קבוצות בפייסבוק והמטפלים ברפואה סינית

קבוצות בפייסבוק והמטפלים ברפואה סינית

מאת: יעל ארנסט
קבוצות בפייסבוק
גילוי נאות- מיציתי את פורמט הקבוצות של פייסבוק.
מיציתי אותו עוד כשהיו הפורומים בפורטל תפוז (מי שזוכר, שירים יד).
יש לי טענות לפורמט ובטח להתנהלות- אנשים מרשים לעצמם לדבר בצורה בוטה במקרים הקלים והרבה מעבר לזה במקרים יותר חמורים. במקביל, הזמן שקבוצה צורכת עלול להיות תובעני מדי עבור מטפלים (ואנשים באשר הם באופן כללי), בין אם מנהלים אותה ובין אם משתתפים בה בלבד.

יחד עם זאת, ועל אף כל האמור לעיל, אין להתעלם מהכוח האדיר שיש לקבוצות הפייסבוק.
כידוע לכם, יש קבוצה לכל נושא, לכל דבר, לכל קטגוריה.
יש סגנונות שונים לכל קבוצה ומאוד מומלץ ללמוד את הלך הרוח בטרם לוקחים בהן חלק פעיל.
אעבור פה על כמה אפשרויות, שלדעתי רלבנטיות למטפלים ברפואה סינית, שרוצים להיות חלק מקבוצות מסוימות.

אתחיל ואומר, שהרעיון של קבוצות, מבחינתי, נופל תחת המושג ״שיווק באמצעות תוכן״.
במקום לתת פלאייר או לשים מודעה וללכת, אתם נותנים מידע, ערך מוסף. זה שווה זהב- לשני הצדדים.
אתם מגיעים לבמה כלשהי, ומציגים את מה שאתם יודעים ממקום של שיתוף, לא ממקום של פרסום. כל עוד אתם שומרים על הרעיון הזה בכל סטטוס שאתם מעלים- אתם עושים לעצמכם את השיווק הטוב ביותר:
אתם מראים מה אתם יודעים, אתם עונים על שאלות, אתם חולקים ידע- דבר שמציג אתכם כנדיבים ברמה מקצועית, ואתם נכנסים לאנשים לתודעה. כשהם יצטרכו משהו מכיוון הרפואה הסינית, השם שלכם יקפוץ להם לראש, כי הם ראו מה אתם כותבים, איך אתם כותבים, ואיך אתם מציגים את הדברים.
הרעיון אינו לשים מודעות שיווקיות ופרסומיות!
הרעיון הוא להצטרף קהילה קיימת, לקחת בה חלק פעיל וזה אומר גם לחלוק מהידע שלכם.

״מומחה״ הקבוצה
אחד הטיפים הפופולארים ברשת- להצטרף לקבוצה ולהפוך ל״מומחה הבית״ בכל הקשור לתחום העיסוק שלכם. במקרה שלנו- רפואה סינית.
מצוין.
איך עושים את זה?

לדעתי, הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא במחשבה תחילה.
כלומר, בחרו קבוצה שתואמת את קהל היעד שלכם. למשל, אם אתם מטפלים בפציעות ספורט- חפשו לכם את הקבוצות הרלבנטיות.

במאמר מוסגר:
כן, שוב המיקוד הזה. אמרתי לכם כבר בכתבה הראשונה בענייני פייסבוק ש״מיקוד״ זו המילה החשובה ביותר בכל הקשור לפייסבוק- וגם בכל הקשור לעסק שלכם.
אני חוזרת על המנטרה הזו כי שם טמון הכוח שלכם. ככל שתהיו יותר ממוקדים, כך תוכלו להציב מטרות, יעדים ולבחור בצעדים ובערוצי שיווק שיהיו לכם יעילים.

אז כאמור, אנחנו מחפשים קבוצות שיכולות להיות רלבנטיות על פי המיקוד שהחלטנו עליו.
ברגע שמצאתם לכם קבוצה כזו (או שתיים, אם יש לכם פנאי לכך), אתם יכולים להעלות סטטוס היכרות שבו אתם מציגים את עצמכם. אבל אם אתם שואלים אותי, אל תעלו מילה אחת בסגנון ״בואו אליי לקליניקה״. אתם מצטרפים לקבוצה כדי לעזור לאנשי הקהילה. אתם שם כדי לתת מידע רלבנטי.
אנשים יצרו איתכם קשר דרך התוכן שתפרסמו, וככל שתהיו נדיבים יותר במידע שתעניקו- ויש להעניק אותו לאורך זמן- יפנו אליכם יותר בעת הצורך.

יתרונות וחסרונות:
צריך להשקיע זמן ובאמת לרצות להיות חלק פעיל בקהילה.
לא תמצאו את דלת הקליניקה שלכם מפורקת מציריה ותור אינסופי על פני שני רחובות למחרת ההצטרפות שלכם לקהילה.
אבל.
אתם נכנסים לחברי הקהילה לתודעה.
כשהם יצטרכו יעוץ- הם ייזכרו בכם ויכתבו לכם בפרטי. כשהם ירצו טיפול נוסף ו/או אחר לבעיה קיימת- הם יכתבו לכם בפרטי.
אז נכון, זה לוקח זמן, אבל בסופו של דבר זה משתלם.

אירוח בקבוצה
שוב, לפי המיקוד שלכם, אתם יכולים לבחור קבוצות ולבדוק מה בנוגע לאירוח שלכם בקבוצה.
פונים למנהלי הקבוצה בהודעה פרטית, מציגים את עצמנו, מספרים על הידע והניסיון שלנו- הכל בקצרה, ושואלים אם אפשר להתארח בקבוצה כדי לענות לשאלות של החברים בה.
שימו לב- מדובר על פעולה שנעשית ללא תשלום. זו הזדמנות עבורכם להגיע לקהל יעד ממוקד להפליא, והזדמנות עבור מנהלי הקבוצה להביא ערך מוסף לקהילה שלהם. שיתוף פעולה לכל דבר ועניין.

מנהלי הקבוצה יכולים להסכים או לא להסכים.
אם הסכימו, הם יפרסמו את דבר האירוח מבעוד מועד- תסכמו ביחד את כל הפרטים כולל תאריך ושעה. תוכלו לצרף כמה מילים על עצמכם בסטטוס של מנהלי הקבוצה בנושא האירוח, כדי שאנשים ידעו מי אתם ומה ואיך למדתם.
בתאריך והשעה האמורים, אתם נכנסים לפייסבוק דרך המחשב שלכם ועונים על השאלות שעולות שם.
שימו לב- המלצות שלי:
1. אתם לא אומרים ״בואו אליי לקליניקה״ או כל דבר שיכול להיות מתורגם לכך! הרעיון הוא לתת ערך מוסף. מי שירצה לבוא אליכם יצור איתכם קשר בפרטי.
2. אתם לא מפרסמים טלפון ו/או כתובת שלכם!
הסעיף השני ניתן להפרה רק אם קיבלתם הזמנה מפורשת לכך ממנהלי הקבוצה.

הקמת קבוצה משלכם
באפשרות הזו- אתם הבוס.
הקבוצה תתנהל לפי הכללים שאתם תקבעו, האופי שלה יקבע באופן ניכר על ידכם.
ייקח זמן עד שהקבוצה תנסוק, קחו בחשבון שעליכם להשקיע בה זמן, אחרת לא יקרה בה דבר.
ניתן גם לפתוח קבוצה סודית- במידה ואינכם רוצים להיות פתוחים לקהל הרחב, ואתם רוצים שהאנשים היחידים שיצטרפו לקבוצה הם אנשים שאתם מזמינים באופן אישי.

הקבוצה שתבנו יכולה להיות בבחינת הקהילה שלכם, ולדעתי זו דרך מצוינת להיות מטפלים עם נוכחות.
תוכלו לבנות קהילה סביב הפעילות שלכם, אם נניח אתם מעבירים קורסים, סדנאות, מוכרים מוצרים טובים לקהילה המקצועית ועוד.
תוכלו לבנות קבוצה סביב נושא מסוים- ישנן קבוצות שמבקשות ללמוד יחד במסגרת הקבוצה, ואתם גם יכולים להחליט שאתם לא רוצים מאות משתתפים בקבוצה, ומספיק לכם 27 משתתפים- כולם פעילים, כולם תורמים.
מה שתחליטו- זה מה שיהיה.

סיכום
קבוצות יכולות להיות לכם יעילות ונפלאות.
אתם צריכים לשים לב טוב לזמן שאתם משקיעים בקבוצה, לשים לב לאופן בו אתם מתבטאים וכותבים- זכרו- הכל נשמר בפייסבוק, ואנשים יוכלו להגיע לכל דבר שכתבתם באמצעות חיפוש פשוט תחת שמכם!
לפני שש שנים וקצת, העלנו פורום בסינית. כבר אז כתבתי כמה טיפים להתנהלות בפורום, שיכולים לשרת אתכם נאמנה גם בהתנהלות בקבוצות (יש שם סעיף או שניים שאולי פחות רלבנטים כיום). אתם מוזמנים להציץ מה כתוב שם בלחיצה כאן.

עכשיו אתם
מה הניסיון שלכם עם קבוצות? האם הגיעו אליכם מטופלים מקבוצות? האם הייתה התעניינות במסגרת הפעילות שלכם בקבוצה כלשהי? אשמח אם תשתפו פה בתגובות.

תגובות

כתבות דומות

לידה שקטה

מאת: יעל ארנסט
סינית מדיה

מאת: יעל ארנסט
התחלות חדשות

מאת: יעל ארנסט
קליניקה עובדת

מאת: יעל ארנסט