אילן מגדלי אודות ד"ר טאן

מילים לזיכרו של מורה וחבר
ד"ר טאן

פגשתי את ד"ר טאן לראשונה לפני 22 שנים בלוס אנג'לס במרפאת דיקור קטנה בה הוא לימד גינקולוגיה. במקום נכחו רק 3 אנשים, כולל העוזר שלו. המפגש הזה הרשים אותי כל כך, שבסוף השיעור ניגשתי אליו ושאלתי אותו אם אוכל לבקר במרפאתו אשר בסן דייגו. הוא נאות מיד וכך החלה מערכת יחסים של 22 שנים עם אדם ומורה יוצא דופן.

בשנה הראשונה הייתי נוהג מדי שבוע מביתי בלוס אנג'לס לסן דייגו וצופה בו בעבודתו. נוכחתי שלד"ר טאן יש תכונה נדירה ליצור קשר עם המטופלים. היו לו נוכחות והשפעה בסיסיות מבלי לומר מילה. הוא תמיד דאג להזכיר לאנשים שהבחירה היא בידם. השהייה אתו נסכה בי הרגשה מרוממת וחיזקה בי את הבטחון בשל התוצאות הקליניות המרשימות.

במהלך השנים הללו, ביליתי הרבה עם ד"ר טאן, היו לנו ארוחות משותפות, פגשתי את משפחתו, ביקרתי בביתו, בילינו יחד בברים בצפייה במשחקי כדורגל, ובעיקר זכיתי להשתתף ולהקשיב להרצאות שלו עשרות רבות של פעמים. אף הוזמנתי על ידו להציג את העבודה ותגליות אחרות שלי במהלך הכנסים שלו. הוא ראה אותי לאחרונה בשנת 2014 כאשר טסתי לסן חוזה להשתתף באחד מימי מהסמינר שהעביר שם. כשראה אותי אורו פניו והוא אמר: "מה אתה עושה כאן, אתה כבר יודע הכל".

ד"ר טאן נפטר בדצמבר 2015.
זה הלם במרכז הליבה שלי ואני עדיין מעבד את המציאות החדשה בתוכי.

כשאני חושב עליו, לא מערכת האיזון מעסיקה אותי, לא ההקסגרמות (GUAS) או המרת המרידיאנים. כל שעולה בליבי כשאני חושב על ריצ'רד טאן הם הנדיבות, הענווה, האכפתיות שלו, והרבה כיף.
כאשר ד"ר טאן החל ללמד, מספר המשתתפים בכיתות הלימוד שלו ובסמינרים היה קטן. אך גם כאשר מספר המשתתפים גדל והגיע לעיתים למאות, ד"ר טאן נשאר נאמן לעצמו ולא שינה מיחסו ומנהגיו. הוא לימד את כולנו מהם נדיבות, אמון ואכפתיות.

כל מי שבילה במחיצתו הרגיש כעין התרוממות רוח ושמחה. בעקביות ובסבלנות רבה הראה והוכיח למשתתפים איך הדרך הרפואית הזו עובדת, ונטע בקרב תלמידיו את הביטחון ואת הבהירות כיצד יש לקבל ולטפל בכל אחד המגיע למרפאה.

כבר מעל ל- 30 שנה שאני במסע של לימוד וטיפול ברפואה סינית.
אני מודה למורי ד"ר טאן על כך ש- 22 השנים האחרונות היו, בזכותו ובהשראתו, כל כך משמעותיות ומהנות בשבילי.
מאז שפגשתי את המורה, חזרתי והזמנתי אותו לבוא ולבקר במולדתי, בישראל. לאורך השנים ד"ר טאן היה עסוק מכדי להגיע הנה. כל זה השתנה באחת כאשר בשנת 2011 הוא הסכים לבוא ולהורות כאן בחסותה של מכללת "ברושים". נאלצתי לצבוט את עצמי מדי פעם, כדי לראות ולהאמין שד"ר טאן אמנם עומד כאן באולם יפהפה ליד הירקון ומלמד מאה שישים מטפלים ישראלים, מרביץ ידע ומרשים את כל המשתתפים בהיגיון ובבהירות של שיטתו.

עונג נוסף נגרם לי בכך שיכולתי לארח אותו בשארית השבוע ולהראות לו ולעוזרתו דלפין את ירושלים ואת העיר העתיקה, את יפו ואת נווה צדק. סאלי רידמן אשר כבר פגשה את ד"ר טאן מספר פעמים בסן דייגו הזמינה אותנו לביתה לארוחה בערב שבת. במהלך ביקורו הרשימו אותי סקרנותו והתעניינותו בתרבות ובאנשים בישראל. ד"ר טאן שאל על המקום שתופס הדיקור בארץ ומה הוא יכול לעשות כדי לשפר את חיי המטפלים. מאז, ד"ר טאן חזר ושב להורות בישראל ונגע בחייהם של מטפלים רבים נוספים ששהו במחיצתו בארץ ובאירופה.

המורשת שהוא משאיר אחריו נטועה עמוק ברפואה הסינית הקלאסית יחד עם חדשנות, מעשיות ושכל ישר, וכל אלה ישארו איתנו לנצח.
נדיר ומיוחד להיות בחברת מאסטר בשיעור קומתו של ד"ר טאן.
כולנו מבורכים שזכינו בהזדמנות הזו.

תרגום מאנגלית: אורי אפרסמון

תמונה: freeimages.com/yinyin vivi

המחבר:
אילן מגדלי
מטפל ברפואה סינית ע"פ שיטתו של ד"ר טאן
acucare@msn.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts