היכרות עם שיטת אבן

היכרות והזמנה
שיטת אבן

השאלה איך האדם והקוסמוס קשורים אחד לשני בערה בי כבר מגיל העשרה, ונראה היה שלרפואה הסינית יש תשובה.
כך יצא שכמטפל 'נולדתי' לתוך הרפואה הסינית. החשיבה שלי על גוף האדם, תפקידו בעולם, הבריאות והחולי שלו, החלה ברפואה המופלאה הזו. לכן, כל מה שהתחבר בתוכי במהלך הדרך נולד מתוכה: רפואה עדינה שמחברת את המחזורים הפיזיולוגיים עם אלה הקוסמולוגיים; את המחזור החודשי של האשה לירח, את ההתבגרות של ילדינו ושלנו עם מחזורים של 7, 8 ו 30 שנה, את שינויי העונות ומזג-האוויר והשפעתם  על הגוף; ונותנת מקום משמעותי להקשבה לדופק, שהגלים המחזוריים שבו מגלים לנו, כמטפלים, כל כך הרבה ממה שקורה בגוף האדם.
אנחנו משתמשים בדיקור כדי להחזיר את הגוף לפעול בהתאמה למחזורים הטבעיים האלה.

טכניקת טיפול נוספת שנמצאת בארגז הכלים שלנו, ובעיניי לא מקבלת מספיק תשומת-לב, היא הטיפול באלקטרו: שימוש בזרמים חשמליים עדינים שמגרים את נקודות הדיקור. במחקרים שנעשו על גירוי נקודות דיקור על-ידי זרמים חשמליים, נצפתה יעילות דומה לזו של השימוש במחטים. ישנם מחקרים שבהם מזכיר החוקר גם את קצב הפולסים החשמליים שנעשה בהם שימוש (בדרך כלל 100 מחזורים בשניה או 2 מחזורים בשניה).

ב-10 השנים האחרונות חקרתי ונכנסתי לעומק ההשפעות החשמליות על גוף-האדם, וגיליתי שבמקום לגרות את נקודות הדיקור על-ידי זרמים חשמליים, ניתן לעשות זאת בעזרת גלים אלקטרומגנטיים. הכוח האלקטרומגנטי הוא הכוח שנוצר מסביב לכל זרם חשמלי. שידורו בפעימות ובמקצבים שונים אל הגוף נקרא 'טיפול בגלים מגנטיים', או 'טיפול בתדרים'. כמו טיפול באלקטרו, גם הגלים המגנטיים גורמים לגירוי נקודות הדיקור, גירוי עדין ו'אלגנטי' יותר שאינו מורגש על ידי המטופלים. הטיפול נעשה עם אלקטרודות שמונחות על איזורים שונים בגוף, והמטפל בוחר את קצב הפעימה המתאים, או במילים אחרות, איזו תנועה מחזורית לשדר לגוף.

הגלים המגנטיים מעודדים את הגוף לחזור ולפעול במחזורים הטבעיים שלו על ידי מנגנון תהודה. תהודה היא חוק פיסיקלי, ודוגמא חיה שלו היא כשאנחנו נכנסים לחנות עם כלי-נגינה. כשננגן תו בכלי אחד, כל הכלים שמכוונים לאותו תו, ינגנו גם הם. באותו אופן, מגיב הגוף לגל מגנטי בתדר מסוים. התדר מייצג מחזור פיסיולוגי בגוף, והגוף עונה לתדר בתגובה חשמלית פיסיולוגית זהה המתרחשת בגוף, ובעצם – בנקודות הדיקור. שיטת טיפול זו התפתחה בעיקר באירופה, (גרמניה ושוויץ במיוחד) ונקראת ביו-רזוננס (תהודה ביולוגית, המילה resonance מקורה בלטינית ומשמעותה 'לענות').

אני אוהב מקצבים, מוסיקה ופיסיקה, ותחומי העניין שלי משכו אותי לבחון את השפעת הגלים המגנטיים על הגוף. מכיוון שאני מכיר את הגוף דרך העיניים הסיניות, התחלתי לעשות הקשרים, לאסוף טכניקות טיפול ואבחון, ללמוד על מנגנוני הפעולה הביולוגיים והאנרגטיים של טיפול בגלים מגנטיים, לקרוא מחקרים ולהכיר גישות טיפוליות שונות. מה שחסר לי בכל החומרים שקראתי היה הגישה האנרגטית, כפי שהתחנכתי עליה ברפואה הסינית.

עם התפתחות העבודה עם תדרים, התרחב והשתפר הטיפול ברפואה הסינית שלי. הדבר הראשון שנתן לי מוטיבציה להמשיך היו התוצאות בקליניקה. מטופלים עם פרקינסון שהפסיקו לרעוד בזמן טיפול, ילדים שהרגישו את הטיפול בגלים והגיבו אליו מיד: זכור לי במיוחד תינוק בן שבוע וחצי, עם עצירות מיום הלידה. לאחר 5 דקות עם גלים מגנטיים, יצאה היציאה הראשונה שלו על מיטת הטיפולים שלי; מטופל שהגיע עם דלקת ריאות והתקף אסטמה ויצא בלי התקף (שיפור שהחזיק כמה שבועות). בקיצור, הבנתי שעליתי על משהו וששווה להמשיך וללמוד את המהות שלו.

כך, המשכתי ולמדתי מספריו של נוג'יה (אבי הרפואה האוריקולרית, הדיקור באוזן על פי האסכולה הצרפתית), על 7 התדרים הבסיסיים שמשפיעים על איזורים שונים בגוף, ועל השפעתם על הארגון הפנימי של האדם. מרופא אחר בשם קלינגהרדט למדתי שאפשר להשתמש בדופק כדי להקשיב לתפקוד של מערכת העצבים האוטונומית על חלקיה השונים. גיליתי שהרפואה האנתרופוסופית מתארת את הפיזיולוגיה של האדם על ידי חלוקת תפקודי הגוף לתפקודים מטבוליים, ריתמיים וסנסוריים. למעשה זהו תיאור מפורט ומעשי של המחמם-המשולש (הסינדרומים הם ביטוי של תפקוד המחמם-המשולש על רמותיו השונות).

הבנתי שצ'י, כפי שהוא מתואר בספרות הסינית, ויונים חופשיים בגוף האדם כפי שהם מתוארים בספרי הפיזיולוגיה המערבית, מתפקדים באופן דומה.

הבנת הקשר הפיזיולוגי בין נקודות הדיקור, הדופק ומערכת-העצבים האוטונומית הרחיבה את יכולתי להבין את עומק ההשפעה של הרפואה הסינית. נקודות דיקור הפכו עבורי לאיזורי השפעה, זוהי תפיסה שמרחיבה את היכולת שלי, כמטפל, לתמוך בכוחות הריפוי של המטופל.

מתוך כל המתואר כאן ומתוך העבודה הקלינית שלי, התגבשה שיטה לטיפול עם גלים מגנטיים. מסתבר שתדרים ספציפיים שמתאימים באופן אישי למטופל, תוך התייחסות למערך האנרגטי שלו, עושים עבודה מופלאה. ומכאן ברור לי שכך אמור להיראות טיפול מיטבי עם אלקטרו, הוא אמור להיות אלקטרומגנטי!

מורן אבן מעביר את הידע שצבר בקורס מסודר. למידע נוסף אודות הקורס לחצו על הקישור: שיטת אבן.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

תמונה: freeimages.com/skyro

המחבר:
מורן אבן
מטפל ברפואה סינית ושיטת אבן
method.even@gmail.com

 

 

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts