שמונת המרידיאנים המיוחדים- סקירה

שמונת המיוחדים בספר יוצא דופן
שמונת המרידיאנים המיוחדים

המידע הכתוב הקיים כיום במערב אודות שמונת המרידיאנים המיוחדים הוא מועט.
מבחינה היסטורית, ישנם אזכורים ב- Su Wen וב- Ling Shu של המרידיאנים המיוחדים כבודדים או בזוגות, אך ב- Nan Jing הם מופיעים לראשונה כקבוצה אחת מאוגדת.
מדובר כנראה, בין השאר, על השמדה של כתבים עתיקים אחרים שהכילו מידע בנושא, וכל שנותר הוא הידע המועבר מפה לאוזן, ממטפל לתלמיד.

המרידיאנים המיוחדים הם הבסיס לחיים מתחילתם ועד סופם, כפי שנאמר בעמוד הראשון בהקדמה לספר של אליזבת רושה והאב קלוד לאר.
הם התשתית עליה בנוי גוף האדם, ועל תשתית זו מתווספים 12 המרידיאנים, האיברים וכו'.
על כן חשוב מאוד להבין אותם, את תפקידיהם, את אופיים ומתי לפנות אליהם לשם טיפול.
ואיך נבין אם לא נקרא חומר בנושא?
2 ספרים עיקריים נכתבו בנושא, האחד מאת קיקו מאצומוטו והשני מאת אליזבת רושה דה לה וואלה והאב קלוד לאר. אנו כאן  כדי לדון בספרם של הצמד, ולמנות את כל הסיבות מדוע יש ללמוד את הספר ומדוע הוא כה ראוי.

נתחיל מהסיבה היותר כללית- כל ספר של אליזבת רושה דה לה וואלה והאב לאר הוא ראוי, נקודה.
הידע של הצמד הצרפתי הוא אינסופי, ומזל גדול, מבחינתי לפחות, שאנחנו יכולים לקרוא את הספרים שכתבו.
בזכות הגישה החופשית לכתבים העתיקים תודות לשליטה בשפה הסינית בשילוב עם ההבנה המעמיקה בפילוסופיה הסינית, הצמד מתרגם וקורא את הכתבים ונותן לנו פרשנות עמוקה, ברורה ורבת רבדים בכל הקשור לפילוסופיה הסינית.

כמו בספרם "The Seven Emotions", גם פה הכתיבה והשפה מרגשות בניסוחים ובעוצמת המילים שנבחרות לתיאור הנושא.
ולא בכדי נבחרות המילים ששולחות אותנו למלון אנגלי-עברי, הן נבחרות לשם תרגום מדויק ככל שניתן של הכתבים הקיימים ולשם הבנת עומק הדברים- אם זו נומרולוגיה סינית ואם זו ההתייחסות לחמשת האלמנטים. כך מבינים, למשל, שלא לשווא מדובר על 8 מרידיאנים מיוחדים (ונניח לא על 4 מרידיאנים).

לאחר הצגה כללית של המרידיאנים כקבוצה, עובר הצמד לדון בכל מרידיאן בנפרד.
הם מציגים את הרעיונות המרכזיים של כל אחד מהם תוך ניתוח הרדיקלים , תפקודים של כל מרידיאן ומרידיאן, עוד הם מוסיפים הקשרים עם איברים ומרידיאנים "רגילים", דנים בבעיות שניתן לראות במצבי חוסר איזון במיוחדים ומתעכבים על נקודות מסוימות מן המרידיאן, שוב תוך ניתוח הרדיקלים ולעתים תוך השוואה בין נקודות שונות, לדוגמא ההשוואה בין GV16 ל- CV4.

תוך כדי קריאת הספר מתקבלים חידודים לגבי המרידיאנים המיוחדים ואנו מבינים, שהמעט שלמדנו עליהם במסגרת 4 השנים שלנו במכללות השונות עושה עוול לנושא עצמו.
כך למשל כשמגיעים למרידיאן ה- Chong, וקוראים שהתפקוד הכי חשוב וראשוני של המרידיאן הוא יצירת סירקולציה טובה של Qi בגוף.
Qi? סליחה, הוא לא קשור לדם?
ה- Chong הוא הרבה יותר מטיפול באמנוריאה כזו או אחרת. אחרי קריאת הפרק על המרידיאן, מבינים את התפקיד המרכזי שיש ל- Chong, מבינים מדוע הוא כה חשוב ומהותי בכל הרמות ובכל המחממים. פתאום מגלים את החלוקה ל- Heaven-Man-Earth שבתוך שלושת המרידיאנים המיוחדים הראשונים שנוצרים- Du-Chong-Ren (בהתאמה).
ככל שקוראים יותר מבינים יותר, וככל שמבינים יותר, יש יותר שאלות.

הספר הוא פרויקט.
לטעמי, יש לקרוא אותו ולסמן בו משפטים מהותיים, משפטים שמצאו חן בעיניכם- כן, כן, עם מרקר צהוב ועיפרון לשם כתיבת הערות בצד. אומנם יש שיאמרו שלא מקובל לכתוב בספר, אך אני אומרת שחשוב לכתוב את ההערות ליד הטקסט על מנת שתזכרו את הדברים בקריאה שנייה, שלישית ורביעית. כך תוכלו להוסיף רובד נוסף עם כל קריאה, מבלי לשכוח את מה שכבר הסקתם מקריאות קודמות.
אם חשקה נפשכם בהעמקת הידע שלכם בנושא שמונת המיוחדים- זה הספר בשבילכם.

לרכישת הספר דרך אתר Amazon לחצו כאן.

*תמונה: Rawpixel

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts