קורס גינקולוגיה סינית עם ג'יין ליטלטון באינטרנט

הנדיר הופך נגיש בקורסי האון- ליין של Pro-D Seminars
גינקולוגיה סינית עם ג'יין ליטלטון

אנו חיים בתקופה של שפע- שפע של ידע, שפע של ספרים, שפע של קורסים, שפע של מטפלים.
נראה לפעמים שהשפע כל כך גדול, כך שגם אם לא נפסיק ללמוד וללמוד עדיין לא נוכל להדביק את הפער. בתור אימא עובדת, אשר אינה אוטודידקטית במיוחד, בעלת זמן קצוב, ויכולת ריכוז שאינה נמצאת בין היכולות הבסיסיות, מצאתי את עצמי מתקשה בחיפוש אחר ידע ברמה מקצועית איכותית גבוהה וזמינה. אחרי ששתיתי בשקיקה את הידע בארץ והתנפלתי על כל סדנה, הרצאה, כנס, מרצה שמגיע מחו"ל, עדיין מצאתי את עצמי כמהה לעוד.
לנסוע לכנסים בחו"ל ולרדוף אחרי מרצים ספציפים מהתחום שלי כרגע בחיי לא מתאפשר לי.
ואז נפגשתי עם כלי חדש לי ומרענן: קורסי און- ליין.

Pro-D Seminars
באתר Pro-D Seminars, ישנם קורסים ברפואה סינית אשר ניתן לקנות און- ליין או בדיסקים של מגוון רחב של מטפלים כגון ג'יין ליטלטון, פיטר דדמן, מאזין אל-חפאג'י ועוד רבים.

אני חסידה גדולה של ג'יין ליטלטון, אחת הכותבות והמרצות הטובות של זמנינו בתחום הגינקולוגיה הסינית בכלל, והגינקולוגיה המשלבת מזרח ומערב בפרט.
קורס האון- ליין מרכז חומר ממגוון סדנאות שליטלטון העבירה בארה'ב למטפלים ברפואה סינית. ניתן לקנות קורס אחד בנושא מסויים- רפואה סינית בליווי טיפולי פוריות IVF, שחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס ועוד. אני לקחתי את הקורס אשר כולל את כל הנושאים יחד.

הקורס של ג'יין ליטלטון
הקורס מחולק לפרקים, כל אחד אורך בין חצי שעה לשעה וחצי. על המסך מוקרנים השקפים של ההרצאה שהיא מעבירה וברקע שומעים את קולה. לאורך כל ההרצאה ניתן לחזור אחורה, להעביר קדימה, לעצור, לראות כמה זמן כל שקופית וכמה זמן להרצאה הנוכחית. השקפים עוברים חלק, ללא סטגנציה או סטזיס, מבחינה טכנית הקורס עובר חלק באופן מרשים. בסוף הקורס יש בוחן שניתן לעשות אותו פעמיים, לשלוח ולקבל תעודת סיום הקורס.

למרות האנגלית עם המבטא האוסטרלי, ג'יין מדברת לאט ובאופן מאד בהיר וניתן להבין כל מילה. כאשר יש משפט שאינו ברור או מידע מורכב יותר שיש צורך בהבהרה, ניתן בקלות להחזיר אחורה- פונקציה שקשה יותר בהרצאה מול מרצה אמיתי. וכמובן אם אני מתחילה להתעייף באמצע הרצאה אני יכולה לעצור אותה ולחזור יותר מאוחר, המקום המדויק שעצרתי נשמר.

החלק המילולי הוא העיקר והשקפים הם השלד של הקורס.
ליטלטון מדברת ונותנת מידע מהקליניקה שלה ומהניסיון שלה דרך השיחה ולכן זהו חלק משמעותי ולא מספיק לקרוא את השקפים. את כל השקפים וכן את החומר שהיא מחלקת בהרצאה ניתן להורדה בפורמט PDF ולהדפיס. כך ניתן לעקוב אחרי מה שנאמר ולרשום את הנקודות אשר אליהן היא מתיחסת בשקפים.

החומר שג'יין ליטלטון מעבירה הוא מרתק.
ג'יין טוענת בתחילת הקורס הוא שהיא הולכת לתת את כל כולה והידע שצברה והיא מקווה שבסופו לא יהיה לה מה להוסיף וללמד. בנוסף, מצא חן בעיני שהיא מאמינה שאם הבסיס של התיאוריה מספיק חזק כל החלק המעשי הינו יותר נתון לאינטואיציה. כלומר, אם אתה מבין את החומר לעומקו, כבר תדע לטפל באופן אינטואיטיבי.
מאידך, רוב הקורס הוא מבוא ותיאוריה ברמה גבוהה ומעמיקה מאד.
החלק הטיפולי- הנקודות והצמחים הוא החלק הפחות דומיננטי של הקורס. הנקודות שהיא נותנת בסיסיות מאד אך מפעם לפעם מרחיבה על נקודה או צמח שהיא משתמשת בו ונותנת מימד נוסף אישי שלה. היא מפצה על המיעוט בהעמקה של הצמחים דרך הכנסה של מחקרים ודרכם מדגישה את היכולות השונות של הצמחים, לדוגמא, מחזקי יאנג על ATP, הורמונים וערכים שונים בגוף.

בקורס הראשון על גינקולוגיה, פוריות ו-IVF, היא נותנת הקדמה מאד מעניינת מה זה אומר להתמחות בגינקולוגיה, מבחינה תעסוקתית ורגשית. מידע חשוב ונכון כל כך, שכנראה דומה בכל העולם.
היא נותנת מידע מאד נרחב לגבי התהליכים המערביים ואיפה אנחנו, המטפלים ברפואה סינית, יכולים לתמוך בתהליך. תמונות נדירות של ביוץ, ביציות בשלות ולא בשלות, שחלות ותהליכים פיזיולוגים משולבים לאורך כל הדרך.
עקב העובדה שג'יין מרצה ומטפלת באוסטרליה ובארה"ב, המידע הטכני של איפה ואיך מקבלים הזוגות את טיפולי הפוריות שונה מאשר בארץ, אך לא בהרבה. לדעתי, כמטפלים בתחום הפוריות חשוב לדעת מה קורה בכל העולם. מידע הנותן פורפורציה טובה על מה שקורה אצלנו בארץ. ההורמונים ברובם מעודכנים ודומים למה שקורה בארץ.

החסרונות היחידים לדעתי של קורס כזה הוא באמת חוסר היכולת לראות את ג'יין.
לעיתים היא מצביעה או מדגימה משהו שאנחנו לא יכולים לראות, אך אם אנחנו מספיק קשובים ניתן לנחש למה היא מתכוונת. אין יכולת לשאול שאלות, כישראלית ממוצעת זה קשה לעמוד בפיתוי. אך למרות זאת, כשהתאמנתי על דחיית הסיפוק, חיכיתי לסוף הקורס ונכחתי לראות שהיא ענתה על רוב השאלות שעלו לי במהלכו. ההרצאות בנויות בצורה מסודרת ומקצועית נכון, למרות זאת, אין תחליף לדעתי לקבלת מידע באופן אישי ממטפל בהרצאה פרונטאלית.

סיכום
הקורס מקצועי, מעודכן וברמת איכותית גבוהה ביותר.
נפגשתי לראשונה עם נוחות, זמינות ואפשרות להכניס את הלימוד לתוך לוח הזמנים שלי ואת ג'יין ליטלטון לתוך הסלון שלי. כמובן הייתי מעדיפה לראות אותה באופן אישי, אך כיוון שזה לא מתאפשר כרגע, הקורס של Pro-D Seminars נותן תחליף טוב והזדמנות להתפתחות מקצועית אשר לא הייתי זוכה לו בלעדיו.

תמונה: freeimages.com/Gary Tamin

המחברת:
יעל ססלוב- שני
מטפלת ומורה בגינקולוגיה סינית
yaelsaslove@gmail.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts