תזונה ומתכונים לעור בריא- סקירה

מתכונים לטיפול בבעיות עור
תזונה ומתכונים לעור בריא

המלצות תזונתיות הן חלק מהמערך הטיפולי השלם ברפואה הסינית. לצד הטיפול בדיקור וצמחים על המטפל להבהיר למטופל איזו תזונה תחמיר ואיזו תיטיב עם מצבו, מה יחזק אותו ומה יחליש.
אך מעטים הספרים ברפואה הסינית העוסקים בנושא זה, ובמיוחד בשפה העברית.
בדרמטולוגיה, חשיבותו של נושא זה גבוהה במיוחד מכיוון ששינוי קטן כמו, למשל, הורדת קינמון מתזונתו של המטופל, יכול ליצור הבדל משמעותי שעשוי להתבטא בהתפרצות מחלת עור או הטבה משמעותית.
אני נתקלת לא פעם בקשיים של מטופלים בקליניקה שלי, כאשר הם מתבקשים להוריד מזונות שהיו רגילים לצרוך ביום יום, וחשים שאינם יודעים מה לאכול במקום. לכן הספר מהווה כלי מצויין לפתור להם – ולנו – את הבעיה.

דוד פרלה הוא מטפל מנוסה בעל וותק של למעלה מעשרים שנה בבעיות עור, וכותב שהוציא שני ספרים העוסקים בדרמטולוגיה ברפואה הסינית. ספריו מיועדים בעיקר למטופלים אך מצאתי שהם רלוונטים גם למטפלים, בדיוק כמו הספר החדש שלו, 'תזונה ומתכונים לעור בריא'.
דוד פרלה מציג בספר את התזונה הסינית הטיפולית, בעזרת טבלה מסודרת של מזונות מקלים ומחמירים בהתאם למחלות העור הרלוונטיות, הסבר על הטעמים ברפואה הסינית והשפעתם על מחלות העור השונות והויטמינים הנפוצים בטיפול בהן.
החלק העיקרי בספר הוא מתכונים טבעוניים, שנכתבו על-ידי אביטל סבג (מחברת הספר 'חמש עונות במטבח – בישול טבעוני ברוח הזן'). הם מסודרים לפי זמני ארוחות, עונות השנה וחמשת האלמנטים. לכל עונה מצורף הסבר קצר כיצד היא משפיעה על העור ומה הן דרכי הטיפול המתאימות בו בזמן זה.

קרדיט ענק מגיע גם לצלמת מיכל לנרט על הצילומים היפייפיים ומעוררי התיאבון שמצליחים להעביר את הטעמים והריחות.  

לסיכום, הספר מהווה דרך מצויינת להסביר למטופלים בפשטות ובבהירות כיצד להשתמש בתזונה מתאימה ותומכת בזמן הטיפול בבעיית העור שלהם. הוא מספק מתכונים פשוטים וברורים, וידע נגיש למטפלים שאינם מנוסים בתחום התזונה ברפואת העור הסינית.

תזונה ומתכונים לעור בריא

תזונה ומתכונים לעור בריא
דוד פרלה

2015

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחברת:
ורד דינאי
מטפלת ברפואה סינית
מתמחה בבעיות עור
WWW.ORMASHLIMA.CO.IL


Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts