הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית- סקירה

סקירת הספר הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית מאת ארם צייג
הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית

כשמטפל בוחר להתמחות ברפואה סינית לילדים, הוא לוקח על עצמו שני תפקידים בו זמנית:
הראשון, והברור יותר- טיפול בילדים. השני, שהוא ברור אך לא תמיד מדובר, והוא טיפול/הדרכת הורים.
הטיפול בהורים לרוב אינו נעשה באמצעות מחטים וצמחי מרפא, אלא נעשה באמצעות ייעוץ בנושאים שונים הקשורים לילד וליחסי ההורה וילדו, וזמינות למתן תשובות בין טיפולים.
ארם צייג מבין את שילוב התפקידים הזה, והוציא לאחרונה ספר חדש, ״הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית״. המפגשים עם הילדים נשארים במסגרת הקליניקה. הטיפול בהורים מתקיים הרבה פעמים טלפונית, אם בשיחות ואם בהודעות כתובת, ועכשיו גם יוכל להתקיים באמצעות הפניות לספר החדש.

חשוב להבין את התפקיד הכפול המוזכר לעיל.
בקליניקה אנו פוגשים הורים עם חלומות, ציפיות, אכזבות, תקוות ואינסוף התמודדויות סביב הילדים, ואני מניחה שלאורך 20 שנים, ארם צייג כבר ראה את הרוב. כל אחד מאלה יכול להוות מכשול ביחסים בין ההורה והילד, שיכול להוביל לסימפטומים שמביאים את ההורים והילדים לקליניקה. לחילופין, כל אחד מאלה יכול להוות כלי להעצמת הילד, והבאת מזור לילד  בדרך מלאה ושלמה. השאלה תהיה אם הגענו למטפל שיוכל להביא לתיקון הנחוץ. המחטים חשובות, אך לפעמים המילים שלנו פותחות חריצים נחוצים לשינוי מהותי ועמוק בחיי המטופלים שלנו.

כאשר אנחנו מטפלים בילדים, חשוב להבין שלצייד את ההורים במידע ובפתרונות שהם יכולים ליישם בעצמם הוא עניין מהותי להצלחת הטיפול לאורך זמן. ידע זה כוח, ובהורות רב הנסתר על הגלוי. הספר הזה יוכל לעזור, אפילו בקצת, להורים להתמודד עם מצבים שונים בצורה טובה יותר.
העצמה הורית ברוח הטאו. יש דבר כזה.

בספר, שמחולק לסוגיות חינוכיות, נושאים כלליים, תזונה ותופעות פיזיות, ניתן למצוא נושאים שבאים לידי ביטוי בשכיחות גבוהה בקליניקה, אבל גם כאלו שלא תמיד נוח לנו לדבר עליהם בחדר הטיפולים, כגון חיסונים, היבטים פסיכולוגים ומוות.
הדיון בחיסונים למשל, הוא אחד הדיונים הכי בוערים מזה שנים, והוא אחד החשובים עבור הורים, שמוצפים בדיעות מוקצנות לשני הכיוונים, ונשארים עם חוסר מידע יעיל שיוכל לעזור להם לקבל החלטה מושכלת בנושא.

כך גם דיון על מוות.
ארם פותח את הנושא בכותרת ״קבלת המוות כחלק מהחיים״.
המשפט הפשוט הזה מכיל בתוכו משמעויות שונות לכל אחת ואחד מאיתנו. אך ברור שכאשר אנחנו מטפלים בילדים, עלינו לעתים קרובות לצאת מהרזולוציה הצרה הזו ולבדוק את התמונה השלמה שכוללת הרבה מאוד מאמונות ההורה כאדם, הרבה לפני שנחזור להתמקד בילד.
לרוב נוכל למצוא שהשקפה של הורה שנתקל במוות באופן טראומטי יכתיב את ההשקפה של ילדו על הנושא. נקודה זו תוכל לעזור לנו המטפלים להעניק טיפול שלם יותר עבור הילד, שימשיך גם בבית באמצעות הנחיות עבור אותו הורה.

יש הרבה ספרים שהם בבחינת מורה נבוכים עבור הורים.
היתרון של הספר של ארם הוא הכותב. בהיותו אחד המטפלים המוכרים יותר בתחום הטיפול בילדים, לארם ניסיון קליני רב, וניסיון רב בהדרכת ההורים להמשך הטיפול בין המפגשים. לאורך הספר מורגשות תכונות המתקשרות לטאואיזם- חמלה, ענווה ומתינות. שלוש תכונות שנשמח לפגוש בכל מטפל ומטפלת, עם ובלי קשר לילדים ולהורים.
הספר יכול להתאים בקלות גם לקהל הרחב, שמתעניין בתחום ורוצה לקבל מידע שיוכל ליישם בבית. עם הדרכה זריזה וקצרה ממטפלת או מטפל, הורים יוכלו לפנות לספר שיתן להם עזרה מיידית וראשונית לטפל במצבים שהם ניתקים בין הטיפולים.
אך אין לי ספק שמטפלים יוכלו להפיק הרבה מידע מהספר, שאומנם כתוב באופן מעט מאתגר, אך ככל שמתעמקים בספר העניין הופך לשולי. הידע המוצע בספר הוא חשוב ויעיל החל מרמת הדיון וכלה ברמה הפרקטית, ויאפשר לטיפול להמשיך להדהד בבית.

*תמונה: Guillaume De Germain

לרכישת הספר הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית לחצו כאן.

הורות ברוח הטאו והרפואה הסינית
עצות חינוכיות, תזונתיות ובריאותיות
ארם צייג
2019

 

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
מלווה נשים שעברו לידה שקטה בפגישות אישיות

yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts