מדיסין בום

נעים להכיר- אורי אהו ווימאל משה, בעלי ומנהלי החנות מדיסין בום
מדיסין בום

מהשנים הראשונות ללימודי הרפואה הסינית, אנחנו מכירים מספר עוגנים שמלווים אותנו לאורך הדרך המקצועית.
עוגן אחד כזה היא מדיסין בום.

מדיסין בום הוקמה בשנת 1994 על ידי אורי אהו ווימאל משה, מתוך זיהוי הצורך לחנות למכירת ציוד מקצועי עבור מטפלות ומטפלים בישראל, ברפואה סינית אבל גם לתחומים אחרים ברפואה המשלימה.
כאחד הגופים הותיקים והגדולים בארץ, מקימי מדיסין בום מעורבים בנעשה בתחום בין אם בליווי תהליכים בתחום שצמח והתפתח, בין אם במתן חסויות באירועים שונים ובין אם מתן עזרה לכל מטפל ומטפלת שמגיעים לחנות עם צורך להתייעץ עם אנשי מקצוע. וימאל ואורי למדו רפואה סינית ודואגים להעסיק מטפלים או סטודנטים שלומדים רפואה סינית או תחום אחר, כדי שהמענה יהיה מקצועי.

מדיסין בום חוגגת השנה, 2019,  25 שנות פעילות. זו הזדמנות נהדרת להציג קצת יותר לעומק את הדמויות החזקות והבולטות בתחום. ועל כן קיימנו ראיון, כדי שכולם יכירו את הנפשות הפועלות מאחורי השם ״מדיסין בום״.



י. א: איך הגעתם ללמוד רפואה סינית? אני מבינה שנפגשתם במסגרת הלימודים, איך התחברתם?
וימאל: אורי ואני הכרנו בת"א בשנת 1993, אורי בדיוק שב מהמזרח הרחוק ואני מדרום אמריקה.
יחד נסענו להודו לתקופה של 3 חודשים ושם הקמנו את "בום בגדים", יבוא ושיווק מוצרי אופנה מהמזרח והודו.
אורי החל את לימודי הרפואה הסינית אצל אולשבסקי בשיאצו בלבד ואני התחלתי באותה שנה בביה"ס הישראלי (לימים מדיסין). שנה לאחר מכן הצטרף אורי ולמד רפואה סינית שנה אחרי, ושיאצו למדנו יחד.

י.א: איך הגיעה ההחלטה לפתוח חנות לציוד מקצועי למטפלים? 
וימאל: בהיותנו באמצע הלימודים היינו מרבים בנסיעות לצורכי עבודה ויצרנו קשרים רבים במזרח הרחוק.
יום אחד פנה אלינו ראול רודריגז וסיפר שהחלום שלו הוא להקים חנות /בית מרקחת (זן צמחים עדיין לא הייתה קיימת. זן צמחים הייתה מהחברות הראשונות למכירת צמחי מרפא סינים בארץ,כיום חלק מברא צמחים).
הגענו להבנות עם ראשי המכללה דאז, ראול,יאיר מימון ורון פייס, ויצאנו לדרך כשותפות עם המכללה.
אורי: באותה תקופה היה מאוד קשה להשיג ספרות וציוד (טרום עידן האינטרנט), והצורך התחיל לעלות.
כיוון שהיו לנו קשרים במזרח הרחוק, קפצנו על ההזדמנות והקמנו את החנות בהתחלה לטובת הסטודנטים, ואחר כך זה התפשט למטפלים, בתי וקופות חולים וכו׳.

י.א: השם ״מדיסין בום״. מה משמעותו? מאיפה הגיע השם?
וימאל: הם היו מדיסין, אנחנו היינו בום. כך נהיה מדיסין בום, החיבור בין האקדמיה והמסחר התבקש.
אורי: בום זה ברכה בסנסקריט .

אורי אהו מדיסין בום
אורי אהו, מבעלי מדיסין בום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

י.א: בואו נשים את הקלפים על השולחן. אנחנו שומעים על נושא המחטים ופערי מחירים בין מדיסין בום לאפשרויות נוספות שניתן למצוא ברשת. למה שמטפלים ומטפלות יקנו מחטים ושאר ציוד מקצועי במדיסין בום במקום בחנויות און ליין?
וימאל: שתי סיבות עיקריות:
הראשונה היא, למחטים נדרש אישור מקצועי של משרד הבריאות אגף מכשור רפואי. חברות הביטוח נסמכות על כך בתביעות נזיקין, מי שקונה באינטרנט בזול פשוט לא מבוטח!

הסיבה השנייה היא, העולם ואיביי מלאים בזיופים. אנו פוגשים כל שבוע מקרים של אנשים שהזמינו מתמונה וקיבלו משהו אחר לגמרי. מחט מזויפת ממפעל שאין לו תקני יצוא מחמירים לציוד רפואי, היא משהו שאני חושב שכל מטפל צריך לחשוב עליו פעמיים. אנחנו מכניסים את המחט לגוף של המטופל מתוך רצון להיטיב. איך אנחנו יודעים שהמחט המוצעת הופקה ברמה גבוהה? איך אנחנו יודעים שמתכת ממנה עשויה המחט באיכות טובה ועברה בקרה ואישורים של משרדי בריאות בעולם?

עם זיופים אנחנו לא יכולים לדעת את זה ולא תמיד אנחנו יודעים בכלל לבדוק את הנקודות האלו. ואז יוצא שאותו מטפל חושף עצמו לתביעה ללא יכולת להגן על עצמו.
בעוד זיופים יכולים לעבור בשקט כשנרכוש תיק או ארנק, בכל הקשור לבריאות של אנשים, זו לדעתי התנהלות שאינה נכונה ואחראית כלפי מטופלים ומטפלים.
אגב, לרוב ישנם מבצעים במדיסין בום על המחטים הטובות והמוקפדות בעולם שמביאים אותן למחיר שלא משתלם לקנות בחו"ל.

אורי: אני חושב שקונים אצלנו כיוון שיש ערך מוסף לקנייה שלנו, יש ״אבא ואמא״, תמיד אפשר להתייעץ, להתלבט ביחד, אם משהו לא מתאים אפשר להחזיר. אנשים מחפשים הרבה פעמים יחס אישי ואת זה אפשר לקבל אצלנו בשפע.

י.א: לאן שוק המחטים עוד יכול להתפתח?
וימאל: שוק המחטים ממציא את עצמו מחדש השכם והערב, הבייבי שלנו באופן אישי ומקצועי הוא הדיקור בעזרת מכשור לייזר רך. הדרך הזו בהחלט לוקחת את הרפואה הסינית צעד אחד קדימה.

אורי: תמיד יש חידושים והמצאות, זה תחום מתפתח גם אחרי שלושת אלפים שנה.
בראייה של 25 שנה, רוב המפעלים (למעט הזולים בסין) עוברים שדרוג לייצור ללא מגע יד אדם, מאסטרים שונים מפתחים כלי עבודה ספציפיים ומתקדמים טכנולוגית ויש המון לאן להתפתח, בעיקר בקשר בין המטפל למטופל בנושא שדרוג הטיפול כאשר המטופל בבית.

וימאל משה מדיסין בום
וימאל משה, מבעלי מדיסין בום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

י.א: מהם הקריטריונים שהופכים מחטים של חברה אחת לעדיפות על פני מחטים מחברה אחרת? מה ההבדל בטיב המחטים השונות הקיימות כיום בשוק?
וימאל: ישנם לא מעט משתנים באופן בו החברות מייצרות את המחטים. כך, למשל, היפנים אלופים בסגסוגות המתכת (למשל חרבות טאי צ׳י), ובעיבוד שבבים מיקרוני עד לחוד מושלם, נקודה מהותית לפי הרפואה היפנית שהמחט צריכה לחדור כחרב את בריכת הצ׳י.

אצל הסינים העניין קצת שונה, הם עוד השתמשו בעצמות דגים ומלחציים שונים מברונזה לפני עיבוד מתכת. הסינים אומרים שהמחט צריכה להיות מעט עגלגלה בטיפ שלה כדי שתיפול כאבן אל באר.
הקוריאנים הם איפה שהוא באמצע, בעיקר שומרים על איכויות יצוא גבוהות כגון אספקה סדירה ומהימנה וללא פגמים ביצור.

נכון לימינו ועם התפתחות התעשייה רוב המחטים מיוצרות בסין וקוריאה, כ- 8-10% מיוצרות ביפן.
חשוב להדגיש כי אורי ואנוכי בילינו ימים רבים בסין, יפן, קוריאה ע"מ להצליח להביא ארצה את כל המוצרים הנכונים למקצוע.

אורי: זה בעיקר עניין טכנולוגי וכספי. הטכנולוגיה הקיימת ביפן וקוריאה היא מאוד מתקדמת ויקרה,
טכנולוגיה שהסינים לא יכולים להרשות לעצמם. ביקרנו במפעל של חברת Seirin ביפן, שם הלבישו אותנו 
ב"חליפות חלל", ועברנו חיטוי לפני שנכנסנו לאזור הייצור. בפנים ראינו מחשבים מנהלים את קו הייצור. בסין לעומת זאת, יושבים 300 סינים על הרצפה ואורזים מחטים ידנית. ביפן ובקוריאה המחטים עוברות תהליך של שיוף לייזר, מה שמבטיח ההחדרה קלה ולא כואבת, טכנולוגיה שאין עדיין בסין.
אלו הסיבות להבדלי האיכות והמחיר בין החברות.

י.א: מה אתם הכי אוהבים בעבודה שלכם במדיסין בום?
וימאל: אני אישית אוהב את כל ה"פרלמנטים" המקצועיים שנוצרים כאן, אנשים כל הזמן מתייעצים.
אני אוהב את ההתחדשות הבלתי מתפשרת להביא ציוד טוב ונכון לקהילת המטפלים.
ואני מאוד אוהב את הלקוחות הקבועים, שחותרים לשימוש בציוד נכון ובאיכות גבוהה.

אורי: האינטראקציה עם המטפלים, אוהב שמטפלים מגיעים לחנות להתייעץ, אוהב לתת מהידע הרב שנצבר לאורך שנים וגם ללמוד עוד כל הזמן, ואוהב את הנסיעות לתערוכות וחיפוש אחר ציוד חדש ומעניין.

י.א: אתם כיום לא מטפלים ומרוכזים בעבודה במדיסין בום, אך שניכם ציינתם שאתם מעוניינים לחזור לקליניקה פעילה. אתם מתגעגעים לטיפול? למטופלים? למה אתם הכי מתגעגעים?
וימאל
: מאוד! אני אישית ממש מעוניין להשתמש בידע הרב שצברתי לאורך השנים ולזקק את הטיפול לרמה הכי מקצועית שאוכל להגיע אליה. כמעט כל שבוע אני מטפל בכל השכנים והחברים מהמושב.

אורי: הצטרפתי לא מזמן לקליניקה של מרסלו איידלמן בטיפולי לייזר. אני מאוד מתגעגע לפגוש מטופלים חדשים, ולנהל חיי קליניקה כמו פעם. אני משתוקק לישם את הידע שצברתי בשילוב לייזר וטיפולי רפואה סינית מסורתית.

י.א: אחרי כל השנים האלו ביחד. מה הסוד לזוגיות שלכם?
וימאל: כשהתחלנו את העסקים היה לנו הסכם של כבוד שעדיין מתקיים: לעולם לא נריב על כסף ולעולם לא נעשה משהו שהוא אינו שוויוני לשנינו.
אנו סומכים במאת האחוזים האחד על השני, מעולם לא בדקנו ולעולם לא נבדוק זה את זה. הסמכות שיש לכל אחד מאיתנו היא בדיוק 50% והשליטה היא שוויונית.

חוץ מזה אנחנו חברים טובים שעוזרים אחד לשני ותומכים (גם נשותינו והמשפחות שלנו מחוברות).
הסוד העיקרי הוא לאפשר מספיק מרחב האחד לשני ולא לשפוט לחומרה לעולם, ועוד סוד ממש קטן מספיקים 4 ימי עבודה בשבוע.

וימאל ואורי מדיסין בום
וימאל ואורי, מייסדי ומנהלי מדיסין בום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

י.א: אלו מגמות שינוי אתם רואים בתחום הרפואה הסינית בארץ ובעולם?
וימאל: מטפלים טובים שיוצאים היום לעולם הטיפולי יודעים יותר טוב רפואה סינית מאשר בשנים עברו, וזאת בעיקר בגלל שהמרצים שלהם משקיעים המון ולומדים מגוון שיטות מתמקצעים בהן במרפאות בארץ ובעולם.
במקביל, ומבלי לגרוע מהאמור, יש התגברות של תופעת קורסים מזורזים. תופעת השרלטנות חייבת להיפסק.

הרפואה הזו מתחדשת ללא הרף וכבר ישנם פרוטוקולים טיפוליים נרחבים על מגוון רחב ביותר של סינדרומים. לאורך השנים עזרנו לנהל "מאבק" במושג "רפואה אלטרנטיבית", לדעתנו אנחנו לא אלטרנטיבה אלא בחירה. בשנים האחרונות ועם התגברות הרפואה הסינית בקהילה ניתן להבחין כי ההתקדמות הזו חיונית והקהילה מבינה שמחטים זה לא רק לפריצת דיסק.

אורי: הרפואה בכלל ורפואה סינית בפרט הופכת יותר ויותר טכנולוגית, מכשירים דוגמת אלקטרו ולייזר תופסים מקום יותר מרכזי היום מלפני 10-20 שנים וזה רק ילך ויגבר. עדיין אין ולא יהיה תחליף למטפל בשר ודם אבל הכלים השתנו. היום בנוסף למחטים ופורמולות צמחים יש לנו מכשור מתקדם שעוזר לנו הן באבחנות והן בטיפול, והלייזר הוא דוגמה מצוינת, עובד חזק ועמוק ללא כאב עם תוצאות מהירות וטובות ולדעתי המגמה הזו רק תימשך בשנים הקרובות.
י.א: מה צופן העתיד למדיסין בום?
וימאל: הרצון שלי באופן אישי הוא לצמצם את המסחר הפרונטלי למינימום ולעבוד רק דרך המדיה, ללא חנויות והוזלת עלויות על מנת להציע מחירים נכונים יותר עבור הלקוח.

ממש בימים אלה אנו מצמצמים את הסניף החיפאי שלנו לאחר אחיזה רבת שנים בממלכת הצ'קפוסט שבחיפה.
צעד זה נועד כדי להתייעל ולהגיע אל הלקוח שלנו דרך המדיה במקום שהוא יגיע אלינו פיזית.
לאורך השנים "מדיסין בום" היה ונותר הגוף הגדול, המקצועי והחזק בשוק ואנו מקווים שכך יהיה גם בעתיד.

אורי: נמשיך לעבוד קשה ולעשות את המקסימום על מנת לספק ללקוחותינו את המוצרים הטובים ביותר
במחירים תחרותיים ולהביא את החידושים האחרונים בתחום.

י.א: מה הן שלוש העצות שאתם יכולים לתת לבוגרים שמתחילים את דרכם המקצועית?
וימאל: לא לשכוח שידע היא מילת מפתח במקצוע כמו שלנו,יש המון ידע בעולם וכדאי להמשיך ולחקור, כדי להתייעל בשיטות חדשות וגם בקיימות.
ללמוד ענווה מהי. מטפל טוב נדרש למידת ענווה גדולה במפגש עם מטופל.

אורי: לא להפסיק ללמוד ולהתפתח. לזכור שבניית קליניקה זו עבודה קשה וצריך המון רצון והתמדה, בסוף זה קורה.
ומההתחלה להשתמש בציוד הכי טוב שאפשר, זה משתלם!

מדיסין בום

דרך בן גוריון 24, 
בני ברק
טלפון: 03-7523666

www.medicinebom.co.il

צילומים: בן רוטשטיין

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית ומטפלת ברפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts