חמישה עקרונות בסיסיים לניוזלטר

אומרים עליו שהוא גמור, שהוא לא עובד, ומי מסתכל עליו בכלל? אבל הניוזלטר טרם אמר את המילה האחרונה, ויכול להיות אפיק משמעותי בשיווק הקליניקה שלנו
חמישה עקרונות בסיסיים לניוזלטר

ניוזלטר הוא נושא טעון, וממש שלא באשמת הפורמט. 

השימוש המרגיז שהפך את הניוזלטר למטרד אצל הרבה מאיתנו, הוא האשם במיאוס הכולל בניוזלטר באשר הוא. ריבוי הודעות מכירתיות מרובות ללא תוכן אמיתי, איכותי, שמעניק לנו ערך מוסף, הוא תוצר שחוזר על עצמו והמאיס את עצמו על מרבית מקבלי ההודעות הללו.

השימוש המציק הזה, בו כל בית עסק, גדול או קטן, מבקש הרשמה לניוזלטר כדי לקבל 10% הנחה, ועקב שימוש מנדנד וחסר כל תוכן, הניוזלטר מיד מועבר לספאם, או נשאר במקומו ומעבה את תיבת המייל (סוף סוף מקום שהבלאגן לא גלוי לעין חיצונית בוחנת).
במקביל, העובדה שכל כך הרבה אנשים לא פותחים את המייל פוגעת בנתוני הפתיחה וביעילות אפיק השיווק החזק הזה.

חמישה עקרונות בסיסיים לניוזלטר

אני פה כדי להציע את השקל עשרים שלי בכל הקשור לעבודה עם ניוזלטר, בעיקר לאור שנות העבודה של סינית. להלן חמישה עקרונות בסיסיים לניוזלטר: 

  1. החוק הראשון באינטרנט, כולל רשימת תפוצה, קבוצה, עמוד FB, טלגרם וכל שאר החברים: CONTENT IS KING, או במקרה שלי: CONTENT IS QUEEN!
    הערך של ניוזלטר מגיע מהתוכן שתיצקו אליו. זה מה שימנע עזיבות המוניות, יגדיל אחוזי פתיחת מייל ויצמיח מספר לחיצות על קישורים.
    חשוב מאוד לזכור את זה כשאנחנו באוריינטציה שיווקית. מניסיוני, שיווק בתוכן זו דרך השיווק הטובה ביותר.
    מה כל זה אומר מבחינתינו?
    א. לגוון בסוגי תוכן
    ב. להשקיע בכתיבה
    ג. להשקיע בהגהה ובעריכה, כדי שהרעיונות שלנו יעברו בצורה ברורה וקולחת
    ד. תמונות- זהירות עם בחירת תמונות ממאגרים עקב שימוש חוזר של תמונות מסוימות. אם יש לנו תמונות משלנו, הן יהיו בעדיפות ראשונה
    ה. להקפיד על נדיבות בידע. רק טוב יוצא מזה
  1. רשימת תפוצה= קהילה. ההתייחסות לרשימת תפוצה כקהילה לכל דבר ועניין הולכת ותופסת תאוצה. ההתייחסות שלי לאורך השנים לאנשי הניוזלטר של סינית מייל הייתה תמיד כקהילה. אנשי הניוזלטר הם כוח מניע, אנשים שידעתי שמתעניינים בדברים שעולים באתר, נשים שקוראות, אנשים שלומדים, נשים שממשיכות להתמקצע. אלו הא.נשים שאני רוצה שילכו איתי בסינית, אנשים שאוהבים ואוהבות רפואה סינית. לכן חשוב בעיניי לשמור על עקביות ולרוץ באפיק זה למרחקים ארוכים (בניגוד לספרינטים קצרים). אז כן, יש גם ניוזלטרים מכירתיים ועדכונים על מבצעים, אבל הבסיס הוא תוכן. אותו הדבר עם ניוזלטר של קליניקה: חשבו מי קהל היעד של הקליניקה, תנו לקהל היעד שפע של ידע, נקודות למחשבה, מידע שנושק לנושא המרכזי, וכן, מדי פעם גם יהיו מיילים יותר שיווקיים ומכירתיים. זה בסדר גמור בעיניי.
  1. אינטראקציה עם קוראות.ים: כמות הרשומות.ים שפתחו את המייל ביחס לכלל הרשומות.ים חשוב יותר ממספר הרשומות.ים. כך גם מספר ההקלקות על קישורים. רוצה לומר, המספר של הרשומות.ים בפני עצמו אינו מספיק כדי להבין אם רשימת התפוצה שלנו יעילה או לא. חשובה האינטראקציה.

  2. אנשים אישרו את הצטרפותם לרשימת התפוצה שלנו, משמע 1: הם ישמחו לשמוע מאיתנו. משמע 2: אנחנו לא ננדנד/לא נתקרצץ/לא נעיק/לא נרגיז, וכל שאר האפשרויות הנגזרות, גם אם נשלח מייל פעם בשבוע- שבועיים. נא להפנים, תודה.

  3. סטטיסטיקות: אני התמכרתי לסטטיסטיקות שונות במהלך שנות סינית. יש את אלה שכל הזמן מסתכלים על שינויים בבורסה, ויש אותי שכל הזמן הסתכלה על שינויים בסטטיסטיקות. ואז כמובן מתחילים הסרטים- כמה פתחו, כמה לא, למה לא פתחו, הם לא אוהבים אותי, אוי ואבוי, ולמה לא לחצו על הקישורים המעולים שלי, ומה לא בסדר, ואוף….  כמובן שנגמלתי, ואני כאן לספר שזה ממש לא מומלץ לשבת על הסטטיסטיקות בתדירות גבוהה. כן חשוב לבדוק אותם בקביעות מרווחת היטב, כי הנתונים האלו יכולים מאוד לעזור לנו, למשל על איזה קישורים לחצו הרבה ומתוך כך מה הכי מעניין את הקוראות.ים שלנו. הנתונים האלו ניתנים ליישום כבר בניוזלטר הבא בתור.

  4. כמה אנשים נחשבים לרשימת תפוצה? מבחינתי אם יש לנו 7-10 רשומים, אפשר להתחיל לעבוד. תדירות? ניסוי ותהיה (ולפעמים גם טעיה), כלומר נשחק עם זה ונראה מה עובד לנו הכי טוב, אולי פעם בשבוע? אולי פעם בשבועיים? פעם בחודש? ננסה ונראה לפי סטטיסטיקות. אם יש לנו מוצרים שנמכרים דרך האתר שלנו, נוכל לראות זאת מיד לפי המכירות שמגיעות לאחר שליחת ניוזלטר.

ניוזלטר הוא אפיק שיווקי שיכול להיות משמעותי מאוד בעבודה השיווקית שלנו בקליניקה. אל תוותרו עליו מבלי לבחון את היעילות שלו באופן מעמיק.

מחשבות? שאלות? תהיות? התיעצות? בואו לשתף בקהילת סינית בפייסבוק, ואפשר כמובן גם ליצור איתי קשר במייל.

* תמונה: Rinck Content Studio

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר וקהילת סינית
yael@sinit.co.il

Total
1
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts