חשיבות המגע

המלצה על סדנת אבחנה מרידיאנית של עמוס זיו

אני מניח שאת עמוס זיו מרחובות רובנו מכירים, או שמענו את השם. הסדנה המוכרת ביותר שעמוס מעביר היא לטיפול בכאבים על ידי שיטת הדיקור המרידיאני. הסדנה הפרקטית מלמדת כלי עבודה פשוט ויעיל ביותר לטיפול בכאב. עיקרי שיטת הטיפול מאוגדים בימים אילו לספר על ידי עמוס ועל ידיי.

אך הפעם ברצוני לחשוף אתכם לסדנת "אבחנה מרידיאנית", סדנה שעמוס מעביר זה 6-7 שנים. בסדנה עמוס מציג את ההתפתחות ההיסטורית שגרמה לזניחת מישוש המרידיאנים, עובר ומלמד כיצד יש למשש ולחוש כל מרידיאן, מהם הממצאים הנפוצים וכיצד הם קורלנטיים אל מול הסימפטומים שהמטופל מציג או יציג בעתיד. לכל אורך הסדנא מפוזרים סיפורי מקרה מהקליניקה של עמוס וכן מקרים חיים מהכיתה, המנותחים בעזרת האבחנה המרידיאנית בלבד וכמובן שמוקדש זמן לתרגול.
האבחנה המרידיאנית הינה כלי אבחוני רב חשיבות שמצטרף אל הדופק והלשון, כאשר היתרון הוא בהיותו כלי אבחנתי פיזי מובהק יותר מאשר האבחנה בעזרת הדופק, שדורשת תשומת לב וניסיון רב. כשממששים מרידיאן, קל להרגיש בורות, גבשושיות, מתח שרירי ועוד סימנים הנלמדים בסדנה, ובעזרת ממצאים אלו להגיע לאבחנה ברורה יותר.
העובדה שרובנו למדנו מספר שנים שיטת טיפול במגע כטווינא או שיאצו מקלה על היכולת לחוש ממצאים על המרידיאן.

עמוס מעביר את הסדנה בצורה מקצועית שפותחת ומרחיבה אופקים על כל תפיסת תהליך האבחון שאנו רגילים לו. כמו כן, עמוס מלמד "פורמולות" דיקור של מד"ר וואנג אשר משיגות תוצאות דרסטיות בזמן טיפולי קצר ומבוססות על תפיסתו של ד"ר וואנג את המרידיאנים. לסדנה נלווה אחד מספרים הטובים ביותר לרפואה סינית שנכתבו בעת האחרונה Applied Channel Theory in Chinese Medicine, שנכתב על יד ג'ייסון ודר' וואנג, המורה של עמוס.

את הביקורת הזו אני כותב לאחר שעמוס העביר סדנה למטפלים מהצפון.
עד כמה שידוע לי, עמוס הוא בין המרצים היחידים בארץ שמתאמץ להגיע פעמיים בשנה לקריות מתוך רצון וכוונה להעשיר מטפלים מהצפון, וזו השנה השנייה בה מתקיימות 2 הסדנאות, הדיקור המרידיאני והאבחנה המרידיאנית, כאשר כל אחת מהן בת שני ימי שישי עוקבים.

להלן תגובות מהסדנה לאבחנה מרידיאנית האחרונה שהסתיימה ביום שישי האחרון והתקיימה ב"מרפאת דרך הרוח" בקריות:

"למדתי דרך חשיבה אחרת – עמוס פתח לי תיבה להעמקת הבנת המטופל"
"מפליא כיצד זה לא נלמד בבתי הספר – זה כלי כל כך חשוב"
"עמוס הסביר לי סוף סוף מדוע העבודה עם 6 השכבות כל כך חשובה"
"את 6 השכבות לא למדנו בכלל – זה הפך את זה למוחשי"
"יהיה קשה לפספס שינויים פיזיים על המרידיאן ולכן זה יעזור לי באבחנה"

לסיכום, תודה לעמוס על סדנה מצוינת, על הרחבת האופקים ועל המאמץ שנדרש כדי להגיע וללמד בצפון.
ברצוני להמליץ לכמה שיותר מטפלים להמשיך ללמוד ולהתפתח גם לאחר סיום הלימודים – ולטעמי, כל מטפל בכל שלב יפיק תועלת מסדנאותיו של עמוס ובקלות ישלב את האבחנה המרידיאנית בקליניקה.

הגהה: מערכת סינית.

המחבר:
חיים חן
מטפל ברפואה סינית
מרפאת דרך הרוח

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts