פרסום ממומן בפייסבוק- זה טוב לעסק?

האם פרסום ממומן יעיל למטפל ברפואה סינית?
פרסום ממומן בפייסבוק

מהרגע שיש לי את המיקוד לעמוד שלי- אני מתחילה לעבוד.
עמוד עסקי צריך לעבוד בשבילי ולא רק אני בשבילו. כלומר- אם החלטנו שאנחנו רוצים עמוד עסקי שיביא אלינו מטופלים פוטנציאלים, אנחנו אמורים לקבל הודעות פרטיות בפייסבוק או טלפונים. אבל זה לא יקרה מעצמו ויש להשקיע בעמוד זמן עבודה.

דיברנו בכתבה הקודמת על השפע הקיים ועל הרצון והשאיפה של פייסבוק לייצר לנו פיד מותאם עד כמה שניתן. זה מייצר מה שנקרא ״ירידה בחשיפה האורגנית״- הסטטוסים שלנו מקבלים חשיפה של כ- 5-10% מכלל האנשים שעשו לנו לייק. אז אם יש לנו אלפי לייקים- מצבנו עוד שפיר, וגם אז לא ממש להיט. כשיש לנו כמה מאות- אנחנו מבינים שהסטטוסים שלנו, התוכן שלנו, השם שלנו- מגיעים למעט מאוד אנשים.

יוסטון- יש לנו בעיה
אכן בעיה, בעיה מאוד מוכרת וידועה, ולבעיה זו יש 2 אפשרויות לפתרון (בגדול):
1. שיווק באמצעות התוכן שמעלים וללא פרסום ממומן- תכנית מפורטת של תוכן מעולה והרבה הרבה סבלנות תוך שימוש מקסימלי בקשרים בפייסבוק. הרבה סבלנות כיוון וזה לוקח הרבה זמן.
2. פרסום ממומן באמצעות המערכת של פייסבוק.

כאמור, האפשרות הראשונה מצריכה הרבה מאוד זמן, והרבה מאוד סבלנות. זה אפשרי, אך נדרשת הרבה עבודה- בכתיבת התוכן המעולה (כדי שיביא לשיתופים, תגובות ולייקים, כדי להציף את התוכן במעלה הפיד של הקהל בעמוד שלנו), בקשות חוזרות ונשנות מאנשים לעשות לייק, להגיב ולשתף, ביקורים תדירים והשתתפות בקבוצות (על הקבוצות נדבר בכתבה נפרדת), ועוד פעולות שנעשות לרוב מאחורי הקלעים.
זה בר ביצוע. אם יש את הזמן ואת הסבלנות, שלא לדבר על הרצון להשקיע באפשרות זו, ניתן להגיע לצבירת לייקים, וגם פייסבוק מעניקים לנו כלים שעם למידה עצמאית אפילו הקלילה ביותר, ניתן להבין איך להפיק מהם יותר ממה שאנחנו יודעים להפיק מהם היום.
אבל פייסבוק הולכים ומקשיחים עמדות עם כל עדכון, מה שאומר שזה הולך ונעשה קשה יותר ויותר להצליח לקדם את העמוד בצורה זו.

האפשרות השניה מצריכה מאיתנו כסף, זמן ליצירת הפרסום הממומן ותחזוק הפרסום לאורך הזמן הנקוב.
מה זה אומר?
ראשית יש ליצור את הפרסום, תוך יצירת קהל היעד, וקביעת מיקום הופעת המודעה. לאחר העליה, יש צורך במעקב, שינויים או שיפורים בהתאם לביצועים של המודעה. במידה ואתם מוכרים מוצר- אתם צריכים להיות זמינים. בנוסף, יש 2 סוגים עיקריים של פרסום ממומן:
א. פרסום מודעה.
ב. פרסום סטטוס.
איך נוכל להחליט מה הכי נכון לנו? מתי בכלל כדאי להשתמש בפרסום מודעה ומתי בפרסום סטטוס? הרי גם בפרסומים יש כבר שפע רב של היצע, איך הפרסום שלנו באמת יגיע למי שצריך ואיך נוכל לגרום לפרסום הזה לתפוס את העין שמוצפת בפרסומים דומים לשלנו?
ורגע בואו נצא מהרזולוציה הזו ונסתכל שוב בצורה כללית יותר ונשאל:
בכלל כדאי לפרסם בתשלום את העמוד שלי בפייסבוק?

התשובה שלי
מניסיוני, התשובה היא כן, כדאי מאוד לפרסם בתשלום את העמוד שלנו בפייסבוק, ויש לעשות זאת באופן חכם ומחושב.
פייסבוק מספקים פלטפורמת פרסום מדויקת וממוקדת להפליא, ואתם כבתי עסק צריכים לחשוב טוב-טוב לפני שאתם מוותרים עליה. אם יש לכם מוצר שיכול לעזור לאנשים, ואתם יודעים מי הוא קהל היעד שלכם בצורה הברורה, הממוקדת ביותר- אל תפסלו את השימוש בפרסום בפייסבוק. הוא יכול לעשות עבודה טובה מאוד בהעלאת המודעות והחשיפה לבית העסק שלכם בכלל, והרבה מאוד טוב למוצר ספציפי שלכם בפרט.
אתם מחליטים מהו התקציב שלכם.
אתם מחליטים לאיזה קהל יעד אתם מגיעים באמצעות הפרסום.
אתם מחליטים מתי מתחיל הפרסום ומתי הוא מסתיים.
אתם כל הזמן בשליטה על הפרסום.

כך למשל אתם יכולים להחליט שאתם מפרסמים לשבוע, כדי לבדוק איך המערכת עוזרת לכם להגדיל את החשיפה לעמוד שלכם.
אפשרות נוספת, היא לקדם לכמה ימים מבצע לכבוד החזרה לשיגרה.
מה שתחליטו- זה מה שיהיה.

סיכום
עמוד הפייסבוק צריך לעבוד בשבילנו, ולשם כך עלינו להשקיע זמן בכתיבת תוכן, בבחירת תמונות- כל מה שאנחנו מעלים אמור להיות טוב מספיק כדי למשוך אלינו את המטופלים הפוטנציאלים.
גם כשמפרסמים בתשלום, התוכן צריך להיות טוב כדי שאנשים ירצו לחזור לקרוא את מה שאנחנו כותבים.
שילוב של פרסום ממומן עם פעילות שוטפת של עמוד עסקי של הקליניקה יכול להביא לתוצאות מאוד טובות.
נסו בעצמכם לאורך זמן, ותראו מה זה עושה.

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts