מהפכן, אני זקוק לך!

צבא רס"ק ובראשו סרג'נט גרין
מהפכן

בימים אלה אני מגייס צבא קטן, כן כן… צבא של מהפכנים עם זיק בעיניים וניצוץ בלב, שהולכים לפתוח קליניקות קהילתיות ברחבי ישראל. קליניקות שיתפרסו ממטולה ועד אילת, לא פחות!

החזון הזה היה קיים מהיום הראשון, אבל הבנתי שהוא לא ירקום עור וגידים ללא אנשים מחויבים שיבינו את החשיבות של המשימה. ולאור הניסיון של השנים האחרונות, מדובר במשימה שדורשת הכשרה מרוכזת.

אני הולך לאמן את הצבא הקטן הזה, כי כל צבא טוב צריך אימון. קצת כמו הקצינים היהודים ששירתו בצבא הבריטי ואחר כך הלכו ואימנו לוחמים בפלמ"ח. מהיום אפשר לקרוא לי "סרג'נט גרין". ואני מחפש לגבש צבא קטן ויעיל שיפיץ את הבשורה המהפכנית של הרפואה הסינית הקהילתית ברחבי הארץ. מחזור הגיוס הראשון מוגבל ל- 20 איש, חצי ממנו כבר גוייס וחציו השני מתגייס בימים אלה.

תכונות נדרשות? לב רחב, מחויבות בלתי מתפשרת להצליח, זיק בעיניים ורצון לשנות. הרבה זמן לא השתמשתי במילה "מהפכן" או "מהפיכה" בהקשר של רס"ק – והגיע הזמן לאוורר אותה מחדש. כי הבנתי שלמרות כל המחאות החברתיות למיניהן, דברים לא ממש הולכים להשתנות, כמו גם מחיר הניצול שמטפלים ממשיכים לשלם כדי שגופים ממוסדים יפיצו את הרפואה הסינית בקרב הקהל הרחב. הבנתי שמהפיכה היא הכרחית כאן. אם בארה"ב המהפיכה היא בעצם הנגישות לטיפולים, אז כאן מדובר בכבוד של בני אנוש – מטפלים ומטופלים.

אז אני מחפש מהפכנים שרוצים כמוני שמדינת ישראל תתמלא בקליניקות קהילתיות שמאפשרות טיפולים במחירים הוגנים וגם מאפשרות פרנסה מכובדת לבעליהן, שלא אומרות למטופל כמה טיפולים מגיע לו ואיזה טיפול ולא נותנות טיפולי מתנה על חשבון המטפל… קליניקות שדלתותיהן פתוחות ומזמינות ושמושרשות בקהילה.

אימון המתגייסים ידרוש מהם להשקיע זמן וגם כסף, וזאת משתי סיבות: אחת, לסנן רק את המחויבים והרציניים. ושתיים, כדי שאוכל להקדיש את עצמי לזה יותר ולהפיק את האימון הטוב ביותר האפשרי. כמו שקליניקות קהילתיות אינן נדבה אלא מכבדות את שני הצדדים, כך גם כאן.

אז אם אתם חושבים שאתם נמנים עם שבט המהפכנים שאני מקים – הספינה הזו אוטוטו יוצאת ואני מאתגר אתכם להצטרף אליה. שלחו לי מייל (roytomx@gmail.com), סמסו לי (050-3007209), תצעקו לי מתחת לחלון. פרטים נוספים תוכלו למצוא גם כאן.

* תמונה: Yaoqi Lai

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts