתק, והוועד שותק.

    תודה על תגובתך,
    מערכת סינית- יעל

  13. כל מילה בסלע ! 🙂
    וגם אני חתמתי, על העצומה.
    אני חושב שהמבחן לא רלוונטי מהסיבה הפשוטה שמכיוון שהרפואה הסינית איננה מדעית , וקשה להגיד "נכון" או "לא נכון" על שיטות דיקור שונות (למשל – האם דיקור יפני "לא נכון" לעומת הסיני ? וכן הלאה) , לכן ראוי שהדרך "לסנן" תהיה הסינון של המכללות.
    כל בוגר 4 שנים במכללה מוכרת שעומדת בתנאי סף של תכני לימוד ומספר שעות לכל תחום , ראוי שיהיה מטפל מוכר. כל עוד לא עלתה דרישה כזו למבחן מצד איזושהיא רשות , אינני מבין למה אנחנו צריכים לקפוץ מעצמינו וסתם להכביד על ציבור המטפלים והסטודנטים כאשר יש לנו קריטריון ברור לסינון : מקום הלימודים , אורך המסלול ותכני הלימוד. הרי גם באתר של האגודה עצמה כתובות המכללות שעומדות בתנאי הסף הללו , למה צריך יותר מזה ?

    ראוי שאנחנו כמטפלים ניתן תואר "משלנו" לפני שהמל"ג תיתן , ראוי שניצור היררכיה משלנו (כגון מי ראוי ללמד) לפני שהמל"ג תעשה זאת. ראוי שנענה על כל השאלות הללו ואחרות לפני שניגשים למל"ג לבקש תארים.
    אם קודם כל נסדיר את הכל "בתוכנו" , המל"ג יצטרכו רק לתת חותמת והדברים ילכו הרבה יותר חלק מאשר עכשיו.
    אם נבוא למל"ג בלי להסדיר קודם כל את הדברים הללו , המל"ג תגלגל הכל חזרה אלינו. אין למל"ג את הכלים כדי לענות על השאלות : "מי ראי ללמד ?" "מהם תכני הלימוד הראויים ?" "מהי מכללה מוכרת ?" "מה נדרש ממי שלמד בחו"ל ?" זה דברים שאם אנחנו כמטפלים לא נעשה בעצמינו , אף אחד לא יעשה בשבילנו.

כתיבת תגובה
Related Posts