"עשה" ובעיקר "אל תעשה"- מטפלים בפייסבוק

כמה טיפים לשיווק מטפלים בפייסבוק
מטפלים בפייסבוק

אני חושבת שרוב המטפלים כיום כבר יודעים ומבינים, ששיווק דרך פייסבוק הוא עוצמתי.
כבר ב- 2009 דיברנו פה בסינית על החשיבות של האינטרנט- לא רק ברמה של אתר בית שאליו מפנים את כל התנועה, אלא על החשיבות של פייסבוק בכל תוכנית שיווקית.
אפילו העברתי הרצאה נחמדת בנושא באחד מכנסי האגודה באותה שנה.

כאמור, הזמנים השתנו.
איכשהו, פייסבוק הפך להיות כלי כל כך מרכזי, שרבים מתבלבלים וחושבים שזה אתר הבית שלהם.
זוהי כמובן טעות, ואם אתם שואלים אותי, זו טעות בעיקר ברמה השיווקית של קליניקה.
אני רוצה לכתוב הפעם כמה נקודות של שימוש נכון יותר בפייסבוק, תוך הדגשת הדברים שכדאי להימנע מהם, לפחות לדעתי.

עקרון מוביל
הנחת היסוד שלי והגישה שלי אומרת כך:
בתהליך שיווק הקליניקה, אני חייבת ליצור לה בית אינטרנטי, ממש כמו שיש לי בית פיזי בשבילה.
לכן אני רוצה להקים אתר בית לקליניקה. אתר שבו יש את הלוגו של הקליניקה, את כל השפה העיצובית מכרטיסי הביקור וקבלות/חשבוניות… עם הזמן, הפונט שבחרנו לאתר הקליניקה שלנו, או הלוגו יהפכו להיות מזוהים מאוד עם הקליניקה, ויש לזה ערך שיווקי גבוה. לדוגמא- כשאתם עוברים ליד שלט ובו האות M, בצהוב- לא צריך להכביר במילים, אתם יודעים שראיתם פרסומת לסניף מקדונלד'ס.
אותו הדבר עם הקליניקה שלנו ואתר הבית שלה. אם הצלחתם לייצר את זה- וואו, שיחקתם אותה.

כמובן, שאתר הבית צריך להכיל את כל המידע על המטפלים, במה הקליניקה עוסקת, כתבות, דרכי התקשרות וכל שאר הדברים שנראים לכם רלבנטים שיהיו באתר הבית שלכם.
אנחנו רוצים שאנשים יצרו איתנו קשר.
אנחנו רוצים שאנשים יגיעו לאתר שלנו.
רגע, איך מביאים אנשים לאתר שלנו?

זו שאלה מרכזית, שבעצם, מהרגע שהאתר שלנו באויר, אנחנו עובדים על נתינת מענה לשאלה הזו.
הרעיון הבסיסי הוא שכל דבר שאנחנו עושים ברשת, צריך להוביל אנשים אל אתר הבית שלנו, זה העקרון המוביל שלנו. כל דבר: הופעת כתבה שלנו באתר אחר, הרצאה בעל פה- הכל צריך להיות עם קישור ברור, הפניה ברורה לאתר הבית שלנו.
כך גם בהתנהלות שלנו בפייסבוק.

כך לא לשווק בפייסבוק
רבות דובר על מה נכון לעשות בפייסבוק- עמוד עסקי, כתיבה מקצועית וכו' וכו'.
בואו נדבר קצת על מה לא לעשות בזירה האדירה הזו:
1. לא לשלוח הודעות שיווקיות פרטיות לאנשים: בחייאת חברים, אל תעשו את זה. מעבר לעובדה שזה מעצבן ומציק, זה סוג של הפרה על חוק לא כתוב בכל הקשור לנימוסים בסיסיים ברשת. מדובר על פעולה שהיא בגדר שליחת פלייר, וזה מציק ולרוב אנשים מוחקים את ההודעה, ויש את אלו שגם יבחרו לחסום אתכם. אתם לא מחפשים להציק לאנשים נכון?

2. לא "לתפוס טרמפ" על יום הולדת ולשווק את הקליניקה בסטטוס ב- wall של אנשים אחרים: לאחד מחבריכם בפייסבוק יש יום הולדת? רוצים לכתוב מזל טוב? תכתבו מזל טוב ותסגרו עניין. לא להתחיל לכתוב שיש "טיפול מתנה" ולכתוב איפה הקליניקה ושאר מידע שאינו במקומו. זו התנהלות שהיא ממש, אבל ממש, לא לעניין.
* אבל אתם ממש רוצים לפרגן לאלו שעשו לכם Like ואתם רוצים שהם ידעו שיש להם טיפול מתנה בחודש יום ההולדת שלהם, נכון? מצוין- חשיבה שיווקית ואישית מצוינת! בראש כל חודש, שימו הודעה בעמוד הפייסבוק שלכם, שכל מי שחוגג במהלך החודש יום הולדת, זכאי לטיפול מתנה והוא מוזמן ליצור איתכם קשר.

3. לא להציף פרסומים קליניקה בקבוצות בפייסבוק: הקבוצות האלו בפייסבוק- שתהיינה בריאות. כיום, כמעט לכל קבוצה יש קודים להתנהלות בקבוצה, וברובן- מאחר והן מעוניינות בשיח ולא רק בשיווק- מקצות "לוח מודעות" לשם שחרור סטטוסי פרסום שונים. אז להקפיד על הקודים האלה, וגם- אל תציפו- הצפה ממש ממאיסה ועושה נזק. אחת בשבוע במסגרת שכזו זה ממש מספיק.
* אבל אתם ממש רוצים להראות נוכחות בקבוצות בפייסבוק. בסדר גמור- שתפו את האנשים בידע שלכם. ענו על שאלות, תרמו מהידע שלכם בנדיבות, במקצועיות, בנימוס וכבוד בסיסי, וזכרו תמיד לכתוב כעמוד הקליניקה שלכם בפייסבוק. זו דרך מעולה לפרסם את עצמכם.

4. לא לעשות הכל כמו כולם: יש לכם עמוד עסקי, קליניקה, סטטוסים קבועים- כולם עושים כך. שימו לעצמכם מטרה לעשות את הדברים אחרת. להעיז, לחשוב מחוץ לקופסא, לשלב עולמות ולהתחדש תמידית. זה תופס את העין, זה מגרה מחשבה, זה גורם לאנשים לזכור אתכם יותר מכולם. פועל יוצא מזה- יפנו אליכם במידת הצורך. והרי בשביל זה אנחנו כאן, נכון?

5. לא ה- Like הוא העיקר: נכון, חשוב שיהיה לכם קהל פוטנציאלי גדול, אבל זה כבר לא מספיק. גם כבר פחות חשוב אם עשו לכם Like לסטטוס או לא. מדד הפעילות שהסטטוסים שלכם יוצרים, כלומר- כמה אנשים הגיבו, וכמה אנשים שיתפו את הסטטוסים שלכם, הם העיקר. לא בכל פעם, אבל אל תתביישו מדי פעם, עם סטטוס חשוב, לבקש שיתוף. לא להגזים בבקשה הזו. ככה, מדי פעם, בנימוס.

סיכום
המסר הכי חשוב שאני רוצה להגיד לכם- תעזו לעשות את הדברים אחרת. תתמקדו, תהיו יעילים, אבל אל תעשו כמו כולם. זה גם יהיה לכם הרבה יותר מעניין לעבוד כך.
ובעיקר- זכרו שמאחורי תמונה ופרופיל עומדים אנשים, ואנחנו בסופו של דבר רוצים שהם יגיעו אלינו. אתם צריכים לדבר אליהם, ולא רק להעלות משהו מגניב לפייסבוק.

עכשיו אתם
איך אתם רואים את ההתנהלות בפייסבוק ברמה שיווקית? יש לכם רעיונות אחרים מעניינים?
שתפו אותנו פה בתגובות, נשמח לשמוע.

תמונה: freeimages.com/lily rosen

 

 

Total
1
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts