לדוג דגים ביפן

הרהורים לאחר סדנא עם ד"ר ימאמוטו
לדוג דגים ביפן

מי לא מכיר את המראה הזה ליד הים, של הדייגים עם החכות שיושבים ומחכים לדג שינגוס בפיתיון. לרוב הם תופסים דגים קטנים, אך מידי פעם מזלם מאיר פנים, והם לוכדים דג גדול. הם יושבים דרוכים ומרוכזים, ככל שהזמן עובר הם נכנסים לשקט שלהם, מתבוננים בים נרגעים ואפילו נרדמים עד שמגיע הדג, אז הם קופצים ומתעוררים, ושוב הכול מתחיל מהתחלה עד שהולכים הביתה.

זו אותה תחושה שעברה עלי הפעם בסמינר של דר' ימאמוטו, מגלה ומפתח שיטת YNSA. גם היום דר' ימאמוטו ממשיך לעבוד במרץ, וממשיך לגלות ולפתח את הנקודות אותם גילה. למרות גילו המבוגר הוא ממשיך לראות כ-80 מטופלים ביום, שרובם סובלים מבעיות אורטופדיות או נוירולוגיות. כששאלתי אותו על נושאים אחרים, ועל תחומים אחרים כגון גינקולוגיה ואנדוקרינולוגיה, הוא ענה שאלו תחומים שהוא לא נוגע בהם בדיקור, ויש מטפלים בגרמניה וברזיל שיודעים יותר על השפעות דיקור קרקפת בתחומים האלו.

ככל שהסמינר הלך והתקרב לסיומו ,ובשיחות עם מטפלים אחרים שהיו בסמינרים אחרים בעבר, נראה שבכל סמינר ימאמוטו מגלה "צעצוע" חדש (נקודה חדשה) ,ועם נקודה זו הוא עובד כל הסמינר. הנקודה יכולה גם להיות סמוטוטופ שלם וחדש, ובסמינר האחרון רוב העבודה שלו הייתה עם אבחנת מרפק וסמוטוטופ. גם בעבר דנו בסמינרים על נקודות חדשות שאותרו על-ידי מטפלים בוגרי הקורס, שחלקן טרם תועדו. כאשר שאלתי את ימאמוטו על נקודה שהייתה חדשה לפני 3 שנים, ותועדה ספרות המקצועית של שנת 2010 (נקודת מוח סיפטטי), הוא השיב שנקודה זו הוגדרה מחדש כטובה יותר לבעיות צוואר בסמוטוטופ i .

בין מטופל למטופל או בסיום היום, עסקנו בלמידה מחודשת של שיטת YNSA , לתחושתי ככול שהוא מתבגר, ימאמוטו מוצא יותר זמן להסביר את השיטה ואת הפוטנציאל של כל נקודת טיפול. אולי כך המורשת שלו תמשיך, והשיטה תתפתח, גם כשיפסיק לטפל בYNSA. אני מביא פה ציטוט מדבריו (מתורגם) : "כמו שבחיים דברים מתפתחים ומשתנים, גם YNSA מתפתח ומשתנה, כל עוד אני מטפל בשיטה ,הYNSA תמשיך לחיות, ואחרי פרישתי אינני יכול לנבא מה יקרה לה". מסיבה זו, לדעתי, הוא מקדיש יותר זמן להסברים כיצד גילה את הנקודות , ומה משמעותן. הוא רוצה לתת כלי-פיתוח למטפלים שיבואו אחריו.

את רוח החיים שימאמוטו מפיח בשיטה, רואים בהסתכלות לאחור על שיטות הלימוד שלה. בעבר היה פרוטוקול מסודר מאוד שפירט את נקודות הטיפול, והיה פחות מקום לטעויות, ויותר יכולת ללמוד את השיטה מבלי שתתבלבל מתי לדקור נקודה אחת, ומתי דוקרים נקודה אחרת. מה ההבדל בין נקודות איפסילון בין נקודות הקרנאילים? צורת הלימוד הזאת מפשטת את הדברים, ומקובלת מאוד בארץ. ככול שהשנים עוברות ימאמוטו עובד בעיקר לפי אינטואיציה, ולפי הנקודות האחרונות שהתגלו, ופחות לפי הפרוטוקול הישן.

לדעתי, הדבר החשוב ביותר בשיטה הוא הדיוק בדיקור, ואת זה ימאמוטו דואג להדגיש שוב ושוב: "אם אין תגובה או שינוי אז תחפשו שוב כי אתם לא בנקודה. זה אותו רעיון כמו להתקשר למשהו בטלפון, אם תטעו באחד המספרים תגיעו למקום הלא נכון".

"באתי לדוג דגים גדולים ובסוף דגתי לוויתן אחד גדול שבלע את כל הדגים"

תמונה: freeimages.com/jeremi horynski

 המחבר:
דיוויד בומזון
מטפל ברפואה סינית
http://www.pnima-haifa.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts