דאו+בודהיזם=זן

דרך הזן- התרגום לעברית והנחה מיוחדת לגולשי סינית

ספר שנכתב לפני 50 שנה לפחות, על ידי מי שנקרא "מאבות העידן החדש".
New Age, עידן חדש- מדובר על תקופה שהיא נפלאה כיוון והיא פתחה באחת שערים כבדים ומנעולים חלודים לעבר עולם שהוא אחר ושונה מהמוכר במערב.
מאידך, מדובר על תקופה שהכניסה הרבה זילות לתחומים עמוקים ורציניים כמו הרפואה הסינית. אלו המוכרים כ"רוחניקים" הגיעו מאותה תקופה, אלו שנעצרו בעידן החדש מטעמי טרנד ותו לא. על כן, כאשר התחלתי לקרוא בספר, הייתי בעיקר חשדנית.
התחלתי לקרוא בספר והחשדנות התפוגגה במהירות.

הספר מתורגם לעברית קולחת וברורה, המעבירה בפשטות את עיקרי הדברים והופכים את הקריאה למעניינת ומלמדת. בנוסף, נעזרה ההוצאה לאור באנשי מקצוע כגון פרופ' יעקב רז בכל הקשור לתרגומי ההייקו, דבר המעניק מקצועיות לספר, ששייך לזרם המעמיק שהשכיל למצות את העידן החדש ולחולל תמורות אמיתיות בחייו.
הספר מתחלק ל- 2 חלקים:
חלק ראשון מדבר על הרקע וההיסטוריה, בו ניתן לקרוא 4 פרקים- הפילוסופיה של הדאו, מקורות הבודהיזם, זרם המהאיאנה בבודהיזם והתהוות והתפתחות.
חלק שני מדבר על עקרונות ותירגול, וגם בו 4 פרקים- "ריק ופלאי", "יושב דומם, באפס מעשה", זא זן והקואן, וזן באומנויות.

כאמור, אלן ווטס כתב את הספר לפני 5 עשורים, והשכיל לשנות את חייו באמצעות תרבות המזרח. כפי שניתן לקרוא גם בביקורת המצוינת של תומר פרסיקו, ווטס התחיל את דרכו ככומר אפיסקופלי בקולג' בארה"ב, ומצא עצמו כאחד מאבות המהפכה של ילדי הפרחים בשנות השישים, אחד ממייסדי המכללה ללימודי תורות המזרח בסן פרנסיסקו, מרצה מבוקש וסופר פורה שכתב למעלה מ- 25 ספרים ומאמרים רבים בנושאי דת ופילוסופיה מזרחית.

המעוניינים בספר הפותח צוהר לעולם הזן זה הספר בשבילכם, אך זהו ספר המעורר את הסקרנות גם על הדאו והבודהיזם, שהם אבני הבסיס של הזן.
באופן אישי נהנתי בעיקר מהפרק הראשון המדבר על הדאו (היות והנושא משלים חלק מהקורסים שאני לומדת השנה), המציג את הפילוסופיה המעניינת בצורה מובנת ופשוטה מבלי לפגום במאום במורכבות והעומק של הדאו. עוד נהנתי לעמוד על ההבדלים בין הדאו והבודהיזם, ולהבין כיצד הם משלימים האחד את השני.
בעיקר נהנתי לקרוא ספר המדבר על פילוסופיה בשפה פשוטה, ברורה לכל, מבלי להיסחף להתפלספויות המשאירות אותי, מתעניינת בפילוסופיה אך חסרת הבנה מעמיקה בנושא, הרחק מאחור.

קישורים:
לקריאת הפרק הראשון של הספר לחצו כאן.
למידע אודות אלן ווטס לחצו כאן.
לביקורת של תומר פרסיקו לחצו כאן.

דרך הזן מאת אלן ווטס
הוצאת עם עובד
ינואר 2009
מחיר: 84 ש"ח

המחברת:
יעל ארנסט
רפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts