דיקור לשון

Tongue Acupuncture Method
דיקור לשון

המרפאה של פרופסור Sun Jie Guang ממוקמת ברחוב סואן במרכז הונג-קונג.
מטופליו הם ילדים או נערים על הספקטרום האוטיסטי והם מגיעים מכל קצוות העולם. משפחותיהם עוצרות את שגרת החיים למספר שבועות ומקדישות את כל כולן לטיפול, מלאות תקווה לעזור ולשפר את תפקוד החיים של בנם או בתם.

פרופסור סון הוא נוירולוג ורופא ברפואה סינית בהכשרתו, שפיתח בשנות השמונים שיטה ייחודית לטיפול בבעיות נוירולוגיות בעזרת דיקור נקודות שונות על הלשון. לאחר שנים של עבודה כנוירולוג מצא שאינו שבע רצון מתוצאות ויעילות הטיפול ברפואה מערבית בלבד, והחל לעסוק בחקר ופיתוח שיטה זו, שנמצאה כיעילה יותר מטיפוליו הקודמים.

לפני כשנתיים הגענו, תמי (אשתי) ואני להונג-קונג, כדי ללמוד ממנו. בתחילה עלה בי חשש מהשיטה, אך מהר מאוד התבהרו תחושותיי ונוכחתי לראות כי השיטה בטוחה ויעילה עד מאוד. כבר ביום הראשון שלי במרפאה, שהיה מרשים ומסעיר, נוכחתי לראות שיפור והתקדמות בתפקוד היומיומי של הילדים והילדות. מאותו רגע ידעתי שאוכל לרכוש כאן כלי טיפולי מדהים שמפתיע ומרגש אותי כל פעם מחדש ביכולותיו המופלאות.

השיטה מושתתת על הנחת יסוד מהרפואה הסינית, המשייכת את הלשון ללב וליכולת התקשורת בין בני האדם. פרופסור סון מצא כי דיקור על גבי הלשון יעיל לטיפול בנושאים רבים המשויכים ללב ולתקשורת: בעיות דיבור, תקשורת, אוטיזם, פוסט CVA ובעיות נוירולוגיות נוספות.

רעיון שכיח ברפואה הסינית הוא ש'דומה בדומה מטפל', כלומר, דרך הסתכלות על הטבע והשפעתו על גופנו נוכל להבין פעולות פיזיולוגיות בגוף האדם. דוגמה לכך ניתן לראות בעולם צמחי המרפא: צמח כמו Chuan Xiong אשר מאוד מזכיר בצורתו המיספרה במוח, ואכן, נמצא יעיל לטיפול בכאבי ראש שונים. פרופסור סון שאף לשפר מצבים נוירולוגיים של פגיעה בתקשורת הבין-אישית, ולכן פנה לעסוק בלשון, דרכה אנו מתקשרים. במחקרו השתמש תחילה בבדיקותMRI , ולאחר שהחל לזהות שינויים בהדמיות ושינויים התנהגותיים, החל לבצע מחקרים קליניים וטיפולים במטופליו. הוא גילה 42 נקודות המשפיעות בצורה ישירה על אזורים שונים במוח ובמערכת השלד-שריר. כיום, פרופסור סון עוסק בדיקור לשון בלבד, ואני מרשה לעצמי להעיד שתוצאות הטיפול יוצאות דופן.

על-פי השיטה, הלשון מחולקת לחלק קדמי ואחורי. החלק הקדמי משקף מפה של האיברים הפנימיים, סדר האיברים מחולק על פי הפיזיולוגיה בגוף (הכבד בצד ימין, לבלב בשמאל וכו'), עקרונות הטיפול משלבים רפואה סינית ומערבית. לדוגמא: נדקור בחלק הקדמי של הלשון את הנקודות שמשקפות את הלב והריאות על מנת לשפר את סירקולצית הצ'י, הדם והחמצן בגוף.
לצפיה במפות הנקודות שעל הלשון לחצו כאן וגם כאן.

החלק האחורי של הלשון משקף בהדמיה את מבנה השלד-שריר וכן יש בו מספר נקודות המשפיעות על אזורים במוח, מטרת הטיפול דרכן היא שיפור זרימת הדם למוח ובכך שיפור תפקוד הנוירונים במוח.

נקודות לדוגמה:
NAO SHU משפרת את תפקוד האונה הפרונטאלית במוח, ועוזרת במצבים של בעיות מוטוריות, קשיי דיבור, התנהגות ועוד.

NAO ZHONG (NAO- מוח ZHONG – מרכז) שמה נובע ממיקומה, במרכז מצבור נקודות המשפיעות על המוח. הנקודה משפיעה על גזע-המוח, תלמוס, היפותלמוס והגרעינים הבאזליים, ולכן בעלת תפקודים רבים כגון: טיפול בפגיעה באחד או יותר מהעצבים הקרניאלים היכולים להשפיע על הראייה, שרירי הפנים, ההבעה והלעיסה, מערכת הנשימה, היציבה ועוד.

תדירות הטיפולים משתנה בהתאם לבעיה. לרוב, הטיפול מצריך מספר מפגשים בשבוע, בטיפול בילדים על הספקטרום האוטיסטי נמשכת סדרת הטיפולים הראשונה כחודש בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, בין פעם לפעמיים ביום. דיקור הלשון מתבצע בישיבה ונמשך שניות בודדות בלבד.

ניתן לשלב את הטיפול עם שיטות דיקור נוספות, השילוב מאפשר התקדמות מהירה יותר במצבים מורכבים כגון:

  • טיפול בילדים ומתבגרים על הספקטרום האוטיסטי
  • Post Cva
  • אפילפסיה
  • פרקינסון
  • ALS
  • כאבים אורטופדיים שונים – פריצות, בלט דיסק ועוד.
  • פציאליס

שיטת הטיפול הזו נכנסה ללבי ולמרפאתי, ואני משתמש בה במגוון רחב של מקרים.

סיפור מקרה: טיפול בבחור בן 25 הנמצא על הספקטרום האוטיסטי
נ. אובחן בגיל שנתיים, אינו לוקח תרופות, ההורים היגרו לפני 15 שנים לארה"ב כדי שיקבל טיפול וחינוך טוב יותר, וחזרו לארץ לפני כחצי שנה.

תלונה עיקרית:

  1. גמגום וחוסר יכולת להשלים משפט, כאשר הוא מוצף בשאלות נגרמת הצפה רגשית ועצבנות רבה.
  2. טיקים בעיניים, התכווצויות פתאומיות של פרקי כף היד בשתי הידיים.

סימפטומים נוספים: קושי להירדם, שינה לא רציפה, קם כל לילה בכדי לתת שתן כבר כמה שנים.

דופק: מיתרי חזק ושטחי, מהירות תקינה

לשון: נוטה לחיוורת, מעט סמנ"ש, ורידים מעט בולטים.

אבחנה: חוסר צ'י בטחול, תקיעות צ'י , חום בכבד שיוצר רוח המפריעה ללב.

זהו מצב חולשה של מערכת ה- Tai Yin שפגעה בתנועת ההתכנסות של אנרגיית היאנג אל אנרגית היין. בעקבות כך יש פגיעה ב'טעינה'- שאמורה להתרחש במהלך הלילה: חיבור הנשמה שלנו לשמיים, ל-Heaven, המימדים ממנה הנשמה מגיעה לגופנו. (זה בעצם החיבור בין השמיים לארץ) פגיעה זו משבשת עם הזמן את אנרגית הכינוס של היאנג אל היין ועלולה ליצור עם הזמן תקיעות במערכת ה- Jue Yin וביכולת היומיומית שלנו לתקשר עם הסביבה.

טיפול: NAO ZHONG, NAO SHU, BI ZHONG ובנוסף נקודות של הכבד, הלב והריאות הנמצאות בחלק הקדמי של הלשון, על-מנת לשפר את סירקולציית הצ'י והדם בגוף ולהוריד את החום והרוח.

הטיפולים נעשו בתדירות של 3 פעמים בשבוע, בכל פעם 2 טיפולים ביום, בהפרש של שעה עד שעתיים. סה"כ 6 טיפולים בשבוע.

תוצאות הטיפול:
אחרי שבוע של טיפולים:
הפסיק לתת שתן בלילה והשינה הייתה רציפה.

אחרי 25 טיפולים, כעבור כחודש:
ההתכווצויות בידיים הפסיקו והטיקים בעיניים השתפרו ב-90%. מתחילת הטיפולים ועד היום לא היו התפרצויות זעם, אמו של המטופל מדווחת כי הוא יותר רגוע, לא מתעצבן ומגמגם כששואלים אותו הרבה שאלות. בנוסף, הוא יצר בצורה עצמאית תקשורת חדשה: החל לשלוח הודעות בפלאפון לאבא שלו ולאחיו, דבר שלא עשה קודם.

אמו סיפרה לי שבאירועים משפחתיים הוא יושב רגוע ומקשיב, כשבעבר נהג לזוז ולקפוץ ממקום למקום. השבוע הם עברו בחנות ספרים והוא לקח ספר אקטואליה וקרא בשקט בחנות 8 עמודים.

מצורפת תמונה של החלק הסבלינגואלי של הלשון לפני הטיפול והיום. החלק הסבלינגואלי משקף את טיב סירקולצית הדם למוח והתפקוד התקין של הנוירונים.

ניתן לראות בבירור כיצד הנפיחות ירדה בצורה משמעותית לאחר הטיפולים.

מצורף סרטון של הנשיונל ג׳יאוגרפיק עם פרופסור Sun Jie Guang:

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

המחבר:
נדב סגמן
מטפל ברפואה סינית
 www.segman-clinic.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts