יאיר

סיפור מקרה- טיפול באמצעות טווינה

הצטננויות חוזרות- טיפול בעזרת טווינא ילדים

יאיר, תינוק בן שנה, החל לחלות באופן סדרתי מהרגע שנכנס לפעוטון בגיל חצי שנה.
התינוק עבר אפיזודות של הצטננות המתבטאת בנזלת, שיעול, הקאות, שלשולים, חום וחוסר מנוחה המלווה בעצבנות מטרידה.

רקע: לידה רגילה. אפגר: ראשון 9, שני 10. משקל: 3,720.
לשון: אדמדמה, חיפוי לבן (עדיין יונק).
וריד האינדקס: לא בולט.
אזור shan gan: גוון כחלחל.
אבחנת בטן: מעט תפוחה.

התפתחות כללית: תקינה.

אבחנה: חולשת צ'י של הריאות, טחול וקיבה, המלווה בהצטברות חום כתוצאה מסטגנציה.

אסטרטגיה טיפולית: בשלב הראשון: הנעת צ'י עדינה על מנת לנקז את החום החוצה ותמיכה באיברים החלשים. בשלב השני- חיזוק האיברים וויסות בזרימת הצ'י.

מכיוון שהילד מצוי בחוסר נוחות עקב הצטברות החום בגופו חשוב לגשת אליו באופן עדין וזהיר. תחילה נטפל באזורי הגירוי בכף היד על מנת להניע צ'י במחמם האמצעי ולתמוך בריאות ובמחמם האמצעי. לאחר מכן נטפל ישירות בחזה ובבטן בטכניקת fen fa ו- tui fa באזור הצלעות xie lei- על מנת לווסת את הצ'י ישירות מעל האיברים (טכניקה זו גורמת לילד לצחקק ולאחר שחרור החום הראשוני הילד חש בנוח יותר בזמן הטיפול). כבר בשלב זה התינוק חש רגוע יותר ותחושה זו ליוותה אותו במשך שאר הטיפול וביום המחרת. סיום הטיפול יהיה בגב בנקודות ההשפעה האחוריות ובסוף הטיפול נחזק את הכליות דרך הגב התחתון בטכניקת bu cha fa.
לטיפול השני הגיע הילד רגוע יותר כך שניתן היה להתחיל באזור המצח tian men ו- kan gong על מנת לפתוח את הילד לטיפול עמוק יותר (על פי המסורת הסינית), ולהמשיך רגיל, ידיים חזה בטן רגליים וגב. הפעם חיזקתי יותר ועבדתי על ויסות זרימת הצ'י על מנת לעזור בניקוז החום החוצה.
לאחר הטיפול השני היה שיפור במצבו באופן משמעותי, רוב הסימפטומים נרגעו ונשאר גודש באף ושיעול. מהטיפול הרביעי ואילך מגמת הטיפול הייתה שימור וחיזוק מערכת העיכול והנשימה.

סדירות הטיפול: תחילה פעמיים בשבוע למשך שבועיים ולאחר מכן פעם בשבוע למשך 4 שבועות. המשך טיפול כל שבועיים למשך חודש ולאחר מכן פעם בחודש למשך חודשיים.
במקביל ההורים קיבלו הדרכה מסודרת על סדר הטכניקות שיש עליהם לעסות את הילד בבית פעמים ביום למשך שבוע ולאחר מכן פעם בשבוע.

המחבר:
בני מרמור Dipl. Ac.
מטפל ומרצה לרפואה סינית מומחה לילדים
רכז ארצי רפואה סינית ב"כללית רפואה משלימה"
bennyming4@yahoo.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts