אלופסיה

סיפור המקרה של אורנה
אלופסיה

לפני כחצי שנה הגיעה אלי מטופלת, שם בדוי אורנה, בת 28.
אורנה הגיעה למרפאה עם תלונה עיקרית של אלופסיה- הפרעה מסיבה לא ידועה המאופיינת באיבוד מהיר של שיער מלא באזור עגול בדרך כלל, עם גבול חד. רוב הנפגעים הם מתחת לגיל 40 שנה. המחלה יכולה להופיע על הקרקפת או באזורים שעירים אחרים בגוף. יש שמקשרים זאת למצבי לחץ רגשי, אך הדבר עדיין לא ברור.

בתשאול שערכתי התברר כי אורנה הייתה נתונה ללחץ בתקופה שקדמה להופעת ההתקרחות.
בבירור נוסף סיפרה אורנה על כאבים בגב תחתון ועל פגיעה בתעלת השמע השמאלית עם ירידה קבועה בשמיעה…

במפה אסטרולוגית התברר שאורנה נולדה בשנה עם הרבה אנרגיה של אש וחוסר יחסי באנרגית המים -1978. האיברים החסרים במפה, Missing Organs, היו הכליות, שלפוחית השתן וכיס המרה, שלושתם איברים השייכים לאנרגית המים.

בתשאול הראשון הוספתי ושאלתי את אורנה האם זכורה לה טראומה שחוותה בילדות, וזאת בכדי לנסות ולראות האם חוותה אורנה טראומה שהשפיעה עליה והודחקה.
אורנה סיפרה לי על מקרה בגיל 12 שהשפיע מאוד על חייה באותה תקופה והשאיר בה צלקת לאורך זמן.

בבדיקת הדופק שנערכה בטיפול הראשון אבחנתי חולשה גדולה באנרגית הכליות ו"לכלוך" בכבד.
התשאול, המפה האסטרולוגית והדופק הובילו אותי להבנה שמדובר בחולשה בכליות עם קור שתקוע עמוק. הפגיעה באנרגית הכליות משפיעה על הכבד שלא מצליח לבצע את עבודתו נכון ו"מתלכלך".

טיפול ראשון: 4 נקודות CO6, CO7 ו- SI7, SI8- זהו שילוב שמחזק את אנרגית הכליות והכבד, ובעל השפעה מנטאלית גבוהה. השימוש ב- 4 נקודות נותן יציבות ומאפשר שינוי מתוך בסיס חזק ובטוח. כעבור שבועיים חזרה אורנה עם גדילה של שיער חדש באזור האלופסיה אך שטח האלופסיה גדל.
ניתן היה להבין שהכיוון של הטיפול היה נכון אך צריך היה להתמקד יותר.

טיפול שני: BL10 עם KID25 בי- לטרלית.
KID25 נקראת SHEN CANG- מחסן הנפש, היא ממוקמת במרווח הבין צלעי השני, ובעלת קשר חזק למערכת יחסים HT-KID. לפי שמה ניתן להבין כי הנקודה מתייחסת לרגשות ש"קבורים" עמוק בתוכנו ולא הצלחנו לעבד כראוי במהלך החיים. יחד עם BL10, שהיא נקודת אשנב לרקיע ומפגש ה- DIV של KID/BL, הטיפול עבד על הרמה העמוקה של הרגשות המודחקים, תוך התייחסות לכליות וללב.
כשאורנה חזרה אחרי שבועיים השיער המשיך לצמוח וגודל האלופסיה הפסיק לגדול.

טיפול שלישי: הדופק של הכליות כבר לא היה חלש אך בכבד וב- CHONG עדיין הייתה חולשה ולכלוך. הטיפול שבחרתי היה פתיחת המרידיאן המיוחד CHONG בתוספת של LIV1 על מנת לנקות את הכבד ואת ה- CHONG (הרמה העמוקה של הכבד).

טיפול רביעי: אורנה הגיעה כשהשיער עדיין גודל אך לא בצורה מושלמת.
בבדיקת הדופק אנרגית הכליות הייתה חזקה אך הורגשה בתוכה חסימה עם אנרגיה זרה שיושבת בעומק. אנרגיה זו יכולה להיות הטראומה שחוותה אורנה בילדות. בטיפול זה דקרתי את GV16 ביחד עם CO11 בי- לטרלית. זהו טיפול לסילוק GUI, אנרגיה זרה מהכליות.
אחרי הטיפול הזה אורנה לא הגיעה במשך 6 שבועות.

כשהגיעה אורנה לטיפול הבא שיער ראשה חזר לקדמותו, לא ניתן היה לזהות יותר את מקום האלופסיה.

ברפואה המערבית לא יודעים כיצד לטפל באלופסיה בצורה יעילה, אולם דרך מקרה זה ניתן לראות כיצד דרך הבנת אופי המטופל וההשפעות על חייו ניתן להחזיר את הגוף לאיזון ולתת לו לעשות את עבודתו.
אורנה חזרה למצב בריאות בזמן קצר יחסית ובמינימום התערבות חיצונית.

*תמונה: Sam Manns

המחבר:
עוז שבתיאלי
מטפל ברפואה סינית עתיקה Stems and Branches
oz.shabtiali@gmail.com

Total
0
Shares
1 comment
כתיבת תגובה
Related Posts