לומר תודה

הרפואה הסינית בארץ- מנקודת מבט אופטימית

ראש השנה בפתח. בשבילי זו תקופה עם אווירה מיוחדת, אווירה של חשבון נפש ומחשבות על מה שהיה ומה שיהיה.

אחרי הקיץ הקשה שעברנו, אני חושב שיש דווקא מקום להסתכל על כל הטוב שיש לנו, ולהודות עליו. גם מפני שכאשר שמים דגש על משהו, הוא נוטה להתגבר, וגם כי לעצור רגע ולהוקיר זה משהו שלטעמי די נזנח בחיינו, כך נדמה לי (יש אנשים שעושים את זה כמנהג, אבל הרוב המוחלט לא עושה את זה).
כשחושבים על התחום שלנו, עם כל מה שקורה בו בתקופה האחרונה, אני חושב שיש לנו המון מה להודות עליו. זה מתחיל בדברים הכי טריוויאליים ומובנים מאליהם וממשיך בדברים הגדולים. בעצם, גם הדברים הקטנים ביותר הם גדולים, כפי שמיד תראו:

קודם כל יש לנו אפשרות ללמוד רפואה מדהימה, שבאה מארץ רחוקה מאד ושספרי הלימוד הקלאסיים שלה הם בשפה זרה לנו. זה לא מובן מאליו. יש לנו כיום אפשרות ללמוד את הרפואה הזו באנגלית, בעברית, ובשפות רבות אחרות. ועוד לפני זה, צריך לומר תודה ענקית לכל הסיניים שעבדו קשה כדי לאגד את הרפואה העממית הזאת לטקסטים שאפשר ללמוד מהם!
יש בתי ספר בארץ שמלמדים את הרפואה הזו, ויש לנו אפשרות ללמוד בהם. בתי ספר עם מורים מקצועיים, עם הנהלה, עם תכנית לימודים, עם מערכת שלמה. לא בא ברגל בכלל.

יש לנו אפשרויות רבות ללמוד קורסי המשך. לשמוע, להבין וליישם דברים ממטפלים מנוסים מאיתנו, שמלמדים במקצועיות ובמסירות ובכוונה טובה. צריך רק לבחור מה מושך אותנו.
יש כל כך הרבה ספרים בנושא! ספרים מרתקים, ספרים פילוסופיים, ספרים פרקטיים וקליניים, שכתובים מצוין וערוכים היטב וזמינים לרכישה.
יש לנו אפשרות להיות אסיסטנטים אצל מטפלים מנוסים, לקבל מהם ידע והשראה, לעזור להם בקליניקה.
יש אפשרות בלתי מוגבלת כמעט להתייעץ וללמוד מאחרים – אפשרות שגדלה עשרות מונים בזכות האינטרנט וקבוצות נהדרות בפייסבוק, שם המידע מחולק באופן נדיב ושותף.
יש לנו אינטרנט!! גישה חופשית למקום שבו אפשר ללמוד דברים, לשתף דברים, לשווק את עצמינו ולהגיע למטופלים. ים של מידע ואפשרויות זמין לנו שם. לא צריך לנסוע רחוק ולהתאמץ בשביל לקבל תשובה על שאלה.

מותר לנו לטפל באנשים עם מחטים, מוקסה, צמחים וכו'. אין חוק שמסדיר את המקצוע, נכון, אבל אין מניעה לעסוק בזה. מותר לנו לעשות את מה שאנחנו כה אוהבים.
יש לנו אפשרות לקנות מגוון רחב של ציוד מקצועי – מחטים מאיכות מעולה, מוקסה באיכות מעולה, צמחים שעברו בקרה ופיקוח. לא חסר כלום.
יש שפע של מקומות לקנות את כל הדברים שיהפכו את הקליניקה שלנו ליפה יותר ומזמינה יותר – תמונות, עציצים, כיסאות, מיטות, ובשפע.
יש לנו חופש להתארגן יחד ולעשות דברים – להביא מרצים מחו"ל. ללמד אחד את השני בחינם. להקים קבוצות רכישה. לחשוב איך משפרים את המקצוע.
יש לנו אפשרויות לשכור מקומות בהם נטפל. להשכיר לאחרים. יש חדרים רבים להשכרה, יש מקומות יפים מאד שאפשר לשכור בהם חדר, או לשכור מקום גדול ולהקים קליניקה קהילתית.
יש גופים שאוהדים את מטרתנו ומוכנים לעזור לנו. ויצ"ו למשל, שנרתמים להקצות חדרים להרצאות  ולקליניקות קהילתיות.
יש מגוון רחב של הזדמנויות לשיתופי פעולה. יש דרכים להבין איך למצוא ולהגיע לאנשים שאנחנו רוצים לטפל בהם. יש אנשים שיודעים לעזור לנו לשווק את עצמנו ולקדם את העסק, כך שנוכל להתפרנס ממנו בכבוד ולעסוק במה שאנחנו באמת אוהבים.
יש לנו זכות גדולה ונפלאה לטפל באנשים, להקל על כאביהם ולרפא את מחלתם. זכות גדולה לתת חיוך, לקבל חיוך. ליצור קשר מיוחד עם אנשים, לגעת בחייהם ולתת להם לגעת בחיינו.
יש לנו הזדמנות יומיומית לממש את עצמינו ואת הייעוד שלנו. יעוד שאנחנו בחרנו בו.

כן, יש כל-כך הרבה דברים להודות עליהם. נכון, בכל דבר יש מה לשפר. אבל גם זו זכות, לשפר. תחשבו רגע על מקומות וארצות בהם אין חופש, אין הזדמנויות כאלה, אין אפשרויות כה רבות. תחשבו על זמנים בהם לא היה כל הידע הזה, והנגישות הזו. ותחשבו על עכשיו. יש כל כך הרבה. צריך רק לשים לב, לציין את זה, ולהודות.

שנה טובה!

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts